Oh het is een westrijdquote:Op vrijdag 18 december 2009 07:49 schreef Flammie het volgende:
Jep.. SingleCoil schopt in zijn eentje iedereen onderuit en dat vinden ze hier niet prettig
Ligt aan het gebruik, de combi zwefteef, erodroom en denigrerend heksje hier en heksje daar is wel degelijk beledigend bedoeld en komt dan ook als zodanig over, wat mij betrefd ben jij degene die begon met kaatsten hierin en dan kan je op ten duur wat terug verwachten, zeker als je niet goed leest en steeds domme dingen zegt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:02 schreef SingleCoil het volgende:
Ho ff vrienden,het is niet mijn bedoeling mensen onderuit te schoppen (of nouja, de meeste niet) maar zoals eerder gezegd, ik kan slecht tegen het plakken van het magische sausje aan op zich heel gewone dingen. Geloof me, ik zou niets liever willen dan dat er écht magie bestond, landen met elfen en draken, geheime schatten en toverdrank, ik ben er gek op. Maar je moet daarin wel reeel blijven: fantasy is fantasy en los van wat algemene braafheden kun je er niet veel van leren.
Dus als iemand gaat roepen dat de verhouding van de zijden van een pentagram iets met Pi te maken heeft en dat het hele Pi-gebeuren omringt lijkt te zijn met hele spannende dingen, geheime kennis die nu verloren is gegaan, duister verleden, dan word ik even opstandig, omdat er dan zóveel onzinnigheid uitgekraamd wordt dat je toch niet anders kunt dan even uitleggen hoe dom het is om dat klakkeloos na te praten.
En ja,dat doet dan even pijn, sorry, mevrouw. Ik snap ook dat mensen dan soms even gaan schelden en persoonlijk worden maar daar trek ik me niet veel van aan, als je iemand iets uit wilt leggen heeft het weinig zin om terug te gaan schelden, lijkt me.
Ik neem overigens aan dat Erodroom de betiteling "zweefteef" niet beledigend vindt?
Ik zou dat wijten aan jouw geloof in die cirkel, niet aan de cirkel zelf.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:50 schreef erodome het volgende:
Wat die cirkel betrefd, ik hou wel van wat proberen dus ik heb al andere vormen geprobeerd, maar dat werkt niet als zodanig.
Sorry, maar dit betekent echt helemaal niks.quote:De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken die doodgewoon is is dat dit symbool echt oeroud is en resoneerd met iets binnenin ons.
Magisch denken dus.quote:Een collectieve herrinering of iets in die geest, gewoon door zo'n lang gebruik als gewoon geworden in ons.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat de vorm wel degelijk wat uitmaakt, geen begin en geen eind zodra die kring gesloten is.
Daar gaat het nou juist om - ik zeg dat dat hele gebeuren niets meer is dan dat, een ritueel om je in de juiste mood te krijgen, maar je zou het ritueel rustig kunnen aanpassen zonder de werking te verstoren mits je er maar op gelijke wijze in gelooft.quote:Als je moeite hebt met de zeverigheid van het zetten van de cirkel, de bijbehorende spreuk(en), zie ze dan als een soort van beeldvorming om in een juiste sfeer te komen, zoals een geleide meditatie.
Ben ik het zooo mee eens inderdaad.. het steeds weer blijven herhalen van dezelfde uitgekauwde opmerkingen. Alsof het dan ineens wel duidelijk word ofzo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:01 schreef erodome het volgende:
Maar we weten nu wel dat jullie het niks vinden en er niet in geloven, hoeveel langer kan je daarover praten zeg?
Zou het niet fijn zijn als je dan gewoon je zegje doet(je mening moet je gewoon kunnen geven) om daarna gewoon de discussie de discussie te laten zodat er over hekserij gepraat kan worden ipv dat het weer gekaapt wordt door een het is onzinnig geroep?
Je vroeg hier zelf om uitleg omtrent mijn meningquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:01 schreef erodome het volgende:
Maar we weten nu wel dat jullie het niks vinden en er niet in geloven, hoeveel langer kan je daarover praten zeg?
Zou het niet fijn zijn als je dan gewoon je zegje doet(je mening moet je gewoon kunnen geven) om daarna gewoon de discussie de discussie te laten zodat er over hekserij gepraat kan worden ipv dat het weer gekaapt wordt door een het is onzinnig geroep?
Nou nee, ik wordt echt gewoon moe van dat heen en weer getik elke keer, je kan hier nergns over praten of de skepsis-club komt om de hoek, graag met z'n allen(led, michelos, singlecoil en dan komt flammie ook met de one-liners), er heerlijk overheen om even tegen iedereen te vertellen dat wij zij doen onzin is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Miep niet zo, je vroeg hier zelf om uitleg omtrent mijn mening.
Ik roep niet "Onzin !!! Onzin !!!", ik geef mijn mening en jij vroeg om onderbouwing.
Je bent volgens mij gewoon op je teentjes getrapt omdat ik nikszeggende opmerkingen als "de cirkel resoneert met iets in ons" niet zomaar accepteer.
Tuurlijk led, het ligt nooit en te nimmer aan jou, ook al zeggen 1000 mensen het, ze hebben het allemaal mis en jij zit nooit een klein beetje fout.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:16 schreef _Led_ het volgende:
Pffffff, joh, die tactiek ga ik voortaan ook gebruiken, vragen om uitleg en als iemand die dan geeft (en ondertussen nog even duidelijk maakt dat wat van mijn opmerkingen kant nog wal raken) zeggen dat ie geen uitleg had moeten geven
ik vind de dingen die jij zegt veel dommer en toch ga ik niet lopen schelden, is dat dan alleen een verschil in ontwikkeling?quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ligt aan het gebruik, de combi zwefteef, erodroom en denigrerend heksje hier en heksje daar is wel degelijk beledigend bedoeld en komt dan ook als zodanig over, wat mij betrefd ben jij degene die begon met kaatsten hierin en dan kan je op ten duur wat terug verwachten, zeker als je niet goed leest en steeds domme dingen zegt.
Je vegist je denk ik een beetje. Ik heb je al eerder uitgelegd dat de verhouding tussen de lijnstukken gelijk is aan de gulden snede (ongeveer 1,61) en dat die weergegeven wordt met de letter Phi (FI dus). Dat heeft helemaal niets te maken met de letter Pi (ongeveer 3,14) en de verhouding tussen omtrek en straal van een cirkel. Wat je verder bedoelt met een geometrisch hoogstandje en wat het met de discussie te maken heeft weet ik niet (en jij ook niet, want nu roep je maar wat) maar ieder kind van 5 kan een pentagram construeren, of het nou een kind van nu is of eentje uit het babylon van 3500 jaar geleden. Je argumenten zijn dus gewoon flauwekul, hoe fijn de modjes ze hier ook vinden: ze slaan nergens op, je gebruikt woorden en begrippen waar je totaal geen verstand van hebt en dat is op z'n zachts gezegd een beetje dom. Mocht je het niet met me eens zijn dan kun je dat aantonen door het verband tussen Phi en Pi te bewijzen, en postdat dan gelijk even in WFLquote:Wat die lijnen betrefd, je mag het zelf uitrekenen hoor, dan zal je zien dat het wel degelijk klopt, dat dat ding een geometrisch hoogstandje is als je bedenkt hoe oud hij is(babylon e.d. he!).
Welaan, nu komen we ergens! Vertel jij dan eens wat jij onder magie verstaat en wat er dan werkt? Ik ben echt heel serieus, ik zou het dolgraag geloven, ik ben zelfs bereid mezelf voor de gek te houden als er ook maar een sprankje hoop op echte magie was...maar tot nu toe werd ik steeds weer teleurgesteld...quote:En wat magie betrefd, JIJ geloofd er niet in, maar het bestaat wel, de meeste hebben er een beeld van disney bij en dat beeld klopt niet, een wondermiddel dat overal fantastisch voor werkt bestaat niet.
Tja, daar heb ik soms ook wel wat last van, zal proberen het een beetje in de perken te houdenquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:32 schreef Bastard het volgende:
Maar andere mensen die _led_ een beetje kennen weten dat hij het laatste woord wil hebben, vooral op vrijdagen..
Waarom ga je er niet gewoon zelf mee aan de slag, niets van wat ik zeg kan je overtuigen, ga ermee aan het werk, wees serieus en zie het resultaat.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik vind de dingen die jij zegt veel dommer en toch ga ik niet lopen schelden, is dat dan alleen een verschil in ontwikkeling?
[..]
Je vegist je denk ik een beetje. Ik heb je al eerder uitgelegd dat de verhouding tussen de lijnstukken gelijk is aan de gulden snede (ongeveer 1,61) en dat die weergegeven wordt met de letter Phi (FI dus). Dat heeft helemaal niets te maken met de letter Pi (ongeveer 3,14) en de verhouding tussen omtrek en straal van een cirkel. Wat je verder bedoelt met een geometrisch hoogstandje en wat het met de discussie te maken heeft weet ik niet (en jij ook niet, want nu roep je maar wat) maar ieder kind van 5 kan een pentagram construeren, of het nou een kind van nu is of eentje uit het babylon van 3500 jaar geleden. Je argumenten zijn dus gewoon flauwekul, hoe fijn de modjes ze hier ook vinden: ze slaan nergens op, je gebruikt woorden en begrippen waar je totaal geen verstand van hebt en dat is op z'n zachts gezegd een beetje dom. Mocht je het niet met me eens zijn dan kun je dat aantonen door het verband tussen Phi en Pi te bewijzen, en postdat dan gelijk even in WFL![]()
[..]
Welaan, nu komen we ergens! Vertel jij dan eens wat jij onder magie verstaat en wat er dan werkt? Ik ben echt heel serieus, ik zou het dolgraag geloven, ik ben zelfs bereid mezelf voor de gek te houden als er ook maar een sprankje hoop op echte magie was...maar tot nu toe werd ik steeds weer teleurgesteld...
Nogmaals, bij mijn weten vroeg jij om uitleg, gaf ik die, discussieerde jij ook weer verder, enzovoort.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:24 schreef erodome het volgende:
Tuurlijk led, het ligt nooit en te nimmer aan jou, ook al zeggen 1000 mensen het, ze hebben het allemaal mis en jij zit nooit een klein beetje fout.
Het gaat er niet om dat je keer discuseerd, het gaat erom dat je maar blijft doorgaan en doorgaan, in hetzelfde kringetje blijft hangen en altijd en alleen er een belief vs wetenschap van maakt.
Ik zie in de OP niet een bekende regel staan eerlijk gezegd.quote:Er kan maar bar weinig inhoudelijk gepraat worden over zaken omdat dit groepje er keer op keer overheen komt en iedereen die wat interresants te melden heeft over dat onderwerp een diepe zucht slaakt en vertrekt.
Dan zijn we dus op teruggekomen bij het begin, waar jij vroeg waarom die zaken niet samen kunnen gaan - nou, hierom dus.quote:Wat die cirkel betrefd zeg ik dat er een basis inzit die niet zweverig is en dat de rest eromheen wel als zweverig gezien kan worden, wat wil je nog meer?
Ik heb het nergens over testen gehad ?quote:Wat valt er verder nog te bespreken in deze, ik zeg het ene, jij zegt het andere, zolang je niet meedoet aan een test en verschillende vormen serieus uitprobeerd kunnen we niet verder, ook gaat het steeds over kleine dingetjes die eruit gepikt worden terwijl het over een groter geheel gaat dat bij elkaar hoort, hand in hand, niet los.
Slecht begrijpend kunnen lezen staan volgens mij aan de voet van het probleem hier.quote:Nee die fytotherapie discussie, dat is een losse discussie, vanuit het wezen heks zou je het op verschillende manieren benaderen, manieren die bij elkaar horen en die niet zozeer los gezien kunnen worden, maar daar kan amper over gepraat worden omdat het dan weer verzand in ja maar fytotherapie is niet nuttig(singlecoil als ik me niet vergis, heb niet terug gelezen), ja sorry hoor, maar dan houdt het toch gewoon even op?
want je bent ook echt een keertje uit je stoel gekomen om dat uit te proberen , toch ....quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als mensen met nikszeggende onzin aankomen als cirkels die resoneren, en niet de moeite nemen om iemands reactie goed begrijpend te lezen - DAN houdt het gewoon op.
Om wat te proberen ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:02 schreef Summers het volgende:
[..]
want je bent ook echt een keertje uit je stoel gekomen om dat uit te proberen , toch ....
Led, je begrijpt prima wat ik bedoel, je loopt te mierenneuken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om wat te proberen ?
Abstracte begrippen kunnen niet resoneren, fysiek materiaal kan resoneren.
Cirkels kunnen niet resoneren net zoals 'paars' niet kan resoneren, 'vanmorgen' niet kan resoneren, en 'lekker' niet kan resoneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |