uhm...?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Je output van de include is correct?
Ik zou alleen geen short open tags gebruiken. Dus gewoon <?php include "menu.html"; ?>quote:Op woensdag 14 april 2010 14:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Includes werkt aanzienlijk makkelijker vind ik. En zo moeilijk is <? include "menu.html"; ?> toch ook weer niet.
Het is niet de bedoeling dat je menu.php opent. Het is de bedoeling dat je de "moederpagina" (bijv. index.php) opent. Hier wordt door de server dan het bestand menu.php in geinclude, zodat als je de paginabron bekijkt, het lijkt alsof het gewoon één document is.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:57 schreef MrNiles het volgende:
[..]
uhm...?
als ik mijn menu.php op server open dan moet ik toch het complete menu te zien krijgen
geen menu hier is zeker geen goede include, was mijn gedachte
of wordt de css later ingelezen?? of moet ik de css in php includen?
sorry voor de late reactie maar ik was gisteravond druk met andere dingenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat je menu.php opent. Het is de bedoeling dat je de "moederpagina" (bijv. index.php) opent. Hier wordt door de server dan het bestand menu.php in geinclude, zodat als je de paginabron bekijkt, het lijkt alsof het gewoon één document is.
Vandaar dat je ook geen stijl ziet als je menu.php opent, want de verwijzing naar de stylesheet zit heel ergens anders. menu.php is ook helemaal geen valide HTML, maar een onderdeeltje van een groter geheel, wat als geheel wél valide HTML is (of zou moeten zijn).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <a href="/" class="home">Home</a> <a href="../organisatie/organisatie.php" class="organisatie actief">Organisatie</a> <a href="../bestuur/bestuur.php" class="bestuur">Bestuur</a> <a href="../activiteiten/activiteiten.php" class="activiteiten ">Activiteiten</a> <a href="../fotoboek/fotoboek.php" class="fotoboek">Fotoboek</a> <a href="../contact/contact.php" class="contact">Contact</a> <a href="../links/links.php" class="links">Links</a> <a href="../leden/leden.php" class="leden">Leden</a> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Harmonie Sub Umbra Meerveldhoven</title> <script type="text/javascript" src="../js/jquery.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/scripts.js"></script> <link href="../css/default.css" type="text/css" rel="stylesheet" /> <link rel="icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico" /> <meta name="keywords" content="" /> <meta name="description" content="" /> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" /> </head> <body> <div id="container"> <div id="menu"> php include "menu.php"; <div> <div id="content"> </div> </div> </body> </html> ?> |
Gebruik gewoon [code] tags, die [php] tags werken klote hier.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:28 schreef MrNiles het volgende:
[..]
sorry voor de late reactie maar ik was gisteravond druk met andere dingen
maaruh....het werkt dus niet!
ik heb een menu.php gemaakt met deze inhoud
[ code verwijderd ]
zonder de <?php enz
in mijn test.php staat
[ code verwijderd ]
werkt gedeeltelijk
ik krijg nu wel de linkjes binnen maar heel de styling is weg
ok thanx...quote:Op donderdag 15 april 2010 12:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gebruik gewoon [code] tags, die [php] tags werken klote hier.
Je moet het document nu gewoon als één geheel zien en dus ook zo opmaken. Als de styling weg is, wordt blijkbaar je CSS niet goed geladen ofzo.
wel eens over gehoord...nooit in verdieptquote:Op donderdag 15 april 2010 13:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Wacht maar tot je ontdekt hoe handig een CMS is, ben je die includes ook weer zat
1 |
1 2 3 | #calendar a:visited, #calendar a:active { |
Ik denk dat er geen enkele browser is die CSS3 al volledig ondersteunt. Firefox doet in ieder geval een stuk meer dan IE, daar kun je schaduw en gradienten simpelweg vergeten.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:41 schreef lkb9000 het volgende:
Ik ben trouwens wat met css3 aan het kloten geweest, geweldig spul! Jammer alleen dat firefox het nog niet volledig ondersteunt. Maar geanimeerde knoppen met schaduw en gradienten zijn supersimpel te maken, geweldig
Ik zou het nog korter doen:quote:Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef PimD het volgende:
@donroyco
je hebt in je style_os.css een fout staan
[ code verwijderd ]
dit moet zijn
[ code verwijderd ]
en daarmee is je probleem opgelost :)
1 |
True, er zal alleen wellicht een reden zijn geweest dat in calender.css ofzo niet de :hover state werd gedefinieerd voor die specifieke stylingquote:
Dat het in IE nie twerkt wil natuurlijk niet zo heel veel zeggen, daar kun je tegenwoordig nog niet eens stylen op de :target-selector als ik me niet vergis... Voor de rest werkt een hele hoop CSS3 al gewoon in Firefox, Safari, Chrome en Opera. Animaties is nog lastig, maar gradients e.d. zijn toch wel redelijk standaard geworden sinds de release van FF3.6. een paar weken geleden.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen enkele browser is die CSS3 al volledig ondersteunt. Firefox doet in ieder geval een stuk meer dan IE, daar kun je schaduw en gradienten simpelweg vergeten.
:hover staat gewoon als volgend item in de css. Dan kun je net zo makkelijk eerst een algemene style maken en die waar nodig voor de :hover aanpassen. Moet je uiteraard wel de :hover definieren na de gewone style.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:58 schreef PimD het volgende:
[..]
True, er zal alleen wellicht een reden zijn geweest dat in calender.css ofzo niet de :hover state werd gedefinieerd voor die specifieke stylingHeb er verder ook niet echt naar gekeken om eerlijk te zijn
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <li> <label> <input> </li> <li> <label> <input> </li> </ol> |
Ik ken dat myspace niet, maar ik betwijfel of je vraag met css te maken heeft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:59 schreef lkb9000 het volgende:
Even een beetje offtopic, myspace vraagje:
Heeft iemand enig idee hoe je in een band myspace er voor zorgt dat ook shows uit het verleden in de lijst zichtbaar zijn?
Myspace is met html&css aan te passen, maar of dit probleem daarmee op te lossen valt weet ik niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:09 schreef Light het volgende:
[..]
Ik ken dat myspace niet, maar ik betwijfel of je vraag met css te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |