FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Radeloos vanwege collega
Splaakgeblekdinsdag 15 december 2009 @ 16:44
Excuses voor het lange verhaal

Ik heb sinds een aantal maanden een collega waarmee ik direct moet samen werken. Hij zou de manager moeten zijn van het tweekoppige team waar we samen in werken, maar hij blijkt uitermate ongeschikt te zijn voor die baan. En daarnaast behandelt hij mij als een stuk stront.

Ik ben zelf met veel enthousiasme in deze baan begonnen en ik weet dat ik perfect ben voor mijn kant van het team. Dit team zou een project op moeten starten en ik was de eerste die aangenomen werd, 4 maanden voordat deze collega erbij kwam. Ik heb zelf veel ervaring op een bepaald gebied en mijn toekomstige collega zou dan een andere "tak" oppakken.

Het probleem is dus dat degene die toen aangenomen is, er een compleet zooitje van maakt. Veel van zijn taken komen op mij neer om het goed uit te voeren en wat hij zelf doet lijkt nergens op. Hij maakt bijvoorbeeld ongelofelijk veel fouten in grammatica, wat voor iemand in zijn functie belachelijk is. Maar omdat niemand anders binnen het bedrijf die taal spreekt behalve hij en ik, ben ik de enige die het ziet. Op veel andere gebieden ben ik dus ook de enige die ziet en hoort hoe fout het gaat.

Hij zou het team moeten leiden, maar alle collega's hier vragen waarom ik niet in zijn schoenen sta, omdat hij er een ongeorganiseerd zooitje van maakt en zijn targets niet haalt. Ik zou zijn baan niet willen, omdat mijn ervaringen en talenten dus aan mijn kant van het team liggen en ik niet geinteresseerd ben in wat hij doet. Bovendien ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik teveel over me heen laat lopen. Maar ondertussen ziet haast iedereen dus (ondanks het taalverschil) kennelijk wel dat ik het team praktisch leid en niet hij. Ik weet alleen niet of de baas het ook zo duidelijk ziet..

Nu ben ik een tijdje terug al naar de baas gestapt en aangegeven op welke punten het fout gaat met hem en dat hij wellicht meer begeleiding nodig heeft (iets wat dergelijke managers over het algemeen niet nodig zouden moeten hebben). Heb puur gefocussed op hoe hij zijn werk deed en niet bijvoorbeeld op het feit dat hij elke dag een half uur te laat komt (etc!). De baas heeft toen een lang gesprek met hem gehad zonder te laten merken dat ik "geklaagd" had en een paar dagen lang heeft hij iets meer zijn best gedaan, wat overigens een averechts effect had omdat hij daarin doorsloeg, om vervolgens weer als normaal verder te gaan. Ondanks dat mijn baas een hele goede kerel is, was dit voor mij een zeer moeilijk gesprek en ik werd van de zenuwen zelfs emotioneel. En huilen in de baas z'n kantoor is nou niet bepaald wat ik nog eens wil meemaken.

Vandaag is dan uiteindelijk de druppel gevallen door een aantal heel vervelende opmerkingen die deze collega de laatste twee dagen mijn kant op heeft gedaan. Ik had hem bijna net zulke laag-bij-de-grondse repliek gegeven, maar buiten dat ik dat niet echt durf, vind ik mijzelf te goed om dezelfde kinderachtige praktijken uit te voeren. In discussie gaan met hem werkt ook niet, want hij lult me zo onderuit.
Ik trek het niet meer en ik kan gewoon niet meer met hem samenwerken op deze manier. Het probleem is alleen dat ik (uiteraard) niet zonder baan kan en niet zomaar kan switchen.

Ik ben echt radeloos op dit moment. Ziek melden morgen en de baas van thuis uit bellen vind ik slap, want ik geef om mijn werk. Zomaar ontslag nemen kan dus niet omdat ik echt niet zonder baan kan en een nieuwe vrij moeilijk te vinden is. Een brief of e-mail schrijven vind ik eigenlijk gevaarlijk omdat het dan zwartwit op papier staat en anderen zoiets kunnen lezen/doorspelen etc en daar vind ik het te heftig voor. Een gesprek is natuurlijk de beste optie, maar ik ben dus bang om weer emotioneel te worden en nog belangrijker: niet uit mijn woorden te komen.

Ja ik ben een slappeling en totaal niet assertief Maar wat kan ik het beste doen? Iemand advies of ervaringen met iets soortgelijks? Thx
Lanodinsdag 15 december 2009 @ 16:49
Het klinkt alsof je iig je collega's aan jouw kant hebt, als je er last van hebt dat hij kutopmerkingen maakt zou je dat tegen die collega's kunnen zeggen in de hoop dat hun het voor je opnemen. Wat betreft het feit dat hij zijn werk niet goed doet zou ik zeggen, alles bijhouden wat hij fout doet(niet gaan miereneuken hier ) en daarmee keer op keer naar je baas stappen. Ev kun je dit ook doen met alle taken die jij nu doet omdat hij het niet (goed) kan. succes
Sigmund666dinsdag 15 december 2009 @ 16:53
Laat weten wat je van hem vind waar je collega's bij staan. Zo sta je iets sterker zodra ze hem de deur wijzen. Nu ben jij de klagende. Als er meer mensen klagen, is je baas (de hoogste dan) er steeds meer van overtuigd dat er ingegrepen moet worden. Laat hem bedenken dat het niet halen van targets, dingen in het honderd laten lopen e.d. een bedrijf bakken met geld kosten


Succes trouwens.


Er zo maar even uitstappen is gewoon not done, hoe slap en a-assertief je ook bent. Dan wint de asshole dus big time, en mag hij lekker blijven zitten en heersen
Gripperdinsdag 15 december 2009 @ 16:55
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:44 schreef Splaakgeblek het volgende:
Excuses voor het lange verhaal


Ja ik ben een slappeling en totaal niet assertief Maar wat kan ik het beste doen? Iemand advies of ervaringen met iets soortgelijks? Thx
Word assertief, anders blijven ze je hele leven lang over je heen lopen, en vertrek je overal na verloop van tijd omdat de mensen zo gemeen zijn.
dit klinkt misschien niet leuk maar is wel de enige oplossing.
tanteklaradinsdag 15 december 2009 @ 17:12
@TS,


Heb je dit al besproken met je manager? Dat is de eerste persoon die je moet aanspreken.
Lukt dat niet , dwz er is geen communicatie of bijstelling van zijn verantwoordelijkheden dan kun je naar zijn baas stappen.

Ondertussen niet voor je manager de zaken oplossen. Laat zaken maar in het honderd lopen, dan hebben er meer mensen last van. Zorg wel altijd dat schriftelijk vastligt bij wie de verantwoordelijkheid voor die zaken liggen. Dat kan door simpel met mailtjes naar je manager toe zaken bevestigen.
Dan heb je bewijs wie verantwoordelijk is en dat je manager er van wist, van die zaken.

Kijk, dan wordt je zelf niet gepakt. Dan gaan er meer mensen klagen. Dan heb jij geen last meer van misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel. De dingen van de manager bij de manager laten.

En de manager vertellen dat je met zijn baas in gesprek gaat.

Dit gesprek voorbereiden door punten op papier te zetten en via het papier met de superbaas praten. Zo zorg je dat jezelf je emoties kunt uitschakelen. Dan is het nuchter opnoemen wat er mis gaat en dan leg je het hele probleem bij de superbaas.
Na afloop van het gesprek zelf een samenvatting van het gesprek maken. Zodat je zelf nog weet wat en hoe er iets gezegd is.

Voor dat je het weet krijg je zelf namelijk de zwarte piet en mag jij vertrekken en de manager blijft. Zeker omdat je het nu al hebt over laagbijdegrond gedrag van de manager naar jou toe, heeft manager ook iets in de gaten.

Succes ermee.
Maanvisdinsdag 15 december 2009 @ 17:53
ALs ie zijn targets niet haalt valt ie vanzelf een keer weg, maak je maar geen zorgen. Verder moet je niet teveel focussen op zijn grammaticafouten, dat vind ik persoonlijk erg kinderachtig. Hebben klanten al geklaagd over hem en zijn taalgebruik dan?
Lanodinsdag 15 december 2009 @ 17:54
Taalfouten naar klanten toe kun je gewoon niet maken, daarmee help je de naam van het bedrijf toch wel lichtelijk naar de tyfus:P
Maanvisdinsdag 15 december 2009 @ 17:59
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:54 schreef Lano het volgende:
Taalfouten naar klanten toe kun je gewoon niet maken, daarmee help je de naam van het bedrijf toch wel lichtelijk naar de tyfus:P
Dat valt heel erg mee, en is afhankelijk van of je als klant met een native speaker of non-native speaker te maken hebt. Mensen met middelbareschool duits of frans kunnen zich vaak goed verstaanbaar maken in die taal, maar schriftelijk barst het van de fouten. De klanten weten dit echter dat ze met een nederlander te maken hebben, dus dan maakt het niet zoveel uit.
jortkeldertdinsdag 15 december 2009 @ 22:53
Je bent gewoon een slappeling
Splaakgeblekwoensdag 16 december 2009 @ 01:52
Voor alle duidelijkheid, dit is een Nederlander met een HBO diploma in het buitenland. Zijn gebruik van Nederlands is iets om je verschrikkelijk voor te schamen en dus inderdaad totaal niet representatief voor het bedrijf. Klanten hebben niet direct geklaagd om zijn taalfouten, maar wel over verwarring en onduidelijkheid in zijn teksten en het niet nakomen van afspraken etc.

Tis wel duidelijk dat ik gewoon naar de baas moet stappen, maar gezien dat de laatste keer weinig opleverde, zal dat nu niet veel anders zijn vrees ik.. Dus of het veel zin heeft? Ben al op zoek naar een andere baan, maar ik kijk er zo tegenop om nog een dag langer met deze eikel te werken. Ik wil hem niet eens zien morgen, zo klaar ben ik ermee
Trashcanmanwoensdag 16 december 2009 @ 02:18
Hey TS, heb je al geprobeerd dit direct met die collega uit te praten? Ik weet (gezien je andere topic) dat je niet makkelijk uit je woorden komt, maar wie weet staat je collega wel open voor directe kritiek. Ik heb nl nergens in je OP gelezen dat je hem direct benadert hebt, iets wat soms beter helpt dan gelijk naar je baas te stappen.
Splaakgeblekwoensdag 16 december 2009 @ 02:27
quote:
Op woensdag 16 december 2009 02:18 schreef Trashcanman het volgende:
Hey TS, heb je al geprobeerd dit direct met die collega uit te praten? Ik weet (gezien je andere topic) dat je niet makkelijk uit je woorden komt, maar wie weet staat je collega wel open voor directe kritiek. Ik heb nl nergens in je OP gelezen dat je hem direct benadert hebt, iets wat soms beter helpt dan gelijk naar je baas te stappen.
Wel eens pogingen toe gedaan, maar ten eerste blijf ik altijd te aardig en geef ik niet graag kritiek. Ten tweede lult hij mij zo onderuit, zelfs met de meest belachelijke argumenten die nergens op slaan. Ik ben niet bang om mijn mening te laten weten en kom graag met initiatief, maar Ik ben gewoon echt erg slecht in discussies en met hem valt totaal niet te praten. Andere collega's vermijden zelfs gesprekken met hem om zijn lulverhalen, hij heeft dan ook weinig vrienden binnen het bedrijf

Ik kijk er echt ongelofelijk tegenop om morgenochtend weer naar werk te moeten
Fokskiwoensdag 16 december 2009 @ 03:58
Je baas opnieuw proberen (desnoods gesteund door anderen) en wat je ook kan opperen is een gesprek met je baas en de collega. Dan kan hij die belachelijke argumenten in elk geval niet zo snel gebruiken.
#ANONIEMwoensdag 16 december 2009 @ 08:25
Ben je een vrouw? Niet lullig bedoeld, maar was even geinteresseerd. Je hebt namelijk een hele vrouwelijke aanpak van het probleem.
fembolwoensdag 16 december 2009 @ 09:01
Ga na of er in jouw bedrijf een vertrouwenspersoon is,
(volgens de arbowet is dit verplicht) en vertel je probleem aan hem/haar.
Vaak zijn er meer in het bedrijf, zij kunnen je helpen en in ieder geval naar je luisteren.
Voordeel: zij kennen het bedrijf en misschien je collega ook wel.

Verder hebben zij geheimhoudingsplicht tenzij jij wilt dat er iets met de info die jij gegeven
hebt wordt gedaan.
Maanviswoensdag 16 december 2009 @ 09:06
quote:
Op woensdag 16 december 2009 08:25 schreef Scorpie het volgende:
Ben je een vrouw? Niet lullig bedoeld, maar was even geinteresseerd. Je hebt namelijk een hele vrouwelijke aanpak van het probleem.
Dat was toch al duidelijk, dat het een vrouw is. Een man had dit allang op een andere manier opgelost.
Splaakgeblekwoensdag 16 december 2009 @ 09:11
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
fembolwoensdag 16 december 2009 @ 09:13
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
ik blijf er bij: vertrouwenspersoon.
Maanviswoensdag 16 december 2009 @ 09:28
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
Een man had de dingen gedaan die jij nu zelf al als oplossing aandraagt, maar niet durft .
Daarnaast had een man hem ook geen klootzak achter z'n rug om genoemd op een forum, maar had ie dat gewoon recht in zijn gezicht gezegd als ie dat vond, of vaker nog, was het oordeel dan gewoon geweest dat het iemand is die niet functioneert.
Kazawoensdag 16 december 2009 @ 11:08
Wat je niet tegen je baas zelf durft te zeggen, kun je misschien op papier zetten? Zoals de OP, schrijf hem over en overhandig hem persoonlijk aan je baas. Blijf erbij terwijl hij hem leest, en neem hem daarna weer mee. Op die manier zal de brief niet in vreemde handen komen, je baas weet wat er speelt en je hebt minder kans dat je emotioneel wordt.
Desnoods geef je eerst een kleine mondelinge inleiding, dat je bang bent emotioneel te worden en dat je daarom alles op papier hebt gezet. En dat je hoopt dat er eindelijk eens ingegrepen wordt, omdat je het niet langer trekt om iemand anders werk erbij te moeten doen.
Fokskiwoensdag 16 december 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
Die had hem op zijn bek geslagen.
Nee, ik denk dat die gewoon harstikke boos was geworden en tegengas had gegeven en zeker als je daar 10 jaar werkt moet je toch verwachten dat je de lijnen beter kan vinden om je te kunnen beklagen.
Eva4Evahwoensdag 16 december 2009 @ 13:32
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je het moeilijk vindt om de discussie aan te gaan omdat je dan emotioneel wordt. Maar misschien is het juist goed om een keer de bom te laten barsten, dus echt te gaan huilen etc zodat je baas/collega ziet dat het je heel hoog zit. Kan me voorstellen dat je dit niet wil maar soms is het juist goed om dat te laten zien, dan dringt het misschien eens door dat je er zo'n probleem mee hebt. Als je toch vastbesloten bent om niet te gaan huilen, raad ik je aan je mentaal voor te bereiden op de discussie, dus goed bedenken wat je gaat zeggen, rustig erover nadenken zodat je niet in huilen uitbarst. Als je je zwakte (emoties) niet wil laten, is de key van zo'n discussie om rustig te blijven.

Wat je ook doet, KOM VOOR JEZELF OP! En hou ons op de hoogte!

Sterkte!
Lucy_Luckydonderdag 17 december 2009 @ 15:50
Ik zeg: Assertiviteitscursus!
Je bent nooit te oud om te leren.
Je geeft aan dat je al aan het zoeken bent naar een andere baan. Dus omdat een of andere klootzak het verziekt moet JIJ opzoek gaan naar een andere baan??
Als je niets aan je assertiviteit gaat doen dan ga je dit soort situaties zeker nog meer tegen komen in je leven!
Succes ermee!
Sigmund666donderdag 17 december 2009 @ 15:51
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
Ik had hem knockout geslagen! Stop! Blijf lezen!
Serieus, ik had hem helemaal, waar iedereen bij stond, de huid volgescholden.
Five_Horizonsdonderdag 17 december 2009 @ 16:01
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:01 schreef fembol het volgende:
Ga na of er in jouw bedrijf een vertrouwenspersoon is,
(volgens de arbowet is dit verplicht)
Dat is helemaal niet verplicht. Er moet een beleid zijn en daar kan een vertrouwenspersoon onderdeel van zijn, maar verplicht is het zeker niet.
Virmesdonderdag 17 december 2009 @ 16:09
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:08 schreef Kaza het volgende:
Wat je niet tegen je baas zelf durft te zeggen, kun je misschien op papier zetten? Zoals de OP, schrijf hem over en overhandig hem persoonlijk aan je baas. Blijf erbij terwijl hij hem leest, en neem hem daarna weer mee. Op die manier zal de brief niet in vreemde handen komen, je baas weet wat er speelt en je hebt minder kans dat je emotioneel wordt.
Desnoods geef je eerst een kleine mondelinge inleiding, dat je bang bent emotioneel te worden en dat je daarom alles op papier hebt gezet. En dat je hoopt dat er eindelijk eens ingegrepen wordt, omdat je het niet langer trekt om iemand anders werk erbij te moeten doen.
Ik vind dit een heel goed plan wat het beste zal werken waarschijnlijk. Zoals de meeste mannen zal de baas niet blij worden van een huilende vrouw, maar als jij dan laat zien dat je gewoon professioneel wil blijven door het zo te spelen, dan kan hij dat ook wel op prijs stellen denk ik.

Een tweede keer naar de baas toegaan is wel nuttig, want het benadrukt dat er een blijvend probleem is, en dat het niet is opgelost door het vorige gesprek, omdat de instelling van die kerel zo prut is.
geeveevrijdag 18 december 2009 @ 00:35
A. Leg alles voor jezelf vast wat er al is gebeurt en wat je tot dusver er mee is gedaan (dagboek)

B.Probeer dingen te bevestigen door email met bevestiging (reply) aan hem terug te sturen.

C.Leg vast wat hij fout doet (wanneer,wat en de eventuele gevolgen)

D. Zoek een vertrouwenspersoon b.v. een O.R. lid en breng die op de hoogte.

E.Als je aan ziet komen dat iets fout gaat,neem dan wat vrije dagen en zorg dat je niet bereikbaar bent (dus telefoon uit,geen email controleren etc) een midweek vakantie is prima en laat je collega de problemen maar zelf oplossen,als dat niet lukt heeft hij iets uit te leggen aan je werkgever.

veel succes!
FB14vrijdag 18 december 2009 @ 01:15
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
En maar afvragen waarom er zo weinig vrouwen aan de top zijn.... Ik heb 1 tip voor je: lees het boek 'hoe word ik een rat'. Daar staat alles in om je collega binnen no-time weg te pesten.

Succes
capriciavrijdag 18 december 2009 @ 01:17
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:15 schreef FB14 het volgende:

[..]

En maar afvragen waarom er zo weinig vrouwen aan de top zijn.... Ik heb 1 tip voor je: lees het boek 'hoe word ik een rat'. Daar staat alles in om je collega binnen no-time weg te pesten.

Succes
Das idd een goeie tip, dat boek.
"Hoe word ik een rat"
Maar je moet het wel kunnen!
FB14vrijdag 18 december 2009 @ 01:22
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Das idd een goeie tip, dat boek.
"Hoe word ik een rat"
Maar je moet het wel kunnen!
Ach, is heel simpel. Zorgen dat je zn wachtwoord hebt en elke keer als hij weg is bij zn pc, porno erop zetten. Is-ie zo weg.
Fokskivrijdag 18 december 2009 @ 06:03
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:22 schreef FB14 het volgende:

[..]

Ach, is heel simpel. Zorgen dat je zn wachtwoord hebt en elke keer als hij weg is bij zn pc, porno erop zetten. Is-ie zo weg.
Ik denk dat TS dan eerder weg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokski op 19-12-2009 15:53:46 ]
Mevrouw_voor_jouvrijdag 18 december 2009 @ 11:47
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:11 schreef Splaakgeblek het volgende:
Ja ik ben een vrouw en ja het is een hele vrouwelijke manier van aanpakken. Ik weet van mezelf dat ik totaal niet assertief ben en snel over me heen laat lopen. Zo ben ik gewoon en dat verander je niet zomaar. Maar in de 10 jaar dat ik werk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit zo'n gigantische klootzak als collega gehad

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe een man dit had opgelost dan
Als je echt gewoon zo bent dan kan niemand je helpen en zal je toekomst er ongeveer zo uitzien: misschien krijg je deze manager eruit gewerkt, jippie probleem opgelost. Volgende manager. Deze loopt, op een andere manier misschien ook over je heen, shit balen. Hm, kijken of ik via de baas hem er ook uit kan werken. Baas is ook niet dom en ziet dat het de tweede is waar jij problemen mee hebt, knoopt dat in zijn hoofd. Derde keer dat je een probleem met iemand hebt, baas herinnert zich het verleden en knikkert jou eruit. En jij doet boehoe maar ik ben nou eenmaal niet assertief.

Je kunt er donder op zeggen dat zolang jij niet voor jezelf opkomt op een normale assertieve manier anderen over je heen blijven lopen en jij om de zoveel tijd gruwelijk baalt van je werk. Zo werkt dat, mensen herkennen onzekere mensen en maken daar (al dan niet bewust) gebruik van.

Ik denk dat je er goed aan doet om aan je assertiviteit te werken, dan heb je de baas ook niet nodig om dit soort dingen op te lossen want je manager heeft dan geen tijd meer om rare opmerkingen nar jou te maken aangezien hij te druk is met zijn werk gezien dat jij het niet meer voor hem oplost.

Succes!
HarryPvrijdag 18 december 2009 @ 12:15
Hij is dus jouw manager maar zijn Nederlands laat te wensen over.
Vraag aan hem of hij het prettig vind als jij zijn belangrijke correspondentie even nakijkt maw help hem.

Daarnaast zijn we allemaal mensen die fouten maken, als je ziet wat voor Engels er hier af en toe de deur uit gaat dat is ook tenenkrommend maar ach, de mensen die het lezen zullen af en toe wel eens 2 keer moeten lezen maar verder gaat het om de boodschap en zolang die maar duidelijk is kan iedereen verder met zijn werk.

Dus maak er geen te groot punt van. En neem een voorbeeld aan je manager. Niet te hard rennen als het toch niet gewaardeerd wordt.
synnathvrijdag 18 december 2009 @ 14:19
Tvp
Innisdemonvrijdag 18 december 2009 @ 14:24
Zoals hierboven al is gemeld is vooral het vastleggen van je eigen verantwoordelijkheden hier even heel belangrijk, richt je daar de komende dagen op. Zodra je dat duidelijk hebt, kun je de organisatie duidelijk maken dat er bepaalde zaken duidelijk anders moeten.


p.s. Mag ik een tijdje bij jullie komen werken? Ik ben dol op kantoorklootzakken
dcbbcdmaandag 21 december 2009 @ 23:06
Ik mis in de situatieschets het land en type bedrijf waar dit speelt.

Het is in ieder geval niet Nederland en culturen verschillen behoorlijk van land tot land. Dit verhaal in Duitsland zou al een volledig andere aanpak vergen.

En in bijvoorbeeld sommige landen is het prima normaal dat die manager niets zou kunnen, aangezien daar de enige relevante kwalificering familie is.

Oftewel als TS het land en bij voorkeur type bedrijf kan melden...

Functie en aard van het uit te voeren project helpen denk ik ook.
Hopelijk geniet je nu van een welverdiende Kerstvakantie, maar ook dat varieert per land...

[ Bericht 0% gewijzigd door dcbbcd op 23-12-2009 21:39:30 ]