Anky van Grunsven en haar partner en dressuurcoach Sjef Janssen gaan dinsdag niet naar het Sportgala, waar de sporters van het jaar gekozen worden.
Hoewel Anky van Grunsven wederom genomineerd is, deze keer als lid van de dressuurploeg, laten ze het gala aan zich voorbij gaan omdat ze zich ergeren aan de procedure. Collega-sporters kiezen hun favoriete sporters en daarom is het volgens het Erpse dressuurduo meer een populariteitspoll, dan dat de meest toonaangevende sportprestatie beloond wordt.
Vorig jaar werd wielrenster Marianne Vos sportvrouw van het jaar vanwege haar gouden olympische medaille. Anky van Grunsven werd niet gekozen, terwijl zij goud en zilver won.
Het NOC*NSF heeft inmiddels laten weten de formule van Sportgala na afloop met de sportters te gaan bespreken.
Ik ben 47 en heb nog nooit in mijn omgeving een meisje of vrouw gezien die aan die sport doet.
Ik ken nog Dr Reiner Klimke en die Duitse waar ik de naam van ben vergeten.
In mijn persoonlijke omgeving ken ik al helemaal niemand die aan die wereldsport doet.
Wat zeurt die muts ? Er zijn landen waar ze het vreemd vinden dat je op een paard rijdt ipv van het als maaltijd te gebruiken.
Er was een man nodig om haar wereldrecord te verbreken. En nog een homo ook.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !