wat ben jij een teringmongoolquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:06 schreef jitzzzze het volgende:
En wat zei de Belastingdienst/je accountant toen je hem/haar deze vraag stelde?
Waarom?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
wat ben jij een teringmongool
5 reacties en die pik je er uit met gescheld?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Kosten die je maakt voor je werk zijn al jaaaaren niet meer aftrekbaar in je aangifte IB.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef FinancialBubble het volgende:
Je kan bepaalde kosten die je voor je werk maakt toch aftrekken van de belasting? Geldt dit ook voor parkeerkosten?
Nou je zat echt om advies verlegen he. Met schelden bereik je niet zo heel veel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar de 2 personen die je een fatsoenlijk antwoord kunnen geven op je vraag en dan krijg ik dit. Stank voor dankquote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar de 2 personen die je een fatsoenlijk antwoord kunnen geven op je vraag en dan krijg ik dit. Stank voor dank
huiliequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:18 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, ik zal je nog eens helpen. Stuk verdriet dat je de'r bent
Waarom? Weet jij of en waarvoor TS een onkostenvergoeding krijgt?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
Als je netto onkosten vergoeding krijgt dan dien je het eerst uit dit budget te halen.
Ook niet waar. De eerste vraag is of TS een kilometervergoeding krijgt. Daarnaast is het maar de vraag of hij bij zijn werkgever kan declareren.quote:Anders kun je het gewoon bij je werkgever declareren.
Het klopt dat dit niet onder de woon-werk kilometers valt. En al viel het daar wel onder, de aftrek voor woon-werk met de auto is ook al jaren afgeschaft.quote:De belastingdienst ziet dit niet als aftrekpost, want parkeerkosten vallen niet onder reiskosten woon- en werkverkeer.
De netto onkostenvergoedingen, zijn 9 van de 10x voor de niet structurele zaken pen, papier, incidenteel parkeren.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom? Weet jij of en waarvoor TS een onkostenvergoeding krijgt?
[..]
Ook niet waar. De eerste vraag is of TS een kilometervergoeding krijgt. Daarnaast is het maar de vraag of hij bij zijn werkgever kan declareren.
[..]
Het klopt dat dit niet onder de woon-werk kilometers valt. En al viel het daar wel onder, de aftrek voor woon-werk met de auto is ook al jaren afgeschaft.
Beetje lastig om te beantwoorden. De vraag is over welke belasting je het hebt. Inkomstenbelasting of Loonbelasting.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef FinancialBubble het volgende:
Je kan bepaalde kosten die je voor je werk maakt toch aftrekken van de belasting? Geldt dit ook voor parkeerkosten?
En TS reageert niet meer als er niet gescholden wordt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
we weten eigenlijk te weinig van de ts om een goed antwoord te kunnen geven.
Een lang verhaal maar het komt er dus op neer dat TS het niet kan aftrekken omdat hij het heeft over de IB (en niet over een vergoeding of verstrekking voor de LB). Maar die conclusie hadden we al getrokken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Beetje lastig om te beantwoorden. De vraag is over welke belasting je het hebt. Inkomstenbelasting of Loonbelasting.
Voor de inkomstenbelasting volgens mij niet (3.81 jo 3.83 IB2001): alleen reisaftrek onder bepaalde voorwaarden.
Voor de loonbelasting hangt het er vanaf. Iig niet als het gaat om parkeerkosten bij werknemer thuis. En het is waarschijnlijk dat de parkeerkosten die jij in gedachte hebt, al zitten verdisconteerd in de ¤0,19 per km vrije vergoeding of verstrekking (art. 15b lid 1 onder a LB).
Maar of je deze vergoeding krijgt hangt af van je werkgever en over wat voor soort parkeerkosten het nou eigenlijk gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |