abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 19:45:24 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_54832262
even een tvp-tje, ga misschien in de meivakantie naar Madrid
  zondag 25 november 2007 @ 22:32:27 #277
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54836823
Ik ben er in juni 4 dagen geweest (voor het eerst) en de stad heeft echt mijn hart veroverd. Ik, die altijd fervent Barcelonafanaat was, moest ineens tóch toegeven dat ook Madrid heel gezellig en bijzonder charmant is. Ik moet zeggen; we vielen ook met onze neus in de boter, want er was een gigantische gay-pride-achtig festival. Dit resulteerde in 3 uitmuntend goede avonden, tussen de tienduizenden homo's die de stad over hadden genomen, op avond 3 een gay-parade en uiteindelijk tot 6 uur 's nachts op een kliko staan dansen, midden op een afgeladen plein vol uitzinnige nichten. Was te gek!
We wilden héél cultureel doen, uiteraard. Maar realiteit is dat we alleen het Reina Sofia hebben bezocht (prachtige werken gezien, met als klap op de vuurpijl een tóch wel erg imposante Guernica) en verder alleen maar van tapasbar naar tapasbar zijn gezworven. Oh nee, we hebben tassen, shirtjes en zonnebrillen gekocht op El Rastro, zijn héél veel parque del Retiro geweest, maar dat was het wel zo'n beetje. Maar mai oh mai.... die Madrilenen weten wél hoe je tapas moet maken zeg! Ik heb echt heel erg genoten van de gezellige barretjes, terrasjes, het mooie weer, het fantastische eten en de fijne mensen. Ik hoor dat dit vaak als anders wordt ervaren (met name de mensen), maar dit weekend (wellicht mede door het festival) was iedereen alleen maar leuk en aardig. Ik vond Madrid TOP!

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 26-11-2007 11:46:06 ]
pi_54836972
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:32 schreef renzell het volgende:
Ik ben er in juni 4 dagen geweest (voor het eerst) en de stad heeft echt mijn hart veroverd. Ik, die altijd fervent Barcelonafanaat was, moest ineens tóch toegeven dat Madrid heel gezellig en bijzonder charmant is. Ik moet zeggen; we vielen ook met onze neus in de boter, want er was een gigantische gay-pride-achtig festival. Dit resulteerde in 3 uitmuntend goede avonden, tussen de tienduizenden homo's die de stad over hadden genomen, op avond 3 een gay-parade en uiteindelijk tot 6 uur 's nachts op een kliko staan dansen, midden op een afgeladen plein vol uitzinnige nichten. Was te gek!
We wilden héél cultureel doen, uiteraard. Maar realiteit is dat we alleen het Reina Sofia hebben bezocht (prachtige werken gezien, met als klap op de vuurpijl een tóch wel erg imposante Guernica) en verder alleen maar van tapasbar naar tapasbar zijn gezworvan. Oh nee, we hebben tassen, shirtjes en zonnebrillen gekocht op El Rastro, zijn héél veel parque del Retiro geweest, maar dat was het wel zo'n beetje. Maar mai oh mai.... die Madrilenen weten wél hoe je tapas moet maken zeg! Ik heb echt heel erg genoten van de gezellige barretjes, terrasjes, het mooie weer, het fantastische eten en de fijne mensen. Ik hoor dat dit vaak als anders wordt ervaren (met name de mensen), maar dit weekend (wellicht mede door het festival) was iedereen alleen maar leuk en aardig. Ik vond Madrid TOP!
Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
  zondag 25 november 2007 @ 22:44:31 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54837237
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
Dat denk ik ook. Man, ik heb me haast ongans gegeten aan de heerlijkheden. Ieder terras was een excuus om een biertje te gaan drinken, zogezegd. En ja, als je tóch een biertje hebt, dan ook maar meteen wat tapas erbij, toch? Ben je trouwens in die prachtige 'Palacios del Jamón' geweest? HET concept van de eeuw, vind ik. Een uitmuntende slagerij(keten) waar je tevens een bar hebt, broodjes kunt bestellen en bier kunt drinken. Echt helemaal aan mij besteeed, zoiets.
pi_54837410
quote:

[..]

Weinig? Je snapte wel dat een portie tapas niet bedoeld is als een volledige maaltijd, hè?
pi_54871223
Madrid eind oktober voor het eerst geweest geweldig! Hotel vlakbij Puerta del Sol. 'Ham museum' op de hoek, heerlijk eten en mjammie wijntjes.

3 dagen rondgezworven, veel gegeten, wijntjes en biertjes op, geshopt, mooie gebouwen bewonderd en van schitterend weer genoten. Chueca viel wat tegen maar verder tooooop! en eten zo heerlijk goedkoop. Wil teruuuuug!
  donderdag 29 november 2007 @ 18:57:54 #282
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_54925570
quote:

[..]

Als je meer wilt, moet je een ración bestellen.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 29 november 2007 @ 19:20:27 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_54926168
Heeft er iemand suggesties voor een goed hotel of appartement in Madrid, niet te duur, voor 3 personen?
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 19:31:10 #284
45833 crew  Fogel
pi_54926478
Ligt er een beetje aan wat je duur vind, maar dit is in ieder geval een redelijk/goed, vrij centraal gelegen hotel voor een OK prijs: http://www.solmelia.com/s(...)jsp?codigoHotel=2815
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 29 november 2007 @ 19:39:03 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_54926700
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:31 schreef Fogel het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je duur vind, maar dit is in ieder geval een redelijk/goed, vrij centraal gelegen hotel voor een OK prijs: http://www.solmelia.com/s(...)jsp?codigoHotel=2815
Als je met z'n 3-en op één kamer kan is 84 euro prima, maar als dat niet kan wordt het 2 keer zo duur. Daarom gaat er van mij ook een lichte voorkeur uit naar een appartementje (en ik realiseer me dat dat waarschijnlijk iets duurder is).
pi_54926758
Ik kan iedereen die naar Madrid gaat Hotel de las Letras aanbevelen. Ligt perfect en super service.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:11:58 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_54927726
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:40 schreef Lassekjus het volgende:
Ik kan iedereen die naar Madrid gaat Hotel de las Letras aanbevelen. Ligt perfect en super service.
mag dan ook wel voor bijna 200 euro per nacht
  zondag 6 januari 2008 @ 23:58:33 #288
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_55836992
Moest de nacht van vrijdag op zaterdag lang wachten op Madrid ivm een doorvlucht. Tja dan ga je de stad maar in. Je merkt het goed dat de metroschoonmakers staken... maar gelukkig niet zo erg als Amsterdam CS met koninginnedag. En de Dixi of plaskruizen hebben ze er nog niet uitgevonden....
Anyway laatste metro richting de stad, na wat info bleek het bij metrostation 'Sol' allemaal te gebeuren. Vond het nachtleven nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Ben naar El Pirata geweest, een leuke tent, lijkend op een Nederlands danscafé, maar dan met uitsluitend Spanjaarden. Sluit echter om 3 uur, net als alle andere kroegjes. Sta je dan in de stad, alleen dure discotheken zijn nog open, maar wel om 6 uur terug op het vliegveld zijn
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_55896068
tvp

Komende zomer een week Valencia en daarna een week Madrid met tussendoor waarschijnlijk nog een nachtje Ibiza.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56012774
Zitten er nog fokkers in Madrid???
pi_56022363
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Knoekie het volgende:
Zitten er nog fokkers in Madrid???
Ja, ik woon er, maar ik ga eind deze maand verhuizen naar Londen
pi_56314809
Over pakweg 2,5 uur vertrekt m'n vlucht naar Madrid. Voor een weekendje. Eens even kijken of Madrid in januari ook tof is.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 27 januari 2008 @ 02:35:52 #293
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_56333540
Briljante stad, samen met Berlijn de meest dynamische van Europa. Tips: veel lopen. Loop door Cueca en, ga 's avonds uit in Malasana (boheems) , Salamanca (goede clubs) of La Latina (vooral zondagavond). Vermijd Sol en Plaza Mayor behalve na 2 uur 's nachts. Zondag overdag mojitos drinken op straat om 11.00 in Lavapies aan achterkant Rastro.

Verder: Tapas y canas bij Atleti stadion voor wedstrijd; retiro in de morgen; arguelles voor aperitief.
pi_56346179
Goede tips
  zondag 27 januari 2008 @ 21:19:13 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56348652
quote:
Vermijd Sol en Plaza Mayor behalve na 2 uur 's nachts
waarom?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:15:21 #296
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_56387024
waarom moeten we sol vermijden ?
pi_56388264
heerlijke stad, ga eind februari weer naar een vriendin.

must sees; het treinstation met een mini indoor parkje, la reina sofia en het nachtleven. ik heb me overal vermaakt, van ananda in chueca ( travestieten en mini talentenjacht, heel vermakelijk) tot kapital 7 verdiepingen aan mensen die alleen maar willen scoren en drinken ! Geweldig toch?
pi_56389236
Madrid was ontzettend gaaf. Afgelopen zaterdag heen, en maandagochtend weer terug. Strakblauwe lucht en fel zonnetje, dus prima terrasweer. Zaterdagnacht inderdaad in Kapital wezen stappen. Wat een tent, ongelofelijk. Overigens viel dat drinken wel mee daar: 7 euro voor een biertje.

- Beverly Sills
pi_56392218
die bootjes! ik wil ook in die bootjes zitten, waar is dat?

oh en ja, toen ik er was was ik met een meisje dat binnen no-time naam had gemaakt in madrid en duizend connecties had. we mochten dus overal op de gastenlijst en kregen drankbonnen toegestopt, handig wel.

sowieso is het slim om toch een keer je costa-frustraties aan de kant te zetten en aan te pappen met proppers in madrid, scheelt geld!
pi_56395953
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:54 schreef tokyo het volgende:
die bootjes! ik wil ook in die bootjes zitten, waar is dat?

oh en ja, toen ik er was was ik met een meisje dat binnen no-time naam had gemaakt in madrid en duizend connecties had. we mochten dus overal op de gastenlijst en kregen drankbonnen toegestopt, handig wel.

sowieso is het slim om toch een keer je costa-frustraties aan de kant te zetten en aan te pappen met proppers in madrid, scheelt geld!
De bootjes waren in Parque del Retiro, in hetzelfde park als het glazen paleis en die vreemde bomen. Behoorlijk groot en mooi aangelegd. Weer eens wat anders dan het Vondelpark in ieder geval.

Kijk, dat is beter. We waren inderdaad ook op zoek naar proppers, maar die konden we zo gauw niet vinden. Met flyer was het 14,- euro geweest in plaats van 20,- en bovendien met twee gratis drankjes, i.p.v. één. Ondanks dat prima vermaakt. Ongelofelijk vette tent.
- Beverly Sills
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')