abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75601829
Mijn vriend is van Aziatische origine en zijn ouders wonen nog steeds in zijn geboorteland. We zijn daar nu op bezoek en ondanks het feit dat zijn moeder heerlijk kookt moet me van het hart dat de eetmanieren van die mensen (minus mijn vriend, die heeft wel redelijke manieren) mijn eetlust totaal verpesten!!

Ze eten met open mond en smakken hierbij naar hartelust waardoor ik precies kan horen hoe al dat speeksel in hun mond beweegt. Praten doen ze ook met volle mond En zijn vader is altijd heel snel klaar met eten en staat dan gewoon op en loopt weg om in de badkamer met de deur open keihard te gaan rochelen. Terwijl ik nog aan het eten ben!

Ik probeer het te accepteren met een flinke dosis cultuurrelativisme maar uiteindelijk kan ik er gewoon niet mee omgaan, ik zie op tegen elke maaltijd. En dan te bedenken dat ik hier nog een maand zit

pi_75601835
Er is vast een McDonald's in de buurt.
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 14 december 2009 @ 02:35:39 #3
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_75601841
TS kan er niet mee omga
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_75601844
Welk land dan? Thaise/Chinese/Koreaanse vrienden maar is mij nooit opgevallen.

Platteland ofzo?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75601846
Zoals je zelf al zegt...andere culturen andere gewoontes...dan hier maar even uithuilen als compensatie..... zo weer een beetje goed.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75601847
Je moet ook niet met zwarties omgaan
pi_75601858
Seoul. En o ja, ze boeren ook nog! Maar het zijn best oude mensen, misschien kunnen ze zichzelf niet meer onder controle houden tijdens het eten of zo.

En ja, dit was vooral als uithuil- en opluchttopic bedoeld
pi_75601869
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:37 schreef gifkwal het volgende:
Seoul. En o ja, ze boeren ook nog! Maar het zijn best oude mensen, misschien kunnen ze zichzelf niet meer onder controle houden tijdens het eten of zo.

En ja, dit was vooral als uithuil- en opluchttopic bedoeld
Denk toch dat het cultuur is ...is in Japan het ook niet heel normaal om te boeren onder het eten om de gastvrouw vooral te laten weten dat het eten goed is....correct me if I'm wrong.
Optimist tot in de kist
pi_75601870
Och zo'n cultuurshock hoort erbij
Dus oordopjes opzetten en claimen dat dat naar goed Hollands gebruik is
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75601872
Gewoon terugdoen en er een wedstrijd van maken om sneller klaar te zijn met eten dan die vader, daarna op je allersnelst sprinten naar de badkamer en rochelen.
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics." - Benjamin Disraeli
pi_75601877
Uh, boeie? Concentreer je gewoon op je eten
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_75601884
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Denk toch dat het cultuur is ...is in Japan het ook niet heel normaal om te boeren onder het eten om de gastvrouw vooral te laten weten dat het eten goed is....correct me if I'm wrong.
Dat verhaal ken ik over China. Het zal wel waar zijn

Ik eet ook steeds heel demonstratief met mijn mond dicht en zonder geluid te maken, maar ze pikken mijn hints niet op
pi_75601901
Is het niet meer een plattelands iets?
Weet niet of je weleens met een Nederlandse boer hebt zitten eten maar ook daar komen nogal wat primitieve geluiden bij kijken
pi_75601905
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:41 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat verhaal ken ik over China. Het zal wel waar zijn

Ik eet ook steeds heel demonstratief met mijn mond dicht en zonder geluid te maken, maar ze pikken mijn hints niet op
Zou ik nou net niet doen...gewoon meedoen...wilde je als kind ook altijd en toen is het je afgeleert en nu mag het want het is cultuur . Wie weet kijken die mensen jou wel een beetje vreemd aan omdat je zo onbeleefd eet
Optimist tot in de kist
pi_75601911
Terechte klacht, ik kan heel slecht tegen zulk ongemanierd gedrag tijdens het eten verpest me eten even erg als wanneer ik een haar erin vind.
pi_75601913
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:43 schreef trovey het volgende:

[..]

Zou ik nou net niet doen...gewoon meedoen...wilde je als kind ook altijd en toen is het je afgeleert en nu mag het want het is cultuur . Wie weet kijken die mensen jou wel een beetje vreemd aan omdat je zo onbeleefd eet
En is er nu op forum.fok.ch in KLB een topic geopend over de eetgewoonten van Hollanders
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75601931
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

En is er nu op forum.fok.ch in KLB een topic geopend over de eetgewoonten van Hollanders
whehe, maar dan forum.fok.kr. Ja, misschien ben ik wel heel onbeleefd bezig. Zijn moeder brengt me net trouwens hete zoete aardappel, dat is dan wel weer lief En ik kan het tenminste in mijn eentje opeten.
pi_75601933
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Terechte klacht, ik kan heel slecht tegen zulk ongemanierd gedrag tijdens het eten verpest me eten even erg als wanneer ik een haar erin vind.
Ongemanierd is als mensen bewust asociaal eten.

Waarschijnlijk weten die mensen niet beter
pi_75601935
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik bedoel wel met dat onbeleefde eten van TS dat het zo lijkt in de ogen van de ouders van haar vriend...dit even om misverstanden te voorkomen
Optimist tot in de kist
  maandag 14 december 2009 @ 02:48:00 #20
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75601937
Waarom vraag je het die mensen niet gewoon onder het mom van "Wij uberNederlanders maken alles bespreekbaar wat ons dwars zit".
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_75601944
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef gifkwal het volgende:

[..]

whehe, maar dan forum.fok.kr. Ja, misschien ben ik wel heel onbeleefd bezig. Zijn moeder brengt me net trouwens hete zoete aardappel, dat is dan wel weer lief En ik kan het tenminste in mijn eentje opeten.
Ahh, nice
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75601946
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik bedoel wel met dat onbeleefde eten van TS dat het zo lijkt in de ogen van de ouders van haar vriend...dit even om misverstanden te voorkomen
Ja, dat snapte ik
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75601958
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, dat snapte ik
Gelukkig
Optimist tot in de kist
pi_75601961
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:48 schreef L-IS het volgende:
Waarom vraag je het die mensen niet gewoon onder het mom van "Wij uberNederlanders maken alles bespreekbaar wat ons dwars zit".
Vind ik zielig. Ik kom wel een maand hun eten opeten namelijk, en ik vind dat ik dan hun eetgewoontes moet accepteren. Ik bedoel, het is hun huis. Maar ik ben hier nog maar een paar dagen, misschien explodeer ik terzijnertijd nog wel.
pi_75601962
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Gelukkig
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75601966
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ongemanierd is als mensen bewust asociaal eten.

Waarschijnlijk weten die mensen niet beter
Ik heb dan ook alleen echt ervaringen daarmee in Nederland, je kan het die mensen idd niet kwalijk nemen maar ik begrijp de klacht wel.
pi_75601972
Gewoon lekker gaan zitten ruften, boeren, neuspeuteren tijdens het eten en met ranzige handen aan tafel gaan zitten. Als ze daar wat van zeggen, kan jij ook gelijk je smoel open trekken over hun manieren.
pi_75601976
Wat mij in Zuid-Afrika trouwens opviel, is dat als je uit eten bent, en één iemand is klaar, dat ze meteen dát bord ophalen. In Nederland (en alle andere landen waar ik uit eten ben geweest) doen ze dat dus pas als iedereen klaar is
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75601987
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat mij in Zuid-Afrika trouwens opviel, is dat als je uit eten bent, en één iemand is klaar, dat ze meteen dát bord ophalen. In Nederland (en alle andere landen waar ik uit eten ben geweest) doen ze dat dus pas als iedereen klaar is
Lekker relevant ook
pi_75601991
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:52 schreef naamloos.txt het volgende:
Gewoon lekker gaan zitten ruften, boeren, neuspeuteren tijdens het eten en met ranzige handen aan tafel gaan zitten. Als ze daar wat van zeggen, kan jij ook gelijk je smoel open trekken over hun manieren.
Waarschijnlijk zullen ze dat echt eerder waarderen als dat daar de gewoonte is ...jij kan je erg slecht inleven in ander culturen heb ik zo het idee
Optimist tot in de kist
pi_75601992
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:55 schreef naamloos.txt het volgende:

[..]

Lekker relevant ook
Naja, 't gaat vooral over eetgewoonten toch?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75602003
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen ze dat echt eerder waarderen als dat daar de gewoonte is ...jij kan je erg slecht inleven in ander culturen heb ik zo het idee
Ik weet het niet hoor, maar graven in je neus en een strontlucht tijdens het eten lijkt mij in de meeste culturen niet normaal.
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Naja, 't gaat vooral over eetgewoonten toch?
Ja van de schoonouders van de TS in AZIË, niet over de bediening in Zuid-Afrika.
pi_75602005
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:56 schreef naamloos.txt het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar graven in je neus en een strontlucht tijdens het eten lijkt mij in de meeste culturen niet normaal.
Ligt eraan waar je zit he
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75602009
Ik krijg er nu van die beelden bij zoals "Groeten uit de rimboe"

Meel stampen met ongewassen voeten en vieze pruimtabak door de pap heen tuffen
pi_75602014
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:57 schreef Winner_Taco het volgende:

Jammie
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 14 december 2009 @ 03:02:49 #36
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75602053
TVP voor de explosie
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 14 december 2009 @ 03:32:34 #37
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75602199
Waarom boeren die chinezen eigenlijk? Om te laten ruiken dat ze je vreten kunnen verteren?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_75602270
Al met je vriend besproken? Lijkt me wel de meest handige stap hier. Of moet je werkelijk elke beslissing op relationeel gebied 'voorgekauwd' (get it? ) krijgen? Communicatie is altijd het sleutelwoord in een relatie (naast gruwelijke sex, een berg geld en ziekelijk veel macht).
  maandag 14 december 2009 @ 03:54:18 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75602279
Azië, heerlijk continent!

Ik kan er goed mee omgaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 14 december 2009 @ 03:56:54 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75602297
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:57 schreef Winner_Taco het volgende:

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75602473
quote:
Op maandag 14 december 2009 03:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Al met je vriend besproken? Lijkt me wel de meest handige stap hier. Of moet je werkelijk elke beslissing op relationeel gebied 'voorgekauwd' (get it? ) krijgen? Communicatie is altijd het sleutelwoord in een relatie (naast gruwelijke sex, een berg geld en ziekelijk veel macht).
Dit lijkt me niet echt een obstakel in onze relatie. Zoals gezegd heeft hij zelf wel tafelmanieren die ik kan waarderen en zijn we bij zijn ouders slechts op bezoek. Ik ga het gewoon uitzingen tot we weer terugvliegen naar de andere kant van de wereld! (Of exploderen, hopelijk niet)
pi_75602608
Net geluncht, noodle-soep dus het geslurp was aloverweldigend
pi_75602657
Je moet er gewoon aan wennen, ik zit momenteel in China en ook hier is dat heel normaal, helaas heb ik er wel 2 maanden over gedaan om aan te wennen dus dat zal je wel niet troosten. Maar ik zou echt proberen er zoveel mogelijk voor open staan, je moet je vooral niet beter voelen en gewoon proberen niet te veel erop te letten.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  maandag 14 december 2009 @ 09:38:34 #44
237759 Anima_Sana
In Corpore Sano
pi_75604427
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Niet waar
A sound mind in a sound body
pi_75604820
TS kon zich geen normale Hollandse knul vinden
5 Ferrari's op videoband!
pi_75604968
Wij hebben een neger in de familie, en als die drop eet zijn de geluiden ook niet te versmaden
New in town
pi_75605048
Gifkwal

Hoe komen mensen toch op dat soort namen, vraag ik mij af?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 14 december 2009 @ 10:27:27 #48
280400 Djochem
Met een hoofdletter D
pi_75605484
stiekem oordopjes indoen, van die doorzichtige
pi_75607358
quote:
Op maandag 14 december 2009 05:21 schreef caffeinjunk het volgende:
Je moet er gewoon aan wennen, ik zit momenteel in China en ook hier is dat heel normaal, helaas heb ik er wel 2 maanden over gedaan om aan te wennen dus dat zal je wel niet troosten. Maar ik zou echt proberen er zoveel mogelijk voor open staan, je moet je vooral niet beter voelen en gewoon proberen niet te veel erop te letten.
Het vreemde is dat ik al eens eerder 5 maanden in Korea heb gezeten en er toen niet echt last van had. Ook niet toen ik destijds 2 weken bij dezelfde schoonouders bivakkeerde. Ik kan me niet herinneren dat het me toen zo stoorde, waarom nu ineens wel Chinezen zijn trouwens nog erger volgens mij (ben daar niet lang geweest maar toen ik daar was werden ook gewoon fluimen gerocheld op de vloer van restaurants en zo, blegh!)
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef koningdavid het volgende:
Gifkwal

Hoe komen mensen toch op dat soort namen, vraag ik mij af?
Kan ik je niet vertellen. Ik wilde eerst Semafoor heten maar die username bestond al, en toen was gifkwal het eerste wat in me opkwam.
pi_75607536
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef AliKebap het volgende:
Wij hebben een neger in de familie, en als die drop eet zijn de geluiden ook niet te versmaden
Wij hebben ook een neger in onze familie! Maar hij staat meestal buiten in de wei. Maar ik ga hem vandaag even naar binnen halen want het begint behoorlijk koud te worden.... Zal wel ergens een voederbak neerzetten
  maandag 14 december 2009 @ 12:55:14 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75615414
Dat is kut
The Pope? How many divisions has he got?
pi_75639291
quote:
Op maandag 14 december 2009 04:29 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet echt een obstakel in onze relatie. Zoals gezegd heeft hij zelf wel tafelmanieren die ik kan waarderen en zijn we bij zijn ouders slechts op bezoek. Ik ga het gewoon uitzingen tot we weer terugvliegen naar de andere kant van de wereld! (Of exploderen, hopelijk niet)
Heb je mijn bericht uberhaupt wel gelezen? Ik doelde niet op zijn tafelmanieren, ik doelde op communicatie mét hem over de tafelmanieren van zijn ouders. Misschien eens voorzichtig vragen wat hij ervan vindt en of hij het eventueel bespreekbaar met hen kan maken?
pi_75643891
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Heb je mijn bericht uberhaupt wel gelezen? Ik doelde niet op zijn tafelmanieren, ik doelde op communicatie mét hem over de tafelmanieren van zijn ouders. Misschien eens voorzichtig vragen wat hij ervan vindt en of hij het eventueel bespreekbaar met hen kan maken?
Op die fiets. Daar heb ik aan gedacht, maar uiteindelijk heeft het denk ik weinig nut. Ik vind het zo superieur overkomen om tegen hem te gaan zeggen dat ik me stoor aan zijn ouders, het komt al gauw neer op het idee dat ik beschaafder zou zijn of zo omdat ik Westers ben? En ik zou al helemaal niet willen dat hij er dan met hun over gaat praten, ik kan toch moeilijk als hun gast zeggen "even oprotten met jullie eetgewoontes die jullie al je hele leven gebruiken omdat het hier cultureel heel normaal is, maar nu even kappen want waar ik vandaan kom is het zeer onbeschoft". Denk niet dat ik daarmee veel goodwill kweek Zoals gezegd ben ik hier over een maand weer weg en heb ik er vervolgens minstens twee jaar of zo geen last meer van. Maar goed, verder wel een goede tip maar in dit geval niet handig denk ik.
pi_75643939
When in Rome....
  Redactie Sport dinsdag 15 december 2009 @ 11:21:44 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_75644048
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:35 schreef Drinky het volgende:
TS kan er niet mee omga
an.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_75644516
Situatieschets

Ts pakt bordje mihoen.
Schoonouders: JIJ BLIJFT GODVERDOMME VAN MIJN MIHOEN AF!
VUILE KUTHOER!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:38:15 #58
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_75644566
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:31 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Wij hebben ook een neger in onze familie! Maar hij staat meestal buiten in de wei. Maar ik ga hem vandaag even naar binnen halen want het begint behoorlijk koud te worden.... Zal wel ergens een voederbak neerzetten
ik heb een neger als vriend! hij wilt een goude tand laten zetten!
pi_75644675
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:38 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik heb een neger als vriend! hij wilt een goude tand laten zetten!
Heel vroeg in de ochtend is het makkelijker om onopvallend in te breken in een garagebox.
Het spreekwoord luidt niet voor niets: Morgenstond heeft goud in de mond.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:42:16 #60
198098 henkzijlstra
pi_75644703
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op die fiets. Daar heb ik aan gedacht, maar uiteindelijk heeft het denk ik weinig nut. Ik vind het zo superieur overkomen om tegen hem te gaan zeggen dat ik me stoor aan zijn ouders, het komt al gauw neer op het idee dat ik beschaafder zou zijn of zo omdat ik Westers ben? En ik zou al helemaal niet willen dat hij er dan met hun over gaat praten, ik kan toch moeilijk als hun gast zeggen "even oprotten met jullie eetgewoontes die jullie al je hele leven gebruiken omdat het hier cultureel heel normaal is, maar nu even kappen want waar ik vandaan kom is het zeer onbeschoft". Denk niet dat ik daarmee veel goodwill kweek Zoals gezegd ben ik hier over een maand weer weg en heb ik er vervolgens minstens twee jaar of zo geen last meer van. Maar goed, verder wel een goede tip maar in dit geval niet handig denk ik.
maar jij praat nooit met je vriend over cultuurverschillen. ben je dan niet benieuwd wat hij er van vindt? zal wel lang duren zo die 'relatie' van jullie

ps klopt het dat Koreanen een kleine piemel hebben?
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:59:19 #61
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_75645245
ach ja aziaten en hun eetgewoontjes

mmm eendenfoetus! dat verpest mijn eetlust ook, en dat om 12 uur!
pi_75645864
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

maar jij praat nooit met je vriend over cultuurverschillen. ben je dan niet benieuwd wat hij er van vindt? zal wel lang duren zo die 'relatie' van jullie

ps klopt het dat Koreanen een kleine piemel hebben?
Jij trekt snel conclusies. We praten juist best vaak over cultuurverschillen en onze 'relatie' duurt nu al langer dan twee jaar, dank je. Ik heb gewoon geen zin om tegen hem te zeggen dat ik vind dat zijn ouders vreten als onbeschofte varkens Want het gaat daardoor toch niet veranderen en het is verder geen probleem zodra we weer thuis zijn.

En dat van die Koreaanse piemels, ik zou het niet weten want ik heb er nog maar 1 gezien en dat zegt natuurlijk niet veel over het geheel. Oh nee, 2 Wat ik wel denk is dat mannen met een grote bek vaak kleine piemels hebben, klopt dat?
pi_75645900
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:36 schreef Rafelbaard het volgende:
Situatieschets

Ts pakt bordje mihoen.
Schoonouders: JIJ BLIJFT GODVERDOMME VAN MIJN MIHOEN AF!
VUILE KUTHOER!
Welk 'grapje' probeer je nou te maken?
pi_75645953
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:21 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik snap 'm ook niet.

En dat eenden-foetus is echt zo ranzig! Men eet hier ook levende octopus
pi_75646360
Eindelijk een topic waar ik om kan lachen .

Dit is je kans, gooi het los
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75646381
quote:

[..]

Dat schreeuwen ze met volle mond en de stukjes bami landen op dr gezicht.
En toen verloor ts weer dr eetlust
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75646585
Hè bah, dat vind ik ook altijd ranzig, net zoals iemand de hele bek vol heeft met etensresten. Ik kan bijvoorbeeld wel weer zien als iemand dood bloed of zo tijdens het eten, maar als iemand etensresten aan zijn poten of bek heeft hangen vind ik dat goor.

Mijn schoonvader doet ook altijd zo goor (Is een Jap), maarja als je zulks mensen al een hele tijd kent zeg je er wel wat van.
Roken is lekker
pi_75646649
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:33 schreef gifkwal het volgende:
Mijn vriend is van Aziatische origine
Daar stopte ik met lezen !!!!!!!!!!!!

Om het nog even af te maken
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_75646688
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:33 schreef gifkwal het volgende:
Mijn vriend is van Aziatische origine en zijn ouders wonen nog steeds in zijn geboorteland. We zijn daar nu op bezoek en ondanks het feit dat zijn moeder heerlijk kookt moet me van het hart dat de eetmanieren van die mensen (minus mijn vriend, die heeft wel redelijke manieren) mijn eetlust totaal verpesten!!

Ze eten met open mond en smakken hierbij naar hartelust waardoor ik precies kan horen hoe al dat speeksel in hun mond beweegt. Praten doen ze ook met volle mond En zijn vader is altijd heel snel klaar met eten en staat dan gewoon op en loopt weg om in de badkamer met de deur open keihard te gaan rochelen. Terwijl ik nog aan het eten ben!

Ik probeer het te accepteren met een flinke dosis cultuurrelativisme maar uiteindelijk kan ik er gewoon niet mee omgaan, ik zie op tegen elke maaltijd. En dan te bedenken dat ik hier nog een maand zit

Oke nu even verder ontopic:

Iedereen weet toch dat die gekken daar niet sporen 8 van de 10 filmpjes met aziaten erin zijn ziek en/of gestoord
pi_75646866
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Omdat jij (net als wij) hier geleerd hebt dat het netjes is in deze cultuur. Voor hun is het zoiets onschuldigs als aan je kin krabbelen of over je voorhoofd strijken. Doe inderdaad gewoon lekker mee en produceer zoveel geluid dat je alleen jezelf hoort, je bent toch ook niet vies van jezelf?

Toch interressant dat veel dingen die we nu vies vinden cultureel zijn aangeleerd, ik las ooit dat vroeger ieder restaurant een spuugbakje had, totdat het onbehoorlijk werd om in het openbaar te spugen. Of dat mensen, soms hoge edelen, gasten ontvingen terwijl ze op een 'toiletstoel' zaten en er dus totaal geen taboe op poepen bestond.

Ik zeg niet dat ik daarnaar terug wilt, maar het geeft te denken, misschien vinden onze kleinkinderen later het wel smerig dat niet elk huis geen toilet per bewoner heeft bijvoorbeeld. Voor ons nu overdreven, maar dan misschien onderdeel van de cultuur
Een heer met stijl
pi_75650275
quote:

[..]

*zucht*
Nou vooruit.
http://www.flabber.nl/lin(...)new-kids-deel-2-3097
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:46:25 #72
198098 henkzijlstra
pi_75655501
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:20 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Jij trekt snel conclusies. We praten juist best vaak over cultuurverschillen en onze 'relatie' duurt nu al langer dan twee jaar, dank je. Ik heb gewoon geen zin om tegen hem te zeggen dat ik vind dat zijn ouders vreten als onbeschofte varkens Want het gaat daardoor toch niet veranderen en het is verder geen probleem zodra we weer thuis zijn.

En dat van die Koreaanse piemels, ik zou het niet weten want ik heb er nog maar 1 gezien en dat zegt natuurlijk niet veel over het geheel. Oh nee, 2 Wat ik wel denk is dat mannen met een grote bek vaak kleine piemels hebben, klopt dat?
toch snap ik niet dat je het er niet gewoon met hem over kan hebben. hij woont toch in NL dus ziet zelf ook wel dat het 'anders' is (even de discussie buiten wegen gelaten wat goed is).

over je vraag betreffende piemols kan ik niet meepraten. weet alleen dat het voor kan komen dat kaaskoppen zoals ik een negerpiemel kunnen hebben!
pi_75673740
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:46 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

toch snap ik niet dat je het er niet gewoon met hem over kan hebben. hij woont toch in NL dus ziet zelf ook wel dat het 'anders' is (even de discussie buiten wegen gelaten wat goed is).

over je vraag betreffende piemols kan ik niet meepraten. weet alleen dat het voor kan komen dat kaaskoppen zoals ik een negerpiemel kunnen hebben!
We wonen niet in NL maar in een ander Europees land, maar dat terzijde. En natuurlijk kan ik het er met hem over hebben, alleen zie ik het nut er niet van in omdat het probleem zelf daardoor toch niet verandert.

Hee, over jouw negerpiemel gesproken, zal ik vreemdgaan met jou!?
  woensdag 16 december 2009 @ 00:38:17 #74
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_75673795
Terechte klacht. Aangezien ik mij zelfs erger aan mijn vader aan tafel icm soep.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_75676347
Volgens mij wordt er buiten Europa bijna overal met open mond gegeten.

Overigens is dit heel normaal in Korea.
Ik zat eens met 40 chique Koreaanse dames in een restaurant (zij waren hier voor een cursus en hadden flink gelapt, vandaar de conclusie dat ze chic waren, ook heel goed verzorgd enzo), en daar ging dat precies zo.
Ik was gelukkig door mijn vader gewaarschuwd van "schrik niet, maar ze maken nogal wat geluid tijdens het eten en dat is daar heel normaal".

Aan TS het advies om dit toch echt als een cultuurverschijnsel te zien en vooral niet als onbeschofte tafelmanieren. Eerlijk gezegd vind ik het raar dat je dat niet weet als je met een Koreaanse man bent.
Het is in die contreien ook heel normaal om te rochelen en op spugen, terwijl we dat hier heel smerig vinden. Mjah, gewoon allemaal aangeleerd hoor. Het is niet zo dat het een wereldwijde wet is dat dat niet mag. Dat vinden we hier onfatsoenlijk, maar daar niet.
pi_75687393
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:35 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij wordt er buiten Europa bijna overal met open mond gegeten.

Overigens is dit heel normaal in Korea.
Ik zat eens met 40 chique Koreaanse dames in een restaurant (zij waren hier voor een cursus en hadden flink gelapt, vandaar de conclusie dat ze chic waren, ook heel goed verzorgd enzo), en daar ging dat precies zo.
Ik was gelukkig door mijn vader gewaarschuwd van "schrik niet, maar ze maken nogal wat geluid tijdens het eten en dat is daar heel normaal".

Aan TS het advies om dit toch echt als een cultuurverschijnsel te zien en vooral niet als onbeschofte tafelmanieren. Eerlijk gezegd vind ik het raar dat je dat niet weet als je met een Koreaanse man bent.
Het is in die contreien ook heel normaal om te rochelen en op spugen, terwijl we dat hier heel smerig vinden. Mjah, gewoon allemaal aangeleerd hoor. Het is niet zo dat het een wereldwijde wet is dat dat niet mag. Dat vinden we hier onfatsoenlijk, maar daar niet.
Bedankt voor je advies, maar tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. Maar ondanks dat ik het (probeer) te accepteren, wil ik gewoon graag even klagen hier want ik stoor me er toch aan

En natuurlijk wist ik dat mensen in Azie op deze manier eten. Zoals ik eerder al schreef heb ik eerder al een keer 5 maanden in Korea gewoond dus ik wist waar ik mee in zee ging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')