Gelukkig is er ook helemaal geen woningnood voor studenten.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:12 schreef Joosttum het volgende:
Ik ben bijna klaar met mijn studie en heb een kamer met een campuscontract. Nu zat ik mij af te vragen als je stopt met je studie en je dit niet doorgeeft aan de woningcorporatie, wat er gebeurd als de woningcorporatie controleert en ziet dat je geen student meer bent.
Heb je vanaf dat moment nog recht op een half jaar wonen voordat je je kamer officieel moet verlaten? Of heb die 6 maanden niet meer, aangezien (in het geval de woningcorporatie langer dan 6 maanden na het beeindigen van je studie pas controleert) je dus al langer dan 6 maanden na je studie er nog woont. Wat gebeurd er in dat geval?
Weet iemand hoe het precies zit?
Geldt niet als je duidelijk hebt getekend voor een Campuscontract.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef Peter het volgende:
Hoeveel jaar woon je er nu al?
De opzegtermijn van de verhuurder is minimaal 3 maanden, plus een maand voor elk jaar dat jij er woont, tot een max. opzegtermijn van 6 maanden.
Waarom zou een contract boven de wet gaan?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Geldt niet als je duidelijk hebt getekend voor een Campuscontract.
Omdat er (nieuwe) wetgeving is aangenomen waardoor dit mogelijk wordt gemaakt?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom zou een contract boven de wet gaan?
Daar staat dat men na 6 maanden waarin de huurder niet studeert de huur mag gaan opzeggen. De opzegperiode is hierin niet bekort en blijft dus minimaal 3 en maximaal 6 maanden m.i.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Charli het volgende:
[..]
Omdat er (nieuwe) wetgeving is aangenomen waardoor dit mogelijk wordt gemaakt?
http://www.ngnb.nl/?pageAlias=leestafel&curId=16
In Utrecht is het overigens zo dat, als je op het moment van controle geen geldig bewijs kan overleggen dat je nog studeert, je vanaf het moment van controle nog 1 jaar de tijd krijgt voordat je contract eindigt.
Het zijn vaak ook studio's en een alternatief is niet 123 voorhanden...quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:06 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zou je dat willen uberhaupt? Als je geen student meer bent wil je toch zo snel mogelijk een normaal huis en niet op een kamer blijven plakken?
Tsja maar ik neem aan dat je een dergelijk contract tekent met je volle verstand en dus weet dat je er weer uit moet op een bepaald moment. Dan ga je dus langer van tevoren zoeken naar een alternatief.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Het zijn vaak ook studio's en een alternatief is niet 123 voorhanden...
als dezelfde corporatie je inschrijving voor een woning na deze saboteert, en de wachttijd meet dan 6 jaar is gemiddeld, dan schiet dat niet echt op hequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja maar ik neem aan dat je een dergelijk contract tekent met je volle verstand en dus weet dat je er weer uit moet op een bepaald moment. Dan ga je dus langer van tevoren zoeken naar een alternatief.
Waarom is het 'superkut'?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:32 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb ook een campuscontract, het is superkutBij ons controleren ze 1x per jaar of je student bent. Ben je dat niet, dan heb je een jaar om te verhuizen. Op zich snap ik wel dat ze het zo doen, maar ze hadden er beter 3 jaar van kunnen maken. 't Is niet alsof fatsoenlijke huisvesting in Nederland voor het oprapen ligt.
Precies, en er zijn genoeg studenten die wél graag wat dichter bij hun universiteit willen zitten en dringend behoefte hebben aan zo'n woningquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:32 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb ook een campuscontract, het is superkutBij ons controleren ze 1x per jaar of je student bent. Ben je dat niet, dan heb je een jaar om te verhuizen. Op zich snap ik wel dat ze het zo doen, maar ze hadden er beter 3 jaar van kunnen maken. 't Is niet alsof fatsoenlijke huisvesting in Nederland voor het oprapen ligt.
Het is niet superkut het is volkomen terecht. Studenten hebben ook woningen nodig en dan ga je er niet in zitten als je geen student meer bent.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:32 schreef LoggedIn het volgende:
En waarom zouden ze dat saboteren dan? En vooral hoe? En ik heb nog nooit 6 jaar hoeven wachten, ik kon altijd ergens terecht binnen een paar maanden. En ja dat is gewoon in de Randstad.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef Peter het volgende:
[..]
als dezelfde corporatie je inschrijving voor een woning na deze saboteert, en de wachttijd meet dan 6 jaar is gemiddeld, dan schiet dat niet echt op he
Ik spreek uit ervaring, tis geen 'stel...'quote:Op zaterdag 12 december 2009 07:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat saboteren dan? En vooral hoe? En ik heb nog nooit 6 jaar hoeven wachten, ik kon altijd ergens terecht binnen een paar maanden. En ja dat is gewoon in de Randstad.
Nou vertel maar dan, op welke wijze ben je gesaboteerd?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring, tis geen 'stel...'
Op moment van accepteren van de studentenwoning werd mij aangeraden me gelijk in te schrijven voor een woning daarna. Dat het ik gedaan. Kijk ik een maand later naar mijn inschrijfgegevens, ben ik geblokkeerd omdat ik al een woning zou hebben gevonden. De corporatie zegt dat ze volgens de regels hebben gehandeld en willen me niet vrijgeven in het systeem. Tegelijkertijd kan ik niet opnieuw inschrijven omdat er maar 1 inschijving per adres kan zijn..quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou vertel maar dan, op welke wijze ben je gesaboteerd?
Nee dat valt onder het nogal strikt interpreteren van de regels. Formeel hebben ze gelijk, maar het pakt een beetje vreemd uit. Maar dat zou ik niet onder saboteren gooien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:34 schreef Peter het volgende:
Of valt dat niet onder saboteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |