aaaarrrivaaaa heeft de aanbesteding verloren. Wordt nu allemaal qbuzzzzquote:Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef boem-dikkie het volgende:
In Groningen en Drenthe bij de Qbuzzen? Het zal vast aan mij liggen maar volgens mij heb ik die nog nooit gezien.Of bedoelen ze de Q-liners.
Vanaf 2010 is er geen reguliere ov-kaart meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
chipkaart is toch enkel geldig in combo met een reguliere ov kaart?
Serieus? ik wachtte al op het afhaalbewijsquote:Op woensdag 9 december 2009 21:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vanaf 2010 is er geen reguliere ov-kaart meer.
In een brief, die je als het goed is hebt gekregen, wordt uitgelegd dat je vanaf volgend jaar alleen de OV-chipkaart als studentenvervoersbewijs hebt. Vis hem uit de oudpapierdoos zou ik zeggen, want er staat ook in hoe je de chipkaart als week- dan wel weekendkaart kunt instellen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Serieus? ik wachtte al op het afhaalbewijs
Ik vind dat hele OV-systeem een beetje krom... je hoort vaak dat het allemaal te duur is eigenlijk voor de overheid, maar waarom een kaart voor het hele OV terwijl je meestal toch maar hetzelfde stuk aflegt? Doe gewoon vanaf je huis tot je studie en eventueel tot je ouders als je op kamers zit.. doe je de rest gewoon met korting en wel heel de week mogen reizen op "jouw" traject.. zoiets is toch veel beter?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:50 schreef ReWout het volgende:
Het is eigenlijk harstikke belachelijk dat je niet in het weekend met reizen met je OV chipkaart.
Ze gingen los?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:53 schreef STTSJT het volgende:
Ik heb de OV chipkaart al lang. Heb hem nog niet geactiveerd maar ben er al eens door de week en in t weekend mee gerezen en niks geen problemen de porrtjes gingen los
ja, altijd overalquote:Op zondag 13 december 2009 19:50 schreef La_Vita het volgende:
Als een week ov hebt, en je gaat doordeweeks met de trein. Moet je dan ook in en uit loggen?
ik las ergens dat je kaart geblokkeerd wordt als je het een paar keer vergeetquote:Op zondag 13 december 2009 19:53 schreef La_Vita het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een week ov heb en ik reis doordeweeks, maar ik log alleen in en niet uit?
Ik heb het tot nu toe niet gezien. Let er op dat het als misdrijf getypeerd zal worden. Vrijwel alle bussen hebben cameratoezicht en je wil niet als student een strafbladquote:Op zondag 13 december 2009 19:43 schreef SunBoom het volgende:
Die paaltjes in de bus gaan dus om de haverklap gesloopt worden.
Zal waarschijnlijk met een sterke magneet wel te doen zijn ofzo?
In 2010 kan je nog niet betalen met je studenten-OV-chipkaart bij de NS, dus moet je papieren kaartjes kopen als je niet gratis mag reizen. Aangezien de controleurs van de NS wel gewoon een chipkaart-lezer hebben, ben je volgens mij wel gewoon de sjaak als je zonder geldig "reisproduct" op je chipkaart rondreist.quote:Op maandag 14 december 2009 18:27 schreef Hugo__Boss het volgende:
Er staat op de site dat je voor 31 januari je OV abo moet activeren.. kun je dan wel al met de trein reizen in januari als ie nog niet geactiveerd is?
Beetje veel werk om te regelen. Dan zou je voor iedereen die recht op OV heeft een persoonlijke kaart moeten maken met zijn of haar route op.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik vind dat hele OV-systeem een beetje krom... je hoort vaak dat het allemaal te duur is eigenlijk voor de overheid, maar waarom een kaart voor het hele OV terwijl je meestal toch maar hetzelfde stuk aflegt? Doe gewoon vanaf je huis tot je studie en eventueel tot je ouders als je op kamers zit.. doe je de rest gewoon met korting en wel heel de week mogen reizen op "jouw" traject.. zoiets is toch veel beter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |