Volgens het derde onderdeel is het verbranden van een Zwitserse vlag wel strafbaar. Klopt dit?quote:Met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft hij die het wapen van het Zwitserse Eedgenootschap of een teken hetwelk een nabootsing daarvan vormt, gebruikt:
1°. hetzij als fabrieks- of handelsmerk of als onderdeel van zulk een merk;
2°. hetzij met een doel, strijdig met de eerlijkheid in de handel;
3°. hetzij onder omstandigheden die het Zwitserse nationale gevoel zouden kunnen krenken.
Het is net zoiets als in Den Haag gaan demonstreren tegen de slechte omstandigheden in Iran, compleet zinloos dus.quote:Op zondag 13 december 2009 08:33 schreef viccie het volgende:
Eigenlijk best gek als je het zo bekijkt. Je protesteert tegen een land, en juist door je vorm van protest bewijs je datzelfde land een grote eer door de regels te eerbiedigen.
Werkelijk? Ik heb uiteraard ook de prachtige driekleur in huis en ik ben er zeker van dat deze ooit de grond heeft geraak (binnenshuis, dat wel).quote:Op zondag 13 december 2009 08:33 schreef viccie het volgende:
Sterker nog, zodra een Nederlandse vlag de grond heeft geraakt moet deze verbrand worden.
En dat staat waar precies? (er is nooit een Vlaggenwet aangenomen)quote:Op zondag 13 december 2009 08:33 schreef viccie het volgende:
Sterker nog, zodra een Nederlandse vlag de grond heeft geraakt moet deze verbrand worden.
Dankjewel.quote:Op zondag 13 december 2009 20:01 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Interessant stuk over het artikel in kwestie: http://publiekrecht.blogs(...)-zwitserland-ii.html
Meer een soort etiquette dacht ik.quote:Op maandag 14 december 2009 08:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat staat waar precies? (er is nooit een Vlaggenwet aangenomen)
Jezelf in de vlag rollen, dan de vlag verbrandenquote:Op maandag 14 december 2009 00:20 schreef waht het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik heb uiteraard ook de prachtige driekleur in huis en ik ben er zeker van dat deze ooit de grond heeft geraak (binnenshuis, dat wel).
Wat nu? Mezelf aangeven, de vlag verbranden of beide?![]()
Dat is het vroeger inderdaad geweest. Nu wordt dat in elk geval nauwelijks meer gedaan. (jammer voor de vlaggen-industrie, gok ikquote:Op woensdag 16 december 2009 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Meer een soort etiquette dacht ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |