Ik heb net tien minuten staan jongleren met zo'n tabletje, totdat ik maar gewoon een mesje besloot te gebruiken.
 Ik heb net tien minuten staan jongleren met zo'n tabletje, totdat ik maar gewoon een mesje besloot te gebruiken.

heb vandaag weer last van de bijwerkingen en ik vreet me een ongeluk (beetje laat dan, dat zou eigenlijk gisteren geweest moeten zijn zou je denken)
 heb vandaag weer last van de bijwerkingen en ik vreet me een ongeluk (beetje laat dan, dat zou eigenlijk gisteren geweest moeten zijn zou je denken) 

wel irritant zeg. misschien kan je een ander merk gaan vragen bij de apotheek als je de volgende vooraad moet halen?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:11 schreef Rikketik het volgende:
Jep, nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik baal eigenlijk wel een beetje, want ik heb nieuwe tabletten sinds vandaag. Het gaat nu niet meer via de psych maar via de huisarts, en die schrijft blijkbaar een ander merk voor. Hoe dan ook, ik slik altijd anderhalve pil per keer en deze nieuwe krengen zijn echt fucking dik.Ik heb net tien minuten staan jongleren met zo'n tabletje, totdat ik maar gewoon een mesje besloot te gebruiken.

Hm, ik weet eigenlijk niet of dat vanuit de apotheek of vanuit de dokter gaat... maar ik moet sowieso eerst naar de dokter bellen voor een nieuwe dosering en als hij vervolgens aangeeft dat het vanuit de apotheek geregeld wordt, dan kan ik dat inderdaad wel eens vragen.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
wel irritant zeg. misschien kan je een ander merk gaan vragen bij de apotheek als je de volgende vooraad moet halen?

de dokter schrijft het voor maar de apotheek kiest het merk uit, heeft ook met de verzekering te maken. maar ze mogen niet zonder jouw toestemming een ander merk geven. dus als jij je oude merk gewend bent moet je dat volgens mij gewoon kunnen eisen (ook al is het een andere apotheek - het zou tenslotte raar zijn als je ineens andere zorg krijgt omdat je een andere zorgverlener (in dit geval apotheek) hebt)quote:Op zondag 3 januari 2010 16:41 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Hm, ik weet eigenlijk niet of dat vanuit de apotheek of vanuit de dokter gaat... maar ik moet sowieso eerst naar de dokter bellen voor een nieuwe dosering en als hij vervolgens aangeeft dat het vanuit de apotheek geregeld wordt, dan kan ik dat inderdaad wel eens vragen.

Hm, oké. Ik ik denk dat ik het hier wel een maandje mee volhoud, maar dan zal ik het de volgende keer toch eens vragen (of eisenquote:Op zondag 3 januari 2010 17:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
de dokter schrijft het voor maar de apotheek kiest het merk uit, heeft ook met de verzekering te maken. maar ze mogen niet zonder jouw toestemming een ander merk geven. dus als jij je oude merk gewend bent moet je dat volgens mij gewoon kunnen eisen (ook al is het een andere apotheek - het zou tenslotte raar zijn als je ineens andere zorg krijgt omdat je een andere zorgverlener (in dit geval apotheek) hebt)
 ). Dank je voor de info.
). Dank je voor de info.  

Probleem is dat ik er pas net mee begonnen ben. Ik kan nog niet precies zeggen hoe een juiste dosering zou moeten werken dus ik kan dan ook nog niet weten wanneer de dosis te laag of te hoog is. Bedoelde inderdaad 10mg (stond ook 10 pch op het doosje en het pilletje)quote:Op zondag 3 januari 2010 11:43 schreef Murmeli het volgende:
[..]
als je de dosering echt te hoog vind, ook na een paar dagen nog, dan zou je de psych kunnen bellen en het voorleggen. Ik heb het toen zelf gedaan (maar niet echt verlaagd, maar 2 halve genomen met een uur tussenpauze maar wel gelijke totale dosering op de dag) en heb dat de dag erna telefonisch meegedeeld aan hem en hij vond dat prima.
10 mg bedoel je denk ik, ehhh ik vind dat veel. het valt bij mij niet lekker, word dan hyper enzo. van 5 mg word ik rustiger. en daar slaap ik ook op zelfs. gisteravond bijv lag ik te hyperen in mn bed, kon niet slapen, heb een halve ritalin genomen en dan slaap ik een half uur later. maargoed, het schijnt wel meer voor te komen dat mensen er slecht van gaan slapen. Hoewe ik dat dus raar vind, je slikt het om rustiger te worden in je hoofd dus dan zou je beter moeten slapen. Denk ik dan. Wanneer moet je weer naar de psych toe?

Ritalin is een merknaam. Methylfenidaat is de werkzame stof (heet voluit nog iets meer maar ik weet niet precies wat dat is, heb hier het doosje niet). JIj hebt dus een ander merk methylfenidaat. in feite hetzelfde als ritalin qua werkzame stof, maar misschien wat andere vulstoffen ofzo. Het kan qua werking soms iets uitmaken (althans dat is bij antidepressiva zo dacht ik) maar daar zou ik me niet te druk om maken.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Probleem is dat ik er pas net mee begonnen ben. Ik kan nog niet precies zeggen hoe een juiste dosering zou moeten werken dus ik kan dan ook nog niet weten wanneer de dosis te laag of te hoog is. Bedoelde inderdaad 10mg (stond ook 10 pch op het doosje en het pilletje)
Wat ik mij wel afvraag.. , ik heb een naamloze variant gekregen (?) , maar wat is dan het verschil tussen de naamloze variant en Ritalin? Zitten er andere stofjes bij of zijn de pilletjes eigenlijk identiek maar betaal je bij Ritalin meer voor het merknaampje zoals bij sommige producten in de supermarkt? Want dat zou wel een kwalijke zaak zijn.
Anyway.. heb volgende week een telefonische afspraak en 28 januari weer een face to face consult hiervoor. Ben benieuwd of de bijwerkingen nog wat verminderen en ik de werking van de pil zelf nog gaat merken. Nu twijfel ik nog bij veel dingen of het door de werking of de bijwerking komt of geen van beide.

Hoe werkt het dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 22:41 schreef dalaiblama het volgende:
Hoi!
Ik slik zelf nu 4 maanden modafinil. Het wordt in NL geloof ik nog niet zo vaak toegepast, maar in Amerika zijn er goede resultaten mee.
Modafinil is van oorsprong een medicijn tegen narcolepsie. Dit krijgen de patienten om niet in slaap te vallen.
Bij een ADHD-er heeft het een omgekeerd effect: ik blijf de hele dag 'stabiel' en rustig.
Ik heb het gekregen omdat ik weiger methylfenidaat te slikken. Ik heb mijn hele jeugd geworsteld met drugs, dus het laatste wat ik wil is nu weer een speed-variant gebruiken.
Dat het 'medicijn' heet, maakt het niet minder speed natuurlijk dus ritalin, concerta en consorten zijn voor mij een no go.
Modafinil werkt heel anders, ik moet ook zeggen dat ik best verwonderd ben over de werking. Ik merk er niks van en dat is denk ik nu net het mooie. Geen opgefokt gedoe, geen rebound, geen buzz. Het werkt gewoon en ik functioneer eindelijk.
Ik slik nu 200 mg per dag en vooralsnog wordt het vergoed. Mijn pyschiater was zo vriendelijk op het recept te zetten dat ik allergisch ben voor methylfenidaat en dan is dit natuurlijk het enige alternatief.
Zijn hier nog mensen die het slikken? en zo ja, bevalt het ook goed?

Heb je daarbij ook last van bijwerkingen? Ik zal vanmiddag eens informeren hoe Psyq tegenover Modafinil staat tijdens mn gesprek en dat hier laten wetenquote:Op maandag 4 januari 2010 22:41 schreef dalaiblama het volgende:
Hoi!
Ik slik zelf nu 4 maanden modafinil. Het wordt in NL geloof ik nog niet zo vaak toegepast, maar in Amerika zijn er goede resultaten mee.
Modafinil is van oorsprong een medicijn tegen narcolepsie. Dit krijgen de patienten om niet in slaap te vallen.
Bij een ADHD-er heeft het een omgekeerd effect: ik blijf de hele dag 'stabiel' en rustig.
Ik heb het gekregen omdat ik weiger methylfenidaat te slikken. Ik heb mijn hele jeugd geworsteld met drugs, dus het laatste wat ik wil is nu weer een speed-variant gebruiken.
Dat het 'medicijn' heet, maakt het niet minder speed natuurlijk dus ritalin, concerta en consorten zijn voor mij een no go.
Modafinil werkt heel anders, ik moet ook zeggen dat ik best verwonderd ben over de werking. Ik merk er niks van en dat is denk ik nu net het mooie. Geen opgefokt gedoe, geen rebound, geen buzz. Het werkt gewoon en ik functioneer eindelijk.
Ik slik nu 200 mg per dag en vooralsnog wordt het vergoed. Mijn pyschiater was zo vriendelijk op het recept te zetten dat ik allergisch ben voor methylfenidaat en dan is dit natuurlijk het enige alternatief.
Zijn hier nog mensen die het slikken? en zo ja, bevalt het ook goed?

Dan word ik mijn drukke zelf.
 Dan word ik mijn drukke zelf. 

quote:

Volgens dat artikel wat ik poste stond ook dat dat het geval was.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
French scientists have recently determined that modafinil can help memory and other forms of mental performance in sleep-deprived mice. This meshes with reports of many humans who take modafinil and find the same thing.
Ik zal vanavond laten weten hoe ze erover denken.quote:modafinil may be useful in improving the work performance of adults with ADHD by improving short-term memory and visual recall, impulse control, and spatial skills

) nog te schrijven.
 ) nog te schrijven. 

Dat had ik ook altijd. Ik voelde me zo slecht. Zo slecht voelde ik me toen ik speed gebruikte en eigenlijk vind ik de uitwerking niet echt verschillenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:09 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Volgens dat artikel wat ik poste stond ook dat dat het geval was.
[..]
Ik zal vanavond laten weten hoe ze erover denken.
Op dit moment voel ik mij namelijk vrij vertieft door de methylfenidaat. Het is net alsof ik flinke griep te pakken heb. Momenten dat ik denk dat ik flauw val. Drukkend gevoel op je borst alsof je vergaat van de honger. Constant een gespannen gevoel in mn lichaam. Niet kunnen slapen. Terwijl de werking zelf bijna niet merk.

Man wat was ik ziek van de ritalin
  Man wat was ik ziek van de ritalin   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |