abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46105185
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:37 schreef runaway het volgende:

[..]

Let op voor zakkenrollers!! Ook als je iets gaat eten of drinken, hang je tas NOOOOIT over een stoel ofzo!

Do's: Bezoek puerto del sol, plaza mayor, en wandel wat rond en geniet! Verder is de metro erg handig en snel, alhoewel wandelen hier ook niet erg is!
Dont's: teveel museums bezoeken (saaaaai), in bed blijven liggen
www.pasandthecity.nl Zij is kort na aankomst berooft. Kwam haar link tegen op hyves en het blijkt dat ze hier in de buurt woont. Do: Bocadillo Calamares bij een tent achter Plaza Mayor. Het zit in een steegje als je het plein verlaat. Echte aanrader! Ben er zelf niet zo gek op, maar vrienden van mij hier zijn er wild van. Andere Do: Veel museums zijn gratis op zondag. Prado is echt schitterend

Don't: Joy en Palacio, tenzij je van tenten houdt met heel veel buitenlanders en waar de sfeer net iets over-the-top is. Andere don't: Met de metro van sight naar sight gaan. Met lopen kom je zoveel mooie dingen tegen.

Het regent hier pijpestelen overigens. Dacht dat het hier (bijna) nooit regende
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_46110762
Voelt net als Nederland hier vandaag ja.
In een straatje dat uitloopt op Puerta del Sol zit een kroeg in de kelder. Kannen sangria drinken voor weinig geld. (check de piano speler ) Aanrader.
pi_46137986
Prima tips dit!

Ik heb een connectie in Madrid die gaat kijken voor kaartjes. Tassen zullen we niet bij ons hebben als we iets gaan drinken, zijn met 4 gasten. Overigens zit ons hotel op letterlijk steenworp afstand van het Plaza Mayor. Dat Bocadillo Calamares klinkt prima!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:51:14 #154
43551 johnny_rabbitte
Levend kun je meer...
pi_46138215
Zeg dog, sinds wanneer ben jij voor go ahead?
For sale: Parachute, only used once, never opened, small stain
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:51:52 #155
43551 johnny_rabbitte
Levend kun je meer...
pi_46138242
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:

In een straatje dat uitloopt op Puerta del Sol zit een kroeg in de kelder. Kannen sangria drinken voor weinig geld. (check de piano speler ) Aanrader.
Dit klinkt goed, weet je toevallig een naam?
For sale: Parachute, only used once, never opened, small stain
pi_46143126
GIsteren in Palacia geweest, echt heeeel erg mooi!!!

Iemand in voor een crazy meeting? *doet spontane gooi*
pi_46143202
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:51 schreef johnny_rabbitte het volgende:
Zeg dog, sinds wanneer ben jij voor go ahead?
Niet meer en nooit geweest. Weddenschapje verloren...

Schoen opeten #2 Wie durft?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_46148199
Iemand bekend met 'Hotel Marlasca' ? Dat zit als het goed is midden in het centrum!
Noot noot.
pi_46154870
Vanavond naar guy gember & Sven vath als alles goed gaat

Niet verkeerd
pi_46155800
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:49 schreef Jojoortje het volgende:
Iemand bekend met 'Hotel Marlasca' ? Dat zit als het goed is midden in het centrum!
Daar heb ik zo'n 8 jaar geleden eens overnacht... herinner me nog dat er niemand Engels sprak (en ik geen Spaans) en het interieur uit 1880 ofzo kwam. Maar goed, het was goedkoop, in het centrum, schoon en je kon er slapen

De straten eromheen zaten toen wel vol met hostals van veel mindere (lees: dubieuze) kwaliteit.
pi_46157982
ik zit in hostel 'los amigos' , 16 euro per nacht en prima kwaliteit! (en supergezellig!!!!!!!!!!)
pi_46300142
Ga niet (echt NIET) naar het Ole Hostel... Het is goedkoop, dat inderdaad, maar het is een groot schimmelhostel! We waren met vier en we kregen wel een eigen kamer met 2 stapelbedden, maar een van de bovenste bedden 'viel' naar links! Doodeng... En overal zat schimmel en het was echt ontzettend muf. De douches en de wc's zaten naast de tv-ruimte, en er waren maar 2 wc's die het deden voor het hele hostel en elke keer in je pyama langs al die mensen in de tv-kamer lopen is ook niks... Het ontbijt was nog wel te doen, dat was gewoon brood met jam, maar om nou echt te zeggen lekker...

Madrid zelf is wel helemaal goed!! Ga ook langs het grote park bij het Prado in de buurt, erg leuk!
pi_46375779
Palacio is ook niet een aanrader, wat een baggertent is dat zeg.
Muziek
pi_46377875
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Muziek
latin-zaal is wel ok toch??? Die trance-zaal is idd wat minder

Pacha inmiddels gehad (woensdag). Tent met potentie denk ik... Leuke muziek, alleen wat leegjes (maar goed, was woensdag he )
  maandag 19 februari 2007 @ 13:45:13 #165
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_46455873
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Muziek
Lerares bij mij op school zei het zo: ,,Je moet het een keer gezien hebben, maar dat is alles''

Op woensdag naar Chesterfield/Bourbon Street is beter dan donderdagavond palacio
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 19 februari 2007 @ 16:09:39 #166
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46460230
Een tip voor flamencoliefhebbers die binnenkort naar Madrid gaan:
De voorstelling Al Natural van de jonge dansers Farru, Barullo y José Maya met begeleiding van zang, percussie en gitaar en een hilarisch gastoptreden van de Amerikaanse tapdanser Van The Man Porter. Zie http://tinylink.com/?IZLLEy05pB
Ik ben afgelopen zaterdag naar deze geweldige voorstelling geweest, het publiek brak de zaal af.
Je kunt kaartjes reserveren via www.topticketline.es, laatste voorstelling 18 maart
It's not a lie, if you believe
pi_46855516
vanavond naar een tresor party!! Voor mensen die into toffe muziek (=techno/minimal/dnb) zijn:
www.clubbingspain.com

Iemand nog leuke disco/kroeg tips?

Ik tip areia !
pi_46855858
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:06 schreef runaway het volgende:
Iemand nog leuke disco/kroeg tips?

Ik tip areia !
Zit je daar nog steeds dan?

Tips zijn welkom, ik ben er over drie weken
pi_46858745
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zit je daar nog steeds dan?

Tips zijn welkom, ik ben er over drie weken
Ik woon er tot juli

Waar houd je van?

Dance : www.clubbingspain.com

bekende discotheken: joy eslava (nog niet geweest), palacio (mooi gebouw, klote trancezaal, een zaal wel leuk), pacha (vette muziek (house/techno), mooie club, binnenkomen schijnt moeilijk te zijn in het weekend), kapital (7 verdiepingen, nog niet geweest)
pi_46870375
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:39 schreef runaway het volgende:
Waar houd je van?
Kleine rock / indie / pop / jazz concerten en bijbehorende kroegen. En soms wat groots is ook wel leuk
pi_46909620
We willen van de zomer misschien naar Madrid en omgeving gaan. Is dat aan te raden of is het echt te heet? Vorig jaar zijn we o.m. in Rome geweest.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:15:03 #172
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46910499
Madrid is midden in de zomer wel érg heet, temperatuur loopt met gemak op naar 40 graden, en dat met vrij weinig wind. Ik zou het voorjaar of het najaar verkiezen voor die omgeving, maar ja, het kán natuurlijk wel
pi_46997171
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 03:39 schreef DutchTrain het volgende:
Kleine rock / indie / pop / jazz concerten en bijbehorende kroegen.
Zo te zien moet ik daarvoor naar Gruta 77 en Tabóo

http://www.gruta77.com/
http://www.taboo-madrid.com/
pi_47012504
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:51 schreef Herodus het volgende:
We willen van de zomer misschien naar Madrid en omgeving gaan. Is dat aan te raden of is het echt te heet? Vorig jaar zijn we o.m. in Rome geweest.
Ik ben er afgelopen jaar half juli een paar dagen geweest Het is erg warm dan, eigenlijk wel een beetje te warm als je echt wat dingen wilt zien. Het gaat wel, wij hebben het ook overleefd ook al waren we de hele dag op pad, maar er gaan dan toch gemakkelijk een aantal grote flessen water doorheen op een dag. En al haal je alleen adem bij wijze van spreke, als het 40 graden is zweet je daar al van
Het ligt er een beetje aan ook hoe goed je tegen warmte kunt, een hotel met airco is sowieso aan te raden (daar ben je echt heel blij mee). Sommige metro rijtuigen hebben ook airco, anderen niet. 's Avonds koelde het wel wat af trouwens.

Kortom, het is te doen, maar heel erg aan te raden is het niet. Het is gewoon gruwelijk warm, dus als je twijfelt tussen andere steden zou ik dat doen, en Madrid een keer in het voorjaar of in het najaar doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47017821
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen jaar half juli een paar dagen geweest Het is erg warm dan, eigenlijk wel een beetje te warm als je echt wat dingen wilt zien. Het gaat wel, wij hebben het ook overleefd ook al waren we de hele dag op pad, maar er gaan dan toch gemakkelijk een aantal grote flessen water doorheen op een dag. En al haal je alleen adem bij wijze van spreke, als het 40 graden is zweet je daar al van
Het ligt er een beetje aan ook hoe goed je tegen warmte kunt, een hotel met airco is sowieso aan te raden (daar ben je echt heel blij mee). Sommige metro rijtuigen hebben ook airco, anderen niet. 's Avonds koelde het wel wat af trouwens.

Kortom, het is te doen, maar heel erg aan te raden is het niet. Het is gewoon gruwelijk warm, dus als je twijfelt tussen andere steden zou ik dat doen, en Madrid een keer in het voorjaar of in het najaar doen.
ja, dat kan dus helaas niet ivm. werkzaamheden. Bovendien gaan we kamperen, dus airco zit er niet in.

Hmm, ik wil er vooral heen vanwege de musea, en ik gok er een beetje op dat die een bepaald klimaatbeheersingssyteem hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')