Een cavia, die op zich redelijk verzorgt wordt mits er water is.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:34 schreef Greys het volgende:
En die kat met die ingegroeide nagels is nooit meer gesignaleerd?
Heeft ze nu alleen deze poes? Of meer dieren?
Zou zomaar eens kunnen gebeuren!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
[..]
Heb de DB a eens gebeld maar die kunnen niets zolang het beest niet van de graat druipt of ziek is..
Ze heeft kindjes maar dit kattenbeestje is al zo schuw dat die er toch niets mee kunnen.
We gaan een dorp verder maar in de polder wonen...tsja ze kan de verhuisauto inlopn natuurlijk
Een warm plekje en genoeg voer.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:35 schreef Ml-etje het volgende:
Ik ben nog aan het dubben of het ethisch is. Ik ben ook niet zo'n DA renner maar ontwormen is niet zo moeilijk en wat heeft zo'n kattenbeestje nog meer nodig?
Dit lijkt me best zware verwaarlozing als je je kat last laat hebben van vormen en bij de buren laat eten en de nagels van je vorige kat laat ingroeien enzo.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zou zomaar eens kunnen gebeuren!![]()
![]()
![]()
![]()
Mocht poes dan terugwandelen naar haar 'huis' dan weet je in ieder geval dat het beestje er niet zo'n last van heeft als jij dacht. Maar dat lijkt me sterk.
DB kan er idd niks mee. Dan moet er echt sprake zijn van zware verwaarlozing of mishandeling.
Mja dat beestje wordt overal weggejaagd omdat hij bij andere mensen binnenglipt vandaar het schuwe.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:35 schreef Greys het volgende:
Dus deze kat is ook weer schuw?
Net als die vorige met die nagels?
Lekker huis biedt ze die dieren zeg
En bij jou ligt ze lekker in een mandje aan de verwarming?
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:37 schreef JJH het volgende:
Ik hoorde vanmorgen nog iets over marktplaats dieren op de TV, de asiels zitten er vol mee. Mensen denken gewoon niet na voordat ze een huisdier nemen.
Maar als dat beestje gechipt is en je komt de eerste keer bij de DA dan komen ze er daar toch achter? Of staan er geen gegevens van de eigenaar op de chip?
Maar wordt ze uberháupt wel eens in haar eigen huisje binnengelaten dan heb je het idee?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mja dat beestje wordt overal weggejaagd omdat hij bij andere mensen binnenglipt vandaar het schuwe.
Ja ik ben er ook niet over te spreken en nu mag ze van mij niet binnen omdat ik zoiets heb van ja eigenlijk moet je naar je eigen baasje.
Maar dat werkt dus niet
Nee daar konden ze helaas niets mee.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit lijkt me best zware verwaarlozing als je je kat last laat hebben van vormen en bij de buren laat eten en de nagels van je vorige kat laat ingroeien enzo.
Overdag wel als ze thuis is en het uitkomt.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wordt ze uberháupt wel eens in haar eigen huisje binnengelaten dan heb je het idee?
Dat zijn twee vragen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:35 schreef Ml-etje het volgende:
Ik ben nog aan het dubben of het ethisch is. Ik ben ook niet zo'n DA renner maar ontwormen is niet zo moeilijk en wat heeft zo'n kattenbeestje nog meer nodig?
Rectifiquote:Op woensdag 9 december 2009 23:38 schreef Bamba het volgende:
Ik snap niet waarom zulke mensen in eerste instantie een huisdier nemen. En vooral nadat de eerste al is weggelopen uit ellende.
Maar moet die kat dan elke nacht buiten slapen?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Overdag wel als ze thuis is en het uitkomt.
Volgens DB standaarden helaas nog niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit lijkt me best zware verwaarlozing als je je kat last laat hebben van vormen en bij de buren laat eten en de nagels van je vorige kat laat ingroeien enzo.
Heb Whoopertje al dus dat weet ikquote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat zijn twee vragen.
De ethiek van het stelen van die poes (want dat is het eigenlijk), daar moet je zelf aan uitkomen.
En als je begint aan een kat, elk huisdier trouwens, dan zul je ook voor DA kosten komen te staan. Met een beetje geluk alleen de inentingen en de ontworming en ontvlooingen, maar als ze ziek worden zul je de beurs moeten trekken. Kun je dat en ben je daartoe bereid?
Siets is 11 jaar supergoedkoop in DA kosten geweest maar heeft me haar laatste levensjaar zeker 1000 euro aan dieetvoer, onderzoeken en medicatie gekost. Dat moet je je ook realiseren.
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Overdag wel als ze thuis is en het uitkomt.
Kom nu iedere avond laat thuis en dan zit ze er.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar moet die kat dan elke nacht buiten slapen?
Echt altijd?
Ik vraag me af of ze thuis wel (genoeg) eten krijgt als ze bij alle buren om eten loopt te bietsen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volgens DB standaarden helaas nog niet.
Ze krijgt eten, mag af en toe binnen, is niet mager en redt zichzelf op straat. Dan doen ze er niks mee. Treurig maar waar.
Nee joh laat staan dat ze de boel vies maakt of vernieldquote:Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Bij zit geer ook wel eens even in de logeerkamer als ik d'r ff niet bij kan gebruiken, maar dat is dan voor 10 minuutjes ofzo. Zo'n beestje moet gewoon de vrijheid hebben om lekker rond te kunnen struinen. Als je buitenkat hebt, moet je ook een kattenluik hebben
Shit, wat jammer dat je niet on speaking terms met haar bent.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kom nu iedere avond laat thuis en dan zit ze er.
Geen idee en dat hondenvoer is toch ook niet haar ding zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze thuis wel (genoeg) eten krijgt als ze bij alle buren om eten loopt te bietsen.
Oh oke, maar ik geef het beest iig groot gelijk als ie weggelopen isquote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Rectifiweet niet waar die is gebleven hoor.
Hebben we gedaanquote:Op woensdag 9 december 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Shit, wat jammer dat je niet on speaking terms met haar bent.
Anders kon je vragen waarom de kat elke avond voor je deur (beetje overdrijven kan geen kwaad) zit.
Al eerder gezegd, begin dan niet aan een kat!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee joh laat staan dat ze de boel vies maakt of vernield![]()
Mja als die chip haar leidt naar onze buuf wel ja.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef Greys het volgende:
Ze kan die kat niet 'stelen', want ze is gechipt.
Dus dat is geen optie (helaas zou je bijna zeggen, in dit geval).
Als ie niet lief in huis is wil ze hem vast wel aan je meegeven als je gaat verhuizenquote:Op woensdag 9 december 2009 23:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hebben we gedaanvandaar ook no speaking terms meer.
Ze was niet lief in huis dus maar lekker buiten het is tenslotte een dier.
Stomme buuf.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hebben we gedaanvandaar ook no speaking terms meer.
Ze was niet lief in huis dus maar lekker buiten het is tenslotte een dier.
Zo hebben wij hier in de buurt dus ook een kat lopen. Als hij de kans krijgt, zit ie bij je binnen en vreet ie alles op wat eetbaar is. En hij is dik!!! Maar we weten niet van wie hij is, niemand hier in de straat weet dat. Maar hij blijft maar terugkomen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze thuis wel (genoeg) eten krijgt als ze bij alle buren om eten loopt te bietsen.
Ligt eraan.quote:
Dat is niet mijn menig hé maar de hare.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:44 schreef JJH het volgende:
[..]
Al eerder gezegd, begin dan niet aan een kat!
Je moet weten dat er consequenties aanzitten. Als je een kind krijgt dan zorg je er toch ook voor?
Daar giet je toch ook niet 2x per dag een beetje melk en laat het verder lekker in z'n wiegje liggen?
Ow dan kan ik in feite zeggen dat ik van nr .. ben (haar nr dus) hmmmquote:Op woensdag 9 december 2009 23:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Als je kat gechipt wordt dan is het een leeg nummer. Hier moeten nog de naam en adresgegevens aan gekoppeld worden.
Bij Naartjie moest ik dat zelf regelen nadat ik hem bij de DA had laten chippen na de adoptie (formulier met je gegevens opsturen). Yoko en Satsu werden vanuit Redcat gechipt en het asiel stuurde na adoptie mijn adresgegevens op naar de instantie. Daar kreeg ik later bericht van.
Als buuf er ooit een chip in heeft laten schieten zonder een adres te laten koppelen kun jij obv dat chipnummer gewoon je eigen adres in laten voeren.
En sowieso, als jij met het beestje naar de DA gaat, chip wordt uitgelezen, buuf haar adres komt eruit, dan zeg je toch dat je verhuisd bent? Ik kan voor je opzoeken waar je het adres moet wijzigen. Kan allemaal via internet geloof ik.
Which reminds me... volgens mij woont Naartjie volgens zijn chip nog in Maastricht.
Springt ie dan niet op het aanrecht?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is niet mijn menig hé maar de hare.
Ok ok Whoopie mag ook niet op de bank en slaapt in de keuken.
Dat vraag ik me dus af. Als jij met en goed verhaal bij een nieuwe DA komt dan vraag ik me af of hij echt actief gaat checken of de poes wel van jou is.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef Greys het volgende:
Ze kan die kat niet 'stelen', want ze is gechipt.
Dus dat is geen optie (helaas zou je bijna zeggen, in dit geval).
Straks bezorgen ze haar in Maastricht als ze wegloopt!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Als je kat gechipt wordt dan is het een leeg nummer. Hier moeten nog de naam en adresgegevens aan gekoppeld worden.
Bij Naartjie moest ik dat zelf regelen nadat ik hem bij de DA had laten chippen na de adoptie (formulier met je gegevens opsturen). Yoko en Satsu werden vanuit Redcat gechipt en het asiel stuurde na adoptie mijn adresgegevens op naar de instantie. Daar kreeg ik later bericht van.
Als buuf er ooit een chip in heeft laten schieten zonder een adres te laten koppelen kun jij obv dat chipnummer gewoon je eigen adres in laten voeren.
En sowieso, als jij met het beestje naar de DA gaat, chip wordt uitgelezen, buuf haar adres komt eruit, dan zeg je toch dat je verhuisd bent? Ik kan voor je opzoeken waar je het adres moet wijzigen. Kan allemaal via internet geloof ik.
Which reminds me... volgens mij woont Naartjie volgens zijn chip nog in Maastricht.
Erhmm niet nadat ze door iemand anders haar kat bij ons liet halen (lag al een dag lief te slapen)quote:Op woensdag 9 december 2009 23:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ie niet lief in huis is wil ze hem vast wel aan je meegeven als je gaat verhuizen
Precies!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ow dan kan ik in feite zeggen dat ik van nr .. ben (haar nr dus) hmmm
Lastig!
Ja mam.quote:Hup gauw Naartjie op het juiste adres zetten jij
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Springt ie dan niet op het aanrecht?
Daar heeft geer dus wel een handje van. Dat is ook de reden dat ze niet alleen in de keuken mag. Verder heeft ze alle vrijheid.
JJH Whoopie is een hondjequote:Op woensdag 9 december 2009 23:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Als jij met en goed verhaal bij een nieuwe DA komt dan vraag ik me af of hij echt actief gaat checken of de poes wel van jou is.
Een chip is vooral om baasjes weer aan verdwaalde huisdieren te koppelen. Bij raskatten zal er ook aandacht zijn voor diefstal, maar bij een htk kat denk ik niet dat ze daar echt mee bezig zijn.
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Precies! [ afbeelding ]
[..]
Ja mam.
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Straks bezorgen ze haar hem in Maastricht als ze hij wegloopt!![]()
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
[..]
JJH Whoopie is een hondjeen het aanrecht is voor haar een no go als ze het al zou kunnen.
Cat; ik denk van niet idd maar dan moet ik met pokerface gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |