abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75980266
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:33 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ff adviesje, idd een overlap met dat folie, maar als het even kan, schuif je het ONDER het nog aanwezige folie.
is een beetje lastig aan de bovenkant schuif je het eronder, en aan de onderkant erover(tot zover makkelijk)
maar de zijkanten zijn dan iets lastiger, je hebt dan altijd een punt waar het water erdoor kan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_75987953
@klusfoobje..eerst wat betreft aannames...ik heb nu en heel huis gebouwd op aannames. Elke keer als ik er een prof bij haalde over dingen waar ik bezorgd over was, kreeg ik te horen..ach maak je niet druk, dat is ok zo... Ik heb controle gehad van bouw en woningtoezicht, handhaving, en die waren ook dik tevreden!.
Wat ik zocht met mijn vraag, was een "zinnig" antwoord zoals: goed droog stoken, opschuren en verven, of, goed laten drogen, afwassen met soda oplossing en verven etc. Personlijk vind ik het een beetje kort door de bocht, om NIEUW duur plaat materiaal meteen te vervangen omdat er een schimmel aanslag opzit.
Kan mij voorstellen dat dit terzake is bij loslatende lagen, zwamvorming en echt rot hout.

Alleen (@)Naaa heeft gelijk dat berken een houtssoort blijkt te zijn welke bij een hoge relatieve vochtigheid snel last krijgt van blauwschimmel.
Maar ik weet nu, - mijn leverancier heeft de producent gebeld nav mijn klacht- dat dit geen probleem hoeft te zijn. idd gewoon goed laten drogen, opschuren en verven.

wat betreft het vervangen, ben ik het ook niet eens, aangezien met te weinig factoren rekening wordt gehouden. Allen al bij het verwijderen van de plaat maak je zoveel schade dat het onder, boven of tussen door schuiven van een nieuwe laat niet meer ter zake doet, aangezien van de folie niets meer overblijft..
Daarnaast zal je ook panlatten moeten doorzagen, etc etc...
Maar..gelukkig hoeft dat niet.

Ohja mbt tot verkoop, mocht ik onverhoopt mijn huis moeten verkopen tussen nu en 20 jaar, zal het mij werkelijk een rot (hahaha) zorg zijn hoe het dakbeschot onder zijn afwerking eruitziet.

FOK!fotograaf woensdag 23 december 2009 @ 22:03:13 #28
17893 Forno
pi_75989650
Ik weet niet wie je prof is, maar hier laat hij toch een steekje vallen.

Het enige wat ik probeer, is je een 'zinnig' antwoordt te geven. Schimmel = zwam, zwam = schimmel. Een ander naampje voor hetzelfde. Nieuw is geen garantie voor schimmelvrij. Zoals al reeds vermeld is de plaat niet geschikt voor buiten. Ga ervan uit dat je het schimmelen niet kan stoppen, hoogstens vertragen. Plus dat je nu niet kunt isoleren. En bouw- en woningtoezicht legt de focus meer op de constructie, doorvalbeveiling, doorgangsbreedtes en -hoogtes, daglicht, brandveiligheid en ventilatie. Die kijken echt niet naar de klimaatklasses van ieder plaatje en plankje dat is verspijkert. Dus daar zou ik ook geen hoop uit putten.

Maar je kunt het altijd proberen (met soda en verf), wie weet. Dan zit je wel met een huis met een verrot dak over 20 jaar. Matig als je zoiets probeert te verdoezelen. Niet dat ik denk dat je eronder uit komt. Want zoiets komt toch wel naar voren bij een bouwtechnisch onderzoek.

Stel even een powerteam samen in het voorjaar. Even een week vrij nemen en knallen maar. Desnoods met een paar betaalde krachten, en je huisje is tip-top.
pi_75989913
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:03 schreef Forno het volgende:
Ik weet niet wie je prof is, maar hier laat hij toch een steekje vallen.

Het enige wat ik probeer, is je een 'zinnig' antwoordt te geven. Schimmel = zwam, zwam = schimmel. Een ander naampje voor hetzelfde. Nieuw is geen garantie voor schimmelvrij. Zoals al reeds vermeld is de plaat niet geschikt voor buiten. Ga ervan uit dat je het schimmelen niet kan stoppen, hoogstens vertragen. Plus dat je nu niet kunt isoleren. En bouw- en woningtoezicht legt de focus meer op de constructie, doorvalbeveiling, doorgangsbreedtes en -hoogtes, daglicht, brandveiligheid en ventilatie. Die kijken echt niet naar de klimaatklasses van ieder plaatje en plankje dat is verspijkert. Dus daar zou ik ook geen hoop uit putten.

Maar je kunt het altijd proberen (met soda en verf), wie weet. Dan zit je wel met een huis met een verrot dak over 20 jaar. Matig als je zoiets probeert te verdoezelen. Niet dat ik denk dat je eronder uit komt. Want zoiets komt toch wel naar voren bij een bouwtechnisch onderzoek.

Stel even een powerteam samen in het voorjaar. Even een week vrij nemen en knallen maar. Desnoods met een paar betaalde krachten, en je huisje is tip-top.
een week
met 3 man 1 dag en het je ziet er niks meer van
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_75998525
ok ik zeg niks meer..
schilderen en klaar
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  donderdag 24 december 2009 @ 21:57:01 #31
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76033434
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:53 schreef tim1986 het volgende:
ok ik zeg niks meer..
schilderen en klaar
ik denk dat we het daar ook maar bij moeten laten. TS wilde gewoon gerustgesteld worden. Vandaar ook die prof die zegt, ach wat maak je je druk... Ik vraga me af of die prof dat ook zou zeggen als het om zijn huis zou gaan waar hij voor zou moeten betalen...

Misschien moet TS volgende keer gewoon ff aangeven welk antwoord hij wil hebben....

Overigens doe je me wel denken aan de verkoper van mijn huis. Die was/is ook prof, maar als ik zie wat voor een ellende er achter al die hoekjes vandaan kwam./komt ....

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76037083
Ehm, ik ben geen prof of watdanook, maar doe maar geen soda gebruiken, maar azijn.
Schimmel houdt daar niet van. En de muffe lucht (indien aanwezig) gaat er ook van weg. Heb ik een keer gebruikt na een kelderoverstroming, toen wat dozen die daar stonden een laagje pluis hadden gekregen. Allemaal afgelapt met schoonmaakazijn, goed laten drogen, en de schimmel is niet meer teruggekomen.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 december 2009 @ 10:41:46 #33
17893 Forno
pi_76043904
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:45 schreef Kwameisje het volgende:
Ehm, ik ben geen prof of watdanook, maar doe maar geen soda gebruiken, maar azijn.
Schimmel houdt daar niet van. En de muffe lucht (indien aanwezig) gaat er ook van weg. Heb ik een keer gebruikt na een kelderoverstroming, toen wat dozen die daar stonden een laagje pluis hadden gekregen. Allemaal afgelapt met schoonmaakazijn, goed laten drogen, en de schimmel is niet meer teruggekomen.
Je kunt een kelderwand en een plaat hout niet met elkaar vergelijken. Een kelderwand die waterdicht is, en de kelder zelf redelijk vochtvrij, is nauwelijks een voedingsbodem voor schimmel. Je zei zelf dat een externe factor (een overstroming) de oorzaak van de schimmel was. Stel je nu voor dat je kelder nog een keer zou overstromen. Dan bied je eenmalige schoonmaakbeurt met azijn geen bescherming meer. Dus komt de schimmel vrolijk weer terug. Dat geld ook voor de plaat underlayment. De plaat is vanwege zijn geringe duurzaamheid een permanente voedingsbodem voor schimmel. Vergelijkbaar met een permanente overstroming in je kelder. En helaas kan de schimmel ook in het hout trekken, dus je kunt het oppervlak wel schoonmaken. De plaat rot van binnen vrolijk verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')