OK, nu is het helder. Nee, een notariële schenking is in dat geval geen toegevoegde waarde. De aftrek zal in beide gevallen gelijk zijn. Voorop gesteld dat de drempel lager is dan de schenking aan org. Y.quote:Op zondag 13 december 2009 11:01 schreef phluphy het volgende:
Beide organisaties zijn ANBI, en dat er geen drempel bij een notariële schenking is me duidelijk.
Ik vraag me echter af of een not. schenking aan org. X wel zinvol is als er al sprake is van een reguliere gift aan org. Y.
Edit; ter verduidelijk:
Door de reguliere gift aan org. Y is er sprake van het toepassen van de drempel.
Als er toch al een drempel is, heeft de notariële schenking (ter vermeiding hiervan) nog wel zin?
Die drempel (als ik het goed begrepen heb zo'n 1% van het jaarinkomen) is vele malen lager idd.quote:Op zondag 13 december 2009 11:05 schreef ManAtWork het volgende:
OK, nu is het helder. Nee, een notariële schenking is in dat geval geen toegevoegde waarde. De aftrek zal in beide gevallen gelijk zijn. Voorop gesteld dat de drempel lager is dan de schenking aan org. Y.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |