npquote:Op woensdag 16 december 2009 15:04 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Had niet al veranderd in goed. Typefouten.
Mijn god.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet alleen met medicijnen kijkt de wetenschap naar de natuur, ook voor andere dingen kijkt de wetenschap naar de natuur, bv:
- Hoe een vliegtuig blijft vliegen (afgekeken van vogels, bv de nieuwe airbus heeft geknakte vleugeltips , afgekeken van een condor meen ik)
- Hoe groeien plantjes harder? (kunstmest! )
- Philips wakeup light (mensen reageren op licht)
- Kogelvrij vest (afgekeken van een spinnenweb)
- Electriciteit (benjamin franklin iemand? )
en ga zo nog maar even door. Heel veel inspiratie komt vanuit de natuur.
Klopt, de basis ligt allemaal in de natuur. Vervolgens hebben wij mensen daar de inspiratie opgedaan en zijn we zelf dingen gaan doorontwikkelen.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet alleen met medicijnen kijkt de wetenschap naar de natuur, ook voor andere dingen kijkt de wetenschap naar de natuur, bv:
en ga zo nog maar even door. Heel veel inspiratie komt vanuit de natuur.
Wie beweert dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
En dat dat niet betekent dat ieder wicca-meisje nu ook MRI-scans kan maken of darmkanker genezen?
Laten we het topic nou niet omgooien naar omeopathie, dat is leuk voor een ander topic. Maar dat jij er nou geen baat bij hebt, of er niet bij kunt met je wetenschappelijk gerichte visie, wil dat niet dusss maar automatisch zeggen dat het onzin is. Nee, jij vind dat onzin en daarnaast vele volkstammen niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:18 schreef _Led_ het volgende:
Ik snap dat ook niet, "Ja maar wetenschap kijkt naar de natuur, lekker puh !".
Ja natuurlijk, de essentie van de wetenschap is onze kennis [van de natuur] uit te breiden op een objectieve, verantwoorde en georganiseerde manier !
Het verschil is dat je mensen hebt die het dus op die manier doen, en mensen hebt die de meest onlogische zaken blijven aanhangen "omdat mensen dat lang geleden ook deden !".
Homeopathie is hier zo'n typisch voorbeeld van, een stapel onzin die compleet uit de hand gelopen is en waar mensen (die meestal niet eens weten wat de kern van homeopathie inhoudt) zich aan vastklampen om vervolgens te roepen "nou maar het is natuurlijk !".
Lekker interessant. Waar het om gaat is dat er geclaimd wordt dat de heksen en alchemisten van vroeger alles al konden wat we nu ook kunnen OMDAT HET ALLEMAAL UIT DE NATUUR KOMT.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, de basis ligt allemaal in de natuur. Vervolgens hebben wij mensen daar de inspiratie opgedaan en zijn we zelf dingen gaan doorontwikkelen.
Of dat nou vliegen is, of medicijnen maken, we zijn klein begonnen.
Mediaconsument vindt dat kruidenvrouwtjes inwisselbaar zijn met onze huidige stand van zaken qua medicijnen, en dat de enige reden voor het bestaan van de moderne medicijnen geld is terwijl alles opgelost kan worden met kruiden.quote:
Je verdraait de boel, je bedoelt: vele volkstammen wel.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Laten we het topic nou niet omgooien naar omeopathie, dat is leuk voor een ander topic. Maar dat jij er nou geen baat bij hebt, of er niet bij kunt met je wetenschappelijk gerichte visie, wil dat niet dusss maar automatisch zeggen dat het onzin is. Nee, jij vind dat onzin en daarnaast vele volkstammen niet.
Zolang jij mij geen zinnige verklaring kunt geven waarom een willekeurig middel dat toevallig dezelfde symptomen opwekt als een ziekte daartegen zou helpen mits je hem zo ver verdunt in water dat er geen molecuul van in het resultaat zit, blijft het gewoon onzinquote:Op woensdag 16 december 2009 15:20 schreef Bastard het volgende:
Laten we het topic nou niet omgooien naar omeopathie, dat is leuk voor een ander topic. Maar dat jij er nou geen baat bij hebt, of er niet bij kunt met je wetenschappelijk gerichte visie, wil dat niet dusss maar automatisch zeggen dat het onzin is. Nee, jij vind dat onzin en daarnaast vele volkstammen niet.
Erodroom stelt dat alle huidige medische kenis vroeger al bij alchemisten en heksen aanwezig was maar op last vande kerk vernietigd isquote:
Wat een logische manier zou zijn om de macht te grijpen. Je maakt op deze manier de mensen afhankelijk van de kennis die jij ze te bieden hebt. Op deze manier zijn zo erg veel belangrijke gegevens uit de oudheid verloren gegaan door boekenverbrandingen, maar ook door bijvoorbeeld het verdwijnen van de bibliotheek van Alexandrië. Mooi feit is dan ook dat het Vaticaan een bibliotheek bezit, met uiteraard, dergelijk kennis. Echter zul je hier als gewone mens niet snel toegang krijgen, helaas.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Erodroom stelt dat alle huidige medische kenis vroeger al bij alchemisten en heksen aanwezig was maar op last vande kerk vernietigd is
dus daar staat zwart op wit dat de alchemisten de huidige medische kennis hebben? Ze wisten natuurlijk precies welke ziektebeelden en bacterieen gingen evolueren en ze deden vast ook EEG scans e.d. ???quote:Op woensdag 16 december 2009 16:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat een logische manier zou zijn om de macht te grijpen. Je maakt op deze manier de mensen afhankelijk van de kennis die jij ze te bieden hebt. Op deze manier zijn zo erg veel belangrijke gegevens uit de oudheid verloren gegaan door boekenverbrandingen, maar ook door bijvoorbeeld het verdwijnen van de bibliotheek van Alexandrië. Mooi feit is dan ook dat het Vaticaan een bibliotheek bezit, met uiteraard, dergelijk kennis. Echter zul je hier als gewone mens niet snel toegang krijgen, helaas.
De Paus is genetisch gemanipuleertquote:Op woensdag 16 december 2009 16:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus daar staat zwart op wit dat de alchemisten de huidige medische kennis hebben? Ze wisten natuurlijk precies welke ziektebeelden en bacterieen gingen evolueren en ze deden vast ook EEG scans e.d. ???
Mijn voorouders waren al iets verder dan het proberen met een hamer.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:03 schreef SingleCoil het volgende:
jij gaat choko warmmaken met eenhamer omdat je daar gen verslavingsverschijnselen van kent
Hangt af van wie het uitlegt.quote:de basis blijft empirisch, da's nu eenmaal een fact of life, jammer genoeg. Maar wel op een zodanig laag niveau emprisch dat jij en ik er niks meer van snappen![]()
Het proces is inderdaad flink veranderd. Het feit dat de middeltjes werken echter niet.quote:Het gaat er tegenwoordig iig echt niet meer om dat we voor een bepaalde requirement (zeg bijv. "hoofdpijn" net zo lang middeltjes en mengseltjes gaan uitproberen tot we iets hebebn wat werkt tgen hoofdpijn.
Misschien dat deze vrouwtjes dan wel een idee hebben om deze kanker te voorkomen. Daarbij kun je niet ontkennen dat kanker een ziekte is die bij de huidige maatschappij hoort, oftewel een ziekte die door onze manier van leven is ontstaan. Het is alleen lastig om de manier van leven van iedereen op de wereld te gaan veranderen, waardoor je altijd makkelijk over kruidenvrouwtjes als nitwits kunt blijven praten.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mediaconsument vindt dat kruidenvrouwtjes inwisselbaar zijn met onze huidige stand van zaken qua medicijnen, en dat de enige reden voor het bestaan van de moderne medicijnen geld is terwijl alles opgelost kan worden met kruiden.
Dat zeg ik niet. Het geeft echter wel aan dat er veel belangrijke informatie omtrent de gezondheid verloren is gegaan. Daarbij geef ik ook aan dat je dmv. het bewaken van kennis, erg gemakkelijk een bevolking onder controle kunt houden.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus daar staat zwart op wit dat de alchemisten de huidige medische kennis hebben? Ze wisten natuurlijk precies welke ziektebeelden en bacterieen gingen evolueren en ze deden vast ook EEG scans e.d. ???
je liegt! Jouw voorouders komen uit Vlaardingen! Sow!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn voorouders waren al iets verder dan het proberen met een hamer.![]()
Natuurlijk niet, daar gaat het ook niet omquote:Het proces is inderdaad flink veranderd. Het feit dat de middeltjes werken echter niet.
Hoe zouden ze dat kunnen?Heksen hebben daar helemaal geen verstand van...quote:In de hele discussie lijkt het er op dat je je teveel richt op het proces, terwijl daar helemaal niet over gepraat wordt door de heksen.
Geen dank. Je kunt dan ook zien dat ik jou hiermee een compliment geef, en je zelfs een gunst erbij geef ook! Ik bedoel, hoe kun jij nou weten hoe je overkomt of welk gevoel je opwekt bij mensen waartegen je praat?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:13 schreef _Led_ het volgende:
Fijn, iemand die me voor de zoveelste keer wil vertellen waar ik wel en niet moet posten en wat mijn redenen zijn![]()
alu-hoedje!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Het geeft echter wel aan dat er veel belangrijke informatie omtrent de gezondheid verloren is gegaan. Daarbij geef ik ook aan dat je dmv. het bewaken van kennis, erg gemakkelijk een bevolking onder controle kunt houden.
Je hebt gelijk,de volgende keer dat j bij de dokter komt zou ik er ook geen gebruik meer van maken als ik jou wasquote:Wie zegt overigens dat EEG scans zo belangrijk zijn? Het lichaam heeft toch voldoende mogelijkheden om aan te geven wat er mis is?
Jij in ieder geval niet...gelukkig zijn er mensen die wél opgeleidt zijn om met moderne diagnose-apparatuur om te gaan. Maar die wil je wrs ook niet aan je ziekbed hebben...jij wacht wel tot erodroom over je bed heenzweeft, vol goede energiequote:Ik bedoel door zaken zoals zweet, ontlasting, stroomdiagrammen, warmte, etc geeft je lichaam al duidelijk aan wat er aan de hand is. Nee, we moeten nog veel dieper kijken, zodat we er helemaal niks meer van snappen.
Of een ziekte die ontstaat wanneer mensen te lang leven.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:09 schreef mediaconsument het volgende:
Misschien dat deze vrouwtjes dan wel een idee hebben om deze kanker te voorkomen. Daarbij kun je niet ontkennen dat kanker een ziekte is die bij de huidige maatschappij hoort, oftewel een ziekte die door onze manier van leven is ontstaan.
Maar dat heeft niet echt veel met de discussie te maken, dunkt mijquote:Op woensdag 16 december 2009 16:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Het geeft echter wel aan dat er veel belangrijke informatie omtrent de gezondheid verloren is gegaan. Daarbij geef ik ook aan dat je dmv. het bewaken van kennis, erg gemakkelijk een bevolking onder controle kunt houden.
Ah dus jij kunt van buiten door lichaamssignalen of whatever precies aangeven waar epilepsie zich afspeelt. Dat noem ik nog eens handig!quote:Wie zegt overigens dat EEG scans zo belangrijk zijn? Het lichaam heeft toch voldoende mogelijkheden om aan te geven wat er mis is?
Magnetisme????quote:Ik bedoel door zaken zoals zweet, ontlasting, electriciteit, magnetisme, warmte, etc geeft je lichaam al duidelijk aan wat er aan de hand is. Nee, we moeten nog veel dieper kijken, zodat we er helemaal niks meer van snappen.
Dat kan ik heel goed weten, ik scoorde daar immers 5-sterretjes voor op de QQ test !quote:Op woensdag 16 december 2009 16:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Geen dank. Je kunt dan ook zien dat ik jou hiermee een compliment geef, en je zelfs een gunst erbij geef ook! Ik bedoel, hoe kun jij nou weten hoe je overkomt of welk gevoel je opwekt bij mensen waartegen je praat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |