abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75504991
Hoi allemaal

Zoals al in de TT staat, ben ik een student, dus niet rijk Maar ik zou komend jaar dolgraag een keer willen gaan hiken/tracken/hoe-heet-het. Liefst in besneeuwde bossen. Een soort van survival zeg maar.
Maar ik heb werkelijk geen idee met wat voor soort dingen ik allemaal rekening moet houden, waar ik heen kan, wat het kost, dat soort dingen
Zijn er op Fok! mensen die ervaring hebben met dit soort tochten? Ik zou hier héél graag meer informatie over willen
Ik ben overigens niet bang voor het lopen van GROTE afstanden, dus dat lijkt me al een goed begin

Bij voorbaat dank!
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505258
Into The Wild gekeken?
pi_75505273
Nee, al sinds ik me kan herinneren wil ik dit. Van die gigantische bossen Oneindige afstanden lopen
Lijkt me heerlijk
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505321
Wat me nog mooier lijkt, is om bijvoorbeeld naar Oslo te vliegen, enkele reis, en dan naar bijvoorbeeld Bergen lopen, en van daar weer terugvliegen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505373
Nou is Oslo - Bergen 304.52 km, is dat nog te lopen in een week of 2?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505475
In welke stad studeer je?? Misschien zit er een 'Sac' (Studenten Alpen Club) bij jou in de buurt.. daar zitten dan wel mensen bij die je wat kunnen vertellen en die je kunnen sturen naar wat jij wil.
Wie, ik?
pi_75505490
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:26 schreef Schuttingbeer het volgende:
In welke stad studeer je?? Misschien zit er een 'Sac' (Studenten Alpen Club) bij jou in de buurt.. daar zitten dan wel mensen bij die je wat kunnen vertellen en die je kunnen sturen naar wat jij wil.
Hey, da's een goeie
Ik zal het eens navragen
Studeer in Hengelo en Enschede
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505507
TSAC (http://tsac.climbing.nl/) ... ff met die mensen in contact komen.. rondvragen.. etc..

Je hebt nml. nog wel wat nodig qua materiaal, het plannen van je reis, het voedsel dat je meeneemt.. denk maar niet dat 't allemaal zo makkelijk gaat..

cursusje GPS... gids ja/nee..

Kijk anders ook eens op de site van de NKBV (http://www.nkbv.nl/)
Jou idee lijkt me veel te vallen onder survival-dingen.. en dat is iets waar bergsporters ook wel veel mee bezig zijn.
Wie, ik?
pi_75505522
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:29 schreef Schuttingbeer het volgende:
TSAC (http://tsac.climbing.nl/) ... ff met die mensen in contact komen.. rondvragen.. etc..

Je hebt nml. nog wel wat nodig qua materiaal, het plannen van je reis, het voedsel dat je meeneemt.. denk maar niet dat 't allemaal zo makkelijk gaat..
Nee, dat het makkelijk zou worden ging ik al niet vanuit. Ik ben van plan om ook zoveel mogelijk te gaan sparen
Ik hou m'n hele leven al van échte uitdagingen, gigantische afstanden lopen enzo Jezelf helemaal kapotmaken, en verder gaan
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75505526
Echte survivors nemen niks mee, behalve een machete.

Bear Grylls style.

.....

Neem wel een hele cameracrew mee die je helpt als nodig.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_75505551
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:31 schreef Your_mother_in_law het volgende:

Bear Grylls style.

.....

Omfg, ik ben wél serieus van plan wat leuks te doen ja? Niet expres gevaren opzoeken enzo
Gewoon de mooiste plekjes te voet bereiken
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:34:54 #12
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_75505574
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:31 schreef Your_mother_in_law het volgende:

Bear Grylls style.

.....

Bear Grylls is een laffe borrelaar...

Les Stroud
Wie, ik?
pi_75505598
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:13 schreef Mandamo het volgende:
Into The Wild gekeken?
Doodsverwensing!

Bannnnnnnnnnnn.
pi_75505605
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:34 schreef Schuttingbeer het volgende:

[..]

Bear Grylls is een laffe borrelaar...

Waarom denk je dat ik dat van de cameracrew eronder zet
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:39:22 #15
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_75505635
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:37 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik dat van de cameracrew eronder zet
Ja, maar ik wilde je ook alleen steunen in je argument
Wie, ik?
pi_75505644
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:39 schreef Schuttingbeer het volgende:

[..]

Ja, maar ik wilde je ook alleen steunen in je argument
Oke dan
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:49:16 #17
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_75505721
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:40 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Oke dan
Bear Grylls heeft wel wat toffe touwtechnieken en andere dingen.. maar voor de rest is 't een beetje een laffe showman.. Les Stroud doet echt survivallen en doet niet 'alsof' ie in een situatie zit,.. maar hij zit echt in z'n eentje in die situatie. Dit filmpje is eigenlijk een vertaling van mijn mening..

Maar we raken wel redelijk offtopic zo...

TS.. suc6
Wie, ik?
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:34:07 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75508029
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nou is Oslo - Bergen 304.52 km, is dat nog te lopen in een week of 2?
Ja. Desnoods in de helft, je wilde immers een zware tocht.

Maar een km of 30 per dag lijkt me sowieso heel goed te doen.
pi_75526217
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:49 schreef Schuttingbeer het volgende:

[..]

Bear Grylls heeft wel wat toffe touwtechnieken en andere dingen.. maar voor de rest is 't een beetje een laffe showman.. Les Stroud doet echt survivallen en doet niet 'alsof' ie in een situatie zit,.. maar hij zit echt in z'n eentje in die situatie. Dit filmpje is eigenlijk een vertaling van mijn mening..

Maar we raken wel redelijk offtopic zo...

TS.. suc6
Vind die Bear Grylls wel tof om naar te kijken en hij heeft echt wel skills heeft ook bij navy seals of iets dergelijks gezeten.
pi_75526399
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja. Desnoods in de helft, je wilde immers een zware tocht.

Maar een km of 30 per dag lijkt me sowieso heel goed te doen.
304 km in 7 dagen = 43 km per dag...lijkt me vrij zwaar, over bergen enzo
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75526526
Maar er is niemand hier die ervaring heeft met dit soort tochten?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75538305
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Maar er is niemand hier die ervaring heeft met dit soort tochten?
De meeste fokkers zijn autist en gaan amper hun huis uit, dus....
pi_75567469
Heb je ervaring met het lopen met bepakking? Zo niet dan zou ik voor maximaal 20 km per dag gaan (gemiddeld). Van lopen met bepakking worden niet alleen je benen moe, maar je krijgt ook last van je heupen en schouders door de tas (zeker als die niet goed geladen is). Dingen om op te letten:
- Waar ga je slapen? In sommige landen mag je gratis wild kamperen, maar af en toe is vers water en kunnen douchen ook wel fijn. Plan je route dus globaal vooruit. Kijk niet alleen naar afstand maar ook naar hoogtelijnen. Meestal is om een berg heen lopen fijner dan over de berg heen.
- Zorg voor goed materiaal. Goed ingelopen schoenen zijn natuurlijk erg belangrijk, maar ook je backpack en hoe je deze vult is erg belangrijk. Zware dingen zo dicht mogelijk tegen je rug aan laden en vooral geen overbodige spullen meenemen. Eten en drinken zijn erg belangrijk omdat je in de bossen nou eenmaal weinig supermarkten tegen komt. Drinken is ook erg zwaar dus zorg voor een lichte tent, slaapzak en matje. Ook een lichtgewicht brander is handig om mee te nemen als je warm wilt eten. Let wel op dat deze leeg mee het vliegtuig in moeten, brandstof moet je dus ter plaatse nog kopen en dat is ook niet altijd even makkelijk.

Twee weken achtereen in je eentje lopen moet je ook niet onderschatten. Als je moe bent is er niemand om je moed in te spreken of even een schop onder de kont te geven. Houd hier in je planning ook rekening mee en plan vooral niet te strak in. Beter een dagje vrij aan het eind dan hard door te moeten lopen om de terugreis te halen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 13 december 2009 @ 01:45:33 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75568602
Ook een mogelijkheid: van dorp naar dorp lopen, dat kan prima met een dagrugzak. Natuurlijk is het dan geen survival meer, maar het heeft zeker wat om met gemak 40 km in hoog tempo door de bergen te kunnen lopen!
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 18:47:05 #25
45833 crew  Fogel
pi_75621710
Als je naar Noorwegen komt is de info van http://www.turistforeningen.no/ zeer nuttig voor jou, zowel voor routes, waar je aan moet denken als je in de sneeuw en/of bergen gaat wandelen/skieen en ze hebben overal door Noorwegen hutten staan die je relatief goedkoop kan huren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')