Denk toch dat het cultuur isquote:Op maandag 14 december 2009 02:37 schreef gifkwal het volgende:
Seoul. En o ja, ze boeren ook nog! Maar het zijn best oude mensen, misschien kunnen ze zichzelf niet meer onder controle houden tijdens het eten of zo.
En ja, dit was vooral als uithuil- en opluchttopic bedoeld
Dat verhaal ken ik over China. Het zal wel waar zijnquote:Op maandag 14 december 2009 02:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Denk toch dat het cultuur is...is in Japan het ook niet heel normaal om te boeren onder het eten om de gastvrouw vooral te laten weten dat het eten goed is....correct me if I'm wrong.
Zou ik nou net niet doen...gewoon meedoen...wilde je als kind ook altijd en toen is het je afgeleert en nu mag het want het is cultuurquote:Op maandag 14 december 2009 02:41 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat verhaal ken ik over China. Het zal wel waar zijn![]()
Ik eet ook steeds heel demonstratief met mijn mond dicht en zonder geluid te maken, maar ze pikken mijn hints niet op
En is er nu op forum.fok.ch in KLB een topic geopend over de eetgewoonten van Hollandersquote:Op maandag 14 december 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou ik nou net niet doen...gewoon meedoen...wilde je als kind ook altijd en toen is het je afgeleert en nu mag het want het is cultuur. Wie weet kijken die mensen jou wel een beetje vreemd aan omdat je zo onbeleefd eet
whehe, maar dan forum.fok.kr. Ja, misschien ben ik wel heel onbeleefd bezig. Zijn moeder brengt me net trouwens hete zoete aardappel, dat is dan wel weer liefquote:Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En is er nu op forum.fok.ch in KLB een topic geopend over de eetgewoonten van Hollanders
Ongemanierd is als mensen bewust asociaal eten.quote:Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Terechte klacht, ik kan heel slecht tegen zulk ongemanierd gedrag tijdens het etenverpest me eten even erg als wanneer ik een haar erin vind.
Ik bedoel wel met dat onbeleefde eten van TS dat het zo lijkt in de ogen van de ouders van haar vriend...dit even om misverstanden te voorkomenquote:Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En is er nu op forum.fok.ch in KLB een topic geopend over de eetgewoonten van Hollanders
Ahh, nicequote:Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef gifkwal het volgende:
[..]
whehe, maar dan forum.fok.kr. Ja, misschien ben ik wel heel onbeleefd bezig. Zijn moeder brengt me net trouwens hete zoete aardappel, dat is dan wel weer liefEn ik kan het tenminste in mijn eentje opeten.
Ja, dat snapte ikquote:Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik bedoel wel met dat onbeleefde eten van TS dat het zo lijkt in de ogen van de ouders van haar vriend...dit even om misverstanden te voorkomen
Gelukkigquote:
Vind ik zielig. Ik kom wel een maand hun eten opeten namelijk, en ik vind dat ik dan hun eetgewoontes moet accepteren. Ik bedoel, het is hun huis. Maar ik ben hier nog maar een paar dagen, misschien explodeer ik terzijnertijd nog wel.quote:Op maandag 14 december 2009 02:48 schreef L-IS het volgende:
Waarom vraag je het die mensen niet gewoon onder het mom van "Wij uberNederlanders maken alles bespreekbaar wat ons dwars zit".
Ik heb dan ook alleen echt ervaringen daarmee in Nederland, je kan het die mensen idd niet kwalijk nemen maar ik begrijp de klacht wel.quote:Op maandag 14 december 2009 02:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ongemanierd is als mensen bewust asociaal eten.
Waarschijnlijk weten die mensen niet beter
Lekker relevant ookquote:Op maandag 14 december 2009 02:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat mij in Zuid-Afrika trouwens opviel, is dat als je uit eten bent, en één iemand is klaar, dat ze meteen dát bord ophalen. In Nederland (en alle andere landen waar ik uit eten ben geweest) doen ze dat dus pas als iedereen klaar is
Waarschijnlijk zullen ze dat echt eerder waarderen als dat daar de gewoonte isquote:Op maandag 14 december 2009 02:52 schreef naamloos.txt het volgende:
Gewoon lekker gaan zitten ruften, boeren, neuspeuteren tijdens het eten en met ranzige handen aan tafel gaan zitten. Als ze daar wat van zeggen, kan jij ook gelijk je smoel open trekken over hun manieren.
Ik weet het niet hoor, maar graven in je neus en een strontlucht tijdens het eten lijkt mij in de meeste culturen niet normaal.quote:Op maandag 14 december 2009 02:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen ze dat echt eerder waarderen als dat daar de gewoonte is...jij kan je erg slecht inleven in ander culturen heb ik zo het idee
Ja van de schoonouders van de TS in AZIË, niet over de bediening in Zuid-Afrika.quote:Op maandag 14 december 2009 02:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Naja, 't gaat vooral over eetgewoonten toch?
Ligt eraan waar je zit hequote:Op maandag 14 december 2009 02:56 schreef naamloos.txt het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar graven in je neus en een strontlucht tijdens het eten lijkt mij in de meeste culturen niet normaal.
Jammiequote:Op maandag 14 december 2009 02:57 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik krijg er nu van die beelden bij zoals "Groeten uit de rimboe"
Meel stampen met ongewassen voeten en vieze pruimtabak door de pap heen tuffen
quote:Op maandag 14 december 2009 02:57 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik krijg er nu van die beelden bij zoals "Groeten uit de rimboe"
Meel stampen met ongewassen voeten en vieze pruimtabak door de pap heen tuffen
Dit lijkt me niet echt een obstakel in onze relatie. Zoals gezegd heeft hij zelf wel tafelmanieren die ik kan waarderen en zijn we bij zijn ouders slechts op bezoek. Ik ga het gewoon uitzingen tot we weer terugvliegen naar de andere kant van de wereld! (Of exploderen, hopelijk niet)quote:Op maandag 14 december 2009 03:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Al met je vriend besproken? Lijkt me wel de meest handige stap hier. Of moet je werkelijk elke beslissing op relationeel gebied 'voorgekauwd' (get it?) krijgen? Communicatie is altijd het sleutelwoord in een relatie (naast gruwelijke sex, een berg geld en ziekelijk veel macht).
Niet waarquote:Op maandag 14 december 2009 02:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Denk toch dat het cultuur is...is in Japan het ook niet heel normaal om te boeren onder het eten om de gastvrouw vooral te laten weten dat het eten goed is....correct me if I'm wrong.
Het vreemde is dat ik al eens eerder 5 maanden in Korea heb gezeten en er toen niet echt last van had. Ook niet toen ik destijds 2 weken bij dezelfde schoonouders bivakkeerde. Ik kan me niet herinneren dat het me toen zo stoorde, waarom nu ineens welquote:Op maandag 14 december 2009 05:21 schreef caffeinjunk het volgende:
Je moet er gewoon aan wennen, ik zit momenteel in China en ook hier is dat heel normaal, helaas heb ik er wel 2 maanden over gedaan om aan te wennen dus dat zal je wel niet troosten. Maar ik zou echt proberen er zoveel mogelijk voor open staan, je moet je vooral niet beter voelen en gewoon proberen niet te veel erop te letten.
Kan ik je niet vertellen. Ik wilde eerst Semafoor heten maar die username bestond al, en toen was gifkwal het eerste wat in me opkwam.quote:Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef koningdavid het volgende:
Gifkwal
Hoe komen mensen toch op dat soort namen, vraag ik mij af?
Wij hebben ook een neger in onze familie! Maar hij staat meestal buiten in de wei. Maar ik ga hem vandaag even naar binnen halen want het begint behoorlijk koud te worden.... Zal wel ergens een voederbak neerzettenquote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef AliKebap het volgende:
Wij hebben een neger in de familie, en als die drop eet zijn de geluiden ook niet te versmaden
Heb je mijn bericht uberhaupt wel gelezen? Ik doelde niet op zijn tafelmanieren, ik doelde op communicatie mét hem over de tafelmanieren van zijn ouders. Misschien eens voorzichtig vragen wat hij ervan vindt en of hij het eventueel bespreekbaar met hen kan maken?quote:Op maandag 14 december 2009 04:29 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet echt een obstakel in onze relatie. Zoals gezegd heeft hij zelf wel tafelmanieren die ik kan waarderen en zijn we bij zijn ouders slechts op bezoek. Ik ga het gewoon uitzingen tot we weer terugvliegen naar de andere kant van de wereld! (Of exploderen, hopelijk niet)
Op die fiets. Daar heb ik aan gedacht, maar uiteindelijk heeft het denk ik weinig nut. Ik vind het zo superieur overkomen om tegen hem te gaan zeggen dat ik me stoor aan zijn ouders, het komt al gauw neer op het idee dat ik beschaafder zou zijn of zo omdat ik Westers ben? En ik zou al helemaal niet willen dat hij er dan met hun over gaat praten, ik kan toch moeilijk als hun gast zeggen "even oprotten met jullie eetgewoontes die jullie al je hele leven gebruiken omdat het hier cultureel heel normaal is, maar nu even kappen want waar ik vandaan kom is het zeer onbeschoft". Denk niet dat ik daarmee veel goodwill kweekquote:Op dinsdag 15 december 2009 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Heb je mijn bericht uberhaupt wel gelezen? Ik doelde niet op zijn tafelmanieren, ik doelde op communicatie mét hem over de tafelmanieren van zijn ouders. Misschien eens voorzichtig vragen wat hij ervan vindt en of hij het eventueel bespreekbaar met hen kan maken?
ik heb een neger als vriend! hij wilt een goude tand laten zetten!quote:Op maandag 14 december 2009 11:31 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Wij hebben ook een neger in onze familie! Maar hij staat meestal buiten in de wei. Maar ik ga hem vandaag even naar binnen halen want het begint behoorlijk koud te worden.... Zal wel ergens een voederbak neerzetten
Heel vroeg in de ochtend is het makkelijker om onopvallend in te breken in een garagebox.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:38 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik heb een neger als vriend! hij wilt een goude tand laten zetten!
maar jij praat nooit met je vriend over cultuurverschillen. ben je dan niet benieuwd wat hij er van vindt? zal wel lang duren zo die 'relatie' van julliequote:Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Op die fiets. Daar heb ik aan gedacht, maar uiteindelijk heeft het denk ik weinig nut. Ik vind het zo superieur overkomen om tegen hem te gaan zeggen dat ik me stoor aan zijn ouders, het komt al gauw neer op het idee dat ik beschaafder zou zijn of zo omdat ik Westers ben? En ik zou al helemaal niet willen dat hij er dan met hun over gaat praten, ik kan toch moeilijk als hun gast zeggen "even oprotten met jullie eetgewoontes die jullie al je hele leven gebruiken omdat het hier cultureel heel normaal is, maar nu even kappen want waar ik vandaan kom is het zeer onbeschoft". Denk niet dat ik daarmee veel goodwill kweekZoals gezegd ben ik hier over een maand weer weg en heb ik er vervolgens minstens twee jaar of zo geen last meer van. Maar goed, verder wel een goede tip maar in dit geval niet handig denk ik.
Jij trekt snel conclusies. We praten juist best vaak over cultuurverschillen en onze 'relatie' duurt nu al langer dan twee jaar, dank je. Ik heb gewoon geen zin om tegen hem te zeggen dat ik vind dat zijn ouders vreten als onbeschofte varkensquote:Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
maar jij praat nooit met je vriend over cultuurverschillen. ben je dan niet benieuwd wat hij er van vindt? zal wel lang duren zo die 'relatie' van jullie
ps klopt het dat Koreanen een kleine piemel hebben?
Welk 'grapje' probeer je nou te maken?quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:36 schreef Rafelbaard het volgende:
Situatieschets
Ts pakt bordje mihoen.
Schoonouders: JIJ BLIJFT GODVERDOMME VAN MIJN MIHOEN AF!
VUILE KUTHOER!
Ik snap 'm ook niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:21 schreef zovty het volgende:
[..]
Welk 'grapje' probeer je nou te maken?
Dat schreeuwen ze met volle mond en de stukjes bami landen op dr gezicht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:21 schreef zovty het volgende:
[..]
Daar stopte ik met lezenquote:Op maandag 14 december 2009 02:33 schreef gifkwal het volgende:
Mijn vriend is van Aziatische origine
Oke nu even verder ontopic:quote:Op maandag 14 december 2009 02:33 schreef gifkwal het volgende:
Mijn vriend is van Aziatische origine en zijn ouders wonen nog steeds in zijn geboorteland. We zijn daar nu op bezoek en ondanks het feit dat zijn moeder heerlijk kookt moet me van het hart dat de eetmanieren van die mensen (minus mijn vriend, die heeft wel redelijke manieren) mijn eetlust totaal verpesten!!
Ze eten met open mond en smakken hierbij naar hartelust waardoor ik precies kan horen hoe al dat speeksel in hun mond beweegt. Praten doen ze ook met volle mondEn zijn vader is altijd heel snel klaar met eten en staat dan gewoon op en loopt weg om in de badkamer met de deur open keihard te gaan rochelen. Terwijl ik nog aan het eten ben!
![]()
Ik probeer het te accepteren met een flinke dosis cultuurrelativisme maar uiteindelijk kan ik er gewoon niet mee omgaan, ik zie op tegen elke maaltijd. En dan te bedenken dat ik hier nog een maand zit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat jij (net als wij) hier geleerd hebt dat het netjes is in deze cultuur. Voor hun is het zoiets onschuldigs als aan je kin krabbelen of over je voorhoofd strijken. Doe inderdaad gewoon lekker mee en produceer zoveel geluid dat je alleen jezelf hoort, je bent toch ook niet vies van jezelf?quote:Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Terechte klacht, ik kan heel slecht tegen zulk ongemanierd gedrag tijdens het etenverpest me eten even erg als wanneer ik een haar erin vind.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:21 schreef zovty het volgende:
[..]
toch snap ik niet dat je het er niet gewoon met hem over kan hebben. hij woont toch in NL dus ziet zelf ook wel dat het 'anders' is (even de discussie buiten wegen gelaten wat goed is).quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:20 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Jij trekt snel conclusies. We praten juist best vaak over cultuurverschillen en onze 'relatie' duurt nu al langer dan twee jaar, dank je. Ik heb gewoon geen zin om tegen hem te zeggen dat ik vind dat zijn ouders vreten als onbeschofte varkensWant het gaat daardoor toch niet veranderen en het is verder geen probleem zodra we weer thuis zijn.
En dat van die Koreaanse piemels, ik zou het niet weten want ik heb er nog maar 1 gezien en dat zegt natuurlijk niet veel over het geheel. Oh nee, 2Wat ik wel denk is dat mannen met een grote bek vaak kleine piemels hebben, klopt dat?
We wonen niet in NL maar in een ander Europees land, maar dat terzijde. En natuurlijk kan ik het er met hem over hebben, alleen zie ik het nut er niet van in omdat het probleem zelf daardoor toch niet verandert.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:46 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
toch snap ik niet dat je het er niet gewoon met hem over kan hebben. hij woont toch in NL dus ziet zelf ook wel dat het 'anders' is (even de discussie buiten wegen gelaten wat goed is).
over je vraag betreffende piemols kan ik niet meepraten. weet alleen dat het voor kan komen dat kaaskoppen zoals ik een negerpiemel kunnen hebben!
Bedankt voor je advies, maar tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. Maar ondanks dat ik het (probeer) te accepteren, wil ik gewoon graag even klagen hier want ik stoor me er toch aanquote:Op woensdag 16 december 2009 07:35 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij wordt er buiten Europa bijna overal met open mond gegeten.
Overigens is dit heel normaal in Korea.
Ik zat eens met 40 chique Koreaanse dames in een restaurant (zij waren hier voor een cursus en hadden flink gelapt, vandaar de conclusie dat ze chic waren, ook heel goed verzorgd enzo), en daar ging dat precies zo.![]()
Ik was gelukkig door mijn vader gewaarschuwd van "schrik niet, maar ze maken nogal wat geluid tijdens het eten en dat is daar heel normaal".![]()
Aan TS het advies om dit toch echt als een cultuurverschijnsel te zien en vooral niet als onbeschofte tafelmanieren. Eerlijk gezegd vind ik het raar dat je dat niet weet als je met een Koreaanse man bent.
Het is in die contreien ook heel normaal om te rochelen en op spugen, terwijl we dat hier heel smerig vinden. Mjah, gewoon allemaal aangeleerd hoor. Het is niet zo dat het een wereldwijde wet is dat dat niet mag. Dat vinden we hier onfatsoenlijk, maar daar niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |