Hmm, kan ik me voorstellen. En ik vind ook dat echt niet iedereen hoeft te weten hoeveel je verdient, maar het valt me gewoon op dat Nederlanders soms echt zo geheimzinnig doen, dan denk ik echt van 'Ben je bang dat ze je gaan beroven of zo?'.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, maar je krijgt ook al snel te horen dat je verwend/kakker/overdreven bent als je bovengemiddeld verdient. Veel Nederlanders hebben last van jaloezie (mijn buurman heeft een nieuwe auto en flatscreen TV? IK OOK!) e.d.
Keeping up with the jonesesquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, maar je krijgt ook al snel te horen dat je verwend/kakker/overdreven bent als je bovengemiddeld verdient. Veel Nederlanders hebben last van jaloezie (mijn buurman heeft een nieuwe auto en flatscreen TV? IK OOK!) e.d.
Dat is wel zo, er heerst een Nederland een beetje een taboe op dat soort dingen. Iets met niet met je kop boven het maaiveld mogen uitsteken of zoquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmm, kan ik me voorstellen. En ik vind ook dat echt niet iedereen hoeft te weten hoeveel je verdient, maar het valt me gewoon op dat Nederlanders soms echt zo geheimzinnig doen, dan denk ik echt van 'Ben je bang dat ze je gaan beroven of zo?'.
Bruto/netto?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Ik gok op 4000-4500 euro per maand samen.
Hmm, je hebt wel gelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar ik schiet er toch verder niks mee op? En mischien word ik ooit nog wel eens gegoogeld door iemand, lijtk me nou niet echt dingen die je rond wil strooien.
quote:
Stupid Dutch.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, er heerst een Nederland een beetje een taboe op dat soort dingen. Iets met niet met je kop boven het maaiveld mogen uitsteken of zo.
Je sprak over een gemiddelde, dan vraag ik me af wat het gemiddelde ongeveer is. Jij zegt 4000-4500 om het gemiddelde aan te geven, als je dat kunt gokken, denk ik dat je ook wel weet of je over bruto of netto spreekt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Ik zeg toch dat ik niet weet hoeveel mijn ouders verdienen en dan kom jij vragen bruto of netto.
Is volgens mij ook een beetje zo in Duutsland, heurquote:
Met gemiddeld bedoel ik dat wij aardig rond kunnen komen. Is dat genoeg? Wij wonen trouwens in een middenklasse koophuis met 4 kamers, 1 badkamer en een ruime woonkamer. Wel een kleine keuken, maar wel een grote garage.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je sprak over een gemiddelde, dan vraag ik me af wat het gemiddelde ongeveer is. Jij zegt 4000-4500 om het gemiddelde aan te geven, als je dat kunt gokken, denk ik dat je ook wel weet of je over bruto of netto spreekt.
Er zijn mensen die het niet melden omdat ze het te weinig vinden. Ik zou het ook niet zo snel melden op internet, maar niet als reden omdat het weinig is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Is volgens mij ook een beetje zo in Duutsland, heur. Maar ja, écht boeiend is het toch ook weer niet
?
Mischien zijn ze bang om een 'sloeber'-labeltje opgeplakt te krijgen door weetikveel wie?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het niet melden omdat ze het te weinig vinden. Ik zou het ook niet zo snel melden op internet, maar niet als reden omdat het weinig is.
Damn, hoe groot is jullie huis dan wel niet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier in Egypte hebben alle (luxe) huizen slaapkamers met eigen badkamer. Ik heb er net 5 in ons huis geteld, exclusief die van de maidsroom/chauffeurskamer
.
Ik zou zeggen 4000 tot 4500 bruto. Tenminste, wij hebben volgens mij zoiets en koophuis, ook 4 kamers, 1 badkamer, "ruime" woonkamer (kan dat niet zo goed zeggen) en een garage. 3 kinderen en wij kunnen ook aardig rondkomen, m'n schatting, tot zover.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Met gemiddeld bedoel ik dat wij aardig rond kunnen komen. Is dat genoeg? Wij wonen trouwens in een middenklasse koophuis met 4 kamers, 1 badkamer en een ruime woonkamer. Wel een kleine keuken, maar wel een grote garage.
......
Dus schat maar in.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 4000 tot 4500 bruto. Tenminste, wij hebben volgens mij zoiets en koophuis, ook 4 kamers, 1 badkamer, "ruime" woonkamer (kan dat niet zo goed zeggen) en een garage. 3 kinderen en wij kunnen ook aardig rondkomen, m'n schatting, tot zover.
Vind het toch wel raar dat mensen er zoveel waarde aan hechten. Ik snap dat je het vervelend vindt als je het echt heel slecht hebt, maar stel je ouders komen rond, soms met een beetje moeite, dan snap ik het probleem niet. Je bent dan echt niet de enige in Nederland.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Hier in Egypte hebben alle (luxe) huizen slaapkamers met eigen badkamer. Ik heb er net 5 in ons huis geteld, exclusief die van de maidsroom/chauffeurskamer
.
[..]
Mischien zijn ze bang om een 'sloeber'-labeltje opgeplakt te krijgen door weetikveel wie?
Maar ik gaf toch wel een redelijke reden?
Overdrevenquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn, hoe groot is jullie huis dan wel niet.
Toch een belangrijke lokkerquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Overdreven. In principe is het niet groter dan ons huis in Nederland (een verbouwde boerderij), maar het is gewoon véééééééél beter ingedeeld en luxer. Wel een stap omhoog vergeleken met het huis waar we in Oman in woonden, maar hier is 'een mooi huis' een van de weinige lokkertjes van Cairo, anders zouden weinig mensen hier willen werken.
Raki om te vergetenquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:50 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben jaloers.
Een kakwijk buiten de stad is het, wel prachtig groen met parken en vijvers en dergelijke. In Cairo zelf is het allemaal stukken minder, al helemaal als je ziet waar de gemiddelde Egyptenaar woontquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Toch een belangrijke lokkerals de omgeving ook niet erg slecht is.
Toch zou ik er niet veel over klagen, lekker weer, mooi huis en groen. Heerlijke vakantie gewoon.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een kakwijk buiten de stad is het, wel prachtig groen met parken en vijvers en dergelijke. In Cairo zelf is het allemaal stukken minder, al helemaal als je ziet waar de gemiddelde Egyptenaar woont. Aan de ene kant wel sneu, aan de andere kant zijn ze wel blij als ze voor een expat mogen werken aangezien ze dan weinig hoeven te werken voor relatief veel geld.
En aangezien onze chauffeur de helft van de dag toch niks te doen heeft kan ik hem zovaak nodig gebruiken om uitstapjes te makenquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Toch zou ik er niet veel over klagen, lekker weer, mooi huis en groen. Heerlijke vakantie gewoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |