abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75561355
Ik vind dat het heel slecht gaat met onze huidige samenleving.

Mensen worden steeds en in ergere mate verwacht om meer te presteren, en als ze dat niet
doen worden ze beoordeeld, afgewezen, of verstoten zelfs. Zelfs diegenen die dat op het begin
van plan waren hun steen bij te dragen aan de maatschappij zien dit als oneerlijke
uitdaging en jullie weten wel, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Ik denk dat alles wordt hedendaags gewoon afgeschreven als een collectieve besef van normen en waarden, en wie niet behoort, moet het zelf zien uit te zoeken.

Mensen die niet tot het algemene beeld van de samenleving horen, vanwege hun idealen, gedrag,
of interesses worden als afwijkers gezien van dit besef, en zodanig worden ze als "debiel"
of "psycho" afgeschilderd. Een collectieve besef kan alleen bestaan echter via een collectieve bijdrage.
Zonder dit helaas werkt het besef op vernietigende wijze.

Kijk naar de farmaceutische industrie bijvoorbeeld. Jarenlang komt ze voor de dag met verscheidene geneesmiddelen en producten, en belooft dat ze zelf de oplossing heeft voor het kwaad in de wereld. Maar de mensen die hun voorschriften hebben gebruikt zijn eigenlijk alleen slechter af dan voorheen, en zijn ook nog afhankelijker van de staat. Ze zijn niet meer in staat om te werken, verantwoord om te gaan met geld, of eerlijk een gezin op te bouwen, en waardevolle kroost te verwekken.

Mensen hebben het gevoel dat hun levens ervan beter worden wanneer degenen om hen heen achteruitgaan of moeilijkheden krijgen. Dit is niet waar. Door de ene dieper de grond in te boren, snijdt de ander juist zichzelf in de vingers, al merkt hij er niets van in het begin. Het systeem is zodanig in elkaar geregeld dat de sterkeren niet bevorderd worden door de ellende van de zwakkeren, maar juist op meerdere manieren zelf zijn afhankelijk en kwetsbaar.

Er ontbreekt een gevoel van gezelligheid, vertrouwen, en liefde voor elkaar zoals dat vroeger was. Dit is vooral te merken op openbare ruimtes. Mensen gaan wreder en doortrapter om met elkaar ten einde voornoemde te bereiken (hun geluk te zoeken).

Ik ben van mening dat we de verkeerde weg op gaan, en dat we dit voor een zekere deel willens en wetens doen. Het is niet iets dat we niet kunnen corrigeren, alleen is de motivatie zoek. We zijn nog niet zo ver achteruitgegaan dat omkeren niet mogelijk is, alleen komen de sociale problemen die ik eerder noem zodanig in de weg te staan, dat we onszelf echt hopeloos kunnen noemen. Mij is de oplossing bekend voor een betere wereld, maar dat zal ik hierbij even moeten laten.
Geen
pi_75561446
It's not enough to succeed, others must fail!
pi_75561499
In 2012 komt alles weer goed Don't worry en geniet gewoon van elke dag die je hebt..
Alles komt wel weer op z'n pootjes terecht .
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:09:30 #4
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_75561937
Tja, onze samenleving wordt nou eenmaal egoïstischer. Je schiet er weinig mee op om daar niet in mee te gaan denk ik.
pi_75562175
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:09 schreef Jos_ het volgende:
Tja, onze samenleving wordt nou eenmaal egoïstischer. Je schiet er weinig mee op om daar niet in mee te gaan denk ik.
We zoeken altijd onze eigen onafhankelijkheid, dat stellen we als grootste indicator van succes. Vooral de jonge vrouwen die in de jaren 50 bijvoorbeeld hun jonge gezin grootbrachten, hebben nu met andere verwachtingen mee te kampen.

Is onafhankelijkheid dan goed voor de samenleving of slecht??
Geen
pi_75562333
Dadelijk even lezen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:27:35 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75562538
Waar je het hebt over het verlies aan sociale cohesie, daarin kan ik meegaan. Dat is inderdaad een kwaal van deze tijd, hoewel je dat beeld van een 'gezellig vroeger' ook wel overromantiseert. Volop mensen zitten nu ook nog met hun gezinnetje bij de open haard, terwijl er vroeger net zo goed veel problemen waren. Maar goed, gemiddeld genomen is het individualisme wel toegenomen ja.

Jammer dat je er dan weer iets vaags over de farmaceutische industrie bij haalt, dan krijgt het topic ineens weer zo'n vleugje BNW/TRU en dat is niet nodig. Dat maakt dat iedereen je OP een stuk minder serieus zal nemen, terwijl er echt wel sterke punten instaan.
pi_75562571
de ts is dik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:37:29 #9
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_75562907
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:55 schreef Pluis_Konijn het volgende:
In 2012 komt alles weer goed Don't worry en geniet gewoon van elke dag die je hebt..
Alles komt wel weer op z'n pootjes terecht .
Ik heb al kaartjes voor de boot
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_75563325
'Verbeter de wereld, begin bij jezelf' is hier wel van toepassing. Als je vind dat het moreel hier zuigt, moet je er iets aan doen en niet vanaf de zijlijn staan klagen. Maar je had al een oplossing las ik?
pi_75563369
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:37 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik heb al kaartjes voor de boot
Ik hoop dat die hele aarde gewoon barst, dat een bepaalde vorm van zwarte kracht verdwijnt waardoor er allemaal eilandjes in de lucht komen waarop we kunnen wonen. En dat we met boten door de lucht vliegen ipv met vliegtuigen want boten zijn veel cooler...
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:51:01 #12
282207 Trilobiet
Dood met een blije mus.
pi_75563401
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:50 schreef Opzet__ het volgende:
Er ontbreekt een gevoel van gezelligheid, vertrouwen, en liefde voor elkaar zoals dat vroeger was.

Neuken?
pi_75564204
Heb schijt aan de maatschappij en doe gewoon je eigen ding.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:17:00 #14
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75564316
KLB is niet de goede plek voor een politiek manifest.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')