abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 22:16:51 #151
862 Arcee
Look closer
pi_75631434
DJ sluit boven de 10.500: 10.501,05.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75631676
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]

Wie schrijft, die blijft...livin' on the edge baby
Rendeert dat? Je zet wel veel geld in de vuurlinie om 120 euro - kosten over te houden...
pi_75638154
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:21 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Rendeert dat? Je zet wel veel geld in de vuurlinie om 120 euro - kosten over te houden...
Ik heb dat gedaan omdat ik verwacht m'n long calls pas na expiratie te willen verkopen, maar toch wat wil opstrijken. ING is gewoon een buitenkansje (denk ik), maar ik had het liever gedaan met een duurder aandeel zodat ik minder transactiekosten zou betalen.
pi_75643312
Oi, 190 winst, da's al een pak meer

Ik zou ook graag wat meer kunnen met opties maar 't lef ontbreekt mij... 'T enige wat ik doe met speciale dingen zijn turbo's, en enkel bij een te sterke terugval van een aandeel...
pi_75644121
Ik wil graag mijn eerste stappen zetten bij beleggen door voor een klein bedrag aandelen te kopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op tata motors. Ik heb een alex beleggingsrekening met een klein bedrag in euro's.

De enige mogelijkheid die ik tegen kwam om op te beleggen is
share Tata Motors Ltd-Spon -ADR-
Beurs: NYSE

Is het ook mogelijk aandelen tata te kopen in euro's?
Als ik mijn tegoed omzet in dollars ben ik al 30 euro kwijt, en aangezien het maar een klein bedrag is maak ik dat niet zomaar goed.
And then there were syntax-errors
pi_75644322
Ik weet niet met welk bedrag je denkt te gaan beleggen, maar ik denk dat je last gaat hebben om een leuk rendement te halen, of toch genoeg winst in vergelijking met het geld dat je riskeert omwille van kosten enz.

Mijn minimum is 1500 euro op Euronext Brussel, waar ik dan maar 7,5 euro transactiekost betaal (dus iets meer dan 15 euro na aankoop/verkoop).

Met bedragen kleiner dan 1000 probeer ik met turbo's te werken, maar die hebben een hefboom en zijn dus veel riskanter dan gewone aandelen. Bovendien is er een koers waarbij je je volledige inzet verliest. Bij gewone aandelen is dit 0 (faillissement), bij turbo's is dit een vastgelegde waarde afhankelijk van de hefboom en het percentage aankoopkost de bank voor zich neemt (financieringsniveau genaamd).


Om op je vraag te antwoorden; bij mijn weten kan je Tata niet kopen in Europa.
pi_75645982
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik weet niet met welk bedrag je denkt te gaan beleggen, maar ik denk dat je last gaat hebben om een leuk rendement te halen, of toch genoeg winst in vergelijking met het geld dat je riskeert omwille van kosten enz.

Mijn minimum is 1500 euro op Euronext Brussel, waar ik dan maar 7,5 euro transactiekost betaal (dus iets meer dan 15 euro na aankoop/verkoop).

Met bedragen kleiner dan 1000 probeer ik met turbo's te werken, maar die hebben een hefboom en zijn dus veel riskanter dan gewone aandelen. Bovendien is er een koers waarbij je je volledige inzet verliest. Bij gewone aandelen is dit 0 (faillissement), bij turbo's is dit een vastgelegde waarde afhankelijk van de hefboom en het percentage aankoopkost de bank voor zich neemt (financieringsniveau genaamd).


Om op je vraag te antwoorden; bij mijn weten kan je Tata niet kopen in Europa.
Bedankt voor je reactie, het gaat om een paar honder euro, peanuts dus. Ik weet dat het ivm transactiekosten al bijna niks op gaat brengen maar dat zou ik nog wel "te boven kunnen komen".
Met die omzetkosten wordt et me wat te veel onkosten

Ik zal eens gaan kijken naar andere aandelen.
And then there were syntax-errors
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:28:10 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75646092
Als je net begint kun je je beter beperken tot aandelen van bedrijven die je kent en die aan de AEX genoteerd staan. Waarom nu in zo'n exotisch fonds investeren?
The End Times are wild
pi_75646730
Ik heb bij mijzelf zitten denken wat me dingen lijken die in de toekomst best eens groot zouden kunnen worden. Via dit topic (of een voorloper) kwam ik tata tegen en van dit soort autofabrikanten heb ik wel het idee dat het wat zou kunnen worden op de lange termijn als de economieen daar wat opkomen.
Wbt europa heb ik het gevoel dat de grote daling nog moet komen en dat daardoor wel eens Europa en de VS het stokje kunnen over geven aan de "2de wereld"
And then there were syntax-errors
pi_75647326
Dan zou ik 't in landbouw stoppen -> telkens meer monden te voeden dus die sector moet sowieso omhoog. Mijn mening natuurijk, ik zie ook wel potentieel in ecologische/compacte auto's. Alleen lijkt mij dat minder zeker dan landbouw .
Maar als je erin gelooft moet je dat zeker doen natuurlijk!

Naar mijn mening zal het in 2010 nog niet hervallen maar zijwaarts/licht omhoog gaan (behalve o.a. meststoffenaandelen, ben ik zeer bullish op). Indien men weer voor teveel geld bedrijven gaat overnemen en andere risico's gaat nemen ga ik uitstappen om genoeg cash te hebben om te kunnen shorten.

[ Bericht 14% gewijzigd door tony_clifton- op 15-12-2009 13:11:15 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:11:43 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75647591
Ik denk ook dat de toekomstige groei niet zozeer in de VS en al helemaal niet in Europa te vinden is en eerder in Azië. Maar daar denken meer mensen zo over en die waardering zit al ingeprijsd in de koersen daar!
Produceren in Europa en zeker in het westen zal wel langzaam tot een einde komen. Maar innovatie is eigenlijk alleen in het Westen mogelijk. Nog nooit is er buiten Europa of de VS iets relevants ontdekt, ontwikkeld of bedacht. Investeer dus in deze sectoren alhier.
The End Times are wild
pi_75647823
Uhu, klopt wel... zit ook voor 50% in biotech, de rest in landbouw. De rest bouw ik af de laatste tijd...
pi_75647872
Daar heb je misschien ook wel gelijk in inderdaad. Maar wie weet zal vervoer wel veel duurder worden in de toekomst (olie op/duur, CO2 belasting etc). Is dat geval zou het produceren in Europa wel eens een impuls kunnen krijgen omdat het vervoeren vanuit "goedkope landen" net zo duur is als het hier produceren met duurdere arbeidskrachten.

Terwijl ik dit type begin ik me eigenlijk af te vragen of dat misschien ook een reden kan zijn van de CO2 hype tegenwoordig?
And then there were syntax-errors
pi_75648276
Wow, da's al diepgaander... Geen idee dat het een hype is hoor... volgens mij is het al reeds te laat (zelfs indien de CO2-uitstoot nu stilvalt zullen de oceanen zoveel CO2 blijven vrijstellen dat de uitstoot nog minstens 10 jaar doorgaat).

Nuja, dat brengt ons te ver.
Ik denk alleen dat vervoer goedkoper gaat worden indien er eindelijk eens wordt overgeschakeld op duurzame energiebronnen.
Het gaat niet gebeuren ofzo, maar plaats zonnepanelen op de oppervlakte van de Benelux in de Sahara, en je hebt alle energie die de wereld maar opkan... Met zo'n energie kan je water elektrolyseren naar zuurstof en waterstofgas, en voila, je hebt je nieuwe benzine, met als uitstoot H2O in plaats van CO2.
Maargoed, da's theorie natuurlijk en er zullen eerst nog veel halve maatregelen volgen voor dit op grote schaal kan gaan gebeuren.

In ieder geval, ik heb geen glazen bol en je hebt evenveel kans om juist te zijn als ik, dus als je erin gelooft, go for it !
pi_75648723
Net even Binck gebeld, als je assigned wordt op calls die je op andere calls geschreven hebt (assigned op de short leg van een spread dus) kom je het desbetreffende aandeel short te staan, Binck koopt ze de eerstvolgende handelsdag voor je terug. Eigenlijk is het gewoon cash afrekening zoals bij indexopties.
pi_75648827
Als de overheidsstimulansen een keer ophouden en de crisis zijn echte werk gaat doen, denk ik niet dat je wilt zitten in commodity sectoren, gigantische vraaguitval daar. Al zal op de lange termijn je visie kunnen kloppen, kun je beter wachtten dat die vraaguitval is geweest, waardoor je goedkoop in kunt stappen.
pi_75649880
De overheidsstimulansen zijn toch opgehouden? Er zijn er aan't terugbetalen...
Okay, lage rente enz, maartoch?

Dubai/Griekenland vind ik maar kleine muggen ofzo... De US darentegen, sja, maartoch, ze redden zich atm wel...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 december 2009 @ 14:30:07 #168
862 Arcee
Look closer
pi_75650059
http://beurs.fd.nl/noteringen/?id=11773
quote:
Hoogste van het jaar 9,82
Laagste van het jaar 1,77
ING had toch een top van 12.71 en een bodem van 2.30? Of was die top van eind vorig jaar?

Die bodem ben ik vrij zeker van.

Ik snap die cijfers van 9.82 en vooral 1.77 dus niet.

Iemand een idee?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75650437
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:25 schreef tony_clifton- het volgende:
De overheidsstimulansen zijn toch opgehouden? Er zijn er aan't terugbetalen...
Okay, lage rente enz, maartoch?

Dubai/Griekenland vind ik maar kleine muggen ofzo... De US darentegen, sja, maartoch, ze redden zich atm wel...
De stimuleringen zijn nog in volle gang , pas na 2010 gaat bezuinigt worden, hebben de meeste landen aangegeven. Wat jij bedoelt zijn de staatssteun aan banken, deze worden langzaam terugbetaalt. Het probleem is echter dat de onderliggende waarde van die banken met het moment slechter word. De wanbetalingen blijven toenemen en de verliezen die (ooit) genomen moeten worden groter. Als je verder ziet hoe de banken hun huidige winsten behalen, weet je dat dit niet duurzaam is (bijna gratis geld en een market-to-fantasy-boekhouding). Tot nu toe is er geen een oorzaak van de crisis aangepakt en opgelost, vandaar dat de werkelijke crisis nog gaat komen.
pi_75650488
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef Arcee het volgende:
http://beurs.fd.nl/noteringen/?id=11773
[..]

ING had toch een top van 12.71 en een bodem van 2.30? Of was die top van eind vorig jaar?

Die bodem ben ik vrij zeker van.

Ik snap die cijfers van 9.82 en vooral 1.77 dus niet.

Iemand een idee?
Is gecorrigeerd met de claim.
pi_75650499
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:20 schreef UberPhreak het volgende:
Daar heb je misschien ook wel gelijk in inderdaad. Maar wie weet zal vervoer wel veel duurder worden in de toekomst (olie op/duur, CO2 belasting etc). Is dat geval zou het produceren in Europa wel eens een impuls kunnen krijgen omdat het vervoeren vanuit "goedkope landen" net zo duur is als het hier produceren met duurdere arbeidskrachten.

Terwijl ik dit type begin ik me eigenlijk af te vragen of dat misschien ook een reden kan zijn van de CO2 hype tegenwoordig?
Even afgezien van specifieke belastingen. Dit zie je al steeds meer gebeuren, westerse landen gaan een stuk protectionistische worden. Obama zegt het openlijk, evenals Sarkozy en ook in andere EU landen gaan er af en toe stemmen over op. Spijtige zaak imho, maar beetje bij beetje zullen de invloeden merkbaar worden.

Ook hiervoor zag je het al. Chinese fabrikanten die in Oost Europa de assemblage (laten) doen om onder wat specifiekere importheffingen uit te komen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:57:08 #172
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75653345
Dit zijn de resultatenrekeningen van Geely.

Resultaten 2009 tot 30 juni / resultaten 2008 tot 30 juni


Spreekt voor zich


Kan iemand dit verklaren? De omzet en winst zien er imo nogal vreemd uit bij het eerste plaatje als je de vergelijking maakt tussen het eerste halfjaar van 2009 en het eerste halfjaar van 2008.
Bedankt Hans.
pi_75654604
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hedgen kost op de lange termijn altijd meer dan dat het oplevert. Als de koers daalt (bij 100% hedge) dan beperk je je verlies maar betaal je nog altijd de verwachtingswaarde. Als de koers gelijk blijft dan kost die hedge je veel. Je verdient alleen maar als je aandeel meer stijgt als de kosten van die hedge.

Je zou eens voor de grap een backtest moeten doen waarbij je dus je portefeuille voortdurend indekt met putopties. Dan maak je denk ik helemaal geen winst, want die opties zijn gewoon veel te duur. En het dividend is al helemaal te weinig om dit te betalen.

Een ATM-put van een jaar op een gemiddeld volatiel fonds kost al snel 15% van de koers. Dan moet een aandeel dus gemiddeld 15% per jaar stijgen om hierop break-even te gaan! En bij een minder snelle stijging, een gelijkblijvende koers of een dalende koers verlies je dus gewoon geld!

Als je niet bereid bent om met je billen bloot te zitten dan moet je helemaal niet beleggen!
Ja daar zit wat in je bent wel wat duurder uit maar als je nou alleen LEAPS gebruikt met > 9 maanden looptijd en die steeds door rolt als ze < 9 maanden dreigen te raken? Die opties houden altijd nog wel een deel van hun waarde tenzij je ze tot expiratie houdt dus die 15% waar je over spreekt is in dat geval uiteindelijk toch <15%. En een synthetic stradle heeft ook nog wel een paar voordelen als je vuurwerk verwacht maar dat is volgens mij meer een optiestrategie dan een hedge.
pi_75655737
Eindelijk richting de 340 dan maar?
pi_75656506
FIbonacci heeft deze rally voorspeld

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')