Hier pasquote:Op donderdag 10 december 2009 19:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, hier gaan bij mij ff kloon & troll alarmpjes af!
Verder eensch met de meesten hierboven.
Gehuwden en daaraan gelijkgestelden hebben recht op de helft van het tijdens het huwelijk opgebouwde ouderdomspensioen en het volledige nabestaandenpensioen (tot dat moment)quote:Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Doe 'es vertellen?Daar heeft TS misschien wat aan! :p
echt....quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
Volgens mij heb ik recht op 1/40ste van zijn pensioen.
Ook heb ik het en/of bankpasje nog. Tot nu toe komt zijn salaris daar ook nog op binnen. Ik heb die rekening niet leeggepind, maar gebruik mijn bankpas wel gewoon voor mijn levensonderhoud.
Okee, nu is de lol van het getroll afgelopen, genoeg is genoeg. Ik ben hier weg. Over the top is niet leuk meer.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
Ook heb ik het en/of bankpasje nog. Tot nu toe komt zijn salaris daar ook nog op binnen. Ik heb die rekening niet leeggepind, maar gebruik mijn bankpas wel gewoon voor mijn levensonderhoud.
quote:De Wet verevening pensioenrechten bij scheiding (wet VPS) regelt in Nederland de verdeling van ouderdomspensioen bij echtscheiding of beëindiging van een geregistreerd partnerschap.
De wet is op 28 april 1994 ondertekend en regelt het recht op pensioenverevening bij echtscheidingen van na 1 mei 1995.
De wet is van toepassing in de volgende gevallen:
* de echtscheiding is na 30 april 1995 ingeschreven bij de burgerlijke stand;
* de scheiding van tafel en bed is na 30 april 1995 definitief geworden;
* het geregistreerd partnerschap is beëindigd.
De wet VPS voorziet, tenzij de echtgenoten de toepassing van de wet hebben uitgesloten, in een verevening van rechtswege bij echtscheiding of scheiding van tafel en bed van het tijdens het huwelijk opgebouwde ouderdomspensioen. Daarbij voorziet de wet in een directe vordering van de vereveningsgerechtigde op de pensioenuitvoerder voor het haar of hem toekomende pensioendeel.
Dus jij leeft nog op zijn kosten terwijl je je door een nieuwe gast laat palen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, prima; ik geloof ook niet dat het kan. Vooralsnog laat ik het staan(en nu mag het weer on topic)
hahahahahahahahahahahahahahaquote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
het vrouwentrollbrein is er blijkbaar erg goed inquote:Op donderdag 10 december 2009 20:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus jij leeft nog op zijn kosten terwijl je je door een nieuwe gast laat palen?
Hoe zie je dit als rechtvaardig? Met welke logica is dit dan weer goed te praten?
Jouw verhaal wordt steeds grappiger.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
heb je dat niet gewoon bij de notaris getekend?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
we hebben wel een samenleveingsovereenkomst. en een testament laten opmaken.
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
bron: http://www.werygoedegebuure.nl/prive/samenlevingscontractquote:Het samenlevingscontract
In de wandelgangen wordt een samenlevingscontract nog wel eens in één adem genoemd met het geregistreerd partnerschap. Pas op, want een notarieel samenlevingscontract is absoluut niet gelijk aan een geregistreerd partnerschap. In tegendeel zelfs.
een ongelukje zit in een klein hoekje, dan krijg je alles....why settle for lessquote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
Ja, toen we gingen samenwonen, iets meer dan een jaar gelelden.quote:heb je dat niet gewoon bij de notaris getekend?
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Ja, toen we gingen samenwonen, iets meer dan een jaar gelelden.
Dus volgens mij heb ik dan ook recht op zijn opgebouwde pensieon voor de duur dat we samen waren.
waarom zou je dat willen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Dus volgens mij heb ik dan ook recht op zijn opgebouwde pensieon voor de duur dat we samen waren.
Nee absoluut niet, dat is alleen als jullie een geregistreerd partnerschap hebben. Dat is wat anders dan een samenlevingscontract.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Dat scheelt in het werken denk ikquote:
Relluh!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |