abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 21:50:19 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75594026
Op het risico voor fanboy te worden uitgemaakt (want die zijn meestal blind voor de werkelijke ontwikkelingen binnen een bedrijf en verliezen vaan héél veel, denk maar aan de UPC'ers met hun triple-play, de VDM-guys met hun Azië-route of de Begaclaim-junkies)
quote:
Hotel boeken op de TomTom

vrijdag 11 december 2009 12:05

Autonomaden met een TomTom hoeven voortaan hun voertuig niet meer uit, om onderweg een hotelletje te boeken. De fabrikant heeft daarvoor een nieuwe functie vrijgegeven, die je gratis kunt downloaden naar je TomTom Go.

De hotelfunctie is gratis te downloaden voor iedereen met een TomTom Go-toestel. De hotelfunctie is gratis te downloaden voor iedereen met een TomTom Go-toestel.

TomTom lanceert de Hotel Booking Service, een gratis nieuwe functie die te installeren is op ieder TomTom Go-navigatiesysteem. Hiermee kun je op je reis door Europa nog snel even een hotelletje boeken voor de nacht. Erg handig, als je net uren in een Franse file hebt gestaan.

Groot en klein
De service biedt een overzicht van ‘alle hotels die je je maar kunt wensen’, aldus TomTom. Het bedrijf werkt voor de nieuwe dienst samen met Expedia, dat zowel grote hotelketens als kleinere onafhankelijke hotels in het bestand heeft opgenomen.

Op de TomTom zijn niet alleen de nabijgelegen hotels te zien, maar ook de beschikbaarheid van kamers, de prijs en de faciliteiten. Om daadwerkelijk een kamer te boeken, kun je vervolgens bellen met de klantenservice van Expedia. Tegen lokaal tarief, aldus TomTom.

Zestien landen
De dienst vindt hotels in zestien Europese landen, waaronder Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië en Nederland. Heb je een TomTom Go, dan kun je de software gratis downloaden op TomToms website.

Door Sjef Weller / Gadget.nl
Dit is natuurlijk het voorland van TT. Met het verkopen van kastjes valt geen droog brood meer te verdienen. Maar diensten en reclame aanbieden op een routekaart ipv via het reguliere internet zijn wel de services waarmee geld te verdienen valt. Over een tijdje moet een garage of benzinepomp natuurlijk betalen om als nuttig punt op het display te verschijnen. Je kunt dat achterwege laten, maar dat is hetzelfde als 10 jaar geleden het internet negeren. Heel wat info is geografisch-gerelateerd, zeker commerciele info. Die aanbieden vanuit een navigatie-apparaat is een prima markt voor de toekomst. Daarom heeft Google ook Google Earth ontwikkeld. Alleen is het vanuit de auto nét even praktischer.
The End Times are wild
pi_75594104
Blijft een innovatief bedrijf, dat tomtom.
  zondag 13 december 2009 @ 21:52:57 #3
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75594148
ik dacht met je topictitel
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  zondag 13 december 2009 @ 21:56:23 #4
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  zondag 13 december 2009 @ 22:00:46 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75594563
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:56 schreef Deprater het volgende:
Ik begrijp dat je je TT aandelen nog niet hebt kunnen dumpen??
Had gemakkelijk gekund, ook met winst.

Maar ik houd ze nog even vast ja. Nu ik me er meer in verdiept heb ga ik er ook meer in zien. Die verkoop van die kastjes is natuurlijk niks, dan kun je ook in autoradio's gaan investeren. Maar alle mogelijke diensten die je erbij kunt leveren (hier betaalt het hotel natuurlijk!) zijn wel zeer interessant.

Stel dat TT straks een gebruikersbasis van 300 miljoen klanten heeft. Dan moeten ze aan services toch gemakkelijk zo'n 3 miljard omzet alleen kunnen draaien. (kaarten, reclame, boekingen, benzinestations, restaurants, etc. etc.) TT laat merken duidelijk deze richting op te willen.

Maar zoals al gezegd: geen fanboy wil ik zijn! Die op het internet allerlei verhalen dumpt hoe mooi het bedrijf toch wel niet kan zijn, steeds bijkoopt "om te middelen" en uiteindelijk 350K verlies moet nemen.
The End Times are wild
  zondag 13 december 2009 @ 22:01:48 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75594621
Oh. Bij de 8,40 dump ik ze gewoon hoor! Genadeloos!
The End Times are wild
pi_75598571
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Dit is natuurlijk het voorland van TT. Met het verkopen van kastjes valt geen droog brood meer te verdienen. Maar diensten en reclame aanbieden op een routekaart ipv via het reguliere internet zijn wel de services waarmee geld te verdienen valt.
Mee eens, maar we moeten wel nauwkeurig bekijken om welke omzetten het hier gaat. Hotels betalen 10 - 15 % van hun omzet aan boekingssites zoals Expedia. Dergelijke sites geven hooguit de helft daarvan weer door aan affiliates zoals TomTom. Bij reizigers die via TomTom boeken gaat het om chauffeurs op doorreis die uitrekenen waar ze willen overnachten en dus steeds 1 nacht boeken. (Je gaat niet je vakantie verblijf voor 2 weken zomer al rijdend op de snelweg boeken.) Het gaat dus steeds om 5 a 7 % van een nachtje Ibis ad. 125 euro, zeg 9 euro incl. btw voor Tom Tom. De vraag is een beetje hoeveel hiervan per dag gebruik gemaakt gaat worden.
  zondag 13 december 2009 @ 23:27:28 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75598770
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Mee eens, maar we moeten wel nauwkeurig bekijken om welke omzetten het hier gaat. Hotels betalen 10 - 15 % van hun omzet aan boekingssites zoals Expedia. Dergelijke sites geven hooguit de helft daarvan weer door aan affiliates zoals TomTom. Bij reizigers die via TomTom boeken gaat het om chauffeurs op doorreis die uitrekenen waar ze willen overnachten en dus steeds 1 nacht boeken. (Je gaat niet je vakantie verblijf voor 2 weken zomer al rijdend op de snelweg boeken.) Het gaat dus steeds om 5 a 7 % van een nachtje Ibis ad. 125 euro, zeg 9 euro incl. btw voor Tom Tom. De vraag is een beetje hoeveel hiervan per dag gebruik gemaakt gaat worden.
9 euro zou ik al heel veel vinden bij een daadwerkelijke boeking!

Het gaat erom hoe groot de gebruikersbase straks is. Inderdaad zullen maar héél weinig ritjes eindigen in een hotelovernachting, geboekt met TT of niet. Alhoewel ik wel denk dat als dit goed werkt, het systeem ook wel gebruikt zal worden door mensen die willen overnachten. Het is erg gemakkelijk om er meteen heen gegidst te worden.

Maar als je straks dus 300 miljoen klanten hebt (over 5 jaar zit in iedere auto een navigatiesysteem en TT heeft toch wel een redelijk marktaandeel), stel dan dat men op jaarbasis per klant 100 euro (benzine, garage, hotel, restaurant, etc) uitgeeft via zoeken op TT en dat de kickback fee 5% is. Dan is dat toch 1,5 miljard omzet waarop een behoorlijke marge gelegd kan worden.
The End Times are wild
pi_75612762
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:27 schreef LXIV het volgende:
Maar als je straks dus 300 miljoen klanten hebt (over 5 jaar zit in iedere auto een navigatiesysteem en TT heeft toch wel een redelijk marktaandeel), stel dan dat men op jaarbasis per klant 100 euro (benzine, garage, hotel, restaurant, etc) uitgeeft via zoeken op TT en dat de kickback fee 5% is. Dan is dat toch 1,5 miljard omzet waarop een behoorlijke marge gelegd kan worden.
Voor een restaurant, benzinepomp of garage is het onmogelijk om vast te stellen welke klanten via TomTom binnenkwamen. (In het geval van Expedia denk ik dat ze een speciaal telefoonnummer hebben om dit te meten).

Voor de niet-hotels is het dus een geval van 'blind' adverteren op TomTom. Ik ben het met je eens dat ze dit niet links kunnen laten liggen, maar het blijft onzeker hoeveel het effect is van adverteren. Garages en wegrestaurants hebben natuurlijk al regelmatige aanloop en adverteren weinig.

Ik denk eerder dat dit grote overall deals worden tussen Tomtom en bijv. alle Shell stations. Hierbij speelt ook nog mee dat de consument het liefst een compleet overzicht heeft van tankstatons. Als Q8 bij TomTom blijkt te ontbreken, zal hij voor een andere navigator kiezen.
pi_75612879
Over een jaartje of 3 heeft iedereen een smartphone die dit ook allemaal kan. De enige markt die je dan nog hebt zijn ouderen die 't niet kunnen zien op zo'n klein schermpje.

Google gaat killing worden, die doen hetzelfde maar dan gratis. Als je al een telefoon hebt is de drempel lager om de maps/software aan te schaffen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_75613327
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over een jaartje of 3 heeft iedereen een smartphone die dit ook allemaal kan. De enige markt die je dan nog hebt zijn ouderen die 't niet kunnen zien op zo'n klein schermpje.

Google gaat killing worden, die doen hetzelfde maar dan gratis. Als je al een telefoon hebt is de drempel lager om de maps/software aan te schaffen.
Eens. Prachtige verhalen allemaal, maar men doet alsof er geen concurrentie bestaat. Gebonden zijn aan je auto Google is idd een veel beter alternatief, naast veelbelovende technieken als augmented reality.
  maandag 14 december 2009 @ 15:26:28 #12
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75614832
over tien jaar belt iedereen altijd gratis via Google.
Google rules
slechts een plat internetabonnement met je provider is nodig en ook dat is nog maar de vraag hoelang het duurt tot Google een provider overneemt in de EU
  maandag 14 december 2009 @ 15:44:03 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75615405
Misschien verstrekt Google over tien jaar ook wel gratis voedsel, huisvesting en vervoer! Daar kan dan helemaal niemand meer tegenop. Gauw al mijn aandelen Ahold, BAM en Air France verkopen.

Gratis bestaat niet. Hooguit hoef je als consument niks te betalen, maar dat is niet hetzelfde. Het geld zal ergens vandaan moeten komen. Dit geldt ook voor Google, op den duur zullen ze toch inkomen moeten genereren. En als Google dat kan dan kan een ander bedrijf dat net zo goed.

Die verkoop van die kastjes is niet interessant. Die prijs gaat naar de 30 tot 40 euro toe. Waarom zou je dan nog op je PDA kloten?
The End Times are wild
  maandag 14 december 2009 @ 15:52:21 #14
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75615697
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:44 schreef LXIV het volgende:
Misschien verstrekt Google over tien jaar ook wel gratis voedsel, huisvesting en vervoer! Daar kan dan helemaal niemand meer tegenop. Gauw al mijn aandelen Ahold, BAM en Air France verkopen.

Gratis bestaat niet. Hooguit hoef je als consument niks te betalen, maar dat is niet hetzelfde. Het geld zal ergens vandaan moeten komen. Dit geldt ook voor Google, op den duur zullen ze toch inkomen moeten genereren. En als Google dat kan dan kan een ander bedrijf dat net zo goed.

Die verkoop van die kastjes is niet interessant. Die prijs gaat naar de 30 tot 40 euro toe. Waarom zou je dan nog op je PDA kloten?

Ik kloot al jaren alleen op me mobiel en daar staan drie navigatieprogramma's op
Torrent TT voor Europa en een officiele Route 66 voor Benelux en een standaard Google Maps
ik gebruik Route 66 ondanks dat ik liever TT zou gebruiken maar die heeft geen app voor de interne GPS

Maar ik kan me goed voorstellen dat ik eens overstap op de android van Google


Maar de echte kilometervreter die zal graag een kastje van TT gebruiken denk ik
pi_75678357
Waarom gokken op wie de markt voor GPS systemen in handen gaat krijgen (Apple, als je het mij vraagt), als je er zeker van bent dat iedere fabrikant componenten af zal nemen van 1 leverancier? Denk aan een leverancier van flash memory, zoals Sandisk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75693815
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom gokken op wie de markt voor GPS systemen in handen gaat krijgen (Apple, als je het mij vraagt), als je er zeker van bent dat iedere fabrikant componenten af zal nemen van 1 leverancier? Denk aan een leverancier van flash memory, zoals Sandisk.
Hebben die niet hetzelfde probleem als de lcd fabrikanten? Moordende concurrentie met hoge investeringskosten en dus uiteindelijk geen/weinig marge. Standaard chipverhaal dus zeg maar
pi_75695098
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:01 schreef LXIV het volgende:
Oh. Bij de 8,40 dump ik ze gewoon hoor! Genadeloos!
Soros is je toch al gevolgd toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75695605
Ik zou niet weten waarom ik zo'n TomTom aan zou moeten schaffen. De mogelijkheid om een hotel te boeken op het ding maakt het ook niet echt aantrekkelijker. Vraag me af wat daar zo innovatief aan is. Ik zie het een beetje als een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik hang mijn phone in de auto en heb daar genoeg aan, boek ik mijn hotel ook wel op. Ik denk dat ze ver uitgepierd zijn bij tomtom.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_75714373
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hebben die niet hetzelfde probleem als de lcd fabrikanten? Moordende concurrentie met hoge investeringskosten en dus uiteindelijk geen/weinig marge. Standaard chipverhaal dus zeg maar
Niet voor Sandisk. Zij hebben alle belangrijke patenten op flash memory, en ontvangen royalties van andere geheugenmakers. Alleen al van Samsung kregen ze in de afgelopen jaren bedragen van rondom de $200M.

Ik ben er op $12 ingestapt, omdat ik dit verhaal snapte, en er daarbij rekening mee hield dat die flashgeheugens veel beter zijn dan harddisks, als het gaat om energieverbruik en snelheid. Ideaal voor laptops. Ik had echter hun toepassing in smart phones over het hoofd gezien, wat blijkbaar echt booming business is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 december 2009 @ 09:06:28 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75717381
quote:
Op donderdag 17 december 2009 02:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niet voor Sandisk. Zij hebben alle belangrijke patenten op flash memory, en ontvangen royalties van andere geheugenmakers. Alleen al van Samsung kregen ze in de afgelopen jaren bedragen van rondom de $200M.

Ik ben er op $12 ingestapt, omdat ik dit verhaal snapte, en er daarbij rekening mee hield dat die flashgeheugens veel beter zijn dan harddisks, als het gaat om energieverbruik en snelheid. Ideaal voor laptops. Ik had echter hun toepassing in smart phones over het hoofd gezien, wat blijkbaar echt booming business is.
Ik ben er 100% van overtuigd dat álle opslag in de toekomst solid state zal zijn. Gedoe met motortjes, draaiende onderdelen etc zijn in welk opzicht dan ook zó inferieur aan solid state. Het enige is nog het prijsverschil. Maar ss daalt iedere anderhalf jaar ook de helft in prijs, terwijl een harddisk met al dat koper en die motortjes gewoon niet meer goedkoper geproduceerd kán worden dan een euro of 12. Zo'n 80? gig SD-kaartje kost straks een knaak om te bakken.
The End Times are wild
pi_75721334
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom gokken op wie de markt voor GPS systemen in handen gaat krijgen (Apple, als je het mij vraagt), als je er zeker van bent dat iedere fabrikant componenten af zal nemen van 1 leverancier? Denk aan een leverancier van flash memory, zoals Sandisk.
Sandisk verkoopt zijn product eenmalig in een nieuw GPS systeem. De insteek van deze thread was dat TomTom een platform verkoopt waarmee over een langere periode inkomsten gegenereerd worden door de verkoop van informatie. Dit is het 'Gilette model' , waarbij op de lange termijn meer wordt verdiend aan de scheermesjes dan aan de houder, die soms zelfs wordt weggegeven.
pi_75721391
Hier kan TomTom echt niet tegenop, google heeft zoveel meer informatie en kennis in huis.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_75721576
quote:
Op donderdag 17 december 2009 02:11 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben er op $12 ingestapt, omdat ik dit verhaal snapte, en er daarbij rekening mee hield dat die flashgeheugens veel beter zijn dan harddisks, als het gaat om energieverbruik en snelheid. Ideaal voor laptops. Ik had echter hun toepassing in smart phones over het hoofd gezien, wat blijkbaar echt booming business is.
Het product verhaal is goed, maar de financiele resultaten dit jaar zijn rampzalig: 2 miljard verlies bij een omzet van 3,5 miljard. Wat is de reden van zo'n slecht jaar ?
pi_75721859
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:34 schreef dramatiek het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik zo'n TomTom aan zou moeten schaffen. De mogelijkheid om een hotel te boeken op het ding maakt het ook niet echt aantrekkelijker. Vraag me af wat daar zo innovatief aan is. Ik zie het een beetje als een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik hang mijn phone in de auto en heb daar genoeg aan, boek ik mijn hotel ook wel op. Ik denk dat ze ver uitgepierd zijn bij tomtom.
Dit dus. Ik reis enorm veel en een hotel boeken doe ik echt niet via een TT. Maar goed, zelfs dat is niet het punt. Punt is eerder dat je daar enkel geld voor kunt vragen als je die markt beheerst en dat doe je niet. Waarom zou ik 5 euro betalen om te boeken via TomTom als ik al kan boeken via elk verkrijgbare smartphone tegen minimale kosten? TomTom kan dus net zoveel gaan verdienen als elke willekeurige online boekingssite, maar heb meer kosten met hun technologie, waar hun competitie gewoon gebruik maakt van de bestaande technologie - de smartphone.

Ik volg het topic al een tijdje en begrijp echt niet hoe mensen hier omgewonden van kunnen raken, dit is gewoon niet de 'golden bullet'.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75755984
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Het product verhaal is goed, maar de financiele resultaten dit jaar zijn rampzalig: 2 miljard verlies bij een omzet van 3,5 miljard. Wat is de reden van zo'n slecht jaar ?
Het afgelopen kwartaal was boven verwachting, met winst. Maar je hebt gelijk, het afgelopen jaar was een rampjaar. Ik ben er op $12 ingestapt, en daarna zijn ze naar de $7-8 geduikeld, vanwege de slechte cijfers. Waarom het zooo slecht was, snap ik nog steeds niet, omdat Sandisk geen eigen fabrieken heeft. Ze besteden al hun productie uit aan Toshiba, en je zou denken als daar fabrieken leeg staan, dat Sandisk daar dan geen last van heeft. Als ik de berichten goed begrijp, zijn ze doorgegaan met investeren, ondanks de slechte markt, maar hier ben ik alles behalve zeker van.

BTW, het moge nu duidelijk zijn dat ik een Sandisk fanboy ben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75756194
Overigens is bij de Motley Fool "Sandisk: one of 2010's Best Tech Stocks".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75756197
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:52 schreef BereNDD het volgende:
ik dacht met je topictitel
pi_75771766
Die kastjes van TomTom hebben gewoon geen toekomst. Mensen zijn lui en houden van eenvoud. Waarom zou je zo'n kastje meenemen als je alles al op je telefoon hebt? Bedrijven als TomTom en Navigon hebben niet voor niets al een navigatie app voor de iphone ontwikkeld. Probleem hiervan is alleen dat veel mensen het illegaal downloaden en dat Apple bij aankoop via de appstore 33% van de prijs vangt. Daarnaast kan je je afvragen of deze dienst nou echt innovatief is omdat er al zo veel van dit soort diensten zijn.

De kastjes zullen verdwijnen, opgevolgd door de smartphones waarna een product op basis van augmented reality het overneemt bijvoorbeeld door alle shit op je voorruit te projecteren.

Misschien wel interessant om hier te plaatsen. Dit is de winnaar van de ''Red Dot Design Concept Award 2009'' (prestigieuste design award ter wereld).




Meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75773904
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dit dus. Ik reis enorm veel en een hotel boeken doe ik echt niet via een TT. Maar goed, zelfs dat is niet het punt. Punt is eerder dat je daar enkel geld voor kunt vragen als je die markt beheerst en dat doe je niet. Waarom zou ik 5 euro betalen om te boeken via TomTom als ik al kan boeken via elk verkrijgbare smartphone tegen minimale kosten? TomTom kan dus net zoveel gaan verdienen als elke willekeurige online boekingssite, maar heb meer kosten met hun technologie, waar hun competitie gewoon gebruik maakt van de bestaande technologie - de smartphone.

Ik volg het topic al een tijdje en begrijp echt niet hoe mensen hier omgewonden van kunnen raken, dit is gewoon niet de 'golden bullet'.
Misschien moet je eerst lezen wat de deal inhoud.. Wie zegt dat TT daar geld voor vraagt of dat TT claimt dat dit een 'golden bullet' zou zijn? Enige wat ze gedaan hebben is dat ze via de overeenkomst met expedia de complete expedia database als Point of Interests kunnen gebruiken, boekingen vinden gewoon via Expedia plaats (je krijgt nu zelfs 10% korting op een boeking bij met een TT kortingscode). Toch handig voor mensen die veel op de weg en in hotels zitten, complete expedia hotels database op je TT. Het is gewoon een extra service meer niet, interesanter is de overname door TT van iLocal vanwege hun database en voornamelijk de technologie daarachter.
pi_75777283
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 05:39 schreef Lyrebird het volgende:
Overigens is bij de Motley Fool "Sandisk: one of 2010's Best Tech Stocks".
In een ander artikel wordt het door Motley Fool gelist bij de Dreadful Stocks to Avoid

Je kunt beter de officiele Analyst Opinions checken, bijvoorbeeld via finance.yahoo.com Die zijn over het algemeen over-optimistisch; ik reken zelf altijd 1 categorie lager zodat 'strong buy' een 'buy' wordt etcetera. Niettemin zijn de analisten negatief gestemd over SanDisk. Het gemiddelde koersdoel is al gehaald.

Een bedrijf met een technologisch goed product kan nog steeds verknald worden door slecht management. Ik kon ook in tweede instantie de reden van het verlies niet vinden, maar ik stop met zoeken omdat ik het bedrag hoe dan ook te groot vind om in dit bedrijf te investeren.
pi_75789036
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:34 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst lezen wat de deal inhoud.. Wie zegt dat TT daar geld voor vraagt of dat TT claimt dat dit een 'golden bullet' zou zijn? Enige wat ze gedaan hebben is dat ze via de overeenkomst met expedia de complete expedia database als Point of Interests kunnen gebruiken, boekingen vinden gewoon via Expedia plaats (je krijgt nu zelfs 10% korting op een boeking bij met een TT kortingscode). Toch handig voor mensen die veel op de weg en in hotels zitten, complete expedia hotels database op je TT. Het is gewoon een extra service meer niet, interesanter is de overname door TT van iLocal vanwege hun database en voornamelijk de technologie daarachter.
De TT meldt trouwens ook niet dat het om expedia gaat, lul de behanger.

De rest van het topic is waar ik op reageerde, als je het even doorleest begrijp je wellicht de context van mijn comment.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75797413
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:09 schreef jaco het volgende:

[..]

In een ander artikel wordt het door Motley Fool gelist bij de Dreadful Stocks to Avoid

Je kunt beter de officiele Analyst Opinions checken, bijvoorbeeld via finance.yahoo.com Die zijn over het algemeen over-optimistisch; ik reken zelf altijd 1 categorie lager zodat 'strong buy' een 'buy' wordt etcetera. Niettemin zijn de analisten negatief gestemd over SanDisk. Het gemiddelde koersdoel is al gehaald.

Een bedrijf met een technologisch goed product kan nog steeds verknald worden door slecht management. Ik kon ook in tweede instantie de reden van het verlies niet vinden, maar ik stop met zoeken omdat ik het bedrag hoe dan ook te groot vind om in dit bedrijf te investeren.
Goede tip. Maar het is een erg negatief artikel zonder een goede reden. Alsof Sandisk nog afhankelijk is van research. Die struinen Israelische universiteiten af op zoek naar patenten. Goedkoper kan het niet. Het is nu een kwestie van schaalvergroting, totdat ze flash memories van een terabyte en meer kunnen maken, voor een redelijke prijs, en ze nemen in een klap de hele markt voor harddisks over. Zo simpel is het.

Het probleem dat ik heb met analysten, is dat ze alleen naar geld, voorraden, vraag en aanbod kijken, en geen benul van technolgoie hebben. Sterker nog, ik vermoed dat een aantal van die artikelen worden geschreven om zelf goedkoop in te kunnen slaan. Nog maar een paar weken geleden verscheen er een artikel van zo'n klojo die z'n koersdoel omlaag schroefde, weer met een hele vage reden. Het aandeel stond toen op $24, zakte naar $20 en staat nu boven de $25. Wie zou daar aan verdiend hebben?

Maar we zullen zien. Ik heb er tot nu toe meer dan 100% op verdiend, en ik verwacht dat ze eind volgend jaar boven de $40 staan. Maar ik heb wel vaker volledig misgekleund.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75799087
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Op het risico voor fanboy te worden uitgemaakt (want die zijn meestal blind voor de werkelijke ontwikkelingen binnen een bedrijf en verliezen vaan héél veel, denk maar aan de UPC'ers met hun triple-play, de VDM-guys met hun Azië-route of de Begaclaim-junkies)
[..]

Dit is natuurlijk het voorland van TT. Met het verkopen van kastjes valt geen droog brood meer te verdienen. Maar diensten en reclame aanbieden op een routekaart ipv via het reguliere internet zijn wel de services waarmee geld te verdienen valt. Over een tijdje moet een garage of benzinepomp natuurlijk betalen om als nuttig punt op het display te verschijnen. Je kunt dat achterwege laten, maar dat is hetzelfde als 10 jaar geleden het internet negeren. Heel wat info is geografisch-gerelateerd, zeker commerciele info. Die aanbieden vanuit een navigatie-apparaat is een prima markt voor de toekomst. Daarom heeft Google ook Google Earth ontwikkeld. Alleen is het vanuit de auto nét even praktischer.
TT moet verder. Wat je zegt, vrijwel iedereen heeft al zo'n kastje en de mensen die er geen hebben zullen er ook niet snel eentje aanschaffen. Men moet het nu hebben van vervangingsaankopen, meer geavanceerde modellen en dit soort dingen.

TT heeft ook steeds meer een machtbasis. Vrijwel iedereen heeft een TT en genoeg ondernemingen die genoeg verdienen aan "impulsieve" automobilisten. Het is ook handig als je flinke afstanden moet rijden en onderweg even een hotelletje wilt pakken. Nu moet je vooraf vanalles uitzoeken of op de bonnefooi hotels af gaan rijden, met deze functie kun je gewoon vanuit je auto een hotel boeken. En dit is nog maar het begin! Ik zie er het nuttige wel van in.
pi_75885817
Mijn excuses dat ik dit topic heb gekaapt om Sandisk te promoten, maar ik ben niet de enige. Interessante link met een puike analyse. Verklaart misschien de koerssprong van 5% vandaag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75904397
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De TT meldt trouwens ook niet dat het om expedia gaat, lul de behanger.

De rest van het topic is waar ik op reageerde, als je het even doorleest begrijp je wellicht de context van mijn comment.
Lul de behanger Zegt degene die het topic al tijden volgt maar blijkbaar niet de moeite heeft genomen de openingspost te lezen. Dan had je geweten dat het om expedia ging en dat het gratis was en had je niet argumenten zoals een 5 euro bookings fee hoeven te verzinnen om een punt te maken.

Grootste deel van je comment gaat over de nieuwe hotelservice van TomTom en ik reageer op de foute aannames die je daarover maakt, welkom op een forum... Ipv je fouten te erkennen ga je schelden, zwak hoor.
  maandag 21 december 2009 @ 23:26:39 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75904897
Ik boek altijd met expedia, goedkoper als zelf bij het hotel boeken, en maar al te vaak een betere kamer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75916087
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:16 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Lul de behanger Zegt degene die het topic al tijden volgt maar blijkbaar niet de moeite heeft genomen de openingspost te lezen. Dan had je geweten dat het om expedia ging en dat het gratis was en had je niet argumenten zoals een 5 euro bookings fee hoeven te verzinnen om een punt te maken.

Grootste deel van je comment gaat over de nieuwe hotelservice van TomTom en ik reageer op de foute aannames die je daarover maakt, welkom op een forum... Ipv je fouten te erkennen ga je schelden, zwak hoor.
Lees het topic door een vindt de post waar beargumenteerd wordt dat de fee 10-15% is, daar reageerde ik op. Sorry dat ik Expedia gemist had. Inhoudelijk boeit dat verder toch niet, punt blijft dat je moeilijk kunt concurreren.

PS: Sorry voor het schelden, maar ook dat gebeurt soms op een forum. Ik vond je post gewoon redelijk kortzichtig en dom, maar dat zal wel komen doordat ik het niet begrijp
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75916945
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lees het topic door een vindt de post waar beargumenteerd wordt dat de fee 10-15% is, daar reageerde ik op.
Ik heb aangegeven dat die 10 - 15 % de kickback fee is die hotels betalen aan boekingswebsites voor het aanbrengen van een klant. Jij als hotelgast hoeft dat dus niet te betalen. Expedia kan door de consument (sinds enige tijd) zonder kosten gebruikt worden.

Expedia en TT verdelen die 10 - 15 % van de overnachtingsprijs dus onderling. TT is in principe inderdaad een normale affiliate van Expedia, maar je zou kunnen stellen dat TT het extra voordeel heeft om potentiele gasten te bereiken op een moment dat andere boekingsites dat niet kunnen: namelijk via een telefoonnummer op de routeplanner.

Jij stelt dat ook met de smartphone vanuit de auto geboekt kan worden, maar dat moet dan wel een smartphone met GPS zijn en netwerkbereik op dat moment.

Ik zie wel in dat dit plan van Expedia / TT gaat werken, maar ik denk niet dat de omzet hiervan erg hoog gaat worden.Het is om die reden niet de golden bullet.
pi_75919057
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb aangegeven dat die 10 - 15 % de kickback fee is die hotels betalen aan boekingswebsites voor het aanbrengen van een klant. Jij als hotelgast hoeft dat dus niet te betalen. Expedia kan door de consument (sinds enige tijd) zonder kosten gebruikt worden.

Expedia en TT verdelen die 10 - 15 % van de overnachtingsprijs dus onderling. TT is in principe inderdaad een normale affiliate van Expedia, maar je zou kunnen stellen dat TT het extra voordeel heeft om potentiele gasten te bereiken op een moment dat andere boekingsites dat niet kunnen: namelijk via een telefoonnummer op de routeplanner.

Jij stelt dat ook met de smartphone vanuit de auto geboekt kan worden, maar dat moet dan wel een smartphone met GPS zijn en netwerkbereik op dat moment.

Ik zie wel in dat dit plan van Expedia / TT gaat werken, maar ik denk niet dat de omzet hiervan erg hoog gaat worden.Het is om die reden niet de golden bullet.
Ik begrijp hoe het systeem van de kickbacks werkt, maar het is natuurlijk naïef om te denken dat de klant daar uiteindelijk niet voor betaalt. Ik ben toevallig een die-hard expedia gebruiker voor mijn privé-reizen, maar ik boek er uiteindelijk nooit. Direct boeken bij het hotel is in meeste gevallen toch goedkoper.

Dat een smartphone niet werkt vanuit de auto is natuurlijk wat ouderwets. Tegenwoordig heb je overal bereik in Europa (ik reis vrij veel, nooit last van gaten in het netwerk, tenzij ik in de trein zit) en GPS is natuurlijk niet nodig. Elke smartphone kan (als er al geen kaarten-software op zit) Google Maps downloaden en met zijn GSM signaal kijken waar hij zit. Om een hotel te vinden hoef je je eigen locatie niet tot op 10 meter nauwkeurig te weten en met een GSM zit je tot op max 500 meter nauwkeurig. Dat lijkt me voldoende als je op de snelweg zit, sterker nog, ik gebruik het tegenwoordig ook zo om winkels en restaurants te vinden.

Ik ben het verder wel met je eens dat de combinatie op zich wel wat omzet zal genereren, maar het zal vrij beperkt zijn en niet het toekomstig business model voor TT worden, zoals hier door sommigen wordt gesuggereerd. Uiteindelijk zal de zakenreiziger er niet of nauwelijks gebruik van maken (daar heb je een secretaresse of boekingsagent voor) en de particuliere reiziger enkel in noodgevallen of voor als er op de bonnefooi gereisd wordt. En dan nog enkel als iemand de TT verkiest boven de smartphone, wat mij niet direct logisch lijkt. Die laatste heeft immers de meest up-to-date info (reviews enzo) en ik kan de kamer boeken zonder iemand te hoeven bellen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75929244
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lees het topic door een vindt de post waar beargumenteerd wordt dat de fee 10-15% is, daar reageerde ik op. Sorry dat ik Expedia gemist had. Inhoudelijk boeit dat verder toch niet, punt blijft dat je moeilijk kunt concurreren.
Je bent er al op gewezen dat die fee niet door TT wordt berekend dus wie iwas hier nou niet goed aan het lezen? En zoals ik in mijn eerst reactie al aangaf is dit is niet om de concurentie aan te gaan of grote omzetten mee te generen maar gewoon een extra service op je TomTom als toevoeging aan de point of interest database en niks meer dan dat.
quote:
PS: Sorry voor het schelden, maar ook dat gebeurt soms op een forum. Ik vond je post gewoon redelijk kortzichtig en dom, maar dat zal wel komen doordat ik het niet begrijp
Mijn post was kortzichtig en dom? Ik was alle fouten die jij maakte aan het verbeteren omdat je reageerde zonder het topic goed te lezen... wie is er hier dan kortzichtig en dom bezig? Reageer je altijd eerst door te schelden om vervolgens reacties die de daadwerkelijke feiten weergeven als dom en kortzichtig te noemen omdat jij het niet snapt? Normale mensen zouden vragen leg eens uit wat je bedoelt ipv al twee keer zo raar te reageren, triest hoor.

Lang niet iedereen heeft een smartphone en zal nog lange tijd duren voordat dat wel het geval is. Deze service werkt op iedere TomTom dus is gewoon handig voor de mensen met een TT en kost hun niks extra's, lijkt me niet moeilijk te begrijpen. Als je wilt weten op welke business models TomTom zich echt aan het richten is moet je dit eens lezen:

Berg Insight says 88 percent of PNDs sold in 2015 will have integrated cellular connectivity

According to a new research report from the analyst firm Berg Insight, global shipments of Personal Navigation Devices (PNDs) will peak at about 50 million units per year in 2012 and slightly decline thereafter. Growing shipments in emerging markets are not likely to fully compensate for the decline in Europe and North America, where higher adoption of handset-based navigation services will become the primary navigation solution for occasional users. Nevertheless, multiple navigation solutions and device types are likely to co-exist also in the future. Most PNDs and in-car navigation systems still provide a better user experience than many handset-based navigation services. Moreover, handset navigation services are also well suited as a complement to other solutions, especially for use outside the car.

PND vendors are increasingly looking at value-added services enabled by new devices with wireless connectivity to combat slower market growth, increasing competition and commoditisation of entry-level devices. Berg Insight forecasts that 88 percent of PNDs shipped worldwide in 2015 will have integrated cellular connectivity. “The connected PND segment has had a slow start, but now seems to be on-track as business models have been refined”, said André Malm, Senior Analyst, Berg Insight. Although Connected PNDs are unlikely to account for a significant share of total shipped units next year, rapid growth can be expected once customers get used to new live services such as traffic flow information, speed camera databases and up-to-date maps. “In only a few years time, wireless connectivity will be taken for granted also in Personal Navigation Devices”, said Mr Malm.

TomTom was de eerste die connected PND's met LIVE services uitbracht vorig jaar en richt zich steeds meer op in de build-in navigatie door deals met grote autofabrikanten. Daarnaast hebben ze Tele Atlas in handen waarmee ze een groot deel van de kaartenmarkt in handen hebben. Ook opvallend is dat ondanks de hoge prijs de TT software hoog in de Top 10 van meest verkochte iPhone apps staan. Da's heel wat betere business dan een mogelijke kickback fee via expedia
pi_75932321
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:20 schreef mouzzer een:
Vermoeiend verhaal
Volgens mij heb ik mijn punten in de voorgaande post al verduidelijkt, ik begrijp niet waar je over door gaat. Als je je zo aangesproken voelt, is dat niet mijn issue.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76042583
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:09 schreef jaco het volgende:

[..]

In een ander artikel wordt het door Motley Fool gelist bij de Dreadful Stocks to Avoid

Je kunt beter de officiele Analyst Opinions checken, bijvoorbeeld via finance.yahoo.com Die zijn over het algemeen over-optimistisch; ik reken zelf altijd 1 categorie lager zodat 'strong buy' een 'buy' wordt etcetera. Niettemin zijn de analisten negatief gestemd over SanDisk. Het gemiddelde koersdoel is al gehaald.

Een bedrijf met een technologisch goed product kan nog steeds verknald worden door slecht management. Ik kon ook in tweede instantie de reden van het verlies niet vinden, maar ik stop met zoeken omdat ik het bedrag hoe dan ook te groot vind om in dit bedrijf te investeren.
BTW, het aandeel stond toen op $25 en is gisteren door de $30 heengebroken. Dat is een koerswinst van 20% in 1 week.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76055458
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 05:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

BTW, het aandeel stond toen op $25 en is gisteren door de $30 heengebroken. Dat is een koerswinst van 20% in 1 week.
Heb je inmiddels ontdekt wat de reden is van hun gigantische verlies vorig boekjaar ?
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:43:54 #44
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_76056875
Ik snap werkelijk niet waarom er zoveel vertrouwen is in Tom Tom. Tom Tom heeft van alles tegen hoge schuld, de slechte automarkt, concurrentie, economische achteruitgang, iedereen heeft al zo'n ding en bovendien is het merk Tom Tom duur. Ik denk niet dat mensen massaal zitten te wachten op een kastje waar je ook toevallig een hotel mee kan boeken.

Ik denk dat binnen nu en een paar jaar de gps markt wordt overgenomen door smartphones. Losse kastjes alleen voor de low budget mark, alleen voor inbouw gps is misschien nog wel een markt voor Tom Tom, alhoewel de automarkt de komende jaren het nog zwaar gaat krijgen.

Wat google onlangs heeft geshowed is veel interessanter met hun GPS versie op Andriod. in combinatie met Google maps, streetview, shops etc.
pi_76068661
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Heb je inmiddels ontdekt wat de reden is van hun gigantische verlies vorig boekjaar ?
Yep. In een van de links die ik gepost heb, staat een heel (heel!) erg interessant grafiekje.



Ten gevolge van de recessie duikelde de vraag naar flash memory, en dus ook de verkoopprijs. Daardoor moest Sandisk geheugen onder de maakprijs verkopen. Op ieder verkochte module maakten ze 50% verlies. Dat hakt er snel in. Maar die maakprijs is gestaag aan het dalen, terwijl tegelijkertijd de verkoopprijs stabiliseert of zelfs omhoog gaat. Dat kan voorlopig alleen positief uitpakken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')