abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75459643
Studenten kunnen in delen van Nederland vanaf 1 januari de hele week gratis reizen. Vanaf dat moment zijn studenten namelijk alleen in het bezit van een studenten OV-chipkaart, waarop hun vrij reizen door de week of in het weekend staat.

Echter, in gebieden waar de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd, kan de chauffeur niet zien of de kaart wel geldig is. Hier geldt de studenten OV-chipkaart als een zichtkaart.

In de volgende gebieden kunnen studenten vanaf 1 januari 2010 buiten hun vrij reizen-periode ook gratis reizen:
- Provincie Zeeland tot maart 2010 (bussen Veolia)
- Provincie Drenthe & Groningen voor onbepaalde tijd (bussen Qbuzz)
- Provincie Gelderland voor onbepaalde tijd (bussen/treinen Syntus)
- Provincie Noord-Brabant & Limburg voor onbepaalde tijd (bussen/treinen Veolia)

Ex-studenten of studenten die geen recht meer hebben op vrij reizen kunnen ook gewoon gratis blijven reizen, want de OV-chipkaart hoeft niet te worden ingeleverd bij het stoppen met studeren.

Controle kan niet plaatsvinden. De buschauffeurs kunnen de kaart niet uitlezen, de controleurs ook niet, want die hebben er geen apparatuur voor.
Op deze manier is reizen met de OV-chipkaart natuurlijk lekker goedkoop!
pi_75459713
In Groningen en Drenthe bij de Qbuzzen? Het zal vast aan mij liggen maar volgens mij heb ik die nog nooit gezien. Of bedoelen ze de Q-liners.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_75459747
Qbuzz rijdt er vanaf 14 december.
  PR/Manusje van alles woensdag 9 december 2009 @ 20:57:58 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75459779
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef boem-dikkie het volgende:
In Groningen en Drenthe bij de Qbuzzen? Het zal vast aan mij liggen maar volgens mij heb ik die nog nooit gezien. Of bedoelen ze de Q-liners.
aaaarrrivaaaa heeft de aanbesteding verloren. Wordt nu allemaal qbuzzzz
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75460380
chipkaart is toch enkel geldig in combo met een reguliere ov kaart?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75460513
Nou nou 2 dagen extra gratis reizen. Joepiedepoepie
pi_75460515
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
chipkaart is toch enkel geldig in combo met een reguliere ov kaart?
Vanaf 2010 is er geen reguliere ov-kaart meer.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_75460798
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Vanaf 2010 is er geen reguliere ov-kaart meer.
Serieus? ik wachtte al op het afhaalbewijs
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75461280
Laat ze eerst maar eens zorgen dat ik voor januari die chipkaart heb

Hoewel ik blijkbaar toch niet hoef te chippen
You dream it, I live it.
pi_75461469
Wie zegt dat controleurs geen apparatuur hebben? Waar haal je die informatie vandaan? Zelf geschreven?
pi_75461669
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Serieus? ik wachtte al op het afhaalbewijs
In een brief, die je als het goed is hebt gekregen, wordt uitgelegd dat je vanaf volgend jaar alleen de OV-chipkaart als studentenvervoersbewijs hebt. Vis hem uit de oudpapierdoos zou ik zeggen, want er staat ook in hoe je de chipkaart als week- dan wel weekendkaart kunt instellen.
pi_75461675
Zelf geschreven. Chauffeurs kunnen het niet zien. Controleurs in de gebieden waar nog geen chipkaart is ingevoerd ook niet. Ook in studentenstad Utrecht, waar de reizigers al met de OV-chipkaart reizen, kunnen controleurs de geldigheid nog niet zelf controleren. Binnenkort trouwens wel, want dan zijn de bestelde apparaten binnen.
pi_75461798
Het is eigenlijk harstikke belachelijk dat je niet in het weekend met reizen met je OV chipkaart.
  FOK!fotograaf woensdag 9 december 2009 @ 22:02:10 #14
145146 Andyy
pi_75462316
bron?
pi_75464621
Gebeld met de infolijn. In gebieden waar de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd, is de OV-chipkaart een zichtkaart. Je hoeft bij instappen alleen de kaart te laten zien. De chauffeur kan niet zien of ie geldig is op die dag.
pi_75465189
Jij werkt dus bij het GVU als ik het goed begrijp?
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:50 schreef ReWout het volgende:
Het is eigenlijk harstikke belachelijk dat je niet in het weekend met reizen met je OV chipkaart.
Ik vind dat hele OV-systeem een beetje krom... je hoort vaak dat het allemaal te duur is eigenlijk voor de overheid, maar waarom een kaart voor het hele OV terwijl je meestal toch maar hetzelfde stuk aflegt? Doe gewoon vanaf je huis tot je studie en eventueel tot je ouders als je op kamers zit.. doe je de rest gewoon met korting en wel heel de week mogen reizen op "jouw" traject.. zoiets is toch veel beter?
pi_75513882
Ik heb de OV chipkaart al lang. Heb hem nog niet geactiveerd maar ben er al eens door de week en in t weekend mee gerezen en niks geen problemen de porrtjes gingen los
Me.. me.. me.. Me too
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 13:09:29 #18
145146 Andyy
pi_75514336
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:53 schreef STTSJT het volgende:
Ik heb de OV chipkaart al lang. Heb hem nog niet geactiveerd maar ben er al eens door de week en in t weekend mee gerezen en niks geen problemen de porrtjes gingen los
Ze gingen los?
Steenwijk?
pi_75516549
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:09 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ze gingen los?
Da's Brabants.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 14:11:01 #20
145146 Andyy
pi_75516673
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Da's Brabants.
Ik ken een aantal mensen uit Steenwijk die dat wel eens zeggen, maar niemand uit Brabant
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:20:28 #21
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_75517044
Dus als iik het goed begrijp kunnen we doo d weeks EN in het weekend gratis reizen, in gebieden waar het nog niet ingevoerd is?

Hoe zie je of het ingvoerd is? Op de kleine stations hier zie je welzo'n roze paal, maar geen poortjes ofzo, en als ik mn OV-kaart er voor houd hoor ik een piep en krijg ik de melding mislukt. Moet de studenten ov-kaart ook geactiveerd worden of is het daar gewoon nog niet actief?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_75582359
Vanaf 1 januari kun je als student ook chippen bij het spoor, wel moet je eerst je kaart nog voorzien van het product OV-studentenkaart (zie dit als het ophalen van je nieuwe OV-kaart 2010 in het postkantoor). Je krijgt nog een afhaalbericht thuis.

Zolang er geen (werkende) paaltjes/kastjes in de bus zijn kun je gratis reizen
pi_75587559
Die paaltjes in de bus gaan dus om de haverklap gesloopt worden.

Zal waarschijnlijk met een sterke magneet wel te doen zijn ofzo?
  zondag 13 december 2009 @ 19:50:00 #24
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_75587823
Als een week ov hebt, en je gaat doordeweeks met de trein. Moet je dan ook in en uit loggen?
My mama didn't raise no fool
pi_75587845
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:50 schreef La_Vita het volgende:
Als een week ov hebt, en je gaat doordeweeks met de trein. Moet je dan ook in en uit loggen?
ja, altijd overal
You dream it, I live it.
  zondag 13 december 2009 @ 19:52:38 #26
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_75587920
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:50 schreef Meddo het volgende:

[..]

ja, altijd overal
Daar voel ik me echt niet happy bij
  zondag 13 december 2009 @ 19:53:40 #27
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_75587957
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een week ov heb en ik reis doordeweeks, maar ik log alleen in en niet uit?
pi_75588103
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:53 schreef La_Vita het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een week ov heb en ik reis doordeweeks, maar ik log alleen in en niet uit?
ik las ergens dat je kaart geblokkeerd wordt als je het een paar keer vergeet
You dream it, I live it.
pi_75601532
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:43 schreef SunBoom het volgende:
Die paaltjes in de bus gaan dus om de haverklap gesloopt worden.

Zal waarschijnlijk met een sterke magneet wel te doen zijn ofzo?
Ik heb het tot nu toe niet gezien. Let er op dat het als misdrijf getypeerd zal worden. Vrijwel alle bussen hebben cameratoezicht en je wil niet als student een strafblad
pi_75621037
Er staat op de site dat je voor 31 januari je OV abo moet activeren.. kun je dan wel al met de trein reizen in januari als ie nog niet geactiveerd is?
pi_75621232
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:27 schreef Hugo__Boss het volgende:
Er staat op de site dat je voor 31 januari je OV abo moet activeren.. kun je dan wel al met de trein reizen in januari als ie nog niet geactiveerd is?
In 2010 kan je nog niet betalen met je studenten-OV-chipkaart bij de NS, dus moet je papieren kaartjes kopen als je niet gratis mag reizen. Aangezien de controleurs van de NS wel gewoon een chipkaart-lezer hebben, ben je volgens mij wel gewoon de sjaak als je zonder geldig "reisproduct" op je chipkaart rondreist.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 14 december 2009 @ 19:29:04 #32
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_75623458
Vraagje:

Als ik in de weekenden met mijn OV-chipkaart reis (RET, Metro) en ik vergeet uit te checken dan wordt er een bedrag van 4.00 euro afgeschreven. Hoe zit dat eigenlijk als ik met de NS reis? Wordt er daar ook een bepaald bedrag afgeschreven als ik vergeet uit te checken? Ik neem aan dat dat bedrag vele malen hoger komt te liggen dan bij de metro's in Rotterdam. Immers, als er een bedrag van 'maar' 10 eu wordt afgeschreven, dan zullen veel reizigers die bijv. van R'dam naar A'dam reizen niet uitchecken. Prijs reiskosten >> prijs afgeschreven bedrag.

Bezit:
-Studenten OV-chipkaart (Week)
- OV-chipkaart 'normaal'.
pi_75624457
Voor een persoonlijke kaart wordt inderdaad 10 euro afgeschreven, weet niet hoe dat met studenten OV chipkaart gaat... ik ben daar ook benieuwd naar! wanneer ben je vergeten uit te checken? zit daar een tijdslimiet aan? een paar uur na inchecken? de volgende dag na het inchecken? iemand die dat weet? worden ook gewoon de dagen aangehouden van 0.00 - 4.00 volgende dag?
pi_75674453
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:04 schreef Hugo__Boss het volgende:

Ik vind dat hele OV-systeem een beetje krom... je hoort vaak dat het allemaal te duur is eigenlijk voor de overheid, maar waarom een kaart voor het hele OV terwijl je meestal toch maar hetzelfde stuk aflegt? Doe gewoon vanaf je huis tot je studie en eventueel tot je ouders als je op kamers zit.. doe je de rest gewoon met korting en wel heel de week mogen reizen op "jouw" traject.. zoiets is toch veel beter?
Beetje veel werk om te regelen. Dan zou je voor iedereen die recht op OV heeft een persoonlijke kaart moeten maken met zijn of haar route op.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')