abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75630326
Vanavond ben ik aan het stoeien geweest met Exchange op mijn Windows 2003 server. Het binnenhalen van mail gaat prima (dankzij een POP3 connector). Ook het mailen tussen de verschillende useraccounts gaat goed.
Maar het mailen naar emailadressen buiten mijn domein wil niet lukken.

Ik heb de SMTP van mijn provider al ergens toegevoegd, maar dat leverde niets op:

Ook het aanmaken van een SMTP connector maakte niets uit.
Wie weet welke instelling ik aan moet passen om te zorgen dat de mail ook naar buiten gaat?
So we just called him Fred too
  maandag 14 december 2009 @ 22:13:11 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_75631258
toen ik bij online zat had ik hetzelfde probleem, mail.online.nl werkte niet. smtp.wanadoo.nl echter wel, misschien nu nog steeds...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_75632526
Wellicht kan je op weg helpen...
Tijdje geleden bezig geweest met exchange 2007.
http://www.petri.co.il/co(...)-send-connectors.htm
Dit was onder andere een handige link voor configureren van een send connector voor exchange 2007. Ik weet niet of dit opgaat voor 2003. De send connector is we belangrijk. Deze moet het spul de wijde wereld in helpen. Kun je de settings daarvan posten?

Wellicht kan deze link je nog helpen:
http://www.amset.info/exchange/smtp-connector.asp
One would think that if you're anonymous, you'd do anything you want, but groups have their own sense of community and what we can do.
  dinsdag 15 december 2009 @ 08:04:55 #4
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_75639924
Precies; dacht ook direct aan de send-connector.
De Exchange-2007 - server die door een extern bedrijf was geconfigureerd, had ook dit vergeten, waardoor ook het verzenden (en zelfs ontvangen) niet werkte. Send connector geconfigureerd en gaan met de banaan.
pi_75695716
Je zult een smarthost moeten instellen in de routing groups en niet op de virtual smtp server.

In exchange (en ik ga er even vanuit dat 't exchange 2003 is) doe je dit als volgt (kan afwijken als je de beeldinstellingen anders hebt staan)
Ga naar Administrative Groups>>Routing Group>>First Administrative Group>>Connectors>>Internet Mail SMTP Connector.
Klik hier met rechts op en kies eigenschappen.

Op het tabblad General kun je kiezen om alle mail via een smarthost te versturen. Geef hieronder het fqdn van de smarthost (de smtp van je provider dus) op.
Als Local Bridgehead zal als 't goed is je exchange-machine staan en de default virtual smtp server.

Nu zou alle mail die binnen komt moeten worden geforward naar je provider.

Je kan eventueel ook meerdere SMTP-connectors kunnen maken die elk weer anders staan ingesteld mbt de smarthost; per domein waar je heen mailt kun je dan een andere smarthost gebruiken. Dit doe je door in de Address Space een nieuw record aan te maken en via de cost-optie geef je de volgorde van afhandelen af (waarbij de laagste cost als voorkeur geldt).

Voorbeeldje:

SMTP-connector 1 geeft in de address space type SMTP, address *@fok.nl en cost 1
SMTP-connector 2 geeft in de address space type SMTP, address * en cost 2

Alle mail die naar @fok.nl wordt gestuurd zal dan via connector 1 gaan (die dus eventueel weer via een smarthost gaat, of naar een andere SMTP binnen je netwerk) en alle overige mail gaat via connector 2 (waar je dus weer een heel andere routering in kan hebben staan). Omdat je cost van connector 1 lager is zal hij eerst kijken naar of het address overeen komt (dus of je naar @fok.nl stuurt of naar iets anders) en als dat zo is handelt die het af. Anders gaat ie verder naar connector 2 etc.
Dat zul je waarschijnlijk hiervoor niet nodig hebben, maar is leuk speelgoed als je 't eenmaal door hebt

--edit--
Nog even nagezocht; als je de beeld-instellingen van de ESM (exchange system manager) nog op default hebt staan kun je ze direct onder de connectors vinden (dus heb je geen first administrative group etc)
Wellicht scheelt 't wat verwarring dan
pi_75721677
kun je mail.online.nl wel pingen ? en kun je er een telnet sessie naar opzetten op port 25 en dan evt. een mail versturen ? zo ja, dan kun je mail.online.nl gebruiken, anders moet je even bij je provider navragen wat hun smtp server is.

[ Bericht 0% gewijzigd door het_fokschaap op 17-12-2009 11:35:19 ]
pi_75722062
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:12 schreef het_fokschaap het volgende:
kun je mail.online.nl wel pingen ? en kun je er een telnet sessie naar opzetten op port 25 en dan evt. een mail versturen ? zo ja, dan kun je mail.online.nl gebruiken, anders moet je even bij je provider navragen wat hun smpt server is.
Even op google gekeken, maar 't lijkt er inderdaad op dat je een verkeerde smtp opgeeft. Van de site van online haal ik dat de smtp-server te bereiken is via smtp.online.nl
Zie hier het overzicht van online.nl

Poort 25 zal waarschijnlijk wel goed zijn, maar anders inderdaad even ernaartoe telnetten en een mailtje vanuit telnet versturen om te testen.
Vergeet niet om na afloop ook nog even te kijken of je geen open relay vormt
Overigens mag je vrijwel nooit gebruik maken van de smtp van een andere provider dan waar je in het netwerk zit; dit om relay tegen te gaan. (maar ik neem aan dat dit ook wel bekend is )
pi_75726881
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
netwerk zit; dit om relay tegen te gaan. (maar ik neem aan dat dit ook wel bekend is )
Vrijwel nooit, is wel erg vaak
Er zijn nog best providers die een beveiligde smtp hebben (xs4all sowieso en ik geloof zelfs tele2 ook)
En dan mag je wel gewoon vanaf een ander netwerk inloggen.

volgens http://ip.foaly.nl moet je inderdaad smtp.online.nl hebben
Houdt er wel rekening mee dat je last kan hebben van bijvoorbeeld de spamhaus.org PBL blacklist.
(hoewel 85.145.0.0 wonder boven wonder niet in een range staat die listed is)
pi_75727134
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:26 schreef folie het volgende:

[..]

Vrijwel nooit, is wel erg vaak
Er zijn nog best providers die een beveiligde smtp hebben (xs4all sowieso en ik geloof zelfs tele2 ook)
En dan mag je wel gewoon vanaf een ander netwerk inloggen.
Dat zijn dan ook smtp's die op basis van verificatie van username / password werken en dan is het ook minder spannend. En "open" SMTP is vrijwel altijd gelimiteerd tot connecties vanuit het eigen netwerk.
quote:
volgens http://ip.foaly.nl moet je inderdaad smtp.online.nl hebben
Houdt er wel rekening mee dat je last kan hebben van bijvoorbeeld de spamhaus.org PBL blacklist.
(hoewel 85.145.0.0 wonder boven wonder niet in een range staat die listed is)
Valt in de praktijk best wel mee heb ik gemerkt Spamhaus.org is ook niet de ergste om op te komen; daar kun je nog vrij makkelijk weer vanaf komen. Een grotere pain in the ass is SORBS
Als 't niet strikt noodzakelijk is om een smarthost te gebruiken zou ik het dan ook niet adviseren; je doet er beter aan om het in eigen beheer te houden, maar dan moet je ook je eigen security goed op orde hebben. 1 spambot op je exchange en je staat op alle blacklists
pi_75732602
thnx voor alle reacties.
mail.online.nl moest inderdaad smtp.online zijn

de mail kom nu wel aan, maar met een vertraging van > 2 uur. vanavond probeer ik de tips van Kroegtijger uit, kijken of dat sneller werkt.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:02:07 #11
65252 Bart
pi_75732804
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:56 schreef Cothen het volgende:
thnx voor alle reacties.
mail.online.nl moest inderdaad smtp.online zijn

de mail kom nu wel aan, maar met een vertraging van > 2 uur. vanavond probeer ik de tips van Kroegtijger uit, kijken of dat sneller werkt.
Heb je wanadoo nou al geprobeerd? Kwam bij mij altijd gelijk aan...
pi_75733715
quote:
Non-authoritative answer:
Name: smtp.online.nl
Address: 194.134.41.21

Non-authoritative answer:
Name: smtp.wanadoo.nl
Address: 194.134.41.21
Das dezelfde server
  donderdag 17 december 2009 @ 16:26:12 #13
65252 Bart
pi_75733791
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:24 schreef Cothen het volgende:

[..]

Das dezelfde server
Wel vreemd dat de eerste het bij mij dan niet deed, en de tweede wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')