abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75610365
Aloha,

Een meisje die ik ken heeft een paar jaar een relatie gehad met een jongen. Die relatie ging al niet vlekkeloos maar nu het uit is is het één en al drama. Hij blijft haar lastig vallen via sms (nieuw nummer helpt niet want via vrienden heeft hij die zo weer) en geeft haar een slechte naam door verhalen over haar te verspreiden.
Dit gaat al zo lang door dat haar zelfbeeld aangetast wordt en ze heeft er heel veel last van.

Haar ouders hebben hem al een paar keer toe gesproken hierover maar dit helpt niet.
Wat kunnen ze nu het beste doen?
pi_75610381
Politie?
pi_75610388
Doodvermoorden!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75610444
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:07 schreef Biancavia het volgende:
Doodvermoorden!
Goeie basis voor een kerstverhaal
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  maandag 14 december 2009 @ 13:10:15 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75610475
Stalken is strafbaar!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_75610485
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:07 schreef staticdata het volgende:
Politie?
Zou de Politie hier in kunnen helpen?
De roddels die hij verspreidt staan natuurlijk niet op papier dus dat is moeilijk hard maken.
pi_75610504
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:10 schreef Falco het volgende:
Stalken is strafbaar!
Moet je wel bewijzen verzamelen en eventuele getuigen hebben, anders kan de politie er ook niets mee . .
pi_75610547
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:09 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Goeie basis in voor een kerstverhaal
De kerst zonder stalker

Al jaren was haar kerst grandioos verpest door haar stalkerige ex-vriend. Deze kerst neemt ze het heft in eigen handen. Ze wacht hem op als hij uit zijn werk komt en met haar stilettohak steekt ze eerst zijn ogen eruit, om vervolgens door zijn neusgaten zijn hersens eruit te trekken.
"Zó!" sprak zij na de gedane klus. Eindelijk rust.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75610555
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:10 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Zou de Politie hier in kunnen helpen?
De roddels die hij verspreidt staan natuurlijk niet op papier dus dat is moeilijk hard maken.
Aangifte doen is altjid goed . . . Laat hun de sms'sjes lezen.
pi_75610580
Aangifte doen en een nieuw nummer krijgen maar aan niemand doorgeven
  maandag 14 december 2009 @ 13:13:58 #11
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75610586
Ik zou hem blind en verbrand van de chemische middelen koud,eenzaam rottend aan zijn eind laten komen gillend van pijn smekend om een stuk roestig betonijzer dat door zijn oogkas naar binnen word geslagen.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75610602
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

De kerst zonder stalker

Al jaren was haar kerst grandioos verpest door haar stalkerige ex-vriend. Deze kerst neemt ze het heft in eigen handen. Ze wacht hem op als hij uit zijn werk komt en met haar stilettohak steekt ze eerst zijn ogen eruit, om vervolgens door zijn neusgaten zijn hersens eruit te trekken.
"Zó!" sprak zij na de gedane klus. Eindelijk rust.

Direct inzenden . . .
pi_75610663
Ik post dit in WGR omdat ik graag serieuze reacties krijg...anders had ik het wel in ONZ ofzo geplaatst.
  maandag 14 december 2009 @ 13:19:30 #14
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_75610741
Zoek een nieuwe [erg grote] vriend..

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  maandag 14 december 2009 @ 13:20:35 #15
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_75610770
Wat heeft ze aan een vriendin die doodleuk haar nummer geeft?
pi_75610789
aangifte doen, eventueel zowel van stalking als laster..

verder, reager zo weinig mogelijk op acties van die jongen, en laat zeker niet blijken bang geworden te zijn of gn direkt boosheid of wat voor 'response' dan ook tonen ...
veelal motiveert dat de dader juist om door te gaan omdat juist iedere response hem het gevoel zal geven van een 'effect' dat zn daden hebben.

Wat betreft de zin over het 'zelfbeeld' van het meisje... enkel het gegeven dat ze kennelijk jarenlang een slechte relatie heeft laten aanduren is al een teken dat ook los van die laster/stalking dat meisje een slecht zelfbeeld heeft...
wat dat betreft zal ze zeker waarschijnlijk iets moeten doen om haar eigen zelfvertrouwen en ook de durf op te treden tegen mensen die haar benadelen gewoon een beetje 'sterker' te maken.

Wat je imho _niet_ moet doen is haar sterken in het idee dat ze zo 'zielig' is, 'hulpeloos' en een 'willoos slachtoffer' maar haar juist ook steunen erin dat ze wat dat betreft de touwtjes zélf in handen neemt en juist zelf ook ophoud zichzelf als slachtoffer op te stellen, ook dat ze blij moet zijn dat die slechte relatie over is en eigenlijk dat die veel eerder al voorbij had moeten zijn.
Wat betreft haar 'zelfbeeld' zal ze zelf ook moeten leren naar de toekomst te kijken zelf verantwoordelijkheid nemen dat haar toekomst er beter uitziet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_75610794
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:16 schreef fokvragen het volgende:
Ik post dit in WGR omdat ik graag serieuze reacties krijg...anders had ik het wel in ONZ ofzo geplaatst.
Die krijg je ook wel maar een traan en een lach liggen zo dichtbij elkaar . . .

Als ze werkelijk zoveel last heeft van die gozer dan vraag ik me af waarom ze niet direct naar de politie is gegaan. En waarom ze nog steeds haar nummer aan anderen geeft.
  maandag 14 december 2009 @ 13:25:26 #18
98593 KlappernootatWork
pi_75610913
Nogmaals: die gast valt haar allen maar lastig omdat hij denkt "dat hij nog een kans maakt" , maar met een andere vriend zal hij dit niet meer wagen..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_75610923
Ik kan wel ff een PijpBom maken, die dingen gaan harder dan de gemiddelde handgranaat in het leger.

steek m aan en stop m in zn mond.

gelukkig kerstfeest, wat een mongool die gast, triest als je zo tegen vrouwen doet.
pi_75610937
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:21 schreef RM-rf het volgende:
aangifte doen, eventueel zowel van stalking als laster..

verder, reager zo weinig mogelijk op acties van die jongen, en laat zeker niet blijken bang geworden te zijn of gn direkt boosheid of wat voor 'response' dan ook tonen ...
veelal motiveert dat de dader juist om door te gaan omdat juist iedere response hem het gevoel zal geven van een 'effect' dat zn daden hebben.

Wat betreft de zin over het 'zelfbeeld' van het meisje... enkel het gegeven dat ze kennelijk jarenlang een slechte relatie heeft laten aanduren is al een teken dat ook los van die laster/stalking dat meisje een slecht zelfbeeld heeft...
wat dat betreft zal ze zeker waarschijnlijk iets moeten doen om haar eigen zelfvertrouwen en ook de durf op te treden tegen mensen die haar benadelen gewoon een beetje 'sterker' te maken.

Wat je imho _niet_ moet doen is haar sterken in het idee dat ze zo 'zielig' is, 'hulpeloos' en een 'willoos slachtoffer' maar haar juist ook steunen erin dat ze wat dat betreft de touwtjes zélf in handen neemt en juist zelf ook ophoud zichzelf als slachtoffer op te stellen, ook dat ze blij moet zijn dat die slechte relatie over is en eigenlijk dat die veel eerder al voorbij had moeten zijn.
Wat betreft haar 'zelfbeeld' zal ze zelf ook moeten leren naar de toekomst te kijken zelf verantwoordelijkheid nemen dat haar toekomst er beter uitziet.
Bedankt, dat laatste wat je zegt gebeurd ook...we steunen haar in het sterker maken van haar zelfbeeld.
Ze ziet nu in dat ze veel beter af is zonder hem alleen nu moet hij nog stoppen contact te zoeken en over haar te praten.
  maandag 14 december 2009 @ 13:26:58 #21
98593 KlappernootatWork
pi_75610960
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:21 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Als ze werkelijk zoveel last heeft van die gozer dan vraag ik me af waarom ze niet direct naar de politie is gegaan. En waarom ze nog steeds haar nummer aan anderen geeft.
Dit vraag ik me ook af, blijkbaar zitten er in haar kennissenkring mensen die niet te vertrouwen zijn..
Shit! werken zuigt...
pi_75610968
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:25 schreef KlappernootatWork het volgende:
Nogmaals: die gast valt haar allen maar lastig omdat hij denkt "dat hij nog een kans maakt" , maar met een andere vriend zal hij dit niet meer wagen..
Andere vrienden haken af omdat ze via via verhalen over haar horen...dit belemmerd haar contact met anderen.
  maandag 14 december 2009 @ 13:27:55 #23
98593 KlappernootatWork
pi_75610986
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:27 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Andere vrienden haken af omdat ze via via verhalen over haar horen...dit belemmerd haar contact met anderen.
Zoek een andere vriendenkring, die je nu hebt roddelen te veel ..
Shit! werken zuigt...
pi_75611004
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:21 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Ze kan niet als een kluizenaar door het leven. natuurlijk moeten anderen haar nummer hebben en komt dit dan altijd weer bij hem uit. Maar het grootste probleem is de roddels die hij over haar verspreidt.
pi_75611025
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:25 schreef KlappernootatWork het volgende:
Dat is meestal dé fout die vrouwen-met-gebrekkige-eigenwaarde maken die in een relatie zitten met een geweldadige partner... snel een volgende aggresieve testostoron-aap zoeken die de vorige wel eens zal 'wegjagen'..

meestal een gevalletje 'regen-drup'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')