Duh!quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:18 schreef erodome het volgende:
Alsof iemand altijd skeptisch kan zijn zeg, nou ja dat kan wel, maar gezond is het niet.
Meestal bedoeld iemand die zegt skeptisch te zijn dat ze niets zomaar voor zoete koek slikken, of ze tot dezelfde conclusie's als jou komen is weer een ander verhaal.
dus wat je eigenlijk zegt is dat heksjes eigenlijk hele onzekere typetjes zijn ?quote:Weet je dat in vele heksenleren je wordt geleerd skeptisch te zijn, zelfs hetgeen wat je daar geleerd wordt na te checken en zelf over na te denken, niets zomaar aan te nemen, zelfs die eigen leer dus niet?
Moet je die steen ook echt met een bepaald doel laden, ik bedoel, werkt 'ie even goed tegen nachtmerries als 'ie bijvoorbeeld tegen ziektes geladen is?quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik toch daarstraks uitgelegd al?
Bv een tijgeroog die je wil gebruiken om nare dromen bij een kind te voorkomen.
Die steen is daar al geschikt voor, alhoewel reinigen eigenlijk wel noodzakelijk is, door te laden met een bepaald doel(nachtmerrie's voorkomen) versterk je die eigenschap, ondersteun je deze waardoor het een groter effect geeft.
Dit is een heel simpel voorbeeld die echt werkt, je hoeft het kind niet te vertellen waarvoor de steen is, als die steen maar heel dichtbij is als ze slapen.
Omdat je er zelf over na moet denken bij gebrek aan zekerheid van het (aan)geleerde ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:02 schreef erodome het volgende:
Wat heeft zelf nadenken met onzekerheid te maken dan?
Wedje leggen dat dat net zo goed werkt met een stuk kevlar ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik toch daarstraks uitgelegd al?
Bv een tijgeroog die je wil gebruiken om nare dromen bij een kind te voorkomen.
Die steen is daar al geschikt voor, alhoewel reinigen eigenlijk wel noodzakelijk is, door te laden met een bepaald doel(nachtmerrie's voorkomen) versterk je die eigenschap, ondersteun je deze waardoor het een groter effect geeft.
Dit is een heel simpel voorbeeld die echt werkt, je hoeft het kind niet te vertellen waarvoor de steen is, als die steen maar heel dichtbij is als ze slapen.
Placebo effect (?)quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:16 schreef _Led_ het volgende:
Wedje leggen dat dat net zo goed werkt met een stuk kevlar ?
Zolang 't kind maar gelooft dat je iets bijzonders voor hem/haar doet , tadaa.
Het is natuurlijk wel beter als hetgene dat je gebruikt er ook nog mooi uitziet, zoals tijgeroog - dat maakte vroeger al indruk op indianen en steppe-negers, en nu nog steeds op kinderen.
Nou, ik heb in de afgelopen jaren redelijk wat getest (zonder resultaat), daarom vraag ik er tegenwoordig altijd hulp bij - want ik schijn het niet te kunnen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb je niets vor niets gevraagd het zelf te testen met verschillende vormen he....
Je moet alleen laden waar het geschikt voor is, maar de steen zal zijn natuurlijke krachten behouden, dat hele spectrum behouden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:05 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Moet je die steen ook echt met een bepaald doel laden, ik bedoel, werkt 'ie even goed tegen nachtmerries als 'ie bijvoorbeeld tegen ziektes geladen is?
Nee, ze willen gewoon dat je niet blind volgt, je eigen plan trekt en voor jezelf bekijkt wat je ok vind en wat niet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Omdat je er zelf over na moet denken bij gebrek aan zekerheid van het (aan)geleerde ?
Nope, heb al meerdere keren meegemaakt dat ik wist van echte porblemen op dat gebied waar er al vanalles was geporbeerd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wedje leggen dat dat net zo goed werkt met een stuk kevlar ?
Zolang 't kind maar gelooft dat je iets bijzonders voor hem/haar doet , tadaa.
Het is natuurlijk wel beter als hetgene dat je gebruikt er ook nog mooi uitziet, zoals tijgeroog - dat maakte vroeger al indruk op indianen en steppe-negers, en nu nog steeds op kinderen.
Misschien is je vraagstelling wel verkeerd ked, daar weleens over nagedacht?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik heb in de afgelopen jaren redelijk wat getest (zonder resultaat), daarom vraag ik er tegenwoordig altijd hulp bij - want ik schijn het niet te kunnen.
Maar degenen die het wel (beweren te) kunnen willen nooit helpen iemand te overtuigen
Maar goed, het is fijn om te weten dat de heksenleer het dus aanmoedigt als ik kritische vragen stel,
en om goed onderbouwde uitleg vraag. Dat staat een beetje haaks tegenover de opmerkingen die ik vaak naar mijn hoofd krijg, dat wel - je zou bijna zeggen dat men zegt skeptisch te zijn als dat goed uitkomt, maar het niet leuk vindt als er echt wat wordt gevraagd.
Dat zeg ik, tijgeroog is het mooiste, was samen met Pyriet en kwarts (mits mooi gepolijst) vroeger ook mijn favoriet in de stenenverzameling.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, heb al meerdere keren meegemaakt dat ik wist van echte porblemen op dat gebied waar er al vanalles was geporbeerd.
Het kind bij mij thuis was en bij de stenen stond te kijken(op de een of andere manier zoeken ze ook meestal of een rozenkwarts of een tijgeroog uit, 2 uitstekende kinderstenen), ik gewoon heb gezegd zoek er maar 1 uit en ze de tijgeroog pakte en de nachtmerrie's ophielden.
Ze hoeven niet te weten waarvoor het is, het werkt gewoon.
Ik vind het vooral bijzonder dat maandenlange ellende met nachtmerrie's, niet meer willen gaan slapen, moeheid die alles verergerd zo ineens is opgelost met die tijgeroog.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik, tijgeroog is het mooiste, was samen met Pyriet en kwarts (mits mooi gepolijst) vroeger ook mijn favoriet in de stenenverzameling.
Vidn je het echt zo bijzonder dat ze die uitkozen ?
oooooh, is dat het. Zeg dat dan meteen !quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:21 schreef erodome het volgende:
Nee, ze willen gewoon dat je niet blind volgt, je eigen plan trekt en voor jezelf bekijkt wat je ok vind en wat niet.
Maar welke aandacht dan behalve gewoon een leuk kadeautje?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:
Mja, ik denk gewoon dat het meer te maken heeft met de aandacht die ze krijgen, en het idee dat ze iets hebben dat magischerwijs helpt - en het is nog een mooie steen ook.
En ze weten niks van jouw hekserij, er valt aan jouw huis verder ook niks te zien ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar welke aandacht dan behalve gewoon een leuk kadeautje?
Ik zeg er niet bij waarvoor die steen is, ze staan bij mijn verzameling en ik zeg zoek er maar 1 uit, dat is echt alles.
En hop, de volgende dag hebben ze als bij toverslag (quote:Ik zeg nu in al die keren dat ik het hier over heb dat het kind in kwestie niet weet waarvoor de steen is, dus hoe werkt het dan volgens jou, waarom werkt die steen dan beter dan een speciaal ervoor gekocht knuffelbeestje, nachtlichttje, gedichtje van mama of iets in die geest?
mss een soort energie die we niet kunnen meten, we weten toch niet alles? En alles wat we nu zeker denken te weten zal over 30 jaar weer hopeloos achterhaald blijken. Erodroom zegt trouwens niets over energie, alleen dat de steen wordt opgeladen met een zeker doel. En dat sommige stenen voor sommige doelen beter geschikt zijn is ook niet zo gek, om vuur te maken gebruik je vuursteen en om en mes te slijpen een slijpsteen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:22 schreef _Led_ het volgende:
Over die stenen hebben we ook al eens een discussie gehad, hoe dat dan in zijn werk zou gaan...
Er worden dus energieen in opgeladen zegt men, maar ik ben benieuwd - is dat electromagnetische energie, of wat ?
Want energie kunnen we meten...
Ik heb een doodnormaal huis, geen mandala's aan de muur, geen hangers of tekens of andere zaken die naar welk geloof dan ook wijzen, oh ja 1 boeddhabeeldje dat ik ooit kadeau heb gehad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En ze weten niks van jouw hekserij, er valt aan jouw huis verder ook niks te zien ?
Geen mandala's aan de muur, geen hangers of tekens ?
Ze hebben ook geen idee waarom ze bij jou zijn, want ze mogen immers zo vaak een steen bij jou uitzoeken ?
Mama heeft het nooit in hun bijzijn gehad over jouw bezigheden ?
(Niet dat jij dat kan weten, je bent immers niet altijd bij ze)
Kijk, mijn ervaring is dat het zo werkt, maar die ervaring is heel beperkt, niet elk kind dat hier over de vloer komt heeft nachtmerrie's, dat is een enkel geval, maar ik heb het al een stuk of 5 keer zo zien werken.quote:En hop, de volgende dag hebben ze als bij toverslag () prima geslapen en nooit meer ergens last van ?
Als dat altijd helpt zou ik dat heel bijzonder vinden en een hoop kinderartsen met mij denk ik, daar zou je wat mee moeten doen![]()
quote:
quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:01 schreef krakkemieke het volgende:
Dat vraag ik me af....o
Ik had een kennis met een creatief beroep. Hij had nog nooit verkering gehad. Ik gaf hem een rozekwarts, voor de creativiteit. Binnen 6 maanden had hij een vaste relatie.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:14 schreef krakkemieke het volgende:
Me vorige post naar de barrebiesjes.....![]()
Erodome,ik ben solitair.
<snip>
Geen idee. Rozekwarts is wel een steen die over liefde gaat...quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Maar wat heeft die vaste relatie met creativiteit te maken ? -of was ie niet creatief in bed ?
Solitair.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:18 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Geen idee. Rozekwarts is wel een steen die over liefde gaat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |