Precies, tijd voor een lijstjequote:Op maandag 14 december 2009 19:55 schreef vosss het volgende:
Ehmz, hier kunnen we toch gewoon ALLE ICT projecten roepen?
Die falen allemaal keihard. Ik kan er iig geen bedenken die niet gefaald is
Niets, topic is uiteraard voor puur vermaakquote:Op maandag 14 december 2009 19:56 schreef Ericjuh het volgende:
wat is er zo erg aan het rijbewijs chaos van het cbr?
Sorry...quote:Op maandag 14 december 2009 20:39 schreef Treinkopper het volgende:
Achterlijk Telegraafvolk dat nu al 'kilometerheffing' roept.
quote:Debacles, een greep
Elektronisch Patienten Dossier (EPD): Invoering wordt al jaren vooruitgeschoven.
SPEER: samenvoegen logistiek van de krijgsmachtonderdelen. Verschillende malen uitgesteld. Kosten 240 miljoen tot een miljard.
Aansluiting UWV en Belastingdienst deels mislukt. Duizenden gegevens verdwenen. Kosten: 200 miljoen.
Elektronisch kinddossier. Aanbesteding dit jaar mislukt, moet overnieuw. Nog begroot: 14 miljoen.
P-direct. Samenvoeging personeelsadministraties van acht ministeries. Aanbesteding mislukt, afkoopsom 20 miljoen. Nog voor 700 miljoen begroot.
Hoger Beroepssysteem: stopgezet 2001, kosten 13 miljoen euro.
Politie Suite Opsporing (PSO): Landelijk systeem voor registratie van misdrijven te gebruiken voor de opsporing. Definitief afgeblazen in 2005. Kosten 430 miljoen.
C2000 politie e.a. hulpdiensten: Jaren vertraging door gebrekkige samenwerking hulpdiensten en korpsen. Implementatie kost nog 72 miljoen.
You've got to be kidding me!quote:Op maandag 14 december 2009 20:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Politie. Dat het standaard domain admin wachtwoord hetzelfde had als in alle ict boekjes.
Bij grotere projecten koop je geen pakketje.... Dan ben je aan het automatiseren! En als je op zo'n grote schaal automatiseert, dan moet je samenwerken! Doorgaans bepaalt de klant de scope! De "commerciele bedrijven" realiseren alleen maar (lees vertalen/programmeren). En ik denk dat de overheid niet weet wat ze wil. Dus ik zou zeggen 80% overheid en 20% "commerciele bedrijven". Vooruit...quote:Op woensdag 16 december 2009 23:41 schreef DennisMoore het volgende:
Het grappige is dat het gros van die ICT-projecten bij de overheid worden uitgevoerd door commerciële bedrijven.
Dus naar wie moeten we dan wijzen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |