abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79320678
Goed om te weten inderdaad, ik heb overwogen met de lerarenbeurs een master te gaan doen in Leiden, maar die beurs dekt alleen het gewone collegegeld, niet dit soort fratsen. Gaat 'm niet worden dus.

Ik denk dat het voor die specifieke master wel een nadelige regeling gaat zijn, het is echt typisch zo'n studie die je op latere leeftijd nog eens gaat doen. En ze mogen blij zijn met elke student die ze krijgen. Ben benieuwd of ze zullen kunnen blijven voortbestaan.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:51:47 #227
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79330680
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:53 schreef Horloge het volgende:

[..]

Thanks! Had je mijn PM gelezen of is het toeval?
Nee! Egt puur toeval!
quote:
Ik weet nu wel zeker dat het geen Leiden wordt dan. Helaas, want het studieprogramma (BA Politicologie gaat het om) is zeer interessant. Maar minstens 10K voor een nieuwe opleiding (2 jaar) is me véél te gortig.
Tja, logische reactie, maar wel jamer. Maar goed, in dat geval hoef ik jouw inhoudelijke PM-vraag ook niet te beantwoorden tog?
Het 'goede' nieuws is dat ik vandaag even bij de Uni dit bericht gecheckt heb en dat men zei dat het allemaal nog niet zeker was en dat het bericht in de Mare te zeker opgeschreven was. Nog steeds geen echte onduidelijkheid helaas....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_79331087
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 00:13 schreef ShadyLane het volgende:
Goed om te weten inderdaad, ik heb overwogen met de lerarenbeurs een master te gaan doen in Leiden, maar die beurs dekt alleen het gewone collegegeld, niet dit soort fratsen. Gaat 'm niet worden dus.

Ik denk dat het voor die specifieke master wel een nadelige regeling gaat zijn, het is echt typisch zo'n studie die je op latere leeftijd nog eens gaat doen. En ze mogen blij zijn met elke student die ze krijgen. Ben benieuwd of ze zullen kunnen blijven voortbestaan.
Maar de wet gelde toch niet voor onderwijs opleidingen en nog iets..?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:08:33 #229
124676 RobertoCarlos
pi_79331448
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:00 schreef ReWout het volgende:

[..]

Dat klopt idd, dus als ShadyLane een master gaat doen die gerelateerd is aan het onderwijs (en aan gezondheidszorg) dan is de kans groot dat ze gewoon het wettelijke tarief moet betalen. Er is alleen nog (voor zover ik weet) niet precies bepaald welke opleiding dat zijn..
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:10:54 #230
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79331562
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee! Egt puur toeval!
[..]

Tja, logische reactie, maar wel jamer. Maar goed, in dat geval hoef ik jouw inhoudelijke PM-vraag ook niet te beantwoorden tog?
Het 'goede' nieuws is dat ik vandaag even bij de Uni dit bericht gecheckt heb en dat men zei dat het allemaal nog niet zeker was en dat het bericht in de Mare te zeker opgeschreven was. Nog steeds geen echte onduidelijkheid helaas....
Inderdaad, als dit het definitieve besluit is dan is die vraag irrelevant. Dan wordt het sowieso de VU of de RU waar ik een tweede bachelor ga doen/afmaken. Tenzij Utrecht en de UvA met gunstige beslissingen komen, dan wil ik die ook nog overwegen.

Ik *hoop* dus dat dat wat er in de Mare staat, niet dé beslissing is..
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:00 schreef ReWout het volgende:

[..]

Klopt, onderwijs en geneeskunde-achtige dingen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:33 #231
124676 RobertoCarlos
pi_79331855
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:10 schreef Horloge het volgende:

[..]

Inderdaad, als dit het definitieve besluit is dan is die vraag irrelevant. Dan wordt het sowieso de VU of de RU waar ik een tweede bachelor ga doen/afmaken. Tenzij Utrecht en de UvA met gunstige beslissingen komen, dan wil ik die ook nog overwegen.
Ik *hoop* dus dat dat wat er in de Mare staat, niet dé beslissing is..
Ik zal nieuwtjes en de definitieve beslissing iig hier posten. En als je (dan nog) vragen hebt, hoor ik het wel
pi_79359498
En na een hoopgevend gesprek toch een bericht gekregen dat ze mij niet alvast een beschikking van toelating tot het schakelprogramma kunnen geven. Wel mag ik alvast mastervakken doen (alsof ik dat niet al "stiekem" deed).

Nog steeds is er van de RuG geen officieel standpunt, althans niet één die ik kan vinden.

Iemand anders iets van de RuG vernomen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:49:45 #233
124676 RobertoCarlos
pi_79359863
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:39 schreef Maharbal het volgende:
En na een hoopgevend gesprek toch een bericht gekregen dat ze mij niet alvast een beschikking van toelating tot het schakelprogramma kunnen geven. Wel mag ik alvast mastervakken doen (alsof ik dat niet al "stiekem" deed).
Balen!!
pi_79794289
Subtiele kick.

Is er alweer nieuws? Ik kan zelf niet al te veel vinden.
pi_79794779
Maastricht zou oorspronkelijk ¤12.000 voor een tweede master vragen, maar is daar op teruggekomen:

http://www.maastrichtuniv(...)eMasterstudenten.htm

Utrecht en Amsterdam gaan het collegegeld voorlopig ook niet verhogen.

Leiden, Groningen en Nijmegen hebben de tarieven nog niet vrijgegeven.

Ik kan me niet voorstellen dat Leiden, Groningen en Nijmegen ineens wel hogere tarieven gaan rekenen als de andere universiteiten dat niet doen. Ik verwacht ook voor Groningen (of is het meer hoop?) een gunstige overgangsregeling zoals Maastricht, Utrecht en Amsterdam ze ook hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik noodgedwongen richting de andere universiteiten.

Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat bijvoorbeeld Groningen zichzelf zo uit de markt voor 2e masters zou werken.
pi_79795804
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:57 schreef Maharbal het volgende:
Maastricht zou oorspronkelijk ¤12.000 voor een tweede master vragen, maar is daar op teruggekomen:

Ik kan me niet voorstellen dat Leiden, Groningen en Nijmegen ineens wel hogere tarieven gaan rekenen als de andere universiteiten dat niet doen. Ik verwacht ook voor Groningen (of is het meer hoop?) een gunstige overgangsregeling zoals Maastricht, Utrecht en Amsterdam ze ook hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik noodgedwongen richting de andere universiteiten.

Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat bijvoorbeeld Groningen zichzelf zo uit de markt voor 2e masters zou werken.
Is het van de UvA ook al bekend dan? Kan het zelf niet vinden namelijk.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_79796960
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:25 schreef GDPP het volgende:

[..]

Is het van de UvA ook al bekend dan? Kan het zelf niet vinden namelijk.
http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_id=75766
pi_79996120
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:57 schreef Maharbal het volgende:

Beetje belachelijk wat ze daar stellen bij de UM als ik daar zou gaan studeren en het hoge tarief moeten betalen zou ik gelijk me rechtsbijstand inschakelen, pure discriminatie wat ze daar doen.
pi_79997677
quote:
Handig. UT nieuws van de UT beschrijft de regeling van alle andere universiteiten behalve de UT zelf.
zelfde als diginoob
  zondag 11 april 2010 @ 12:19:54 #240
261554 rodka
Hooi noch stro
pi_80181616
Ik las net ergens dat studenten die 'nu' al ingeschreven staan voor een extra studie de dans ontspringen, maar wat valt dan onder 'nu'?

Ik heb me namelijk in de loop van dit collegejaar ingeschreven voor extra studies (ergens in februari/maart meen ik) maar heb wel aangevinkt dat de inschrijving voor 2009 geldt (in 2010, maar goed...). Ik heb me dus volgens mij wel voor het juiste collegejaar ingeschreven, maar pas nadat het besluit was genomen. Val ik dan nog onder een 'reeds ingeschreven' dubbel student of ben ik één van de eerste post-wetgeving kindjes?
  zondag 11 april 2010 @ 12:58:08 #241
124676 RobertoCarlos
pi_80182685
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:19 schreef rodka het volgende:
Ik las net ergens dat studenten die 'nu' al ingeschreven staan voor een extra studie de dans ontspringen, maar wat valt dan onder 'nu'?

Ik heb me namelijk in de loop van dit collegejaar ingeschreven voor extra studies (ergens in februari/maart meen ik) maar heb wel aangevinkt dat de inschrijving voor 2009 geldt (in 2010, maar goed...). Ik heb me dus volgens mij wel voor het juiste collegejaar ingeschreven, maar pas nadat het besluit was genomen. Val ik dan nog onder een 'reeds ingeschreven' dubbel student of ben ik één van de eerste post-wetgeving kindjes?
De aangenomen wet is allemaal nog wat onduidelijk, maar voor zover ik kan zien, staat er in de wet niets over een overgangsregeling of voor de huidige situatie. Ook is de datum van invoering nog niet bepaald, dat gebeurt via een Koninklijk Besluit, er is dus ook niet besloten dat het per nu is ingegaan.
Kortom: ik denk dat je de dans ontspringt, maar het is wat rommelig nu.
  zondag 11 april 2010 @ 13:21:01 #242
180385 Horloge
pi_80183299
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:19 schreef rodka het volgende:

Staat jouw status al op 'ingeschreven'? Dan zit het in ieder geval goed.

De datum van invoering is inderdaad nog niet bekend, dat moet nog gepubliceerd worden, maar het is gepland voor het studiejaar 2010-11. Zie ook: http://www.rijksoverheid.(...)n-tweede-studie.html
pi_80184364
Hmm ben benieuwd.. ik wil over een kleine 4 jaar een tweede master gaan doen, hopelijk is het een beetje betaalbaar

Daarnaast volg ik op dit moment een 2e bachelor..

Wacht het wel even af.. hopelijk hoef ik niet extra te gaan betalen voor m'n bachelor.. voor m'n 2e master zou in principe geen probleem zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Complexiteit op 11-04-2010 14:05:08 ]
pi_80204468
Pffooe een 2e master kan zomaar iets van 17.000 euro gaan kosten.. dat heb ik er niet voor over. Echt te ziek, net of een student zoveel geld kost.. er is amper onderwijs, of is een master opeens super intensief?

Maar ik ontspring blijkbaar de dans bij m'n bachelor, vanwege een overgangsregeling. Erg erg blij daarmee. Scheelt zo 13.000 euro! Ziek man, vind dit echt niet eerlijk, wat een geluk heb ik schijnbaar
  donderdag 15 april 2010 @ 19:02:17 #245
124676 RobertoCarlos
pi_80354117
De universiteit Leiden maakt het collegegeld voor een 2e studie bekend en slaat keihard toe (met ook nog eens een onduidelijk verhaal)

http://studenten.leidenun(...)iding-2010-2011.html

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-04-2010 19:16:03 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 19:13:52 #246
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80354441
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:48 schreef Complexiteit het volgende:
Pffooe een 2e master kan zomaar iets van 17.000 euro gaan kosten.. dat heb ik er niet voor over. Echt te ziek, net of een student zoveel geld kost.. er is amper onderwijs, of is een master opeens super intensief?

Maar ik ontspring blijkbaar de dans bij m'n bachelor, vanwege een overgangsregeling. Erg erg blij daarmee. Scheelt zo 13.000 euro! Ziek man, vind dit echt niet eerlijk, wat een geluk heb ik schijnbaar
Een farmacie of tandheelkunde student kan wel 80,000 euro per jaar kosten, afhankelijk van practica.

Maar het blijft natuurlijk een afbraak van de kenniseconomie.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_80354621
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:13 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Een farmacie of tandheelkunde student kan wel 80,000 euro per jaar kosten, afhankelijk van practica.

Maar het blijft natuurlijk een afbraak van de kenniseconomie.
Heh.. ja dat is nog veel meer, daar verbleekt 17k bij. Toch vind ik het een raar idee dat één jaar studie zoveel kan kosten en heb ik het er waarschijnlijk niet voor over, maar daar kan ik jaren voor data nog niet werkelijk over oordelen. We zullen zien

Volgens de link die RobertoCarlos postte zou het trouwens iets van 14k zijn.. is al een stuk minder, maarja. Zie het tegen die tijd wel.
  donderdag 15 april 2010 @ 19:46:08 #248
180385 Horloge
pi_80355725
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
De universiteit Leiden maakt het collegegeld voor een 2e studie bekend en slaat keihard toe (met ook nog eens een onduidelijk verhaal)

http://studenten.leidenun(...)iding-2010-2011.html
Is het wettelijk wel toegestaan om op deze manier differentiatie toe te passen, dus voor Leidse studenten een normaal tarief, terwijl andere studenten ruim 3x die prijs moeten betalen? Het is geen bedrijf dat aan klantenbinding moet doen ofzo.

(Terzijde: Leiden is sowieso geen optie meer voor mij, ik kreeg niet eens vrijstellingen voor statistiek en onderzoeksmethoden terwijl ik exact dezelfde stof heb gehad )
  donderdag 15 april 2010 @ 20:43:36 #249
124676 RobertoCarlos
pi_80358269
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:46 schreef Horloge het volgende:

[..]

Is het wettelijk wel toegestaan om op deze manier differentiatie toe te passen, dus voor Leidse studenten een normaal tarief, terwijl andere studenten ruim 3x die prijs moeten betalen? Het is geen bedrijf dat aan klantenbinding moet doen ofzo.

(Terzijde: Leiden is sowieso geen optie meer voor mij, ik kreeg niet eens vrijstellingen voor statistiek en onderzoeksmethoden terwijl ik exact dezelfde stof heb gehad )
Vraag ik me ook af. Daarnaast differentieert Leiden ook nog eens op leeftijd, wat nou juist afgeschaft zou worden met dit wetsvoorstel.

E(n idd. over vrijstellingen doen ze erg moeilijk...)
  donderdag 15 april 2010 @ 20:46:16 #250
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80358382
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:19 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Heh.. ja dat is nog veel meer, daar verbleekt 17k bij. Toch vind ik het een raar idee dat één jaar studie zoveel kan kosten en heb ik het er waarschijnlijk niet voor over, maar daar kan ik jaren voor data nog niet werkelijk over oordelen. We zullen zien

Volgens de link die RobertoCarlos postte zou het trouwens iets van 14k zijn.. is al een stuk minder, maarja. Zie het tegen die tijd wel.
Basisschool leerlingen en middelbare school leerlingen kosten ook veel meer dan dat de ouders bijdragen. Onderwijs wordt sowieso betaalt uit de grote belastingpot.

Ik denk dat het uiteindelijk onvermijdelijk is dat we meer collegeld gaan betalen... Gezien de economische ontwikkelingen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')