Doen we best goed dusquote:Met 95 procent gebeurt niets. Het laagste percentage in Europa.
hehe.quote:
Eens. Hebben al die miljoenen voor "meer blauw op straat" tot meer veiligheid geleid?quote:Op maandag 14 december 2009 10:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
we gaan bezuinigen op de politie, ze kunnen al niet meer de orde handhaven in bepaalde wijken en bij lange na niet werk maken van alle aangiften. Dus dat is een logische zet.
Er gaat bij de politie inderdaad veelal weken overheen. Je doet aangifte, deze gaat eventueel door naar de recherche, daar gaat hij in de buffer tot er een rechercheur beschikbaar is, die gaat er mee aan de slag, uiteindelijk zullen de verdachte en getuigen gehoord worden, etc etc etc. Ik ben het er mee eens dat er heel erg veel verbeterd moet worden. Maar Peter R. de Vries moet niet verwachten dat als hij op dinsdag aangifte doet, er op woensdag een rechtszaak is, en op donderdag een veroordeling. Daar gaat nou eenmaal wat tijd overheen, vooral ook om eea. goed uit te werken en voor te bereiden.quote:Op maandag 14 december 2009 10:06 schreef isogram het volgende:
Nieuw is dit inderdaad niet, zorgwekkend is het wel. Een tijdje terug toonde Peter R. de Vries ook al aan hoe laks de politie reageert. Zelfs als ze de dader op een presenteerblaadje kregen aangereikt, ondernam de politie wekenlang niets.
Ik vind dat mensen die willens en wetens FALEN in hun werk, ontslagen moeten worden. Dat zou mijn baas namelijk ook bij mij doen als ik geen reet uitvoer en nalaat om mijn hoofdtaken naar behoren uit te voeren. Het wordt tijd dat er bij de Nederlandse politie eens een grondige schoonmaak plaatsvindt en dat ze hun werk eens gaan doen daar. Gevangenissen sluiten omdat ze leeg staan, terwijl misdadigers ongestraft kunnen blijven rondlopen. Rechtvaardigheid is in Nederland ver te zoeken.
Lijkt mij ook wat onzinnig. Fietsdiefstal, paspoort kwijt of gestolen, etc. zijn allemaal dingen waar ik mij voor kan stellen dat er niets mee gebeurt. Dus of 95% van de aangiftes is in die categorie, maar dat geeft wel een heel scheef beeld.quote:Op maandag 14 december 2009 10:33 schreef paddy het volgende:
Ik ga mijn vraagtekens bij de bron zetten. Ik kan die 95 % nergens terug vinden
Dat verwacht Peter R. de Vries ook niet. Maar als je ergens aangifte van doet (bijvoorbeeld van diefstal van zeer waardevolle goederen) en daarbij de dader op een presenteerblaadje aanreikt, mag je toch wel verwachten dat ze iets doen? Wekenlang gebeurt er niks, zo was dit voorjaar nog in de uitzendering van Peter R. de Vries te zien.quote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er gaat bij de politie inderdaad veelal weken overheen. Je doet aangifte, deze gaat eventueel door naar de recherche, daar gaat hij in de buffer tot er een rechercheur beschikbaar is, die gaat er mee aan de slag, uiteindelijk zullen de verdachte en getuigen gehoord worden, etc etc etc. Ik ben het er mee eens dat er heel erg veel verbeterd moet worden. Maar Peter R. de Vries moet niet verwachten dat als hij op dinsdag aangifte doet, er op woensdag een rechtszaak is, en op donderdag een veroordeling. Daar gaat nou eenmaal wat tijd overheen, vooral ook om eea. goed uit te werken en voor te bereiden.
Mja, wat ik aangaf, er zal toch iemand van de recherche objectief vast moeten stellen of het PV klopt, het op moeten pakken, bewijs verzamelen, zaak van maken, en naar het OM. Vanaf dat moment heeft een zaak een parketnummer. Dat zal al met al een maand of 2 duren, en dan is iemand nog niet voorgekomen, dat is pas weer een maand of wat later.quote:Op maandag 14 december 2009 11:04 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat verwacht Peter R. de Vries ook niet. Maar als je ergens aangifte van doet (bijvoorbeeld van diefstal van zeer waardevolle goederen) en daarbij de dader op een presenteerblaadje aanreikt, mag je toch wel verwachten dat ze iets doen? Wekenlang gebeurt er niks, zo was dit voorjaar nog in de uitzendering van Peter R. de Vries te zien.
En nieuw is het ook niet, getuige dit AD-artikel uit 2004:
http://www.peterrdevries.(...)ls-afpoeiercentrale/
Uit een van de rapportages van Peter R. de Vries bleek dat de rechercheur in kwestie er niet echt werk van maakte, vanwege een cursus en vrije dagen. En als ze er wel was, dan was ze beter in het bedenken van excuses en het afpoeieren van het slachtoffer dan dat ze die zaak zelf aan ging pakken.quote:Op maandag 14 december 2009 11:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, wat ik aangaf, er zal toch iemand van de recherche objectief vast moeten stellen of het PV klopt, het op moeten pakken, bewijs verzamelen, zaak van maken, en naar het OM. Vanaf dat moment heeft een zaak een parketnummer. Dat zal al met al een maand of 2 duren, en dan is iemand nog niet voorgekomen, dat is pas weer een maand of wat later.
Frustrerend, maar ergens ook wel te begrijpen. En ik kan mij voorstellen dat dit met onbekende dader nog veel langer duurt.
Ik vrees dat dit klopt.quote:Op maandag 14 december 2009 10:43 schreef Dwersdriever het volgende:
De Britse columnist Richard Littlejohn schreef een jaar of tien geleden al dat de politie er in principe niet meer is om gewone burgers te helpen. Sterker nog, je hebt in principe nog maar zelden in positieve zin contact met de politie. Als gewone burger ben je vooral aan het opletten of er geen mobiele snelheidscontrole is, voel je verontrust of je wel legitimatie bij je hebt als je een politiepatrouille tegenkomt, etc. etc. Als je op jouw beurt de politie nodig hebt, geeft men niet thuis.
Revolutie!quote:Op maandag 14 december 2009 11:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit klopt.
Maar als de politie ons niet helpt? Wie moet ons dan helpen?
Hou op, shei uit.. ik was een keer aangereden, aangifte gedaan.. 5 maanden (!!) later gaat de kit een keer mensen verhoren..quote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er gaat bij de politie inderdaad veelal weken overheen. Je doet aangifte, deze gaat eventueel door naar de recherche, daar gaat hij in de buffer tot er een rechercheur beschikbaar is, die gaat er mee aan de slag, uiteindelijk zullen de verdachte en getuigen gehoord worden, etc etc etc. Ik ben het er mee eens dat er heel erg veel verbeterd moet worden. Maar Peter R. de Vries moet niet verwachten dat als hij op dinsdag aangifte doet, er op woensdag een rechtszaak is, en op donderdag een veroordeling. Daar gaat nou eenmaal wat tijd overheen, vooral ook om eea. goed uit te werken en voor te bereiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |