Bestaan er ook positieve registraties bij het BKRquote:Op woensdag 16 december 2009 08:13 schreef Netsplitter het volgende:
Je kan wel een negatieve bkr registratie krijgen.
Wanneer je gewoon netjes op tijd betaald zal je een positieve registratie behouden.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:16 schreef WebbySP het volgende:
[..]
Bestaan er ook positieve registraties bij het BKR?
Bij BKR staan sowieso geregistreerd : Credit card, de MOGELIJKHEID om rood te staan op je rekening, telefoonabbonnement, enz.
Maar je zult idd gewoon diep(er) in het rood gaan helaas.
5 jaar.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:44 schreef WebbySP het volgende:
Neh, dan verdwijnt de aantekening na (ik geloof) 2 jaar. Zo kun je bijv. een doorlopend krediet afbetaald hebben, maar als je die niet opheft, blijft het DK staan en ziet een eventuele andere kredietverstrekker dit als een bestaand krediet (omdat je ten allen tijde dat krediet weer kunt aanspreken). Dus : niet aleen afbetalen maar vervolgens ook laten opheffen.
Anyway, positieve registratie.....
Negatieve registratie verdwijnt na 5 jaar.....quote:Op woensdag 16 december 2009 08:44 schreef WebbySP het volgende:
Neh, dan verdwijnt de aantekening na (ik geloof) 2 jaar. Zo kun je bijv. een doorlopend krediet afbetaald hebben, maar als je die niet opheft, blijft het DK staan en ziet een eventuele andere kredietverstrekker dit als een bestaand krediet (omdat je ten allen tijde dat krediet weer kunt aanspreken). Dus : niet aleen afbetalen maar vervolgens ook laten opheffen.
Anyway, positieve registratie.....
"kan".. waar hangt het aan vast?quote:Op woensdag 16 december 2009 08:13 schreef Netsplitter het volgende:
Je kan wel een negatieve bkr registratie krijgen.
Negatieve BKR registratiequote:Op woensdag 16 december 2009 08:55 schreef Vic_Vega het volgende:
[..]
"kan".. waar hangt het aan vast?
Klopt, wanneer een bank zelf geld van je nodig heeft, wordt dit niet gedaan met een incasso. Een incasso kan immers niet door een limiet heen boeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:02 schreef Q. het volgende:
Je gaat gewoon het rood in. En als je al maximaal rood staat gaan ze daar ook weer overheen. Ik heb het te vaak gehad..
Dat dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:02 schreef Q. het volgende:
Je gaat gewoon het rood in. En als je al maximaal rood staat gaan ze daar ook weer overheen. Ik heb het te vaak gehad..
Dat is de enige zekerheid die je hebtquote:Op woensdag 16 december 2009 08:46 schreef dabadbass het volgende:
Volgens mij ga je dan ook flink rente betalen over het krediet
Je telefoonabonnement staat echt niet bij het BKR, tenzij je niet betaald.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:16 schreef WebbySP het volgende:
[..]
Bestaan er ook positieve registraties bij het BKR?
Bij BKR staan sowieso geregistreerd : Credit card, de MOGELIJKHEID om rood te staan op je rekening, telefoonabbonnement, enz.
Maar je zult idd gewoon diep(er) in het rood gaan helaas.
Bij BKR zijn alleen de gsm-abonnementen bekend van de aanbieders van mobiele telefonie die bij ons zijn aangesloten. Prepaid telefoonkaarten zijn niet bij ons bekend. Zodra u bij een van de aanbieders een gsm-abonnement hebt afgesloten, meldt hij de gegevens hiervan bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij BKR. Dit blijft zo totdat het gsm-abonnement is beëindigd. Dan gaat de bewaartermijn in. BKR informeert nog vijf jaar over uw gsm-abonnement. Bij uw gegevens staat dan vermeld dat het abonnement is beëindigd en per wanneer. Uw gegevens verdwijnen automatisch bij BKR als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je telefoonabonnement staat echt niet bij het BKR, tenzij je niet betaald.
Mijn CC trouwens ook niet, omdat ik elke maand alles terugbetaal.
Ook dán staat je CC geregistreerd bij het BKR tegen het maximale maandbedrag wat je er mee kunt betalen. Meestal is dat ¤ 2500,- of ¤ 5000,-quote:Op woensdag 16 december 2009 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn CC trouwens ook niet, omdat ik elke maand alles terugbetaal.
ING is maar de verstrekker...het zal (bijna) altijd VISA, MC, AE, ofzo zijn.quote:
Volgens mij leidt een schuld op een CC die je afbetaald, op voorwaarde dat je elke maand je minimum aflost, nooit tot problemen als je een hypotheek wil. Enkel als je daar bovenop nog een hoop schuldvorderingen van andere afbetalingen hebt liggen wil er zich wel eens een probleem stellen.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:37 schreef Parzival het volgende:
maar een negatieve (of positieve) BKR kan later wel in de weg komen te staan als je een huisje wil kopen etc etc.. er komt na 5 jaar alleen een H (hersteld) achter je naam.. maar de schuldnotering gaat dus nooit weg..
ja maar gebeurt dit ook als je dus 1 maand niet betaalt?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Negatieve BKR registratie
Als er iets mis is gegaan tijdens de looptijd van het geleende bedrag wordt er een BKR- code geregistreerd. Dit gebeurt niet zomaar, in een aantal gevallen krijg je een code:
■Bij een betalingsachterstand. Er wordt eerst een verplichte waarschuwing gestuurd, kunt u dan nog niet betalen wordt er een code (A) geregistreerd.
■Als deze achterstand is hersteld (H)
Nee, pas na 2 of 3 maanden geloof ik. Je krijgt niet gelijk een achterstandsmelding als je 1 keer de boot mist.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:25 schreef Vic_Vega het volgende:
[..]
ja maar gebeurt dit ook als je dus 1 maand niet betaalt?
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:28 schreef Trilobiet het volgende:
Word echt wel afgeschreven hoor. Heb het 1 keer gehad. Geen saldo werd wel gewoon afgeschreven.
Vandaar de brief van ING natuurlijk, dat ze mijn registratie per direct verwijderd hebbenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:38 schreef 49R het volgende:
[..]
Ook dán staat je CC geregistreerd bij het BKR tegen het maximale maandbedrag wat je er mee kunt betalen. Meestal is dat ¤ 2500,- of ¤ 5000,-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |