Bedankt voor de tipquote:Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef JurriaanK het volgende:
In principe is de lijm sterk genoeg zonder schroeven, maar tenzij je toevallig een hele grote pers hebt staan, kun je 2 stukken met de maat van een werkblad niet goed klemmen. Vandaar de schroeven: die zorgen voor het klemmen.
Dus van onderen schroeven er in, ik doe ze meestal met een afstand van 15-20 cm tot elkaar. Bij 2x 18 mm multiplex zou ik schroeven van 30 mm nemen, 35 mm betekent dat je als je iets te ver doorschroeft het risico loopt dat je de punt aan de andere kant er uit ziet komen.
Als lijm is gewoon witte houtlijm prima geschikt, beetje verdelen op het multiplex, de 2e plaat er op, beetje heen en weer schuiven zodat het nog beter verdeelt, dan recht leggen, eerste 2 tegenoverliggende hoeken vastschroeven zodat de platen gefixeerd liggen en dan maar schroeven indraaien.
Het idee is om een soort van grote H (op zn kant dan hey) te maken onder de werkbank. maar 2 extra balkjes kan denk idd geen kwaadquote:Op maandag 14 december 2009 11:26 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
stalen balken lijken me wat overdreven.
Tegen kromtrekken van plaatmaterialen kun je deze het beste lakken, al dan niet in een kleurtje. Aflakken aan beide kanten zou werken van het hout moeten voorkomen, wat ik heb begrepen. Dus schilder/lak de platen los van elkaar. Ik neem aan dat je sowieso het blad zelf zou schilderen, dus dit is niet veel extra werk.
Schroef ze aan elkaar vast met lijm ertussen, zoals hierboven getipt werd met 3 cm schroeven. Onder het blad zou ik nog wel wat houten balkjes tegen doorzakken erop schroeven. Dan kan er volgens mij iks meer met je bureau gebeuren....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop