abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75636181
Beste medefokkers.

Afgelopen jaar heb ik een appartment gehuurd. Nu weten jullie het al. De ramen kunnen niet openen.
Verder wel een leuk appartmentje met alle gemakken voorzien, alleen is mijn ramen of je dit kunt eisen ( zonder betaling ) bij de verhuurder om er ramen in te zetten die geopend kunnen worden.
Ik heb alleen roosters waar lucht doorheen kan, maar dat helpt niks in de zomer.
Het is ook zo warm in de zomer hier.

Hoop graag op reactie.
Bleh!!!!
pi_75636254
Wat dacht je, ik plaatst dit topic als het vriest buiten, dan heb ik zeker wel wat bruikbare reacties tegen de tijd dat het zomer is?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75636261
Overigens kunnen ramen ALTIJD open.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75636399
Ik kom wel even langs met een paar bakstenen, heb jij ook je zin!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_75636416
Ik hoop met je mee . . .

Het is niet onredelijk om van een verhuurder te verwachten dat het gehuurde pand redelijk te ventileren is. Het pand wat je huurt hoort aan een aantal vereisten te voldoen en anders mag het niet worden verhuurt als woonruimte maar wat de werkelijke wetten en regels zijn op dat gebied zou ik zo niet weten.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_75636571
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:03 schreef vosss het volgende:
Overigens kunnen ramen ALTIJD open.
Anders waren het wel ruiten geweest
pi_75636745
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:07 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik hoop met je mee . . .

Het is niet onredelijk om van een verhuurder te verwachten dat het gehuurde pand redelijk te ventileren is. Het pand wat je huurt hoort aan een aantal vereisten te voldoen en anders mag het niet worden verhuurt als woonruimte maar wat de werkelijke wetten en regels zijn op dat gebied zou ik zo niet weten.
Hmmm ok. Ik heb wel ventilatieroosters in de ramen en een mechanische ventilatie met afzuigroosters door het huis heen, maar wil natuurlijk wel dat ramen open kunnen en dan vooral als je iets gaat koken of bakken. De lucht blijft maar erin hangen en de mechanische ventilatie en roosters werken niet echt daarbij
Bleh!!!!
pi_75639595
Je hebt al bij het bezichtigen van de wonig kunnen zien dat de ramen niet open kunnen...

Neem contact op met de huurcommissie (huurcommissie.nl) en ga eens langs op hun spreekuren verspreid door het land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 december 2009 @ 08:46:04 #9
17893 Forno
pi_75640353
Heb je toevallig geen (oude) WTW-(warmte-terugwin) installatie?
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:44:28 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75641447
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 06:55 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Je hebt al bij het bezichtigen van de wonig kunnen zien dat de ramen niet open kunnen...

Neem contact op met de huurcommissie (huurcommissie.nl) en ga eens langs op hun spreekuren verspreid door het land.
Precies, verder zal volgens het toenmalig geldende bouwbesluit de woning (en de ventilatievoorzieningen) aan de wetgeving voldaan hebben. Weinig tot geen kans dus dat dat aangepast wordt.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:22:26 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_75645926
maar het kunnen wel waardevolle argumentjes zijn om min punten te scoren zodat de huur omlaag zou moeten .
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_75648159
een huur die omlaag zou "moeten" ??

Met de argumenten die ik hier hoor lijkt me dat onmogelijk. Lijkt me dat het altijd al zo geweest is, ook op moment toen huuronctract werd ondertekend.
pi_75648332
@ Appelblauwzeegroen en Archont, of iets al zo was toen je ging huren, doet er gezien ons huurrecht niet zo veel toe. Huurders hebben veel bescherming en verhuurders moeten gewoon een bepaalde mate van "woongenot" bieden, zoals dat heet, ook al wist je dat dat woongenot er niet was toen je ging huren. Biedt een verhuurder dat niet, dan moet de verhuurder dat alsnog doen, of de huur kan omlaag gezet worden door de commissie als sanctie. De vraag is alleen even of dit (geen ramen die open kunnen) daar onder valt, aangezien er wel voldoende andere ventilatie is (zo maak ik op uit het verhaal), maar de huurcommissie zal daar inderdaad meer over kunnen vertellen. Of even dit topic naar WGR verplaatsen...
pi_75650093
Hoe zit het met brandveiligheid en vluchtroutes?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_75650512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het met brandveiligheid en vluchtroutes?
Een raam kan geen officiële vluchtroute zijn dus dat maakt niks uit.
pi_75748835
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Zolena het volgende:

[..]

Een raam kan geen officiële vluchtroute zijn dus dat maakt niks uit.
Het pand wat wij verhuren kunnen de ramen wel open,daar zitten ze steeds te zijken dat het tocht.
pi_75748970
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:27 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Het pand wat wij verhuren kunnen de ramen wel open,daar zitten ze steeds te zijken dat het tocht.
Heb je de huurders tochtstrip aangeboden?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')