Jij begonquote:Op dinsdag 15 december 2009 01:09 schreef tjal het volgende:
[..]
Dus je wílt gereld worden? Wat is het probleem dan
en ik kies puur voor kwaliteit en eenvoudigheid en dat je daar iets meer voor betaald (wat best meevalt) neem ik dan op de koop toequote:Op dinsdag 15 december 2009 01:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iedereen laat zijn keuze afhangen van andere factoren. Ik vond bijvoorbeeld iets onbenulligs als iLife belangrijk genoeg om voor een mooie iMac te kiezen.
Alleen laten sommige mensen zich beter informeren dan andere.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iedereen laat zijn keuze afhangen van andere factoren. Ik vond bijvoorbeeld iets onbenulligs als iLife belangrijk genoeg om voor een mooie iMac te kiezen.
Nee hoor. Je moet nou eenmaal accepteren dat Mac niet voor elk persoon/gebruik de juiste keuze is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:12 schreef tjal het volgende:
[..]
Alleen laten sommige mensen zich beter informeren dan andere.
Ik denk dat een hele hoop mensen nog steeds denken dat je op een Mac nauwelijks iets kunt en dat bestanden lastig uit te wisselen zijn met PC's. Ik weet in ieder geval nog dat dat een van de belangrijkste punten was waarom ik voorheen altijd een hekel had aan Macs, tot ik sinds begin van het jaar bij mijn nieuwe baan weer in aanraking kwam met Macs. Op mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum werden G3/G4's gebruikt met zipdrives, maar de bestanden die ik daar op maakte kon ik niet/heel lastig openen op mijn PC thuis.quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:26 schreef Osramp het volgende:
Toch vraag ik me af, als Mac nou ECHT beter was, waarom zijn er dan maar zo weinig mensen (in verhouding tot Windows) die er een hebben. De prijs is tegenwoordig niet meer allesbepalend (wel belangrijk), dus dat kan niet de enige reden zijn.
Ik zou niet weten wat de gemiddelde gebruiker mist aan een Mac hoor....? De gemiddelde huis- tuin en keukencomputeraar zal het worst wezen wat voor processor/ram/whatever erin zit, als ze maar gewoon makkelijk hun foto's kunnen bekijken, videootje van de kids kunnen monteren en hun mail/internet kunnen checken denk ik? Wat overigens niet betekent dat Mac gebruikers noobs zijn die de ballen van computers weten.quote:Of zou het zijn omdat je een Windows PC volledig kunt inrichten zoals je wil, en je bij Mac voor een groot deel moet leven met de inrichting die men heeft uitgedacht.
Voor jou misschien niet, voor mij laat het zien dat er ook over dat soort dingen wordt nagedacht bij Apple. Ik wil niet tig tooltjes nodig hebben als ik aan het ontwikkelen ben. Op de PC had ik dan Zend, Photoshop, Putty etc openstaan, terwijl ik nu veel dingen standaard via het OS kan doen. Ook dingen als Spaces, Expose e.d. zit gewoon goed in elkaar - en ja, daar zullen vast inmiddels ook wel varianten voor zijn die in Windows Vista of Windows 7 zitten.quote:En die non-argumenten als screenshot tool geïntegreerd in het systeem. Zet je er gewoon een stukje freeware op, dat is echt geen argument.
En 99% van alle computergebruikers (Mac en Windows) weet niet eens wat een screenshot is en wat ze er mee moeten. Bijna geen hond die het gebruikt, maar iedereen zit met de ballast in zijn maag. Da's pas handig.quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:40 schreef PimD het volgende:
Voor jou misschien niet, voor mij laat het zien dat er ook over dat soort dingen wordt nagedacht bij Apple. Ik wil niet tig tooltjes nodig hebben als ik aan het ontwikkelen ben. Op de PC had ik dan Zend, Photoshop, Putty etc openstaan, terwijl ik nu veel dingen standaard via het OS kan doen. Ook dingen als Spaces, Expose e.d. zit gewoon goed in elkaar - en ja, daar zullen vast inmiddels ook wel varianten voor zijn die in Windows Vista of Windows 7 zitten.
- omdat een Mac een hoop geld kostquote:Op dinsdag 15 december 2009 07:26 schreef Osramp het volgende:
Toch vraag ik me af, als Mac nou ECHT beter was, waarom zijn er dan maar zo weinig mensen (in verhouding tot Windows) die er een hebben.
Dus je betaalt toch te veel voor een Mac?quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
- omdat een Mac een hoop geld kost
- omdat het aantal modellen beperkt is
- omdat het anders is (zoals Linus Torvalds ook zei: "Better is worse if it's different")
- omdat mensen vanwege vendor lock-in vastzitten aan Windows
Maar dat een groot deel van de bevolking geen Mac OS X gebruikt, wil niet zeggen dat Apple niet succesvol is. Ze richten zich bewust op een niche die uiterst lucratief is, in plaats van zich tussen de prijsvechters te mengen. Als je de jaarcijfers van Apple vergelijkt met een Dell, HP of andere computerfabrikant, doen ze het als bedrijf echt veel beter dan zij.
Nee, je betaalt méér voor een Mac.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dus je betaalt toch te veel voor een Mac?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg zelfs niet dat Macs duur zijn, ik zeg alleen dat ze een hoop geld kosten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dus je betaalt toch te veel voor een Mac?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg zelfs niet dat Macs duur zijn, ik zeg alleen dat ze een hoop geld kosten.
Drogreden. Kwaliteit staat geenszins in verband met marktaandeel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:26 schreef Osramp het volgende:
Toch vraag ik me af, als Mac nou ECHT beter was, waarom zijn er dan maar zo weinig mensen (in verhouding tot Windows) die er een hebben. De prijs is tegenwoordig niet meer allesbepalend (wel belangrijk), dus dat kan niet de enige reden zijn.
Een Mac kan je juist méér inrichten zoals je wil, aangezien het een volwaardige UNIX is.quote:Of zou het zijn omdat je een Windows PC volledig kunt inrichten zoals je wil, en je bij Mac voor een groot deel moet leven met de inrichting die men heeft uitgedacht.
Een tooltje voor dit, een tooltje voor dat, etc. zo zit je uiteindelijk met tig 3rd party tooltjes voordat je dezelfde functionaliteit hebt. Het is toch veel handiger als dat soort dingen er gewoon out-of-the-box inzit?quote:En die non-argumenten als screenshot tool geïntegreerd in het systeem. Zet je er gewoon een stukje freeware op, dat is echt geen argument.
Maar de heilige oorlog van de PC'ers heeft je niet belet.quote:Overigens wel benieuwd naar de beslissing van TS. Ik heb destijds ook zo'n topic geopend en dat liep op een ietwat grotere rel uit. Toen toch maar een PC gekocht vanwege de heilige oorlog die door de Macceraars gesticht werd.
Waarom kun je een UNIX based systeem meer inrichten?quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:43 schreef tjal het volgende:
Een Mac kan je juist méér inrichten zoals je wil, aangezien het een volwaardige UNIX is.
Nee? Dat vindt jij. Ben blij dat niet mijn hele systeem vooraf wordt geinstalleerd met troep die je toch nooit nodig hebt. Maar die optie heeft OSX bij het installeren vast ook wel?quote:Een tooltje voor dit, een tooltje voor dat, etc. zo zit je uiteindelijk met tig 3rd party tooltjes voordat je dezelfde functionaliteit hebt. Het is toch veel handiger als dat soort dingen er gewoon out-of-the-box inzit?
Als je de functie in OSX niet gebruikt zal hij je ook nooit opvallen, omdat het simpelweg een toetscombinatie is. Als je hem nodig hebt is hij er, enorm handig. Als ik op Windows een gedeeltelijk printscreen wilde moest ik het gaan uitknippen met Paint, redelijk omslachtig dus.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Waarom kun je een UNIX based systeem meer inrichten?
[..]
Nee? Dat vindt jij. Ben blij dat niet mijn hele systeem vooraf wordt geinstalleerd met troep die je toch nooit nodig hebt. Maar die optie heeft OSX bij het installeren vast ook wel?
Allicht is de functionaliteit van OSX pas af bij het gebruik van tooltjes misschien dan? Gek, zo ervaar ik Windows nou niet. Die heeft het niet nodig
Windows heeft die tool + je hebt alt+printscreen om maar iets te noemen. Die tool gebruik ik nooit, alt+printscreen gretig. De situatie dat ik aan alt+printscreen niet genoeg had is me slechts een enkele keer voorkomen. Niet tooltje waardig m.i.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als je de functie in OSX niet gebruikt zal hij je ook nooit opvallen, omdat het simpelweg een toetscombinatie is. Als je hem nodig hebt is hij er, enorm handig. Als ik op Windows een gedeeltelijk printscreen wilde moest ik het gaan uitknippen met Paint, redelijk omslachtig dus.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, je hebt me overtuigd hoor, ik doe m'n MacBook het raam uit, want niets kan deze logica overtreffen
Niet UNIX based. Gewoon UNIX. En vraag je nu waarom UNIX meer in te richten is dan Windows?quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Waarom kun je een UNIX based systeem meer inrichten?
Wat een onzin. Het is niet zo dat je die tooltjes "nodig" hebt, ze maken het werk alleen tig keer makkelijker. Dingen als Expose, Spaces, etc. En Microsoft deelt die mening ook hoor; sinds Vista heeft Windows ook een implementatie van Expose, weliswaar belabberd, maar toch. En dan vergeet ik nog Stacks, Jump lists, Dashboard, etc. zit nu ook allemaal in Windows.quote:[..]
Nee? Dat vindt jij. Ben blij dat niet mijn hele systeem vooraf wordt geinstalleerd met troep die je toch nooit nodig hebt. Maar die optie heeft OSX bij het installeren vast ook wel?
Allicht is de functionaliteit van OSX pas af bij het gebruik van tooltjes misschien dan? Gek, zo ervaar ik Windows nou niet. Die heeft het niet nodig
Het is dus geen tooltje. Het is een functie van het OS. Het draait net zo goed op de achtergrond als dat alt+printscreen van jou, echter het is 10x zo functioneel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Windows heeft die tool + je hebt alt+printscreen om maar iets te noemen. Die tool gebruik ik nooit, alt+printscreen gretig. De situatie dat ik aan alt+printscreen niet genoeg had is me slechts een enkele keer voorkomen. Niet tooltje waardig m.i.
Als je ze (de tooltjes) niet nodig hebt, waarom zit je/andere mac fans het hier dan als een USP te verkondigen? Ik roep hier niet dat product X beter is omdat het meer tooltjes heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef tjal het volgende:
[..]
Niet UNIX based. Gewoon UNIX. En vraag je nu waarom UNIX meer in te richten is dan Windows?
[..]
Wat een onzin. Het is niet zo dat je die tooltjes "nodig" hebt, ze maken het werk alleen tig keer makkelijker. Dingen als Expose, Spaces, etc. En Microsoft deelt die mening ook hoor; sinds Vista heeft Windows ook een implementatie van Expose, weliswaar belabberd, maar toch. En dan vergeet ik nog Stacks, Jump lists, Dashboard, etc. zit nu ook allemaal in Windows.
Over troep die je toch nooit nodig hebt gesproken, hoe noem je Aero dan? Dat gedrocht wat flink wat cpu- en gpu-kracht nodig heeft en 0,0 functionele waarde heeft?
En het klinkt mij in de oren alsof Windows pas af is bij het gebruik van tooltjes. OS X kan dit, kan dat, en elke keer de response "Ja maar daar download je gewoon een freeware tooltje voor."
Het heet zelfs "snipping tool"...quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:33 schreef tjal het volgende:
[..]
Het is dus geen tooltje. Het is een functie van het OS. Het draait net zo goed op de achtergrond als dat alt+printscreen van jou, echter het is 10x zo functioneel.
Gotta be fucking kidding me.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:42 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik bedoel, OSX is qua menu structuur nou niet echt functioneel te noemen.
Waar heb je het nou weer over?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:42 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik bedoel, OSX is qua menu structuur nou niet echt functioneel te noemen. Het gaat allemaal erg omslachtig met browsen. Alleen weten OSX gebruikers niet beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |