abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75505001
Laatst liep ik op straat en ineens werd 10 meter voor me een meisje in haar onderbeen gebeten door een hond, meisje schreeuwen, baasje begon aan de hond te sjorren maar hij bleef goed vasthouden. Na 30seconden (wat langer is dan je verwacht) liet de hond los.

Ik zag het gebeuren en twijfelde of ik iets moest doen en daarom besloot ik niets te doen.

De eerste gedachte die ik had was de gedachte die ik altijd had, als ik het zie geef ik die hond een enorme schop, vrij grote kans dat hij los laat al zou het zomaar kunnen dat hij het niet overleefd.

Toen ik het zag gebeuren wist ik dus niet zeker of ik dat zomaar kon doen of dat het baasje mij dan vrolijk voor de rechter zou kunnen slepen.

Daarom dus de vraag, mag je een hond die iemand aanvalt een schop geven met als doel de aanval te stoppen?
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:03:06 #2
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_75505061
pics or it didnt happen
aka. De statman
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:03:34 #3
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75505069
En daarom heb ik voor dit soort situaties altijd een stuk salami bij me
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 01:03:38 #4
230491 Zith
pls tip
pi_75505072
je mag hem zelfs doden
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75505073
Dat denk ik haast wel, al zal het baasje jou natuurlijk schoppen met als doel jouw aanval te stoppen
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:04:06 #6
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75505080
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dat denk ik haast wel, al zal het baasje jou natuurlijk schoppen met als doel jouw aanval te stoppen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_75505084
Neem aan van wel..

Een vader van een vriend van me die is altijd bezig met herders honden opleiden en dergelijke als politiehond. Als zijn hond begint te vechten met een ander trapt die ze ook uit elkaar.

Naar zijn mening is dit niet zielig of iets maar geef je hier mee aan dat je de leider van de roedel bent en krijgt de hond daardoor respect voor je.

Ik neem aan dit hij dit niet zef bedacht heeft maar je geleerd word als methode om je hond op te leiden.
pi_75505099
Dat mag ik toch hopen van wel dat dat mag? Het baasje zal er wel niet zo blij mee zijn, maar hondenbeten zijn nou niet bepaald fijn, ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht mocht zoiets gebeuren te schoppen, maar sommige honden zijn echt enorm, ik denk dat het soms echt 0 uithaalt.
pi_75505127
Als een hond echt aanvalt heb je grote kans dat die hond dat niet eens merkt...de halsslagaderen even dichtdrukken werkt beter (zuurstofgebrek in de hersenen)...maar ja dan moet je wel de kan krijgen om daar bij te komen
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75505133
Wie zal wie voor de rechter slepen?

Die hond heeft z'n doodsvonnis al bijna getekend zodra die meid aangifte doet. Als er iemand voor de rechter gesleept gaat worden, is het die eigenaar die z'n hond niet in bedwang heeft.

Ik denk dat ik zo'n beest gelijk een doodschop verkocht zou hebben (en ik ben best wel gek van honden).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_75505135
Ik heb het trouwens wel eens gedaan, nooit gezeik mee gehad. Die hond beet mij in m'n arm, heb 'm een schop verkocht, zo ver als ik toen kon, maar hij liet me wel los.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505154
Wordt zo'n hond dan niet bozer en valt die de schopper aan?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75505162
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:07 schreef Beach het volgende:
Wordt zo'n hond dan niet bozer en valt die de schopper aan?
Als een hond doorheeft dat hij niet meer de dominantste is, zal 'ie snel aftaaien
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505177
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:04 schreef Elmostyle het volgende:
Dat mag ik toch hopen van wel dat dat mag? Het baasje zal er wel niet zo blij mee zijn, maar hondenbeten zijn nou niet bepaald fijn, ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht mocht zoiets gebeuren te schoppen, maar sommige honden zijn echt enorm, ik denk dat het soms echt 0 uithaalt.
Onzin, als jij een pitbull zo hard als je kan aan de zijkant tegen zn schedel trapt laat ie echt wel los en gaat ie compleet knockout.

Sterker nog, dat geldt voor elke hond en dan maakt het niet uit welk ras of hoe groot, gespierd, sterk, agressief of wat dan ook is.

Niet dat het tof is om te doen, maar het werkt bij elke hond en dat kan ik je verzekeren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75505209
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Onzin, als jij een pitbull zo hard als je kan aan de zijkant tegen zn schedel trapt laat ie echt wel los en gaat ie compleet knockout.

Sterker nog, dat geldt voor elke hond en dan maakt het niet uit welk ras of hoe groot, gespierd, sterk, agressief of wat dan ook is.

Niet dat het tof is om te doen, maar het werkt bij elke hond en dat kan ik je verzekeren.
Oke dat wist ik niet, bedankt weer iets geleerd.
Ik had trouwens ook ooit eens gehoord dat de neus van een hond heel gevoelig is, klopt dat?
pi_75505235
quote:
Als een hond echt aanvalt heb je grote kans dat die hond dat niet eens merkt...
Ook onzin. Van poedel tot pitbull, mastif, herder, het maakt geen ruk uit.
Een goed gemikte trap en zo een beest haakt af. Period.

Bovendien inderdaad zoals hierboven ook al gezegd, wat moet zn baas jou aanklagen?
Als de gebeten hond in kwestie (woordspeling ) aangifte doet krijgt de bijtende hond sowieso een spuitje.
vosss is de naam,
pi_75505249
Bedankt voor de reply's, weet nu wat ik de volgende keer moet doen. (al hoop ik het niet nog een keer te zien, is vrij beangstigend).
pi_75505252
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:10 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet, bedankt weer iets geleerd.
Ik had trouwens ook ooit eens gehoord dat de neus van een hond heel gevoelig is, klopt dat?
Dat klopt, maar als hij vast heeft, bv een pitbull, en niet los laat is een welgemikte trap aan de zijkant van schedel een stuk makkelijker te plaatsen dan hem vol op zn neus te botsen.
vosss is de naam,
pi_75505288
En als het geen bijtertje is, maar gewoon aanvalt en hapt zegmaar dan kan je hem ook gewoon vol onder zn pens trappen. Dan doet een hond ook geen fuck meer.

Niet dat ik van het hondentrappen ben, helemaal niet zelfs, ik hou echt van honden, maar het werkt wel
vosss is de naam,
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:15:30 #20
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75505301
Ik weet alleen niet of een trap bij alle rassen hetzelfde effekt zou hebben......? Sommige honden schijnen daardoor alleen maar vaster te bijten. En zijn ze nou met elkaar aan het vechten dan is het het proberen waard, maar als er een kind tussen de kaken zit zou ik toch niet zomaar trappen. Trekken, zoals de eigenaar deed, is volkomen onzin, daardoor kun je de verwondingen alleen maar erger maken en lijdt het kind alleen maar nog meer pijn.......( en een hondenbeet doet echt verschrikkelijk veel pijn)

Ik heb ooit een hond (Stafford) zijn strot dicht geknepen. Hij viel mijn pup (Bobtail) aan. De bazin deed niets, die stond alleen maar te roepen "dat'ie dat normaal nooit deed" en ik zag langzaam aan het gat in het oor van mijn pup steeds groter worden en werd gek van het gegil van dat beestje. Ik sprong erop af en kneep 'm zijn strot dicht (met 2 handen, bij zijn strottenhoofd), net zolang tot'ie los liet. Toen'ie los liet dreigde ik hem te trappen en begon vreselijk te schreeuwen en tekeer te gaan tegen hem. Hij ging er met zijn staart tussen zijn poten vandoor........Ik weet ook niet of dat het juiste was; op dat moment hielp het.
pi_75505306
Of onder zn zak.

Eik maakt het geen fuck uit, als je een beetje schoenen aan hebt kan je een hond trappen waar je maar wilt en dan is het direct klaar.

Moet je wel vol overgave trappen zo hard als je kan en dat moet je natuurlijk ook maar net kunnen.
Ik bedoel het is maar een hond enzo
vosss is de naam,
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:19:01 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75505365
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:03 schreef Biskwie het volgende:
pics or it didnt happen
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_75505426
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ook onzin. Van poedel tot pitbull, mastif, herder, het maakt geen ruk uit.
Een goed gemikte trap en zo een beest haakt af. Period.

Bovendien inderdaad zoals hierboven ook al gezegd, wat moet zn baas jou aanklagen?
Als de gebeten hond in kwestie (woordspeling ) aangifte doet krijgt de bijtende hond sowieso een spuitje.
Ik heb het meegemaakt dat een hond echt niet losliet en er zaten twee mensen(flinke kerels) het beest te trappen....een kennis paste datgene toe wat ik noemde (man is bioloog dus weet hoe te handelen) en hoppa hond liet los.......
Optimist tot in de kist
pi_75505470

Het is maar een hond
^
pi_75505509
Sterker nog, je mag ze zelfs een suplex geven.
deal with it
pi_75505517
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb het meegemaakt dat een hond echt niet losliet en er zaten twee mensen(flinke kerels) het beest te trappen....een kennis paste datgene toe wat ik noemde (man is bioloog dus weet hoe te handelen) en hoppa hond liet los.......
Tuurlijk laat een beest dan los, maar meestal kom je daar niet bij zoals je zelf ook al zegt.

Probleem is dat niet veel mensen vol overgave trappen. Het blijft toch maar een beestje en dan kunnen het flinke kerels zijn, dat maakt niet uit.

Als je vol trapt, zo hard als je kunt en tegen zn kop dan laat ELKE hond los na maximaal 2 trappen.

Moet je wel je sneakers thuis laten en degelijke schoenen aan hjebben, dat wel
vosss is de naam,
pi_75505539
Geen zin om te lezen, maar afgaande op de TT:

pi_75505561
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Tuurlijk laat een beest dan los, maar meestal kom je daar niet bij zoals je zelf ook al zegt.

Probleem is dat niet veel mensen vol overgave trappen. Het blijft toch maar een beestje en dan kunnen het flinke kerels zijn, dat maakt niet uit.

Als je vol trapt, zo hard als je kunt en tegen zn kop dan laat ELKE hond los na maximaal 2 trappen.

Moet je wel je sneakers thuis laten en degelijke schoenen aan hjebben, dat wel
Blijft het toch wel zo dat als je bij de hals kunt komen die versie van mij wel werkt en heel snel ook(binnen seconden)....en tja als die kaken eenmaal vast zitten in een mens of andere hond kan hij jou niet bijten op dat moment.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:34:02 #29
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75505566
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, ik heb het hier op de hei ook regelmatig gezien. Dat ze aan het vechten waren en de baasjes erin stonden te trappen en het leek alsof ze alleen maar gekker werden (zij schijnen dus te denken dat ze die pijn van de ander krijgen).

Een hond zijn strot dichtknijpen moet je natuurlijk wel durven, maar ik deed het toen uit puur instinct; ik dacht er eigenlijk helemaal niet over na. Maar hij liet wel los. In mijn beleving pas na een paar minuten, maar het zullen wel seconden zijn geweest. Ik voelde onder mijn vingers zijn hartslag vertragen en toen verslapte zijn kaak en was'ie los. Eigenlijk voelde ik de neiging om door te blijven knijpen, maar ik liet los om mijn pup te pakken
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:35:25 #30
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75505583
Onze Dalmatier viel onze andere grote hond vroeger ook nogal eens aan, en dan was hij er echt met geen mogelijkheid af te krijgen. Gebroken voeten, bezems, stoelen, hij bleef vrolijk doorbijten, en steeds agressiever. Dus de opmerking dat elke hond wel loslaat, nee, sommige honden zijn door de adrenaline niet KO te krijgen.

Overigens denk ik wel dat het mag, maar laat het de partij voor de dieren maar niet horen want dan zal het snel niet meer mogen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_75505612
quote:
Dus de opmerking dat elke hond wel loslaat, nee, sommige honden zijn door de adrenaline niet KO te krijgen.
Ik ben het daar niet mee eens/ik moet ze nog meemaken die niet loslaten bij een welgemikte trap tegen de zijkant van hun hoofd.
vosss is de naam,
pi_75505638
quote:
Getver, dat vind ik nou smerig. En het baasje en omstanders / ouders van de kinderen doen er niets aan zo te zien. Ik zou die hond een enorme trap verkopen, en vervolgens het baasje aanspreken!
pi_75505703
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:40 schreef Kaza het volgende:

[..]

Getver, dat vind ik nou smerig. En het baasje en omstanders / ouders van de kinderen doen er niets aan zo te zien. Ik zou die hond een enorme trap verkopen, en vervolgens het baasje aanspreken!
Trap verkopen is nou ook weer niet nodig ......gewoon die eigenaar aanspreken om zijn hond weg te halen moet voldoende zijn en anders druk je zelf die hond weg of haal je je kind daar even weg. Dat die eigenaar trouwens dat beest niet wegtrekt....ik zou me als eigenaar dood schamen om dat gedrag maar ja sommigen hebben een plaat voor de kop.
Optimist tot in de kist
pi_75505849
Het "rijden" van zo'n hond is een dominantieprobleem, en daar helpt alleen een trap of grote mond tegen. Hij heeft zulke dingen niet te doen bij kinderen, en hoort z'n plaats te weten. En dat baasje doet zo te zien helemaal niets ertegen, zou ik echt boos om worden.
  vrijdag 11 december 2009 @ 02:29:54 #35
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75506016
Ach hoevaak zie ik hier in de buurt niet kinderen lopen met fucking rottweilers en staffords. Ja het is een heel lief beest, me ass Net alsof die kinderen dat beest kunnen houden? Sommige mensen denken dat een hond een maatje wordt die bij het gezin hoort, aan de ene kant is dit natuurlijk zo. Maar vergeet niet dat de hond daar misschien wel anders over denkt. Daarom hoor je hem gewoon zijn plaats te wijzen, en dan wel de laagste van het gezin. Voor je eigen veiligheid. Als een rottweiler zichzelf boven jou kind gaat zetten kan je nogal weleens problemen krijgen, hoe lief het beest ook is.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75508731
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:40 schreef Kaza het volgende:

[..]

Ik had mijn sleutelbos gepakt, en de sleutel met de scherpste punt in het dichtsbijzijnde oog van dat beest gedrukt, dan stoppen ze wel. (of als je de ruimte hebt met een flinke klap tússen de ogen voor een wat permanentere oplossing.)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75519350
gisteren zelf gehad, heb zelf een amerikaanse bulldog, groot en breed beest maar nooit problemen, speelt altijd met andere hondne, accepteert iedereen die het huis binnenkomt etc.

Alleen gaat ie altijd achter katten aan, dus in de wijk zelf loopt hij altijd aangelijnd. Gisteravond laat loop ik een rondje komt er een vrouw met een loslopende hond mij tegemoet, die van mij staat al te kwispelen en wil er heen om te spelen maar ik hou hem bij me.
Komt die hond naar die van mij toe lopen en vliegt hem zo aan, njah gezien het gewicht en spierkracht van mijn bull lag de andere hond snel onder.

Probleem is dat hij niet snel los wou laten, hij bleef vasthouden. Dus ben idd ook wel benieuwd naar tips wat te doen. Aangezien die van mij vanwege zijn uitstraling (mensen vinden het agressief overkomen) er op wordt aangekeken

En wat eerder ook werd beschreven, heerlijk die vrouwen die erbij staan, niks doen en vervolgens roepen ja maar dit doet ie nooit en gewoon weglopen met hond
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_75519429
dubbelpost - excuses
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_75523091
quote:
[..]
Even voor de techniek. Als die tanden van de hond in het onderbeen van een meisje zitten, en de schopt hem terecht tegen zijn kop, richt je dan bij het slachtoffer niet méér schade aan?
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:02:10 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75524734
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:02 schreef mgerben het volgende:

[..]

Even voor de techniek. Als die tanden van de hond in het onderbeen van een meisje zitten, en de schopt hem terecht tegen zijn kop, richt je dan bij het slachtoffer niet méér schade aan?
Echt he..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_75524817
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:14 schreef vosss het volgende:
Niet dat ik van het hondentrappen ben, helemaal niet zelfs, ik hou echt van honden, maar het werkt wel
Ik moest hier zo hard om lachen. Net of je geregeld honden trapt.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75525638
Ik heb gehoord dat het ook werkt als je een hond aan zijn achterpoten omhoog tilt. Op een gegeven moment maakt de kop zo'n rare hoek met zijn lijf dat hij wel moet loslaten.
Of het echt zo werkt weet ik niet, maar het was een tip van een ervaren hondenkenner.

De techniek van het optillen bij de achterpoten heeft voor mij als zichtbaar voordeel dat je ver van de bijtende kant vandaan blijft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_75526241
Ben het helemaal eens met Vosss .....even een goede "punter" in zijn ribben of tegen zijn kop en het is echt over met hem. Ongeacht het formaat van de hond.
pi_75526411
Als het beest echt niet los laat gewoon blijven doorschoppen op zijn kop totdat z'n huid eraf valt?
Geloof niet dat ie dan door blijft bijten...
pi_75526600
Als het om dat filmpje gaat wat er gepost is, zie ik het trappen als overbodig.
De hond terug trekken en de kinderen een standje geven dat ze niet voor de hond moeten gaan liggen.
Kom op zeg, het lijkt gewoon dat de kinderen de hond kennen. Ze gaan zelf er naar toe en liggen.
Niet dat ik het er mee eens ben, maar schoppen is zeker bij dit niet nodig. De ouders eerder dat ze het ook
toelaten en even later samen uitstappen.
pi_75527190
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:00 schreef Kaza het volgende:
Het "rijden" van zo'n hond is een dominantieprobleem, en daar helpt alleen een trap of grote mond tegen. Hij heeft zulke dingen niet te doen bij kinderen, en hoort z'n plaats te weten. En dat baasje doet zo te zien helemaal niets ertegen, zou ik echt boos om worden.
Ben het hier helemaal mee eens. Dit rijden is dominantie en als goede baas moet je dit nooit toestaan op mensen. Sta je dit toe of je laat dit soms toe ben je fout bezig. En zal de hond vaker gaan proberen om dominanter te zijn.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:43:28 #47
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_75528235
TS heb je nou 30 seconden toe staan kijken hoe een meisje aangevallen werd?
My mama didn't raise no fool
pi_75538014
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef La_Vita het volgende:
Hij dacht: "Hmm, ik ga straks als ik thuis kom eens even op FOK vragen wat ik nu moet doen"
pi_75541460
Even het probleem met het baasje negerend (alhoewel dat in het geval van een pitbull natuurlijk een raspauper is dus moet je die eerst uitschakelen alvorens de hond aan te vallen).

Goed, dan nu de hond:
http://www.google.com/search?c&q=how+to+stop+dog+attack
quote:
http://www.wikihow.com/Handle-a-Dog-Attack

If you stay still and protect your face, chest, and throat, the dog will only be able to inflict puncture wounds on areas of your body that have thicker skin[5]. If the dog is biting, the last thing you want to do is struggle or pull away, as this can cause open, torn wounds.

If the dog is biting someone else, do not pull the victim away for the very same reason. Find a large stick and strike the dog across the back of the neck. You could also try to force a long object or your arm horizontally in the dog's mouth. Push it in forcefully towards the throat to minimize damage to yourself.[6] If you have time, wrap your arm in a shirt or jacket first.

Don't hit a dog on the head as they generally have very thick skulls and you will only make it angry.[7] The only place to hit a huge dog that will have an effect is across the back of the neck near the base of the skull or across the sensitive nose. This may not be useful in self defense but may be used if a partner is being attacked.
Dus rug net onder schedel, neus.

Rock on!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75541995
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef La_Vita het volgende:
Ja, net als 100% van de andere mensen die er niet direct bij betrokken waren, waarschijnlijk dus omdat niemand precies wist wat hij/zij kon doen.
pi_75542110
tuurlijk mag je die hond schoppen
sterker nog: dat doe ik altijd vanuit een preventief oogpunt
  zaterdag 12 december 2009 @ 04:20:09 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75542267
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:00 schreef Niek. het volgende:
Ik zag het gebeuren en twijfelde of ik iets moest doen en daarom besloot ik niets te doen.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 december 2009 @ 04:22:14 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75542283
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:00 schreef TubewayDigital het volgende:
tuurlijk mag je die hond schoppen
sterker nog: dat doe ik altijd vanuit een preventief oogpunt
Een hond weet niet beter schop het baasje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75542338
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

internetheld
pi_75542385
dat mag, vanachter schop je dat beest onder zijn kloten. of t moet een vrouwtje zijn. ook een trap geven, uit ervaring weet ik dat, ik heb 6 jaar een Duitse Herder gehad, een afgekeurde politiehond met 3 jaar training, { die hond dus} luisterde perfect, maar afentoe had hij er zin in om me opeens uit het niets ," aan te vallen " een hond van 40 a 45 kilo weer je niet vlug af, ik weeg net 50 kilo.
door mijn "baas zijn "liep het goed af, maar ik heb hem wel eens onderuit geschopt.
dat is wel bij een hond die ik goed ken, bij een vreemde hond moet je even de situatie bekijken. maar als je een beetje met een hond bekend bent, dan weet je wat je moet doen....

nooit je handen gebruiken, om mensen weg te trekken, meteen een kick in zijn edele delen.
De Puta Madre
pi_75542426
Ik had eens een hond aan de lijn die een dom rotkeffertje door z'n snuit beet. En vasthield.
Goddank kwam er een buurman op klompen op het lawaai af. Die bedacht zich niet en gaf een werkelijk vól uitgehaalde goedgemikte trap tegen de zijkant van de kop aan. Dat hielp.

Nee, ik heb de beste man niet aangeklaagd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75542427
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:29 schreef Equites het volgende:
Ach hoevaak zie ik hier in de buurt niet kinderen lopen met fucking rottweilers en staffords. Ja het is een heel lief beest, me ass Net alsof die kinderen dat beest kunnen houden? Sommige mensen denken dat een hond een maatje wordt die bij het gezin hoort, aan de ene kant is dit natuurlijk zo. Maar vergeet niet dat de hond daar misschien wel anders over denkt. Daarom hoor je hem gewoon zijn plaats te wijzen, en dan wel de laagste van het gezin. Voor je eigen veiligheid. Als een rottweiler zichzelf boven jou kind gaat zetten kan je nogal weleens problemen krijgen, hoe lief het beest ook is.
dat is een hele terechte opmerking, na voorgenoemde Herder hebben wij een Briard gehad, een groote knuffel met kleine kinderen in huis. heel lief maar dominant. ik wees hem zijn plaats en ik liet in die 11 jaar { toen ging de hond dood} nooit geen moment de hond met de kinderen alleen. je weet ook niet wat die kinderen met die hond uitspoken.
en mijn hond doet niets is not done. hond =0, en dat is niet zielig, anders noet je een kat nemen, of een konijn.
De Puta Madre
pi_75542430
Iemand een idee hoe je een hond stopt die als een dolle vee aan het opjagen is?
Baasspul staat daar ook altijd schaapachtig naar te kijken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75542440
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:50 schreef sigme het volgende:
Ik had eens een hond aan de lijn die een dom rotkeffertje door z'n snuit beet. En vasthield.
Goddank kwam er een buurman op klompen op het lawaai af. Die bedacht zich niet en gaf een werkelijk vól uitgehaalde goedgemikte trap tegen de zijkant van de kop aan. Dat hielp.

Nee, ik heb de beste man niet aangeklaagd.
die keffertjes zijn veel gevaarlijker, die bijten de grotere honden in hun kwetsbare delen, vaak ook inde buik, meestal uit angt,

die hype van Golden Retrievers is nu iets over, die beesten veroorzaken de meeste bijtwonden bij kinderen, omdat ze er zo lief uitzien laten de ouders die honden de baas worden in het gezin, goed fout met fatale gevolgen.
De Puta Madre
pi_75542452
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:52 schreef sigme het volgende:
Iemand een idee hoe je een hond stopt die als een dolle vee aan het opjagen is?
Baasspul staat daar ook altijd schaapachtig naar te kijken.
ow daar heb ik ervaring mee, mijn Briard dreef altijd de koeien bij elkaar, dwars van prikkeldraad, maakte hem niets uit, Briards zijn Franse Herders, jagers gebruiken die honden graag, mij maakte dat niet veel uit als de boer uit de buurt was, tot hij 3 weken kreupel liep van een trap van een koe. als hij daarna de wei inging kwam hij meteen terug als ik riep
De Puta Madre
pi_75558488
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:05 schreef trovey het volgende:
Als een hond echt aanvalt heb je grote kans dat die hond dat niet eens merkt...de halsslagaderen even dichtdrukken werkt beter (zuurstofgebrek in de hersenen)...maar ja dan moet je wel de kan krijgen om daar bij te komen
Even dichtdrukken? Nee, dan wordt het twee tellen later weer wakker en grijpt je weer. Nee, doodwurgen zolang je het niet in een auto of andere ruimte kan gooien en afhankelijk van het soort hond moet je eerder denken aan een stevige wurggreep ipv een beetje met de losse hand aan een nek zitten.
pi_75558962
quote:

[..]

Het is een kunst om een hond op de zijkant van de schedel te raken en de meesten kunnen niet eens stevig hard trappen en dan nog kan de ene hond meer hebben dan een ander.
pi_75559027
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 20:21 schreef Fokski het volgende:

[..]

Even dichtdrukken? Nee, dan wordt het twee tellen later weer wakker en grijpt je weer. Nee, doodwurgen zolang je het niet in een auto of andere ruimte kan gooien en afhankelijk van het soort hond moet je eerder denken aan een stevige wurggreep ipv een beetje met de losse hand aan een nek zitten.
Wie zegt dat met losse hand moet ...enne ervaring met een pitbull die een Golden retriever aanviel en die pitbull kwam uit een buurtje waar men niet zo "handig"is met het opvoeden van een hond en toch hielp het maar je moet als die hond loslaat natuurlijk wel meteen ingrijpen en die hond weghalen bij datgene/diegene wat hij aanvalt.....daar hebben we riemen en sterke mannen voor
Optimist tot in de kist
pi_75560356
ik zou niet graag een hond op de zijkant van zijn hoofd trappen terwijl hij iemand bijt. me dunkt dat het vlees van die persoon lekker mee scheurt terwijl die hond naar de zijkant vliegt. het zal iig ernstigere schade bij het slachtoffer opleveren, aangezien die hond nooit meteen loslaat op het moment dat jouw voet zijn hoofd raakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_75562227
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als hij vast heeft, bv een pitbull, en niet los laat is een welgemikte trap aan de zijkant van schedel een stuk makkelijker te plaatsen dan hem vol op zn neus te botsen.
Eh. Is dat zo? Het probleem met een pitbull is toch juist dat de kaakspieren daar zo werken dat de hond eerst z'n bek helemaal moet sluiten, voordat 'ie m weer open kan doen? Dan kan je imho schoppen wat je wilt, maar dan blijft ie toch vastzitten...
pi_75562553
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh. Is dat zo? Het probleem met een pitbull is toch juist dat de kaakspieren daar zo werken dat de hond eerst z'n bek helemaal moet sluiten, voordat 'ie m weer open kan doen? Dan kan je imho schoppen wat je wilt, maar dan blijft ie toch vastzitten...
ach.. zolang ze dit nog niet kunnen..
"Pools are perfect for holding water"
pi_75562848
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is een fabeltje.
  maandag 14 december 2009 @ 13:00:45 #68
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75610197
Roedellijder mag dan dominant zijn ,maar hij moet wel loyaal naar de roedel zijn .
Corrigeren moet ,maar keihard fysiek straffen keert je echt tegen je .
Trappende politiehondeninspecteur? Idioot,moet het niet zien .
je werkt hem tegen de grond desnoods verstik je hem,en daarna op de rug .
Laten zien dat jij de baas ben ,dat slaan maak je ze A.harder van B. ze worden feller .
beetje hond heb je in 10 sec. op zijn rug .

P.S Die eigenaar is altijd fout,niet de hond .
Hij neemt geen voorzorgsmaatregelen dat hij kan bijten .
Twee loslopende honden vechten ,beide eigenaren fout .
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75621459
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:00 schreef Niek. het volgende:

Daarom dus de vraag, mag je een hond die iemand aanvalt een schop geven met als doel de aanval te stoppen?
Hangt van de ernst van de situatie af. Als het beest echt z'n tanden in 'r been heeft en na 10 sec nog steeds niet heeft losgelaten zou ik zeggen, doen! Lijkt me gewoon noodweer.
pi_75621594
ik vond het al vreemd dat een hond altijd van een trap zou stoppen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_75633340
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:00 schreef Kaza het volgende:
Als je als baas zijnde je hond wil corrigeren moet je hem nooit slaan of schoppen. Een hond snapt dat niet namelijk, dan vertoon je in zijn ogen "debiel" gedrag. Je moet hem flink hard in z'n nekvel grijpen en op heel luide toon duidelijk maken dat iets niet mag. Dat maakt indruk op een hond.

Mijn hond stak toen ie jong was een keer de straat over zonder dat ik had gezegd dat hij mocht gaan. Vervolgens aan z'n nekvel terug naar de overkant meegenomen, op luide toon zitten en wachten tegen hem gezegd. Sindsdien is ie nooit meer uit zichzelf de weg over gestoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')