Echt zó ranzig als mensen dat doen, gadver. Ik kan best begrijpen dat je het niet aan kon zien, want zoiets is gewoon echt smerig. Het valt me op dat mensen dit vaak doen als je met hun gedachten ergens anders zitten. Staan ze met de auto voor het stoplicht te wachten, dwalen wat af met hun gedachten en "slok" daar gaat weer zo'n vangst!
Ik heb het ook een keer zitten bekijken. Een collega was vol concentratie met zijn werk bezig en hij begon als automatisch met een vinger in zijn neus te porren. Het was me al eens eerder opgevallen dat hij niet zulke korte nagels had, dus hij zal vast wel goed langs de binnenkanten van zijn neusvleugels hebben kunnen schrapen om de restjes niet te missen. Eerst plukte hij was kleine restjes tevoorschijn. Opeens ging hij wat ruwer en dieper tekeer en haalde er een hele grote groene blubberige homp uit. Echt zo smerig! Met een lange slijmdraad trok hij het uit zijn neus en de vloeibare substantie had een heldere glans die je vanaf een afstandje kon zien glimmen in het tl-licht. Net zoals bij een elastiek die breekt, zo sprong de slijmerige draad los en floepte tegen de groenige fluim op zijn nagel aan. Zonder na te denken stak hij die vinger in zijn smoelwerk en ik zag hoe hij met de nagel langs zijn tanden ging zodat er echt alles af was. En blijkbaar zat er ook een hard stukje in, want toen zijn mond dicht was zag ik hem een paar kauwbewegingen maken, vlak voordat hij slikte..
Toen hield ik het niet meer en kon alleen maar vragen: "heb je vandaag weer geen brood mee naar het werk gekregen, Theo?.." Hij leek toen pas te beseffen wat hij deed en schaamde zich kapot omdat ik het had gezien. En toen ik vlak voor de pauze zei: "Theo hoeft geen pauze, want die heeft zijn buikje al vol gegeten..

" kon hij daar niet om lachen en zei dat ik niet flauw moest doen..
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...