abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84364761
@yosander: de knokenkelder?
pi_84373443
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:57 schreef Rory78 het volgende:
@yosander: de knokenkelder?
Heet dat zo ?!
Zag het al in dit topic voorbij komen en gaan we zekers bezoeken. Dank!

[ Bericht 8% gewijzigd door yosander op 23-07-2010 04:02:29 ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84373790
Ben ik ook geweest, is vrij klein en je mag binnen helaas geen foto's maken. Maar wel aardig luguber zeg, gatver
Tap tap tap
pi_84445570
He!

Ik ga volgende maandag naar rome en venetie en ik verblijf in hotel veneto (rome) en hotel ca' del moro (venetie) iemand ervaringen mee? Ziet er goed uit op de foto's

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p

[ Bericht 1% gewijzigd door Gino36 op 24-07-2010 19:54:41 (plaats vergeten ) ]
  zondag 25 juli 2010 @ 14:07:07 #80
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_84466488
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:45 schreef Gino36 het volgende:

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p
Winkelen in Rome is alleen leuk als je echt wat uit te geven hebt. Die categorie die jij noemt, vind ik echt heel slecht vertegenwoord. Daarvoor kun je veel beter in Spanje terecht.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:43:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_84632536
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
pi_84641942
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
pi_84697278
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:04 schreef DesertRose het volgende:
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
Lungo il Tevere heet het festival! Inderdaad hartstikke gezellig.
Trastevere is ook mijn favoriete plek in Rome, zo jammer dat veel mensen dat overslaan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:00:45 #84
208890 June.
Seriously?
pi_84701522
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:43 schreef Blik het volgende:
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:05:09 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_84703263
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef June. het volgende:

[..]

http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
pi_84703868
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
http://www.holiday-velvet(...)sortBy/most-comments
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51:49 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_84704468
quote:
goeie link, had al een paar andere links gevonden met veel appartementen. Maar hier staan toch wel een paar toppers :)
pi_84704791
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
pi_84705710
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:02 schreef Rory78 het volgende:
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
pi_84713897
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:27 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
Me neither
pi_84729658
Ik was er vijftien jaar geleden en het was er top; nu vond ik het er rustig en achteraf gelegen..
Misschien is mijn smaak veranderd, maar ik vond het niet het walhalla waar iedereen zo over spreekt. ;)
(voor de rest: Rome is en blijft TOP, hoor!)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:24:27 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_84747401
Ticket en appartement geboekt :) Zit van 15 t/m 19 oktober in Rome in een appartement in Trastevere
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:53:41 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_84748691
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:45:15 #94
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84751350
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:53 schreef Blik het volgende:
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:59:09 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_84763724
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:45 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Ik gebruik altijd Lonely Planets voor vakanties, echter betwijfel ik of ik zo'n uitgebreide reisgids met o.a. veel beschrijvingen van hotels, hostels etc. nodig ga hebben. Ik weet niet hoe de Lonely Planets verder zijn van grote steden. Zat ook al te denken aan de Capitool reisgids, vanwege de beschrijvingen. Alleen zit daar weer geen goede kaart in van Rome...

komend weekend maar eens even naar de Interglobe in Utrecht gaan, die hebben alle reisgidsen wel op een rijtje staan.
pi_84857161
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:11:00 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_84857310
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:07 schreef DesertRose het volgende:
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Om diezelfde reden heb ik 2 jaar geleden een voor mij onbekende reisgids gekocht van Madrid, de Time-Out. Erg goed bevallen, veel uitgebreide beschrijvingen.
pi_84969533
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
pi_84969621
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:29 schreef casper019 het volgende:
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
Ook bij dat soort restaurants kun je vragen om een pasta als hoofdgerecht. Oke, in principe is het not done, maar er komen zoveel toeristen, daar kijken ze over het algemeen echt niet vreemd van op.
McDonalds is er ook. Naast de Spaanse trappen zit een grote.
En verder zitten er natuurlijk honderden goedkope pizzaria's.
pi_84969827
ik hou alleen niet van pizza :P

wat kan je in rome naast pastas en zo nog eten>
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:55:02 #101
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84970117
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:43 schreef casper019 het volgende:

Van alles. Je vindt er veel, heel veel Italiaanse restaurants, maar ook voor andere keukens kun je er zeker terecht. Even Googlen kan je al aardig op weg helpen, evenals een reisgids (als je die hebt).
pi_84970207
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:43 schreef casper019 het volgende:

Het is een wereldstad, je kunt er alles krijgen wat je maar wilt. Persoonlijk zou ik gaan genieten van alles wat er te krijgen is en niet bij zo'n internationale fastfood tent gaan zitten, ik zou dat zonde vinden.
En probeer de pizza gewoon eens, misschien vind je de Romeinse variant wel lekker.

Wij hebben 2x fantastisch geluncht bij Il Margutta, een bekend vegetarisch restaurant. Dat kost maar 12 euro (!) en daarvoor krijg je soep met brood, mag je een bord vullen van het zeer uitgebreide buffet, achteraf neem je fruitsalade of een appel uit de oven en water en sap zijn inbegrepen. Was erg lekker en dus niet duur. Ook voor niet-vegetariërs een belevenis, mijn carnivore man wilde ook een 2e keer terug en volgende keer weer.

Naast lekker veel Italiaans (pasta vongole :9 ) hebben we bij een goede Argentijn en de Japanner gegeten, er zaten ook veel Indiase restaurants bij ons in de buurt, dus keuze genoeg.
pi_85149994
ben nu in rome maar wat me opvalt is dat de restaurant wel pastas op het menu hebben maar dat alleen als voorgerecht op de kaart staat

ik vroeg me af als je dat besteld voor alleenals hoofdgerecht krijg je dan genoeg voor een avondmaaltijd?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:45:39 #104
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85150749
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:22 schreef casper019 het volgende:
ben nu in rome maar wat me opvalt is dat de restaurant wel pastas op het menu hebben maar dat alleen als voorgerecht op de kaart staat

ik vroeg me af als je dat besteld voor alleenals hoofdgerecht krijg je dan genoeg voor een avondmaaltijd?
Ja dat is bijna overal in Italië wel zo, maar ik vind het genoeg als een avondmaaltijd hoor, anders gewoon een salade ernaast bestellen. Het is namelijk gewoon een bord vol, maar voor hun is dat inderdaad gewoon een voorgerecht, echt grote vlees en visgerechten zijn vaak het hoofdgerecht.
pi_85158435
hoe zijn de vlees gerechten dan, zijn dat dan enorme borden of?

en vaak is het dan alleen vlees + SALADE
als je daar dan ook nog aardappels uit de oven bijbesteld krijg je dan echt een mega bord
of valt het te vergelijken met een gemiddelde portie avondeten??
pi_85158841
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:43 schreef casper019 het volgende:
hoe zijn de vlees gerechten dan, zijn dat dan enorme borden of?

en vaak is het dan alleen vlees + SALADE
als je daar dan ook nog aardappels uit de oven bijbesteld krijg je dan echt een mega bord
of valt het te vergelijken met een gemiddelde portie avondeten??
Waarom doe je zo moeilijk :{ ? Probeer het gewoon een keer.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:11:03 #107
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85159833
Gewoon proberen allemaal! Maar ik weet niet hoeveel jij eet natuurlijk.. dat verschilt echt per persoon, misschien dat jij wel zoveel als een gemiddelde Italiaan kan eten, terwijl ik dan weer kan leven van een salade als avondmaal lol.
pi_85173430
Je moet dan wel even oppassen als je zoiets besteld met meer mensen. Ik had pasta als hoofdgerecht besteld, maar omdat het in Italië als voorgerecht wordt beschouwd kreeg ik het ook als voorgerecht. Met als gevolg dat ik als enige eerst zat te eten en toen ik het op had de rest hun hoofdgerecht kreeg :P .
Shine bright like a diamond.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:17:08 #109
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85175060
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 06:11 schreef June. het volgende:
Je moet dan wel even oppassen als je zoiets besteld met meer mensen. Ik had pasta als hoofdgerecht besteld, maar omdat het in Italië als voorgerecht wordt beschouwd kreeg ik het ook als voorgerecht. Met als gevolg dat ik als enige eerst zat te eten en toen ik het op had de rest hun hoofdgerecht kreeg :P .
Meestal houden ze daar wel rekening mee hoor! Bij mij wordt het tenminste altijd netjes gevraagd van of ik alleen dat wil en of ik het tegelijk wil met de rest :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:59:24 #110
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_85179927
De Italiaanse eetgewoonten zijn inderdaad wat merkwaardig voor ons. In het algemeen is het zo dat het helemaal geen probleem is een pasta als hoofdgerecht te bestellen. Wat je kunt doen is een salade (insalata verde of mista) erbij bestellen, laat dan wel weten dat je die tegelijk wilt (als je dat wilt), anders krijg je die eerst en wachten ze tot je bord leeg is.
Je kunt natuurlijk ook eerst wat bruschetta bestellen als voorgerechtje als je aan alleen pasta niet genoeg hebt, of je neemt een dessert, die kosten in de meeste restaurants maar ¤ 4 of zo.
De hoofdgerechten zijn inderdaad vaak alleen een stuk vlees of vis, de rest moet je bijbestellen (contorni). Dat is voor ons wat vreemd, en al helemaal als je eerst een bord pasta bestelt en dan nog een lap vlees gaat verorberen..
Als je alleen pasta en verder helemaal niets bestelt, maak je je zeker niet echt populair bij de uitbater, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een probleem van wordt gemaakt als je geen hoofdgerecht bestelt, maar wel een antipasto (bruschetta, insalata capresa) + voorgerecht (pasta dus) of pasta plus een nagerecht.
Bij pizza is het allemaal nog makkelijker, daar maakt het helemaal niks uit wat je bestelt. Pizza eten is goedkoop uit eten voor het hele gezin, het is ook heel populair om dan een hele fles cola van 1,5 liter te bestellen voor de hele tafel.
En wel altijd een fles water bestellen natuurlijk, als je geen water bestelt denken ze dat je ziek bent. En als je na het eten cappuccino bestelt, denken ze dat je gek bent. En dat laten ze soms nog merken ook!
It's not a lie, if you believe
pi_85206260
mijn hotel zit vlakbij de trevi fontijn en de spaanse trappen, en ben nu 2 avonden indeze omgeving uit eten geweest. maar vind er savonds vrij weinig te doen.
Ik ben geen uitgaans type van bars of discos ofzo. maar wat night entertaiment vindik wel leuk

hebben jullie miss tips waar ik savonds heen kan gaan, en zit er in naast mijn omgeving nog andere plaatsen die een beetje in de buurt zijn plaatsen om savonds leuk voor een niet al te dure prijs uit eten te gaan?
pi_85211513
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
mijn hotel zit vlakbij de trevi fontijn en de spaanse trappen, en ben nu 2 avonden indeze omgeving uit eten geweest. maar vind er savonds vrij weinig te doen.
Ik ben geen uitgaans type van bars of discos ofzo. maar wat night entertaiment vindik wel leuk

hebben jullie miss tips waar ik savonds heen kan gaan, en zit er in naast mijn omgeving nog andere plaatsen die een beetje in de buurt zijn plaatsen om savonds leuk voor een niet al te dure prijs uit eten te gaan?
Piazza Navona is altijd wel wat te doen 's avonds. In een van die zijstraatjes kun je ook lekker eten bij La Fraschetta!
pi_85224449
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:

Inderdaad rond Piazza Navona (onder andere via del Governo Vecchio).
Rond Piazza del Popolo.
Campo dei Fiori.
En iets verder weg Trastevere (Piazza di Santa Maria en het pleintje direct aan Ponte Sisto, ben even de naam kwijt. Direct link van Ponte Sisto, als je vanaf het centrum komt, zit een van de leukste barretjes van Rome, Freni e Frizione).
pi_85245591
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Piazza Navona is altijd wel wat te doen 's avonds. In een van die zijstraatjes kun je ook lekker eten bij La Fraschetta!
thx voor de tip, daar ga ik vanavond even rondkijken!

watik wel minder vind is dat ik altijd steeds de 1e ben die eet :p

ik lunch meestal rond 13.00 .. dan smiddags meestal nog iets van chips en een lekkere grote ijscoupe

maar ik heb dan rond 19.00 echt wel weer dikke honger
zon dag lopen in de zon maakt hongerig ...

ik snap echt niet waarom eten al die mensen in rome pas na 20.00-21.00?
hoelaat gingen jullie eten toen je in rome was?
pi_85245750
en kan iemand me vertellen wat er in spaghetti vongole zit??
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:36:18 #116
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85245986
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:31 schreef casper019 het volgende:
en kan iemand me vertellen wat er in spaghetti vongole zit??
Zucht: http://lmgtfy.com/?q=spaghetti+vongole

Zoiets kun je toch zelf wel opzoeken? Of probeer het anders gewoon eens, of vraag het aan de ober (als het al niet op de menukaart staat aangegeven).
pi_85248412
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:28 schreef casper019 het volgende:

[..]

thx voor de tip, daar ga ik vanavond even rondkijken!

watik wel minder vind is dat ik altijd steeds de 1e ben die eet :p

ik lunch meestal rond 13.00 .. dan smiddags meestal nog iets van chips en een lekkere grote ijscoupe

maar ik heb dan rond 19.00 echt wel weer dikke honger
zon dag lopen in de zon maakt hongerig ...

In andere steden, maar dus ook in Rome heb je Aperitivo, ook wel happy hour genoemd, om 1800. Dan heb je een drankje + klein buffetje voor 8 euro ofzo Misschien is dat een oplossing. Zomaar wat links van Google. (dus niet inhoudelijk niet gecheckt.)
http://roma.tonight.eu/aperitivi
http://roma.nottidaleon.it/aperitivi/
http://www.ecodiroma.org/aperitivo-a-roma-i-nostri-consigli.htm
http://www.travelblog.it/(...)pazzi-per-laperitivo
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_85253257
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Waarom doe je zo moeilijk :{ ? Probeer het gewoon een keer.
Je haalt de woorden uit mijn mond!!
pi_85253386
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:28 schreef casper019 het volgende:
Zo rond zes, zeven uur. Als Nederlander ben je dat gewend en in Italië zijn de restaurants ook dan al open. Dus waarom niet eten wanneer jou dat uitkomt?
pi_85253429
ook na achten, want voor die tijd was het te heet om te eten en had ik geen honger :P
Tap tap tap
pi_85260118
heerlijk gegeten op de piazao navano vanaaf en leuke straatmuziekanten ook goeie tip!! :D

weet iemand of gnocchi lekker iS? ik zie het vaak op het menu met tomatensaus en mozarella

maar het lijkt me zo raar avondeten zonder vlees, is dat wel een maaltijd voor avondeten dan?
enis het lekker?
pi_85265681
Gnocchi is gewoon een pasta soort geloof ik.

Italianen eten (als ze volgens het boekje eten) antipasti, primo, secundo (+contorno), dolce. Dus voorgerecht, pasta of rissotto, vlees (+bijgerechten als patat, aardappelen en/of salade) en nagerecht.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_85282922
vandaag bij ''blue ice'' in rome ijs gehaald WOWWW ik vind ze daar echt het lekkerste ijs hebben wat ik in tijden gegeten heb
en ook enorme porties niet normaal
ik had een ijs beker voor 3 euro besteld (beker)
3 smaken

de hoeveelheid wat ik kreeg was miss wel 6-7 bolletjes vergeleken met NL en andere italiaanse ijszaken

ik heb nu trouwens het meeste in rome bezocht, vaticaan.. traverste, trevi fontain, de bekende pleinen, het coleseum en omliggende dingen
morgen villa borgese en de dierentuin
maar dan heb ik nog 3 dagen.. hebben jullie miss wattips??
pi_85283297
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:21 schreef casper019 het volgende:
vandaag bij ''blue ice'' in rome ijs gehaald WOWWW ik vind ze daar echt het lekkerste ijs hebben wat ik in tijden gegeten heb
en ook enorme porties niet normaal
ik had een ijs beker voor 3 euro besteld (beker)
3 smaken

de hoeveelheid wat ik kreeg was miss wel 6-7 bolletjes vergeleken met NL en andere italiaanse ijszaken

ik heb nu trouwens het meeste in rome bezocht, vaticaan.. traverste, trevi fontain, de bekende pleinen, het coleseum en omliggende dingen
morgen villa borgese en de dierentuin
maar dan heb ik nog 3 dagen.. hebben jullie miss wattips??
Je mist In ieder geval nog:
Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme)
Capitool museum
Santa Maria Maggiore (kerk)

En verder kun je ook nog naar:
San Giovanni in Laterano (kerk)
Gianicolo (voor het uitzicht) en het park Villa Phamphilli
Villa d'este (landhuis met prachtige tuin, buiten Rome)
pi_85283671
Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme)
Capitool museum

pantheon heb ik gezien, santa maria ook, san giovanni ook

waar ligt engelenburcht en het forum romanum??
pi_85284141
Het Forum Romanum ligt naast het Colosseum.
De Engelenburcht (castel sant angelo) ligt ongeveer tussen het Vaticaan en Piazza Navona in, aan de zelfde kant van de Tiber als het Vaticaan.
pi_85284472
Wat ook wel leuk is om te doen is, beginnen bij Monumento Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.
pi_85290828
Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.

klinkt leuk, is het iets wat je zelf kan doen en met de bus/metro kan bereiken??
pi_85290926
Vittorio Emanuelle is de taartdoos aan het einde van de Via del Corso.. het Capitool is de berg daarachter en vanaf het capitool kan je circo massimo zien liggen.. in de ruine daarnaast staat de bocca della verita.

Ik moet dan altijd aan bassie en adriaan denken :P
Be brave. Be kind.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:01:29 #130
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85291515
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:36 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme Giolitti)
Capitool museum

Het ijs van Giolitti :9~
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:04:59 #131
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85291617
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:
Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.

klinkt leuk, is het iets wat je zelf kan doen en met de bus/metro kan bereiken??
Het sleutelgat kun je zelf bekijken, het wordt nog bewaakt ook geloof ik. :P

Het ligt een stukje van het Circo Massimo (hier), maar het is nog wel prima te belopen.

Bij het Vittorio Emanuelle-monument en het Capitool zit je ook vlakbij het Forum Romanum, als je nog van plan bent dat te doen. ;)
pi_85314194
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:01 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Het ijs van Giolitti :9~
vanmiddag geweest, WOW dats inderdaad superijs!!

morgen staat Vittorio Emanuelle op het programma

waar eet je trouwens in rome nou echt de lekkerste pasta?

en welke pasta is nou echt een aanrader?
Is de arra... (die met spicy tomatensaus) een aanrader?
pi_85314354
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

Jongen, ga zelf eens op onderzoek uit en probeer verschillende dingen? We kunnen wel alles gaan voorkauwen, maar dan kun je net zo goed in Nederland blijven.
pi_85315056
sorry ben nog 2 dagen in rome en ben zo bang dat ik iets mis!
pi_85315339
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:44 schreef casper019 het volgende:
sorry ben nog 2 dagen in rome en ben zo bang dat ik iets mis!
Who cares? Net alsof je ALLES in Rome gezien kunt hebben in een paar dagen/weken. Dat kun je toch bewaren voor de volgende keer?
pi_85324661
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

Pasta cacio e pepe (kaas en peper), typisch Romeins.
Arrabiata is ook lekker, met pepers dus pittig.
pi_85327087
arrabitta vanavond gehad inderdaad heel erg lekker!

ik kreeg een supergroot bord (zou het normalitair nooit opgekregen hebben)
maar t was echt zo lekker dat het toch opgegaan is :P
pi_85357221
morgen mn laatste dag wil ik of naar de catacomben of naar tivoli
wat raden jullie me aan?
pi_85522593
Rome was Top ^O^
Heerlijk gegeten bij Piazza Navona, Pizza gehad met stukjes gehakt(naam ben ik kwijt ;( )
Verukkelijke Cappuccino bij Marriarette(weet niet meer precies hoe die heet) :9~
En altijd wel lachen met die gasten _O-

Zo'n voorbeeld zat net aan een Cappuccino zegt die kerel van ''hier neem een croissantje''
Nou oke altijd lekker en gratis :9
En dat zegt hij ''Ja dat wordt dan ¤0,90''

Had hem maar snel terug gelegt die gasten lagen helemaal dubbel ;( :'(
pi_85535555
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:45 schreef rickyszz het volgende:
Rome was Top ^O^
Heerlijk gegeten bij Piazza Navona, Pizza gehad met stukjes gehakt(naam ben ik kwijt ;( )
Verukkelijke Cappuccino bij Marriarette(weet niet meer precies hoe die heet) :9~
En altijd wel lachen met die gasten _O-

Zo'n voorbeeld zat net aan een Cappuccino zegt die kerel van ''hier neem een croissantje''
Nou oke altijd lekker en gratis :9
En dat zegt hij ''Ja dat wordt dan ¤0,90''

Had hem maar snel terug gelegt die gasten lagen helemaal dubbel ;( :'(
Pizza Bolognese :s).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_85570890
Weet iemand de naam van het kasteel dat tegenover Vaticaanstad ligt. Als je Vaticaanstad uitloopt naar een van de bruggetjes kom je langs het kasteel, ligt aan je linkerhand. Ik ben er geweest maar de naam vergeten. Prachtig uitzicht over Rome en een leuk terras meegerekend om op adem te komen. O+

Rome wát een sfeer. Een van de leukste steden waar ik geweest bent. Historie en geloof op elke straathoek. Het ijs was super, eten viel enorm tegen (bad luck?) Ga absoluut terug om de paus te zien preken en de sfeer opnieuw te proeven. *O*
pi_85571359
Castel Sant Angelo (Engelenburcht).
pi_85571512
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 15:14 schreef _Boo_ het volgende:
Castel Sant Angelo (Engelenburcht).
That's it! Thanks. :)
pi_85573121
paar dagen thuis nu weer en damn wat mis ik rome, de sfeer... het eten.. het weer ... het ijs... alles
het is echt een geweldige stad. Zou er graag zelf ook wonen.

Het eten vond ik wel OK persoonlijk, het was nou niet echt super veel lekkerder die pasta dan dat ik in Nederland gewent ben. Maja ik ben ook niet echt in de meest dure tenten gaan eten maar meestal gewoon een gemiddeld restaurantje. Ik koos ze meer uit op het uitzicht/de plaats (dus touristen lokaties als aan het pantheon/piaza novana dan op kwaltieit denk ik). Het ijs is wel voortreffelijk!, en ze hebben zeker leuke dingen in de supermarkt :D (nutella dippers, magnum pasta voor op brood etc)
Ook de sfeer van het land is erg fijn, geen opgefokte sfeer maar lekker relaxed... ondanks dat er zoveel touristen zijn.
Ik kom zeker nog een keer terug
pi_85579007
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:19 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Lungo il Tevere heet het festival! Inderdaad hartstikke gezellig.
Trastevere is ook mijn favoriete plek in Rome, zo jammer dat veel mensen dat overslaan.
Eensch. Gezellig en volks. Niet overspoeld door massa's toeristen. S'avonds was het wel druk, maar de gezelligheid bleef.
pi_85690647
Zojuist vliegtickets geboekt voor een lang weekend Rome. Eind november zal ik daar mijn eerste vuurdoop hebben :) Nu nog een leuk hotel vinden.
pi_85691049
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 03:05 schreef yosander het volgende:

[..]

Pizza Bolognese :s).
:')
Italianen die on-Italiaanse gerechten gaan maken met on-Italiaanse namen, triest...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86903157
Hoe zijn de ervaringen met Rome in november / december? Is dat een beetje te doen qua weer?
pi_86906769
Oh en voor welke dingen is het mogelijk / handig / wenselijk om van tevoren kaartjes te bestellen via internet?
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:23:38 #150
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_86939025
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:46 schreef k_man het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met Rome in november / december? Is dat een beetje te doen qua weer?
Ik zou maar een paraplu meenemen.
Voordeel is wel dat er in deze periode minder toeristen zijn. In de Villa Borghese konden wij zo kaartjes kopen voor het volgende tijdslot (dus niet tevoren via internet besteld).
Overigens hadden we in december ook een dag mooi zonnig weer in Tivoli (Villa Hadriani), dus het weer kan variëren, zeg maar...
It's not a lie, if you believe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')