abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75519018
Ik heb een vraag met betrekking tot het annuleren van een bungalow bij Landal
Ik heb zelf een paar maanden geleden 4 bungalows op mijn naam gereserveerd. Het idee was dat ik vervolgens de vier rekeningen aan de zelfbenoemde 4 'hoofdhuurders' gaf en die vervolgens de boel zouden betalen.
Zo geschiedde en dit is ook bijna allemaal goed gegaan.
Ware het niet dat 1 van mijn 'vrienden' mij vorige maand opeens belde dat hij het toch niet voor elkaar ging krijgen om mee te gaan en het dus geannuleerd moest worden. Hierbij zou hij dan wel 30% kwijt zijn, een bedrag wat hij al betaald had.
Nu blijkt echter in de voorwaarden van Landal te staan dat als je later dan 28 dagen voor vertrek annuleert, je alsnog 100% van het bedrag moet betalen. Hier kwam ik pas achter na de annulering. Gevolg:
De rest van het bedrag moet alsnog betaalt worden (ruim 400 euro) en ik heb geen huisje meer. Het grote nadeel is nu natuurlijk dat alles op mijn naam staat, en ze van mij die 400 euro willen. dit terwijl het eigenlijk de schuld is van diegene die zo laat zich heeft afgemeld.
Bestaat er denken jullie een mogelijkheid dat ik hier onder uit kan komen? Ik heb een annuleringsverzekering, maar er moet wel heel wat aan de hand zijn wil je daarvoor in aanmerking komen..
Iemand suggesties? Of bestaat er wellicht een manier om de schade alsnog op die jongen te verhalen?
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 15:13:54 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75519165
Je kan het op die jongen verhalen aangezien je een mondelinge overeenkomst had. Echter zal je dat wel moeten bewijzen als die gast moeilijk gaat doen.
pi_75519225
Annuleringsverzekering is vaak al bullshit. Als iemand doodt gaat maakt mij die 400 euro dus ook niet meer uit. Dus daar kom je niet uit. Jij hebt geboekt dus lijkt mij fair dat jij ook de verantwoording draagt. Ik zou het bedrag gewoon betalen en je vriend vriendelijk te vragen om het als nog te voldoen.
Sappig !!
pi_75519663
Hier kom je niet onderuit, de voorwaarden zijn duidelijk en jij bent er mee akkoord gegaan. Het enige wat jij kan doen is dat geld verhalen op die vriend van je.
pi_75519791
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:13 schreef jitzzzze het volgende:
Jij schiet het voor en die jongen betaald het terug. Een andere manier is er niet vrees ik.
dat dus. ik zie het probleem niet.
pi_75519868
Ja was er al bang voor.
Toch vind ik het een vrij brute maatregel van Landal dat vanaf 28 dagen van te voren je altijd 100% van het totaalbedrag moet betalen. Er kan zo ontzettend veel gebeuren in een maand..
Ook belachelijk vind ik dat ik die annulering dan net zo goed niet had hoeven doen. Ik betaal nu nog steeds exact hetzelfde bedrag maar heb alleen geen huisje meer.
Als ik dit niet had gedaan had ik nog op zoek gekund naar anderen die in het huisje willen. Nu vang Landal de volle mep en kan het ook nog is een keer het huisje alsnog verhuren..
pi_75519909
Gewoon wat extra mensen meenemen
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 15:35:26 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75519964
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:33 schreef pekel123 het volgende:
Ja was er al bang voor.
Toch vind ik het een vrij brute maatregel van Landal dat vanaf 28 dagen van te voren je altijd 100% van het totaalbedrag moet betalen. Er kan zo ontzettend veel gebeuren in een maand..
Ook belachelijk vind ik dat ik die annulering dan net zo goed niet had hoeven doen. Ik betaal nu nog steeds exact hetzelfde bedrag maar heb alleen geen huisje meer.
Als ik dit niet had gedaan had ik nog op zoek gekund naar anderen die in het huisje willen. Nu vang Landal de volle mep en kan het ook nog is een keer het huisje alsnog verhuren..
Dat had je ook kunnen weten voordat je tekende, en als je zo slim geweest was om bovenstaande te realiseren had je ook niet op eigen naam 4 huisjes gehuurd om ze weer onder te verhuren.
pi_75520019
We hebben hier absoluut te maken met een leermomentje ja...
pi_75520029
Of [v&a]... Het is inderdaad een kutstreek, maar je had het van te voren kunnen weten.
Sappig !!
pi_75520035
Hee TS, misschien wil ik dat huisje wel.

Waar en wanneer en hoe duur?
pi_75520052
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat had je ook kunnen weten voordat je tekende, en als je zo slim geweest was om bovenstaande te realiseren had je ook niet op eigen naam 4 huisjes gehuurd om ze weer onder te verhuren.
En dan vraag ik me ook af waarom je TS dit niet realiseerde voordat hij annuleerde, had hij alsnog een paar andere kunnen zoeken.

Maar goed, vervelend voor je, harde maatregel, toch betalen.
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 15:38:07 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75521198
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:37 schreef Conflict het volgende:
Hee TS, misschien wil ik dat huisje wel.

Waar en wanneer en hoe duur?
Dat zou zomaar een oplossing kunnen zijn. Misschien kan je hem dan nog met winst wegzetten, TS
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:06:47 #16
265768 NBT
Bigger is better.
pi_75521212
Dit heb ik ook meegemaakt, was heel boos op landal!
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_75521240
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Misschien kan je hem dan nog met winst wegzetten, TS
Die kans lijkt me klein
pi_75522161
Zoals ik al eerder zei.. dat kan dus niet omdat ik em al geannuleerd heb, dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
ik heb dus geen huisje meer en wel een rekening..
Heb voorgesteld aan de groep om het met z'n allen te betalen en daar gaat geloof ik iedereen wel akkoord mee...
pi_75522312
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:31 schreef pekel123 het volgende:
Zoals ik al eerder zei.. dat kan dus niet omdat ik em al geannuleerd heb, dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Heb voorgesteld aan de groep om het met z'n allen te betalen en daar gaat geloof ik iedereen wel akkoord mee...
lekkere vriend dat hij jullie ook laat bloeden omdat hij wilde annuleren
pi_75522380
quote:
Dat is wel heeeeeel erg coulant van iedereen. Ik zou toch zoiets hebben van 'als jij annuleert, mag jij ook betalen daarvoor'.
pi_75522392
Als je toch het volledige bedrag moet betalen kan je toch net zo goed dat huisje erbij nemen. Al laat je het gewoon leeg staan of ga je er in je eentje liggen ofzo. Of geef het weg aan een vage kennis, je kan er vanalles mee doen als je toch moet dokken.
pi_75522869
quote:
Ja was er al bang voor.
Ik vind die 28 dagen van Landal niet zo gek hoor. Als mensen tot een week voor aankomst zouden kunnen annuleren, krijgt Landal het ook niet zo makkelijk meer verhuurd natuurlijk.

Was het niet duidelijk dat je niet kon annuleren? Want als je dit had geweten had je idd zelf proberen te verhuren of 't desnoods leeg laten staan om Landal geen dubbele inkomsten te bezorgen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_75522886
quote:
Hoezo is dat een brute maatregel? Als iedereen vlak van te voren nog kan annuleren, komt Landal steeds met lege huisjes te zitten waar ze zo vlak van te voren niemand meer voor kunnen vinden.
Vind t vanuit Landal logisch hoor.
Voor echte erge dingen heb je een annuleringsverzekering.

Nu al te laat maar misschien had je de vakantie nog aan iemand anders kunnen verkopen oid .
pi_75523026
quote:

Dat is natuurlijk onzin, als je het hele bedrag moet betalen, heb je gewoon recht op dat huisje...
pi_75523285
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:00 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, als je het hele bedrag moet betalen, heb je gewoon recht op dat huisje...
Het staat zo in de voorwaarden, heb je die eerst gelezen voor je die annulering deed?
pi_75523299
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:00 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Nee, want TS heeft al bij Landal aangegeven geen gebruik te willen maken van het huisje. Daarmee doet hij afstand van zijn recht op dat huisje gedurende die periode.
pi_75527634
Kun je de annulering niet annuleren?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75528159
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Biancavia het volgende:
Kost weer 400 euro
pi_75528766
Welk park betreft het?
pi_75528793
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik denk dat Landal daar niet zo'n zin in heeft.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 08:42:03 #31
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75542837
quote:
Wat een slappe harrie's zijn jullie zeg
pi_75542872
Waarom kijk je niet eerst naar de annuleringsvoorwaarden voordat je annuleert? Je kijkt toch ook eerst naar de kosten voordat je boekt??
  zaterdag 12 december 2009 @ 08:58:27 #33
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_75542902
quote:
Hier gaat het mis
Je kan uiteraard van hun eisen dat jij je huisje mag als jij toch de volle mep betalen moet.
Dus probeer er hier op fok vanaf te komen.
Zeggen zij dat het niet kan, hoef jij natuurlijk niet te betalen (Zeker als ze zeggen dat hij inmiddels is verhuurd),
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 09:01:31 #34
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75542913
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:58 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Hier gaat het mis
Je kan uiteraard van hun eisen dat jij je huisje mag als jij toch de volle mep betalen moet.
Dus probeer er hier op fok vanaf te komen.
Zeggen zij dat het niet kan, hoef jij natuurlijk niet te betalen (Zeker als ze zeggen dat hij inmiddels is verhuurd),
Toch werkt dat niet zo. Volgens de voorwaarden waar TS mee akkoord is gegaan, moet bij late annulering het volledige bedrag betaald worden.
Er zal nergens staan dat Landal ineens de annulering weer ongedaan moet maken, of dat TS niet hoeft te betalen als Landal het huisje alsnog verhuurd krijgt.

TS is nu zijn huisje kwijt en moet betalen; zo eenvoudig is het.
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:04:13 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_75542930
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:51 schreef snellejelle het volgende:
Waarom kijk je niet eerst naar de annuleringsvoorwaarden voordat je annuleert? Je kijkt toch ook eerst naar de kosten voordat je boekt??
dit dus ..
Je leest van te voren toch de belangrijkste voorwaarden voor je uberhaupt een overeenkomt aan gaat en je handtekening zet?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 09:04:54 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75542937
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

dit dus ..
Je leest van te voren toch de belangrijkste voorwaarden voor je uberhaupt een overeenkomt aan gaat en je handtekening zet?
TS heeft vast ook een lening van DSB
pi_75586959
Ik ga nog een charme offensief proberen om toch dat huisje terug te krijgen, maar ik acht de kans zeer klein. Het staat in de voorwaarden die ik stom genoeg niet gelezen heb... De reden dat je de annulering niet meer kunt annuleren is dat Landal al een melding heeft gedaan aan de reisverzekering dat er een annulering is gedaan. Beetje gekke reden, maar het staat in de voorwaarden.
Met een beetje geluk mogen we toch gebruik maken van het huisje en dan maken we daar wel een kroeg van ofzo...
pi_75587029
Wat is er raar aan, als jij hebt geannuleerd geven ze dit door bij je reisverzekering zodat jij niet aan kan komen met iets uit de voorwaarden om het geld terug te krijgen.
Daarnaast is het nu waarschijnlijk weer gewoon vrij gegeven op de internetsite
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75589227
Een melding aan de reisverzekering??? Welke reisverzekering? En wat heeft een reisverzeekring hier mee te maken? Niets!!
pi_75647799
Ha het is toch goed gekomen
Ik heb Landal gebeld en gezegd dat niet ik heb geannuleerd, maar die vriend van me.
Door zijn foute en onoplettende gedrag ben ik de dupe geworden.
Heb het huisje nu terug gekregen!
pi_75678831
Goed van ze maar eigenlijk hadden ze gewoon het gewoon moeten melden bij de annulering.
pi_75679571
Het punt is toch dat als je het huisje nu wel neemt daar ook andere kosten bij komen toch?

Verplicht laken pakket, schoonmaak kosten..
pi_75681538
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:17 schreef pekel123 het volgende:
Ha het is toch goed gekomen
Ik heb Landal gebeld en gezegd dat niet ik heb geannuleerd, maar die vriend van me.
Door zijn foute en onoplettende gedrag ben ik de dupe geworden.
Heb het huisje nu terug gekregen!
Nice!! Heb je nu wel je lesje geleerd, jongeman ?
Sappig !!
pi_75681675
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:31 schreef Ralphmeister het volgende:
Het punt is toch dat als je het huisje nu wel neemt daar ook andere kosten bij komen toch?

daar had hij nog niet aan gedacht
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_75682351
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:31 schreef Ralphmeister het volgende:

Nee, die zitten al in de factuur verwerkt. Achteraf komen er geen kosten meer bij (tenzij je wat sloopt natuurlijk)
  woensdag 16 december 2009 @ 12:51:04 #46
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_75684224
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:59 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, die zitten al in de factuur verwerkt. Achteraf komen er geen kosten meer bij (tenzij je wat sloopt natuurlijk)
Borg van 500,-- moest ik laatst betalen bij 't inchecken op Beach Park Texel. Dat terwijl de totale rekening nog geen 300,-- was.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_75688356
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:51 schreef Xebber het volgende:

[..]

Borg van 500,-- moest ik laatst betalen bij 't inchecken op Beach Park Texel. Dat terwijl de totale rekening nog geen 300,-- was.
Borg is in beginsel geen kosten
  woensdag 16 december 2009 @ 21:42:08 #48
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_75706111
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Borg is in beginsel geen kosten
Wel als je 't een paar weken later pas teruggestort krijgt.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_75706981
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:42 schreef Xebber het volgende:

[..]

Wel als je 't een paar weken later pas teruggestort krijgt.
dan zijn 't nog geen kosten. Dan is 't een lening aan het park.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')