Op het VWO wordt er inderdaad veel gecontroleerd, maar zolang je elke 4 woorden varieert is er niks aan de handquote:Op maandag 14 december 2009 02:43 schreef Slickk het volgende:
Ik heb meer brave VWO-leerlingen gezien die het nu durfden om hem van scholieren.com te halen dan VMBO-leerlingen.
Vaak wordt er op het VMBO niet gecontroleerd op plagiaat, maar op het VWO wel.
Volgens mij nemen leraren die VMBO-klassen onderwijzen niet eens de moeite om het helemaal door te lezen. Sommigen ergeren zich al aan de enkele spelfouten op dit forum. Dan kunnen ze een verslag doorlezen echt niet volhouden.quote:Op maandag 14 december 2009 02:43 schreef Slickk het volgende:
Ik heb meer brave VWO-leerlingen gezien die het nu durfden om hem van scholieren.com te halen dan VMBO-leerlingen.
Vaak wordt er op het VMBO niet gecontroleerd op plagiaat, maar op het VWO wel.
Je moet het ook alleen als leidraad gebruiken. Lees de jip en janneke samenvatting, lees zelf nog de eerste twee en laatste twee hoofdstukken. En begin met schrijven.quote:Op maandag 14 december 2009 02:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
Op het VWO wordt er inderdaad veel gecontroleerd, maar zolang je elke 4 woorden varieert is er niks aan de hand
quote:Op maandag 14 december 2009 08:44 schreef Mr.Cooper het volgende:
Boekenlezen.Kanker hé, eet dan je tijd op of zo dan heb je er misschien nog wat aan.
Moeilijkquote:Op maandag 14 december 2009 14:20 schreef tennisracket het volgende:
Ik heb anders havisten erger werk in zien sturen dan wat ik normaal inlever. (vmbo -> mbo).
TS vindt het te moeilijk om een boek te lezen, dus probeert hij een verslag van iemand anders in te leveren
Dat is echt domquote:Op maandag 14 december 2009 15:04 schreef Sigmund666 het volgende:
Link naar het bewuste verslag.Serieus een keer een gast gehad die hem van zo'n site af had gejat. Hij op het laatst:
"van: www. com"
Kreeg ie meteen een 0Faler.
Wow. Het lijkt wel zo'n kind van 6 in een kringgesprek op maandagquote:Op maandag 14 december 2009 15:07 schreef Drinky het volgende:
Even de samenvatting erbij pakken
Ghali is een 22-jarige werkloze Marokkaan die leeft van het geld dat zijn vrouw, Fatima, verdient. Zij is de dochter van Omar, en hij is weer een oom van Ghali. Na de dood van Ghali's moeder woont hij bij hen in huis. Ghali heeft geen uitzicht op een baan. In een theehuis komt Ghali zijn oude jeugdvriend Sadi tegen. Hij vertelt hem dat hij werkloos is en graag voor een betere toekomst naar Europa zou willen. Sadi brengt hem in contact met Yassine, hij zou Ghali kunnen helpen. Yassine wil hem voor veel geld helpen aan een 'betere toekomst' in Europa. Om aan geld te komen verkoopt Ghali de sieraden van zijn overleden moeder. Hij krijgt een vals paspoort waarin hij Mohamed ben Salem heet. En vertrekt zonder dat zijn vrouw het weet richting het noorden. Omar en zijn andere dochter Leila weten dit wel. Al snel blijkt dat Yassine een mensensmokkelaar is en daarnaast ook een drugssmokkelaar is. Ghali moet een busje vol geladen met drugs vervoeren richting Frankrijk. Hij verstopt in de wagen van een Duits stel wat drugs. Aan de grens kent Yassine zijn mensen en hij zorgt ervoor dat het jonge Duits stel door de douane wordt gecontroleerd zodat Ghali rustig door kan rijden. In Frankrijk vervoert Yassine zelf de drugs naar de kopers. Ondertussen brengt Sadi Ghali naar de flat van een ver familielid Hakim, hij helpt hem aan onderdak en kan hem helpen aan een baantje als afwasser in het restaurant waar Hakim als kok werkt. Wanneer Yassine lastig begint te worden brengt Hakim Ghali naar Amsterdam. Hij krijgt daar onderdak van Karim, die erg veel op Ghali lijkt.
In de proloog wordt Karim al vermoord door een stel racisten en wordt Ghali in elkaar geslagen. Waarna de rest van het verhaal als flashback verteld wordt. Totdat Ghali wakker wordt in een ziekenhuis en word aangesproken met de naam Hamidane, dit blijkt de achternaam van Karim te zijn. Ze hadden porongelijk elkaars jassen aangetrokken. Ghali heeft nu de identiteit van Karim en is nu niet langer illegaal.
Ik haal ze er dan nog steeds op het blote oog eruit. Niet op middelbare school niveau helaasquote:Op maandag 14 december 2009 02:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
Op het VWO wordt er inderdaad veel gecontroleerd, maar zolang je elke 4 woorden varieert is er niks aan de hand
quote:Op maandag 14 december 2009 08:46 schreef Penisbaard het volgende:
Hoofdpersoon heeft een probleem, het probleem wordt steeds erger, hoofdpersoon lost het probleem op.
Omdat je daarvan leert.quote:Op maandag 14 december 2009 15:02 schreef Drinky het volgende:
[..]
Moeilijk?
Ga iemand anders voor de gek houden. Ik heb gewoon geen interesse meer in boeken, ze zijn vaak erg saai en het duurt lang voordat je 'm hebt doorgelezen. Tevens ontbreekt er vaak een optische stimulans. Vroeger vond ik boeken nog wel leuk, maar nu niet meer, dus waarom zou ik mijn energie in iets niet leuks stoppen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.op dinsdag 9 februari 2010 12:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
quote:Op maandag 14 december 2009 16:03 schreef tennisracket het volgende:
[..]
Omdat je daarvan leert.
Wie houdt wie nou voor de gek?
Jij haalt je verslagen van sites waar ik in groep 8 zelfs nog niet op keek.
Het geeft toch geen voldoening om andermans werk te ''verbeteren''.
En met een beetje kritische leraar val je zo door de mand.
Maar dan nog, waarom iets ''niet leuks doen'' wanneer je ''iets leuks'' kunt doen. Dat is inderdaad de vwo-mentaliteit!
Wat leer je er dan van? jezelf te ontplooien of wat? Je denkt toch niet dat een roman wat bijdraagt aan je intellect, het wordt veelal voor vermaakt gelezen. Toegegeven, er zijn boeken waar je wat van leert, maar die lees ik dan voor mezelf wel. Ik ga geen boek lezen waar ik voor gekozen heb uit een beperkte lijst met boeken en die me helemaal niet bevaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Moeite? Moeite????quote:Op maandag 14 december 2009 16:21 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
TS is te lui om wat uit te voeren, en gaat vervolgens janken als mensen die wel de moeite hebben genomen het niet perfect hebben gedaan
Je leert beargumenteren, en voornamelijk accepteren waarom je op school zit. Ik geef ook toe, niet ieder boek is 'leuk' om te lezen, maar als je een wiskunde hoofdstuk niet 'leuk' vind, maak je deze toch ook gewoon?quote:Op maandag 14 december 2009 16:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Wat leer je er dan van? jezelf te ontplooien of wat? Je denkt toch niet dat een roman wat bijdraagt aan je intellect, het wordt veelal voor vermaakt gelezen. Toegegeven, er zijn boeken waar je wat van leert, maar die lees ik dan voor mezelf wel. Ik ga geen boek lezen waar ik voor gekozen heb uit een beperkte lijst met boeken en die me helemaal niet bevalt
Ik zit er nog omdat ik het zelf wil maar maak m'n huiswerk niet, wat ben ik nuquote:Op maandag 14 december 2009 16:24 schreef tennisracket het volgende:
[..]
Je leert beargumenteren, en voornamelijk accepteren waarom je op school zit. Ik geef ook toe, niet ieder boek is 'leuk' om te lezen, maar als je een wiskunde hoofdstuk niet 'leuk' vind, maak je deze toch ook gewoon?
Je zit er voor jezelf, niet omdat het moet. Als je je huiswerk niet maakt omdat je het niet 'leuk' vind , ben je net zo erg als in jouw ogen een ''vmbo-er'' of een ''mbo-er''.
Conclusie: Onterechte klacht.
Na het lezen van de samenvatting moet ik je enigszins gelijk geven, het taalgebruik is echt om te janken. Het feit dat de meeste zinnen niet langer zijn dan zes woorden geeft al aan door wie zoiets geschreven is.quote:Op maandag 14 december 2009 16:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Moeite? Moeite????
Dat kun je toch geen moeite noemen man
quote:Op maandag 14 december 2009 16:03 schreef tennisracket het volgende:
[..]
Omdat je daarvan leert.
Wie houdt wie nou voor de gek?
Jij haalt je verslagen van sites waar ik in groep 8 zelfs nog niet op keek.
Het geeft toch geen voldoening om andermans werk te ''verbeteren''.
En met een beetje kritische leraar val je zo door de mand.
Maar dan nog, waarom iets ''niet leuks doen'' wanneer je ''iets leuks'' kunt doen. Dat is inderdaad de vwo-mentaliteit!
Beter ga je chillen met je mattiejs, dan leer je nog eens wat op sociaal gebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roken is lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |