Dat dus, even langs de dierenarts ermee, kijken hoe die erover denkt. Maar klinkt niet alsof dat beestje nog een prettig leven heeftquote:Op zaterdag 12 december 2009 11:56 schreef babipangang het volgende:
volgens mij lijdt die kat kei veel hiermee, beter laten inslapen
Huh, heeft ze dan nooit eerder een arts nodig gehad?quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:09 schreef KNAK het volgende:
erg lastig is het inderdaad.
Lijden is iets wat ik inderdaad niet wil, maar afgezien de kwalen komt de kat nog steeds in de avond naast me liggen en lijkt het wel ok.
Overleggen met een dierenarts gaat lastig, TS woont in Bangladesh waar ze dus amper een normale dokter voor mensen hebben. Er zijn er wel een aantal maar van verhalen hoor ik dat ze niet echt betrouwbaar zijn. Een spuitje geven is makkelijk, maar echt weten of de kat door een lijdensweg gaat niet.
TS moet er wel bij zeggen dat de kat een taaie is. Die woont nu 9 jaar buiten NL, eerst 6 jaar (noord en zuid) India, nu 3 jaar Bangladesh, heeft al dat gereis en de hitte goed doorstaan.
....lastige beslissing, ik wil het liever niet maar weet ergens wel dat het langzaam einde verhaal is
quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:38 schreef Radio-silence het volgende:
Wij hadden er ook eentje van 22 jaar, kreeg op zijn 16de rot in zijn tand en toen zijn al zijn tanden getrokken. Hij kon vreten als de beste daarna nog. Maar zo rond zijn 21ste werd die slechter, magerder, beetje verward. Leek een beetje op dementie, daarna werd die ook vaker ziek en had die waarschijnlijk een aantal hersenbloedingen gehad. Je merkt het ook aan ze dat ze zich minder goed verzorgen. Slechtere vacht etc...
Op een gegeven moment werd die echt slecht en had die pijn en toen hebben we hem in laten slapen.
[ afbeelding ]
Dit was die ongeveer een maand voordat we hem in lieten slapen.
Maar als een kat(dier) pijn heeft die niet meer te verhelpen is moet je hem eigenlijk laten inslapen, want dan heeft de kat er zelf niks meer aan en hou je hem alleen bij je voor je eigen gevoel. Hoe rot dat ook is.
Pijnquote:Op zaterdag 12 december 2009 11:47 schreef KNAK het volgende:
- staart soms met kop beetje gebogen voor zich uit.
Met alles behalve dit stukje eens.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef Cat22 het volgende:
Het is altijd te vroeg je huisdier te laten gaan, maar 21 jaar is een mooie leeftijd voor een kat. Sterkte met je beslissing!
Wat ik bedoel is dat je je huisdier het liefste bij je wil houden zolang jijzelf leeft. Maar aangezien katten minder oud worden dan mensen en dat dus in de meeste gevallen niet gaat lukken, is 21 jaar een mooie tijd om je huisdier bij je te hebben gehad.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Met alles behalve dit stukje eens.
Je wil je dier nooit missen, maar ik vind 21 jaar en in deze conditie niet 'te vroeg' om dat beessie te laten gaan
Op sterilisatie 19 jaar terug en medicijnen wat 4 jaar geleden wat er met haar gebeurde (volgende indiase DA iets met 1 van dr organen) niet nee........ze was/is een taaie......quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Huh, heeft ze dan nooit eerder een arts nodig gehad?
dat..quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:03 schreef heaven7 het volgende:
Gut, 21 jaarMaar het klinkt niet heel fijn meer..
quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:23 schreef childintime het volgende:
A gossie....... Sterkte ermee.
Mijn moeder heeft ook zo'n oude kat; niet precies bekend hoe oud, want ze kwam van de dierenverplaatsingsdienst. Maar als ik 'r zo zie denk ik toch zo rond de 18 op z'n minst. Ze eet en vergeet ook en staat dus de hele dag om eten te mauwen. Mauwt sowieso de hele dag, want ze is zowat doof dus hoort zichzelf niet meer. Zodra je in haar buurt komt (en dit merkt ze op door luchtverplaatsing/ trilling), mauwt ze. Ze spint nog wel als je haar aait. Maar veel is het niet meer. Ze is ook veel afgevallen en slaapt zowat de hele dag. Het enge is dat ze bv ook haar nagels niet meer goed kan intrekken en soms vast zit ergens aan. Je kunt haar dus ook eigenlijk niet eens meer een hele dag alleen laten...
keuze is helaas al gemaakt....over 8 uur is het zoverquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:24 schreef D. het volgende:
Het klinkt idd niet goed, maar hak die knoop maar eens door...
Veel sterkte met het maken van je keuze
Je hebt alles gedaan. Als ze zo oud zijn dat ze vergeten dat ze net hebben gegeten en al die lichamelijke klachten erbij krijgen is het moeilijk, maar een goede beslissing. Je wilt niet wachten tot ze uiteindelijk misschien aan nierfalen oid vanzelf doodgaat. Ik heb een kat gehad die op deze manier is doodgegaan en dat is echt afschuwelijk. Jouw kat is ws zo dement, dat ze niet eens meer weet wat er gebeurt. Maar het blijft moeilijk; het is het laatste wat je voor haar kunt doen, er iig voor zorgen dat ze geen pijnlijke, nare dood hoeft te ondergaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
keuze is helaas al gemaakt....over 8 uur is het zover
Wat een mooie poes was ze, en zo aandoenlijk op haar laatste foto.quote:Op maandag 14 december 2009 07:49 schreef KNAK het volgende:
Gisteren ingeslapen..heb er wel vrede mee.
DA zei blij te zijn voor het beestje dat we dit hadden besloten na haar gezien te hebben. Het was hoognodig tijd.
Eerst spuitje voor slapen, 10 minuten later de verlossende spuit en einde verhaal.
[ afbeelding ]
20 jaar, een jaar terug
[ afbeelding ]
2 dagen terug, een schaduw van wat ze ooit was geweest
R.I.P.
Misschien heeft hij nog wel jaren te gaan D. Natuurlijk zijn het verdriet en gemis er, maar als het goed is kun je ook terugkijken op een mooi kattenleven waarin je er voor je beestje was.quote:Op maandag 14 december 2009 08:06 schreef D. het volgende:
Mijn oudste is nu 13,5, en ik kijk er nu al tegenop.
Feit dat ie sprekend op jouw kat lijkt helpt ook niet echt
http://img.photobucket.com/albums/v608/D8D8D8D8/d231860d.jpg
Dit slaat echt nergens opquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:31 schreef Aarskaboutertje het volgende:
wie verhuist er nu ook naar bangladesh, wetende dat je daar voor dit soort dingen zal komen te staan. Niet ALS heh... maar weten DAT. Onvermijdelijk namelijk.
Beste advies voor degene voor wie je de vraag gesteld hebt: ga weg uit BD.
En wat de kat betreft, weet je zeker dat het diertje daar wel op een waardige manier aan het einde komt dan, als er al niet even met de dierenarts overlegd kan worden?
Heel vervelend, dit soort situaties.
Uiteraard heeft ze (hebben ze eigenlijk, want heb er 2) nog jaren te gaan, maar ook het idee over 8 jaar afscheid te moeten nemen bevalt me nietquote:Op maandag 14 december 2009 08:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien heeft hij nog wel jaren te gaan D. Natuurlijk zijn het verdriet en gemis er, maar als het goed is kun je ook terugkijken op een mooi kattenleven waarin je er voor je beestje was.
Ik hoop het wel voor jou en je beestjes. Helaas word ik nu met mijn neus op het feit gedrukt dat katten niet altijd oud worden. Onze kat van 12 jaar moeten we een dezer dagen ook laten in laten slapen. Beh.quote:Op maandag 14 december 2009 08:26 schreef D. het volgende:
[..]
Uiteraard heeft ze (hebben ze eigenlijk, want heb er 2) nog jaren te gaan, maar ook het idee over 8 jaar afscheid te moeten nemen bevalt me niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |