abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:55:48 #1
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_75508425
hallo mensen,

ik heb hier een laptop en daar heb ik met veel moeite een installatie van windows op kunnen krijgen omdat de cd-rom speler van dat kreng stuk is. Nu heb ik de schijf in 3 partities opgedeeld: C, D en E.
Op C staat een eerdere installatie van windows die ik op een andere laptop geïnstalleerd hebben die ik wil verwijderen. Op D staat een kopie van de windows installatie-cd en op E staat de Windows installatie die ik wil houden.

Kan ik de eerste installatie zomaar verwijderen? Of beter, hoe zet ik alle bootinfo op de E-partitie zodat ik de C kan formatteren? Op de E staat namelijk geen boot.ini.
De vorige keer had ik boot.ini gekopieerd naar de E maar toen moest ik weer opnieuw beginnen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_75508597
De boot.ini zal wel op de schijf staan waar je je eerste windows versie hebt geinstalleerd, hij gebruikt dat stukje ook om je ander windows te booten, je kan niet zomaar je boot.ini kopieren, je moet de hele bootsector verplaatsen naar E:
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:05:01 #3
148588 rulerofdeath
pi_75508658
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:02 schreef KroodjeBip het volgende:
De boot.ini zal wel op de schijf staan waar je je eerste windows versie hebt geinstalleerd, hij gebruikt dat stukje ook om je ander windows te booten, je kan niet zomaar je boot.ini kopieren, je moet de hele bootsector verplaatsen naar E:
en hoe/waarmee kan ik dat het beste doen?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
pi_75513318
ik denk dat je eerst een herstel disk moet maken van je e partitie.Vervolgens c: formarteren en daarna e: herstellen met de windows cd
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:17:01 #5
148588 rulerofdeath
pi_75516893
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:32 schreef gerrit098 het volgende:
ik denk dat je eerst een herstel disk moet maken van je e partitie.Vervolgens c: formarteren en daarna e: herstellen met de windows cd
cd-speler is stuk
kan dat niet met een of ander programmaatje?
pi_75517242
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:17 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

cd-speler is stuk
kan dat niet met een of ander programmaatje?
Nee, je hebt je recovery console nodig om je MBR te restoren. CD-roms zijn niet zo duur trouwens.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:27:03 #7
148588 rulerofdeath
pi_75517338
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:24 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Nee, je hebt je recovery console nodig om je MBR te restoren. CD-roms zijn niet zo duur trouwens.
hij moet wel in de laptop passen. met een usb cd-speler wil ie ook niet opstarten
pi_75520583
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:27 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

hij moet wel in de laptop passen. met een usb cd-speler wil ie ook niet opstarten
Ah, een laptop ... ik ging uit van een desktop. Kan je in je BIOS niets vinden mbt het booten vanaf USB ?
pi_75520599
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:50 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Ah, een laptop (niet goed gelezen )... ik ging uit van een desktop. Kan je in je BIOS niets vinden mbt het booten vanaf USB ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')