abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75617852
Gisteravond reed ik op de afsluitdijk, van uit het verre Friesland terug naar homie Amsterdam. Kennelijk wilden meerdere mensen weer terug naar de bewoonde wereld, want het was aardig druk voor de zondag avond. De dijk leent zich altijd perfect voor een stukje stevig het gaspedaal intrappen en gezien ik zelf daar ook niet zo vies van ben, cruisete ik lekkers op de linkerbaan langs de Opel Corsa's en zulks op de rechter richting huis.

Opeens zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een stel halogene stippen opdoemen, die verbazend snel dichterbij komen. Binnen enkele seconden zitten ze zo dicht op me en ik realiseer me snel dat de beste man(?) mij van de weg wil drukken. Dude, we rijden al 170, moet dat nou echt opdringerig en aso? Zodra ik kan, ga ik heus wel naar rechts.

Maar als ik beter kijk, zie ik vlak achter hem, nog een stel halo's, onmiskenbaar een dikke audi van het nieuwere soort die, naar mijn vermoeden, op zijn beurt ook weer een beetje zitten te sarren. Deze auto slingert een beetje links en rechts achter zijn voorganger en ergens schiet het woord 'straatrace' door mijn hoofd. Niet zo vreemd, gezien de plek, de tijd en blijkbaar vette auto's.

Goed, ik trap het gaspedaal nog een beetje in en zodra we de stoet bravere weggebruikers hebben ingehaald, ga ik naar de rechterbaan en werp nietsvermoedend nog even snel een blik op de passerende racers. Kutklevers . Mijn ogen flitsen nog net over het kenteken van de voorste auto, inmiddels duidelijk een S80: dubbel A. Het koninklijk huis ! De dikke A6 daarachter rijdt noch links noch rechts, maar in het midden. Duidelijk beveiliging dus.

Mijn bijrijder googelt inmiddels het kenteken en het blijkt niemand minder dan onze kroonprins ! Lang leve de koning en mobiel internet! Koningsgezind als ik ben (heus waar!) probeer ik een beetje bij hem in de buurt te blijven! Vet man, W. A. zomaar heel dichtbij! Misschien vangen we wel een glimp op van Max !

Echter tot mijn ontzet blijkt het tempootje behoorlijk aan te houden! De kroonprins heeft de sokken erin zeg ! We knallen met gemiddeld 170/180 op de teller langs de akkers van Noord-Holland naar het zuiden. Op zich wel prima, zij snel thuis, wij snel thuis .

Maar hee, moet onze aanstormende king niet het goede voorbeeld geven aan ons nederige burgers? Of is hij gevrijwaard van snelheidsbeperkingen? Probably not, maar komen de boetes straks wel weer voor de rekening van de brave belastingbetaler. Of zou zijn chauffeur gewoon lekker ff plankie plankie doen zodra de prins een uiltje knapt ?

Hoe het ook zij; verschil moet er nou eenmaal wezen, maar als ik straks alsnog een brief uit Leeuwarden op de mat krijg, stuur ik hem door naar Z.K.H. Want zeg nou zelf, het is toch zeker zijn eigenste schuld?

Overigens ben ik wel live getuige van de goede beveiliging van de prins! (Misschien wel mede door Umberto !) Hem inhalen wordt onmogelijk gemaakt door de Audi en op het moment dat iemand op de ring van Amsterdam te dicht achter hem zit, verschijnt er prompt op de achterruit: "Politie, houd afstand!".

Klacht:
- Z.K.H. (chauffeur) schuldig aan kleven.
- Z.K.H. (chauffeur) schuldig aan ruim overschrijden van de maximum snelheid.
- Z.K.H. krijgt vast geen bekeuring en lijkt dus gevrijwaard van NL verkeersregels.
- T.S. schuldig aan dezelfde overtreding en krijgt misschien boete

Antiklacht:
- Dikke auto's
- Koninklijk huis Max!
- Mobiel internet!

Vraag:
- Mag dat?? Mag het koninklijk harder rijden? Ik bedoel, als wij burgers dat doen, zijn we in overtreding, omdat we de verkeersveiligheid in gevaar brengen. Maar zij toch ook?
pi_75617898
De prins mag dat.
Van mij tenminste.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  maandag 14 december 2009 @ 17:00:40 #3
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_75618020
Hoe weet je nou zo zeker dat hij geen bekeuring krijgt dan?
pi_75618075
En als hij a la prinses diana sterft door zijn roekeloze rijgedrag het hele land weer huilen.
  maandag 14 december 2009 @ 17:03:11 #5
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_75618106
Rij dan ook harder dan 170, wordt je ook niet naar rechts gedwongen door zo'n prinsje, slak
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_75618144
ik ben pas een keer van de weg gedrukt door zo'n stoet auto's, wel handig om er dan achteraan te rijden voor zover dat lukt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_75618164
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben pas een keer van de weg gedrukt door zo'n stoet auto's, wel handig om er dan achteraan te rijden voor zover dat lukt
Dat doe ik altijd bij ambulances
pi_75618309
Het zal wel niet mogen, maar ze zullen er ook niets mee doen...
You can trust me, trust nobody...
  maandag 14 december 2009 @ 17:08:55 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_75618310
Jammer dat jou bijrijder er geen filmpje van gemaakt heeft TS..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 14 december 2009 @ 17:09:22 #10
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_75618325
Dit roept op tot kamervragen !
To doom or not to doom
  maandag 14 december 2009 @ 17:12:44 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75618446
Ja, je bent natuurlijk ook verplicht om achter zo'n auto aan te gaan jagen en hangen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75618470
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:09 schreef A-mineur het volgende:
Dit roept op tot kamervragen !
Een topic op Fok! kan er toe leiden, weten we sinds kort
You can trust me, trust nobody...
pi_75618475
Net zo waar als die Michielos-topics of niet?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75618488
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:00 schreef Penisbaard het volgende:
Hoe weet je nou zo zeker dat hij geen bekeuring krijgt dan?
Nou dat denk ik niet nee. Ze bliezen ook gewoon met top speed door de trajectcontrole, waar 80 is toegestaan (en ik ben afgehaakt, overigens). Dus hij zou sowieso een bekeuring krijgen. Maar ik denk echt niet dat hij die betaalt hoor!

Maargoed, niet dat ik er geen begrip voor zou hebben dat hij misschien harder mag rijden, althans zijn chauffeur, misschien voor zijn eigen veiligheid, omdat de meesten niet zo hard reden nee. En mensen die hem wilden inhalen, konden dat vergeten.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte; hij/zij mogen wel met 180 over de snelweg blazen, maar ons pakken ze op elk kilometertje voor bakken met geld!

En ik vraag me dus af of er iemand is die weet hoe dat precies zit dan?
  maandag 14 december 2009 @ 17:15:13 #15
258081 FoKTeD
Fok TeD met zn lelijke hoofd
pi_75618526
simpel het kabinet is aansprakelijk voor onze vrindelijke vriend de prins dus balkende betaalt de boete wel
  maandag 14 december 2009 @ 17:16:40 #16
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_75618583
Was het de AA-13? Die mongool moet eens leren zijn rijbewijs te halen, waar is Koos Spee als je hem nodig hebt....
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_75618617
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:16 schreef IJsblock het volgende:
Was het de AA-13? Die mongool moet eens leren zijn rijbewijs te halen, waar is Koos Spee als je hem nodig hebt....
Prins Bernhard is al een paar jaar uit de tijd hoor
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_75618618
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:08 schreef Tism het volgende:
Jammer dat jou bijrijder er geen filmpje van gemaakt heeft TS..
Ja tuurlijk wel!

Maar daar valt geen zak op te zien, want het was donker, geen snelwegverlichting, etc. Je ziet alleen zwart beeld met heel af en toe een rood stipje
pi_75618663
op welke site kon je die kentekens nazoeken eigelijk
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 14 december 2009 @ 17:19:04 #20
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_75618677
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:17 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Prins Bernhard is al een paar jaar uit de tijd hoor
Kut.... je mag me vanaf nu faalhaas van de dag noemen.....
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  maandag 14 december 2009 @ 17:20:43 #21
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_75618753
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:15 schreef FoKTeD het volgende:
simpel het kabinet is aansprakelijk voor onze vrindelijke vriend de prins dus balkende betaalt de boete wel
Je bedoeld de belastingbetaler betaalt wel aan de overheid wat dus weer extra kosten met zich meebrengt maar uiteindelijk niks oplevert .
To doom or not to doom
pi_75618832
Natuurlijk betaalt hij geen boete. Hij is Koning (binnekort)
  maandag 14 december 2009 @ 17:24:36 #23
271960 Niels1568
Grieks-mythologisch heiden.
pi_75618912
Dan stond dus ook zijn persoonlijk vaandel op die auto? Beetje onwaarschijnlijk.
Tot onze grote spijt was anders reageren niet mogelijk.
pi_75618924
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:13 schreef Neroje het volgende:

[..]

Een topic op Fok! kan er toe leiden, weten we sinds kort
Link?
Play hard, go pro.
  maandag 14 december 2009 @ 17:27:03 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75619005
AA-86 zeker?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')