Van de T tot de A tot de Y tot de Z tot de O tot de N tot de D tot de A tot de Y
We hebben tay zonday
Wie is tay zonday?
Ik zal het je uitleggen in gestipt 5000 worden:
Achtergrond
Geboorte naam Adam Nyerere Bahner [1]
Geboren 6 juli 1982 (1982-07-06) (leeftijd 27)
Genres Outsider muziek
Synthpop
R & B
Experimentele muziek
Gesproken woord
Beroepen zanger, acteur, omroeper, muzikant
Instrumenten Zang
Keyboard
Jaren actief 2007-heden
Website
www.tayzonday.com Adam Nyerere Bahner (6 juli 1982), beter bekend onder het pseudoniem Tay Zonday, [2] is een Amerikaanse muzikant, stem acteur, acteur, en sociaal commentator. Hij was een MC voor YouTube Live in 2008. Hij ging mainstream blootstelling bij zijn compositie "Chocolate Rain" en begeleidende video op YouTube werd een populaire internet meme in juli 2007. In november 2009, had het meer dan 44 miljoen views.
Inhoud [verbergen]
1 Media reactie
2 Post-Meme carrière
2,1 Comedy Central "Last Laugh 07"
2.2 Dr Pepper "Cherry Chocolate Rain"
Firefox 2.3 "Gebruikers Tegen Verveling"
2.4 Intel CES 2008
2,5 Weezer's "Pork and Beans" Music Video
2,6 NASA 50e verjaardag Multimedia Presentatie
2,7 Warner Brothers "De Joey en David Show", "The Jace Hall Show"
2,8 YouTube Live
2,9 BBC Three (UK)
2.10 Is Obama Thriller
3 Biografie
4 Singles
5 Zie ook
6 Referenties
7 Externe links
[bewerken] Media reactie
In juli 2007 Zonday ging van een grad student in Minneapolis [3] om de schijn op de nationale televisie. Hij verscheen op de Opie & Anthony Show, [4] G4TV's Attack of the Show!, VH1's Best Week Ever, [5] Lily Allen and Friends, Jimmy Kimmel Live, en Maury [6] [7], waar hij verricht "Chocolate Rain "op de nationale televisie iets meer dan drie maanden nadat hij zijn compositie gepost op YouTube. Hij maakte de voorpagina van zondag Los Angeles Times van 12 augustus 2007 met extra functies in de Toronto Star, The Chicago Tribune''s Redeye, The Star Tribune [8] en mensen [7] en is verschenen op CNN [9] voor een televisie-interview. Hij is ook te zien op Fox News. Op 12 februari 2008, verscheen hij op de tv-show Lily Allen and Friends op BBC Three, en speelde een cover van debuut Lily Allen's hit "Smile". In maart 2008 deze populaire video won een YouTube-award in de categorie "Muziek", en hij was ook vervalste in de South Park aflevering "Canada on Strike".
De Australische krant Daily Telegraph schreef: "Tay Zonday is misschien geschreven van de meest beluisterde nummer in de wereld op dit moment." [10] De mensen zeiden: 'Hij is een YouTube-hit scoorde met zijn repetitieve, toetsenbord-driven "Chocolate Rain", en na een recente verschijning op Jimmy Kimmel Live, ster Tay Zonday's schijnt zelfs helderder. "[7] Het artikel merkte ook op dat beroemdheid muzikanten hulde aan het nummer als zijn populariteit snel piek in augustus 2007. Zanger John Mayer verluidt nagebootst toetsenbord Zonday's riff met zijn gitaar in concert, [11] [12] samen met die op Best Week Ever improviseren een parodie op de melodie van Nelly Furtado's "Say It Right" [13]. Green Day drummer Tre Cool een cover van "Chocolate Rain", dat hij geplaatst op Youtube. [14] Zonday werd ook het onderwerp van duizenden andere parodieën en remixes op YouTube. Een clip van zijn video werd ook getoond op CW11's Online Nation, een nieuwe serie. [15] [16] [17] Zonday is tweemaal geïnterviewd over Good Morning America, in maart en november 2008 [18].
Een zingende tip in Guitar Hero World Tour adviseert de speler om "weg van de microfoon om in te ademen" Zonday is ook verwezen in afleveringen van The Office, It's Always Sunny in Philadelphia, 30 Rock en South Park [19].
[bewerk] Post-Meme carrière
[bewerk] Comedy Central "Last Laugh 07"
In november 2007 Zonday speelde in een commercial voor "Comedy Central's Last Laugh 07", georganiseerd door Lewis Black. Daarin zingt hij teksten van celebrity gossip op "Chocolate Rain." [20]
[bewerken] Dr Pepper "Cherry Chocolate Rain"
Op 28 november 2007, Zonday bracht een gloednieuwe video getiteld "Cherry Chocolate Rain", [21], die is in zijn woorden, "een music video voor nieuwe Cherry Dr Pepper's Chocolate Drinken vieren".
[bewerk] Firefox gebruikers tegen verveling "
In december 2007 heeft Zonday starred naast Leslie Hall in een commercial voor Firefox. Samen met een menigte van extra's, zongen ze een lied getiteld "Gebruikers Tegen Verveling" in een parodie op We Are The World [22].
[bewerken] Intel CES 2008
Op de 2008 Consumer Electronics Show, Zonday verscheen in persoon op stand van Intel, waardoor de bronbestanden van de "Chocolate Rain" Youtube video in Sony Vegas. De boodschap was dat Chocolate Rain was gemaakt op Intel-processors, waardoor de kracht van de wereldwijde roem brengen aan het leven van de consument kamers [23].
[bewerken] Weezer's "Pork and Beans" Music Video
Zonday verscheen in mei 2008 de videoclip van single "rockband Weezer's Pork and Beans", samen met andere YouTube-celebrities spoofing zijn verschijning in "Chocolate Rain"; ook, trad hij een akoestische versie van het lied met Brian Bell van Weezer. [24]
[bewerk] NASA 50e verjaardag Multimedia Presentatie
Samenwerken met web NASA's development team, Zonday stem deel uit van een multimedia presentatie gebouwd om 50 jaar geschiedenis van de NASA vieren [25].
[bewerken] Warner Brothers "De Joey en David Show", "De Jace Hall Show"
In oktober 2007 en mei 2008 respectievelijk Zonday gewerkt aan twee Warner Brothers projecten. Voor de "Joey en David Show," hij nagespeeld het maken van "Chocolate Rain" in de esthetische stijl van een grote beroemdheid evenement. Voor de "Jace Hall Toon," zei hij komisch werd geïnterviewd op een beroemd restaurant in Hollywood een toneelstuk over de dissonantie tussen internet-roem en de traditionele entertainment industrie [26].
[bewerken] YouTube Live
In november 2008, Zonday emceed de YouTube Live evenement samen met andere prominente YouTubers.
[bewerken] BBC Three (UK)
Zonday verscheen ook op de Lily Allen and Friends show, waar hij zong een van de registers Lily's tijdens het spelen van het toetsenbord.
[bewerken] Is Obama Thriller
Zonday diende als "griezelig voice" in deze parodie, waarin president Obama (ingesproken door Iman Crosson) treedt in een eerbetoon van "Michael Jackson's Thriller" uit te leggen, terwijl het effect van Fox News 'stereotypering' en bashing hem [27].
[bewerken] Biografie
Zonday, die van de Europese en Afrikaanse afkomst, was een afgestudeerde student American Studies aan de Universiteit van Minnesota, Twin Cities in Minneapolis, Minnesota in 2007 toen hij voor het eerst kwam aandacht. Gevraagd naar zijn raciale identiteit merkte hij op:
"De straight-faced antwoord is dat ik van Mars ben. Ze hebben geen vak voor mij op de telling formulier. Ik ben de kandidaat-schrijven dat de overheid laat geen ruimte voor als je je ras kiezen. Serieus, ras is iets wat je kiezen? Het hele punt is dat ik niet kiezen. Het is snelkoppeling iemand anders op mijn ziel. Dus journalisten vragen: "wat is uw achtergrond?" als ik moet naar het verhaal van iemand anders over mij ReTell alsof het een feit van wie ik ben en waar ik vandaan kom. Zolang ik praat over mezelf in fictie dat iemand anders heeft geschreven, kan ik net zo goed schrijf mijn eigen fictie: I'm from Mars. De meeste geloven het verhaal dat ik een zwarte mulat [28]. "
Hij woonde de Illinois Wiskunde en Wetenschap Academie tussen 1997 en 1998, na het verlaten van zijn tweede jaar. Vervolgens ging hij op zijn undergraduate graad verdienen bij The Evergreen State College. Hij heeft gezegd dat opgroeien, heeft zijn ouders niet toe hem te luisteren naar populaire muziek. Bij het downloaden van muziek diensten, zoals Napster kwam rond, begon hij in het geheim het bouwen van een kleine verzameling van populaire muziek. Zonday maakt veel verwijzingen in interviews aan hoeveel hij houdt van zijn ouders, ondanks het feit dat veel van zijn liederen zijn aan hen gewijd, omschrijft hij zichzelf als een "muzikaal weesgeneesmiddelen", die geen invloeden en vooral het gevoel niet aangesloten op een musici of bands [29]. Tay zegt dat zijn stem wordt vaak vergeleken met Paul Robeson, Barry White, James Earl Jones, en Brad Roberts van de Crash Test Dummies.
Volgens zijn twitter pagina, Zonday woont momenteel in Los Angeles, CA.
[bewerk] Singles
De originele "Chocolate Rain" video op YouTube, opgenomen toen Zonday is 24Zonday bekendste single is "Chocolate Rain", uitgebracht op YouTube op 22 april 2007. [30] Tay Zonday zei
"Ik ben er vrij zeker van de" Chocolate Rain "aandacht begon als een grap op 4chan.org, een beeld dat aan boord wordt gecrediteerd met het starten van veel van de populaire internet fenomenen. Het uitbreiden tot een algemeen publiek en de mensen begonnen met het uploaden van spoofs. Ik weet niet wat de oorzaak van de mensen om te luisteren naar mijn muziek. Als ik het kon spreken, zou er geen reden om liedjes te schrijven. [31] "
Andere releases via YouTube, zijn website en zijn MySpace [32] omvatten "Internet Dream", "Explode", "The Only Way", "Demons op de dansvloer", "Do the Can't Dance", "Say No tot Nightmares "," Cherry Chocolate Rain "en" Freeloader Nation ". Hij heeft ook uitgevoerd covers van "Rainbow Connection", "Never Gonna Give You Up" en "Edelweiss" die werden verwijderd van YouTube, wanneer de kunstenaar gekozen zich te richten op originele materiaal.
Hij is vooral bekend geworden met het liedje Chocolate rain