De empirische realiteit conformeert zich nou eenmaal niet aan de onderbuik van dat klootjesvolk.quote:
Wat heb je toch met die evolutietheorie? Lig je daar 's nachts wakker van ofzo? Zo ongeveer in elke derde post die je maakt, begin je er weer over.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:30 schreef Iblis het volgende:
Sorry hoor, maar dit staat een beetje gelijk aan de evolutietheorie ontkennen. Zelfs de grootste skeptici ontkennen dit niet, <knip> Dit beweren gaat zo tegen van alles in. En nu kan ik een hele rits onderzoeken (maar, pah, wetenschap! zeg jij dan) noemen <knip> maar goed, het zal allemaal manipulatie zijn.
Genuanceerde uitspraak.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
De empirische realiteit conformeert zich nou eenmaal niet aan de onderbuik van dat klootjesvolk.
Hoe lang was dat geleden?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef isogram het volgende:
[..]
Wat heb je toch met die evolutietheorie? Lig je daar 's nachts wakker van ofzo? Zo ongeveer in elke derde post die je maakt, begin je er weer over.
Dat ik als antwoord kies voor "onduidelijk", komt omdat de vraagstelling erg ruim is. Wat is precies "structureel". Als je me had gevraagd: is de aarde de afgelopen 100 jaar opgewarmd, had ik zeker ja geantwoord. Wat vond je van het artikel uit Die Welt waarin staat dat er palmbomen op de Noordpool hebben gegroeid? Als ik kijk naar hoe de Noordpool er op dit moment bij ligt, zou ik niet van "verwarming" willen spreken. Maar goed, dan zal ik wel weer selectief zijn...
Omdat het zo’n zuivere analogie is. Elk type argument dat jij opwerpt tegen de stelling dat de aarde opwarmt is mutatis mutandis ook op evolutietheorie toepasbaar. De skepsis over het feit dat opwarming plaatsvindt is gelijk aan creationisten die skeptisch zijn dat evolutie plaatsheeft.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef isogram het volgende:
Wat heb je toch met die evolutietheorie? Lig je daar 's nachts wakker van ofzo? Zo ongeveer in elke derde post die je maakt, begin je er weer over.
Het tijdsbestek waarover momenteel gediscussieerd wordt en het begin van de tijdsspanne is vrij goed gedefinieerd. Jij bent in die zin niet selectief, maar tamelijk irrelevant bezig. Of je speelt semantische spelletjes bij gebrek aan inhoudelijke argumentatie. Of je probeert met gemeenplaatsen te doen voorkomen dat je erg sterke argumenten hebt, terwijl ze natuurlijk volkomen niet ter zake doend zijn. Ik weet het niet.quote:Dat ik als antwoord kies voor "onduidelijk", komt omdat de vraagstelling erg ruim is. Wat is precies "structureel". Als je me had gevraagd: is de aarde de afgelopen 100 jaar opgewarmd, had ik zeker ja geantwoord. Wat vond je van het artikel uit Die Welt waarin staat dat er palmbomen op de Noordpool hebben gegroeid? Als ik kijk naar hoe de Noordpool er op dit moment bij ligt, zou ik niet van "verwarming" willen spreken. Maar goed, dan zal ik wel weer selectief zijn...
En waar bevond de continentele plaat van de noordpool zich toen?quote:
Dat was idd waar ik op doelde jaquote:Op woensdag 16 december 2009 14:03 schreef Zith het volgende:
[..]
En waar bevond de continentele plaat van de noordpool zich toen?
misschien wel rond de evenaar![]()
http://www.ucmp.berkeley.edu/geology/tecall1_4.gif
Dat oceanen afkoelen, daar is absoluut geen bewijs voor. Uit dit artike:quote:Op woensdag 16 december 2009 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is dat eventjes mooi dat de oceanen afkoelen en daarnaast ook nog eens meer CO2 kunnen handelen dan gedacht.
En zoiets stelt men vast door te meten.quote:Including time-variable error estimates, the linear trend in ocean heat content in the upper 700 m gives a total change of 16 ± 3 x 1022 J from 1961 to 2003 (equivalent to an air–sea heat flux of 0.36 ± 0.06 W m-2 over the ocean surface area considered, 3.3 x 1014 m2; all error estimates quoted are one standard deviation), with about 91% stored in the upper 300 m.
Op zich stel ik niet zoveel bijzonders. Of een vaccin autisme veroorzaakt of niet is ook niet afhankelijk van de 'mening van de bevolking' . Dat geldt natuurlijk net zo goed bij een antropogene component van klimaatverandering.quote:
Als de theorie falsifieerbaar is, kun jij me dan uitleggen op welk moment de theorie onhoudbaar wordt?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een nadeel, want isogram eisen slackster eisen b.v. 100% zekerheid. Dat er voorspellingen met 90% zekerheid worden gaan, of dat wetenschappers zeggen dat de theorie niet ‘definitive’ is, dat wordt nu als argument tegen opgevoerd.
Maar deze theorie (of deze modellen) zijn net zo goed falsifieerbaar als b.v. modellen zonder CO2-component, door ze te vergelijken met empirische data uit het verleden (een model moet ook het verleden goed ‘voorspellen’) en met toekomstige gegevens.
Marx had dit kunnen zeggen, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
De empirische realiteit conformeert zich nou eenmaal niet aan de onderbuik van dat klootjesvolk.
Een model wordt onhoudbaar zodra de waarnemingen niet aan de voorspellingen voldoen. Een nieuw model kan dan echter uitkomst brengen.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als de theorie falsifieerbaar is, kun jij me dan uitleggen op welk moment de theorie onhoudbaar wordt?
En dan had-ie groot gelijk gehad. Maar ik denk dat hij lompenproletariaat gezegd had.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Marx had dit kunnen zeggen, natuurlijk.
Je geeft nu een stortvloed aan wetenschappelijk materiaal, terwijl nou juist de wetenschappers (en hun methoden/werkwijzen) onder vuur liggen. Of zoals een wijs man eens zei: reten-schappen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef slackster het volgende:
Monckton beheerst toevallig uitstekend zijn klimatologische kennis en baseert zijn weerstand tegen de Klimaat verandering religie verder hoofdzakelijk op basis van zijn eigen logica, berekeningen plus op het wetenschappelijk onderzoek van Professor Richard Lindzen ( M.I.T.)
Ik bedoelde niet dat alle wetenschap pseudo-wetenschap is, zou je echt aanraden de docu even te checken.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Je geeft nu een stortvloed aan wetenschappelijk materiaal, terwijl nou juist de wetenschappers (en hun methoden/werkwijzen) onder vuur liggen. Of zoals een wijs man eens zei: reten-schappen.
Nee, wat jij en de andere zogenaamde sceptici bedoelen is dat wanneer de conclusies van een onderzoek in jullie straatje passen het wél wetenschap is, maar anders niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef slackster het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat alle wetenschap pseudo-wetenschap is, zou je echt aanraden de docu even te checken.
Op zijn minst krijg je inzicht over hoe de andere kant v/d Klimaatverandering medaille eruit ziet, of je het er mee eens bent of neit.
een wereldwijd communistisch systeem met een 2% milieu heffing op elke financiële transactie lijkt me niet zo een slim plan iddquote:Op woensdag 16 december 2009 16:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, wat jij en de andere zogenaamde sceptici bedoelen is dat wanneer de conclusies van een onderzoek in jullie straatje passen het wél wetenschap is, maar anders niet.
Nog niemand is op de in de link gegeven argumenten ingegaan. Zonne-activiteit en haar invloed op het klimaat.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:26 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Natuurlijk is er censuur. Dat bewijzen juist de gelekte e-mails.
Censuur en politieke correctheid bestaan zeker sinds de jaren '60 en de getalsmatige uitbreiding van de wetenschappelijke gemeenschap door algemene universitaire scholing en uitbreiding.
Daarvoor ook reeds.
Ook in de geschiedswetenschap worden vele onwelgevallige historici en auteurs verzwegen of zelfs actief bestreden en kapotgemaakt.
Dat gebeurt in dezen ook.
Hierbij een artikel (Duits, Die Welt, 14.12.2009), van gisteren, over een wetenschappelijke alternatieve visie op de CO2-hysterie.
http://www.welt.de/wissen(...)ie-Klimatheorie.html
Aan zonne-activiteit kan ook de Heilige Obama met zijn vriendjes weinig veranderen. De zon wordt niet warm of koud van Groen! of het Hollandse GroenLinks van drs. Femke.
Vragen. Vragen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:35 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Voor de Klimaatzwendelontkenners:
http://www.welt.de/wissen(...)ehr-schlimm-aus.html
http://www.welt.de/wissen(...)aesst-Amt-ruhen.html
http://www.welt.de/wissen(...)-vor-Erwaermung.html
http://www.welt.de/wissen(...)im-Klima-Streit.html
http://www.welt.de/wissen(...)ndlichen-Arktis.html
Nogmaals:
1. De Vikingen rond Erik de Rode noemden voor de eerste millenniumwisseling, rond 990 n. Chr., noemden het thans met permafrost en ijs en rotsen bedekte Groenland 'Groenland'. Het Groene Land.
2. Was er in de 10e eeuw n. Chr. een grootschalige verbranding van fossiele brandstoffen? Neen. Een massale bevolkingsgroei. Ook niet zozeer. En zeker geen industrie.
3. Eens, duizenden jaren geleden, groeiden palmen op de Noordpool:
http://www.welt.de/wissen(...)ndlichen-Arktis.html
Hoe kan de Kleine IJstijd veroorzaakt zijn door mensen? Hoe de warme toestand voor deze Kleine IJstijd?
Of gaat het toch om zonne-activiteit?
Stellen dat menselijke uitstoot het klimaat opwarmt betekend niet automagisch dat het klimaat alleen door menselijke invloeden op kan warmen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:57 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nog niemand is op de in de link gegeven argumenten ingegaan. Zonne-activiteit en haar invloed op het klimaat.
En nogmaals: hoe verklaart u de Kleine IJstijd en de opwarming na 1750? Tot 1900 was er geen grote verbranding van fossiele brandstoffen.
Hebben de Romeinen zo gestookt, dat in de Middeleeuwen zelfs in Denemarken wijngaarden op grote schaal bestonden?
Precies, de menselijke invloed is niet de enige factor, maar nu wel de belangrijkste. Opus hanteert het oude en simplitische argument "vroeger, toen er nog geen menselijke inbreng was, was er ook kimaatverandering, dus is de huidige klimaatverandering niet het gevolg van menselijk handelen". Dat is hetzelfde als zeggen: vroeger zijn er mensen overleden aan ouderdom, dus de overledenen van de WTC-ramp komt niet door menselijk handelen. Doodgaan is immers een natuurlijk fenomeen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stellen dat menselijke uitstoot het klimaat opwarmt betekend niet automagisch dat het klimaat alleen door menselijke invloeden op kan warmen.
Dat linkje kan ik niet op reageren ben ik bang. Daar is mijn duits te slecht voor.
Nee ik bekijk geen filmpjes, ik wil wel de publicatie van Lindzen met je doornemen (On the determination of climate feedbacks from ERBE data, Lindzen & Choi, Geophysical Research Letters, Vol. 36, 2009). Lindzen kijkt daarin naar AMIP modellen waarbij de feedback van straling geen invloed heeft op de temperatuur, in tegenstelling tot de CMIP modellen waarbij dit, net als in de werkelijkheid wel zo is. Dergelijke simulaties geven een ander beeld. Verder gebruiken Lindzen en Choi intervallen van meerdere maanden voor de ERBE data, terwijl vanwege de baan van de satelliet wordt aangeraden om intervallen van 36 dagen of een veelvoud daarvan te hanteren. Ook dat geeft andere resultaten. Ik dacht nou juist dat goochelen met data zeer kwalijk was?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:52 schreef slackster het volgende:
[..]
een wereldwijd communistisch systeem met een 2% milieu heffing op elke financiële transactie lijkt me niet zo een slim plan idd
zou wel helpen als je even de video zou bekijken, zodat je weet waar het over gaat![]()
Opportunisme ten top. Alleen omdat er een Russische krant is die jouw mening verkondigd is de vrijheid van meningsuiting daar groter. Wat moet je dan wanhopig zijn om de gebrekkige persvrijheid in Rusland te bejubelen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Overigens zijn er ook media, die niet zoals de West-Europese en Amerikaanse massamedia nederig de klimaatondergang verkondigen. Zoals RussiaToday:
[..]
Zij belichten beide kanten van het verhaal. Het Kremlin heeft tegenwoordig vrijheid van meningsuiting hoger dan de 'vrije' westerse landen.
Wat een uitgekauwde riedels: Al Gore, karikaturen zoals "ondergang van het wereldkimaat" en complottheorieen over nieuwe regeringsvormen. Ik vrees dat je geen serieuze mensen gaat overtuigen hiermee.quote:De Klimaatdiscussie verwordt overigens tot een oorlog tussen levensbeschouwingen. De klimaatondergangsprofeten en hun aanhangers zijn vast van de menselijke invloed en de ondergang van het wereldklimaat overtuigt, en leveren zich uit aan politici, die op globaal niveau nieuwe regeringsvormen pogen in te stellen. Volgens de Gore-aanhangers maakt manneke Al Gore geen winst en is hij geheel neutraal.
Dit nog te geloven, is naïef.
Ik zie vooralsnog een hoop opiniemakers hun opinie uiten zonder wetenschappelijke basis.quote:Nogmaals: ingaan op afwijkende wetenschappers. Die zijn eveneens wetenschappelijk bezig en komen tot andere conclusies.
Lindzen en Choi zijn vooraanstaande autoriteiten, Lindzen doet al een jaar of 40 onderzoek op dit gebied, de atmosfeer dus..quote:Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ik bekijk geen filmpjes, ik wil wel de publicatie van Lindzen met je doornemen (On the determination of climate feedbacks from ERBE data, Lindzen & Choi, Geophysical Research Letters, Vol. 36, 2009). Lindzen kijkt daarin naar AMIP modellen waarbij de feedback van straling geen invloed heeft op de temperatuur, in tegenstelling tot de CMIP modellen waarbij dit, net als in de werkelijkheid wel zo is. Dergelijke simulaties geven een ander beeld. Verder gebruiken Lindzen en Choi intervallen van meerdere maanden voor de ERBE data, terwijl vanwege de baan van de satelliet wordt aangeraden om intervallen van 36 dagen of een veelvoud daarvan te hanteren. Ook dat geeft andere resultaten. Ik dacht nou juist dat goochelen met data zeer kwalijk was?
Overigens is 'HET onderzoek dat aantoont dat al het onderzoek onjuist is' zoals Monckton het stelt natuurlijk een volstrekt lachwekkende opmerking voor de echte rationele scepticus.
Ah kijk, daar komt de BNW-mentaliteit weer om de hoek kijken. Dumpen van teksten, filmpjes en linkjes en als er daadwerkelijk op de inhoud wordt gereageerd gaan schuimbekken, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:55 schreef slackster het volgende:
[..]
Lindzen en Choi zijn vooraanstaande autoriteiten, Lindzen doet al een jaar of 40 onderzoek op dit gebied, de atmosfeer dus..
Kan jij wel beweren dat Lindzen zijn onderzoek zo maar even uit zijn mouw heeft geschud
maar dan komt zomaar de vraag in me op, "who de fuck are you"?
toch ook maar een gemiddelde ondermaats fok snolletje?
ach ben het schuimbekken wel voorbij.. alsof jij de moeite waard zou zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah kijk, daar komt de BNW-mentaliteit weer om de hoek kijken. Dumpen van teksten, filmpjes en linkjes en als er daadwerkelijk op de inhoud wordt gereageerd gaan schuimbekken, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Pas maar op met deze zinsnede.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:28 schreef Opus_Iustitiae het volgende:..
Nogmaals, twee vulkanen stoten meer broeikasgassen uit, dan één miljard auto's in 100 jaar.
De wetenschappers waar jij waarde aanhecht zijn AANTOONBAAR bedriegers en besodemieteraars.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, wat jij en de andere zogenaamde sceptici bedoelen is dat wanneer de conclusies van een onderzoek in jullie straatje passen het wél wetenschap is, maar anders niet.
Wat een niveau zeg. Zeg je ook altijd tegen bedrijven dat ze vooral niet moeten investeren in dingen die kosten besparen, want investeren kost geld?quote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Pas maar op met deze zinsnede.
Deze zinsnede is politiek niet correct, beslist niet sexy; het verbaast me dat dit (nog) niet is gecensureerd op FOK !.
BTW: We weten inmiddels dat die klimaatconferentie eigenlijk een voorwendsel is van al die politici en journalisten om een leuk internationaal feestje net voor de kerst te vieren. NB met een giga CO-2 uitstoot van heb ik jou daar.![]()
Deze klimaattop had toch veel beperkter gekunt, bijv. met video-conferentie ?![]()
Al weer een bewijs dat de opwarmign door CO-2 een hoax is.
Als je echt serieus meent dat er teveel CO-2 wordt uitgestoten, dan ga je toch NIET het vliegtuig in om een klimaatconferentie bij te wonen !!!!!
Dan blijf je netjes thuis en ga je NIET naar Kopenhagen....
Wat in Kopenhagen besloten wordt is NIET investeren (in de toekomst).quote:Op woensdag 16 december 2009 18:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat een niveau zeg. Zeg je ook altijd tegen bedrijven dat ze vooral niet moeten investeren in dingen die kosten besparen, want investeren kost geld?
Ja, maar mijn waarschuwing helpt toch niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat een niveau zeg. Zeg je ook altijd tegen bedrijven dat ze vooral niet moeten investeren in dingen die kosten besparen, want investeren kost geld?
Mass media...quote:Op woensdag 16 december 2009 19:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat in Kopenhagen besloten wordt is NIET investeren (in de toekomst).
http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/146138
Van mij mag jij naar BNW.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:10 schreef Montov het volgende:
Kan dit topic naar BNW worden verplaatst?
Alleen BNW usuals zijn sceptisch, denk je?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:10 schreef Montov het volgende:
Hij gaat inhoudelijk op jouw bronnen in, en jij komt dan met zo'n reactie? Nogal onbeschoftquote:Op woensdag 16 december 2009 17:55 schreef slackster het volgende:
[..]
Lindzen en Choi zijn vooraanstaande autoriteiten, Lindzen doet al een jaar of 40 onderzoek op dit gebied, de atmosfeer dus..
Kan jij wel beweren dat Lindzen zijn onderzoek zo maar even uit zijn mouw heeft geschud
maar dan komt zomaar de vraag bij me op, "who de fuck are you?
toch ook maar een gemiddeld ondermaats fok snolletje?
Ach, ik had niet anders verwacht eigenlijk, maar je kan toch niet anders dan er om lachen. De kritische denkers komen uit BNW aangedonderd met hun copy paste spam en opmerkingen over 'kritisch zijn' en 'nadenken'. Doe je dat, dan krijg je vraag wie je in godsnaam durft te zijn om te twijfelen aan de woorden aan de woorden van het grote genie Lindzen (De beste man is notabene professor aan MIT!). Wat een stel clowns zijn het toch ook.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij gaat inhoudelijk op jouw bronnen in, en jij komt dan met zo'n reactie? Nogal onbeschoft
Dreigt het nog in het honderd te lopen ook het "Cop15" feestje...quote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Deze zinsnede is politiek niet correct, beslist niet sexy; het verbaast me dat dit (nog) niet is gecensureerd op FOK !.
BTW: We weten inmiddels dat die klimaatconferentie eigenlijk een voorwendsel is van al die politici en journalisten om een leuk internationaal feestje net voor de kerst te vieren. NB met een giga CO-2 uitstoot van heb ik jou daar.![]()
Deze klimaattop had toch veel beperkter gekunt, bijv. met video-conferentie ?![]()
Al weer een bewijs dat de opwarmign door CO-2 een hoax is.
Als je echt serieus meent dat er teveel CO-2 wordt uitgestoten, dan ga je toch NIET het vliegtuig in om een klimaatconferentie bij te wonen !!!!!
Dan blijf je netjes thuis en ga je NIET naar Kopenhagen....
Inderdaad...quote:Op woensdag 16 december 2009 19:34 schreef slackster het volgende:
[..]
...
Toen leek het allemaal enigszins surrealistische vormen aan te nemen ofzo..
O. Heb jij anders een bron voor die bewering?quote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Sneuquote:Op woensdag 16 december 2009 19:10 schreef Montov het volgende:
Omdat, en het kan je verbazen, maar het is nog slechts vele malen voorbij gekomen, dat op zich CO2 niet het enige mechanisme is dat tot opwarming kan leiden (of het gebrek eraan tot afkoeling), maar dat er ook andere mechanismen zijn. Alleen voor de huidige opwarmingstrend geldt dat de hoofdoorzaak CO2 is.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:57 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nog niemand is op de in de link gegeven argumenten ingegaan. Zonne-activiteit en haar invloed op het klimaat.
En nogmaals: hoe verklaart u de Kleine IJstijd en de opwarming na 1750? Tot 1900 was er geen grote verbranding van fossiele brandstoffen.
Hebben de Romeinen zo gestookt, dat in de Middeleeuwen zelfs in Denemarken wijngaarden op grote schaal bestonden?
Dat zijn ook die kritische wetenschappers, maar dat zijn m.i. in veel mindere mate economen als Labohm die louter buiten het systeem van peer-review om hun zegje doen in kranten en op journaals en dan aperte leugens tentoonspreiden.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Het lijkt erop, dat velen inderdaad de falsificatie-imperatief van Karl Popper vergeten, en (iblis bijv.) fanatiek de 'wetenschap', d.w.z. de algemeen geaccepteerde klimaatsveranderingsvoorspellingen, verdedigen en deze als enige verklaring voor de fenomenen aannemen. Want 'de wetenschap', dat zijn blijkbaar niet de kritische fysici, biologen, de kritische economen en de kritische klimaatkundigen.
Hier heb ik toch een redelijk tegen argument laten zien, Christopher Walter Monckton die een aanhanger is van o.a. het werk (peer reviewed) van Professor Richard Lindzen van MIT is zelf ook niet zomaar een gemiddelde jan-met-de-pet.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat zijn ook die kritische wetenschappers, maar dat zijn m.i. in veel mindere mate economen als Labohm die louter buiten het systeem van peer-review om hun zegje doen in kranten en op journaals en dan aperte leugens tentoonspreiden.
Als dát wetenschap is, dan kun je rudeonline en harrychristus ook als Wetenschap meetellen, want ja, die doen ook hun zegje op TV en op internet; dan kun je alle narhoofden die laatste stelling van Fermat op triviale wijze te kunnen bewijzen op nieuwsgroepen wel wetenschappers noemen; dan kun je horoscopen een vorm van astronomie noemen en intelligent design een valide tak van biologie.
Die vlieger gaat gewoon niet op. Zoals Monolith zegt, het is prima om kritische publicaties door te nemen, maar het is gewoon zinloos om elke YouTube-video tot wetenschap te rekenen.
En ik zie geenszins waarom falsificatie hier niet van toepassing zou zijn, er worden continu voorspellingen gedaan, b.v. in IPCC-rapporten, voorspellingen die prima falsifieerbaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |