abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75499072
Ik ben bijna klaar met mijn studie en heb een kamer met een campuscontract. Nu zat ik mij af te vragen als je stopt met je studie en je dit niet doorgeeft aan de woningcorporatie, wat er gebeurd als de woningcorporatie controleert en ziet dat je geen student meer bent.

Heb je vanaf dat moment nog recht op een half jaar wonen voordat je je kamer officieel moet verlaten? Of heb die 6 maanden niet meer, aangezien (in het geval de woningcorporatie langer dan 6 maanden na het beeindigen van je studie pas controleert) je dus al langer dan 6 maanden na je studie er nog woont. Wat gebeurd er in dat geval?

Weet iemand hoe het precies zit?
pi_75499303
Twee keer?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75499333
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:12 schreef Joosttum het volgende:
Ik ben bijna klaar met mijn studie en heb een kamer met een campuscontract. Nu zat ik mij af te vragen als je stopt met je studie en je dit niet doorgeeft aan de woningcorporatie, wat er gebeurd als de woningcorporatie controleert en ziet dat je geen student meer bent.

Heb je vanaf dat moment nog recht op een half jaar wonen voordat je je kamer officieel moet verlaten? Of heb die 6 maanden niet meer, aangezien (in het geval de woningcorporatie langer dan 6 maanden na het beeindigen van je studie pas controleert) je dus al langer dan 6 maanden na je studie er nog woont. Wat gebeurd er in dat geval?

Weet iemand hoe het precies zit?
Gelukkig is er ook helemaal geen woningnood voor studenten.
pi_75499410
Lees het gewoon in je contract flapdrol.
pi_75499856
Hoeveel jaar woon je er nu al?

De opzegtermijn van de verhuurder is minimaal 3 maanden, plus een maand voor elk jaar dat jij er woont, tot een max. opzegtermijn van 6 maanden.
dag
pi_75499904
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef Peter het volgende:
Hoeveel jaar woon je er nu al?

De opzegtermijn van de verhuurder is minimaal 3 maanden, plus een maand voor elk jaar dat jij er woont, tot een max. opzegtermijn van 6 maanden.
Geldt niet als je duidelijk hebt getekend voor een Campuscontract.
pi_75500098
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Geldt niet als je duidelijk hebt getekend voor een Campuscontract.
Waarom zou een contract boven de wet gaan?
dag
pi_75500234
Verhuurders mogen ex-studenten uitzetten

En goed ook, de woningnood voor studenten in Amsterdam wordt steeds nijpender.
pi_75500484
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou een contract boven de wet gaan?
Omdat er (nieuwe) wetgeving is aangenomen waardoor dit mogelijk wordt gemaakt?

http://www.ngnb.nl/?pageAlias=leestafel&curId=16

In Utrecht is het overigens zo dat, als je op het moment van controle geen geldig bewijs kan overleggen dat je nog studeert, je vanaf het moment van controle nog 1 jaar de tijd krijgt voordat je contract eindigt.
pi_75500495
Welke stad? In Nijmegen schrijven ze je rond september aan. Kun je geen studiebewijs overleggen en weiger je te vertrekken, dan slepen ze je (met succes) voor de rechter, waarna je er per 1 juli uitgezet wordt. Plus betalen van de proceskosten natuurlijk.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75504953
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Charli het volgende:

[..]

Omdat er (nieuwe) wetgeving is aangenomen waardoor dit mogelijk wordt gemaakt?

http://www.ngnb.nl/?pageAlias=leestafel&curId=16

In Utrecht is het overigens zo dat, als je op het moment van controle geen geldig bewijs kan overleggen dat je nog studeert, je vanaf het moment van controle nog 1 jaar de tijd krijgt voordat je contract eindigt.
Daar staat dat men na 6 maanden waarin de huurder niet studeert de huur mag gaan opzeggen. De opzegperiode is hierin niet bekort en blijft dus minimaal 3 en maximaal 6 maanden m.i.

Zie ook http://www.checkjekamer.nl/?faq Q1

[ Bericht 5% gewijzigd door Peter op 11-12-2009 01:26:41 ]
dag
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:06:22 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75508695
Waarom zou je dat willen uberhaupt? Als je geen student meer bent wil je toch zo snel mogelijk een normaal huis en niet op een kamer blijven plakken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75513927
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:06 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zou je dat willen uberhaupt? Als je geen student meer bent wil je toch zo snel mogelijk een normaal huis en niet op een kamer blijven plakken?
Het zijn vaak ook studio's en een alternatief is niet 123 voorhanden...
dag
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:08 #14
152789 karr-1
pi_75531334
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Het zijn vaak ook studio's en een alternatief is niet 123 voorhanden...
Tsja maar ik neem aan dat je een dergelijk contract tekent met je volle verstand en dus weet dat je er weer uit moet op een bepaald moment. Dan ga je dus langer van tevoren zoeken naar een alternatief.
pi_75531441
bij mij is het 9 maanden max.. ze controleren 2 keer per jaar, dus dat halve jaar heb je dan, en daarna is er nog een officiële termijn dat je dan binnen drie maanden weg moet. Bij mij zeiden ze dat gewoon toen ik mn contract ging tekenen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75532444
Ik heb ook een campuscontract, het is superkut Bij ons controleren ze 1x per jaar of je student bent. Ben je dat niet, dan heb je een jaar om te verhuizen. Op zich snap ik wel dat ze het zo doen, maar ze hadden er beter 3 jaar van kunnen maken. 't Is niet alsof fatsoenlijke huisvesting in Nederland voor het oprapen ligt.
pi_75532604
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja maar ik neem aan dat je een dergelijk contract tekent met je volle verstand en dus weet dat je er weer uit moet op een bepaald moment. Dan ga je dus langer van tevoren zoeken naar een alternatief.
als dezelfde corporatie je inschrijving voor een woning na deze saboteert, en de wachttijd meet dan 6 jaar is gemiddeld, dan schiet dat niet echt op he
dag
pi_75539228
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:32 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb ook een campuscontract, het is superkut Bij ons controleren ze 1x per jaar of je student bent. Ben je dat niet, dan heb je een jaar om te verhuizen. Op zich snap ik wel dat ze het zo doen, maar ze hadden er beter 3 jaar van kunnen maken. 't Is niet alsof fatsoenlijke huisvesting in Nederland voor het oprapen ligt.
Waarom is het 'superkut'?
Als dat contract er niet was geweest was jouw kamer niet eens vrijgeweest.
Dan was de vorige bewoner met zijn nieuwe baan nog even lekker in zijn goedkope kamer gebleven, en was jij bij papa&mama blijven wonen.
Kun je echt niet verder kijken dan je neus lang is? Jouw voorganger heeft plaatsgemaakt voor jou, en jij doet hetzelfde voor jouw opvolger. Wat is daar 'superkut' aan?
pi_75539652
quote:
Precies, en er zijn genoeg studenten die wél graag wat dichter bij hun universiteit willen zitten en dringend behoefte hebben aan zo'n woning .

Vervelend dat je eruit moet als je geen student meer bent, maar we hebben nou eenmaal niet genoeg betaalbare studentenwoningen om iedereen er maar te laten wonen. Goede zaak dus en wat nu kut voor jou is, is de 'redding' voor de volgende lading studenten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 07:46:41 #20
152789 karr-1
pi_75542699
quote:
Het is niet superkut het is volkomen terecht. Studenten hebben ook woningen nodig en dan ga je er niet in zitten als je geen student meer bent.
  zaterdag 12 december 2009 @ 07:47:22 #21
152789 karr-1
pi_75542700
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef Peter het volgende:

[..]

als dezelfde corporatie je inschrijving voor een woning na deze saboteert, en de wachttijd meet dan 6 jaar is gemiddeld, dan schiet dat niet echt op he
En waarom zouden ze dat saboteren dan? En vooral hoe? En ik heb nog nooit 6 jaar hoeven wachten, ik kon altijd ergens terecht binnen een paar maanden. En ja dat is gewoon in de Randstad.
pi_75546695
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 07:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En waarom zouden ze dat saboteren dan? En vooral hoe? En ik heb nog nooit 6 jaar hoeven wachten, ik kon altijd ergens terecht binnen een paar maanden. En ja dat is gewoon in de Randstad.
Ik spreek uit ervaring, tis geen 'stel...'
dag
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:21:39 #23
152789 karr-1
pi_75548320
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik spreek uit ervaring, tis geen 'stel...'
Nou vertel maar dan, op welke wijze ben je gesaboteerd?
pi_75551723
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou vertel maar dan, op welke wijze ben je gesaboteerd?
Op moment van accepteren van de studentenwoning werd mij aangeraden me gelijk in te schrijven voor een woning daarna. Dat het ik gedaan. Kijk ik een maand later naar mijn inschrijfgegevens, ben ik geblokkeerd omdat ik al een woning zou hebben gevonden. De corporatie zegt dat ze volgens de regels hebben gehandeld en willen me niet vrijgeven in het systeem. Tegelijkertijd kan ik niet opnieuw inschrijven omdat er maar 1 inschijving per adres kan zijn..
De corporatie verwijst mij door naar een klachtencommissie in een andere plaats(zelfde regio), waar ze naar 1,5 jaar reageren met het verhaal dat ik bij de verkeerde klachtencommissie ben gekomen en dat ze het doorsturen, daarna nog 6 maanden wachten op een antwoord van de goede klachtencommissie, die geeft mij gelijk, inschrijving moet weer actief worden, dit moet de corporatie aanpassen. een jaar later is dat nog niet gedaan, ondanks 3 verzoeken met 0 respons daarop van mijn kant. Pas op een aangetekende klacht wordt gereageerd en wordt het goedgezet en kan ik eindelijk gaan reageren etc. om op woningen te reageren voor na deze studentenstudio..

Of valt dat niet onder saboteren?
dag
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:54:53 #25
152789 karr-1
pi_75552278
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:34 schreef Peter het volgende:
Of valt dat niet onder saboteren?
Nee dat valt onder het nogal strikt interpreteren van de regels. Formeel hebben ze gelijk, maar het pakt een beetje vreemd uit. Maar dat zou ik niet onder saboteren gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')