Ok dit is wel een hele klote situatie maar je hebt 1 plus puntje je kent haar al 15jaar zeg je. En nog iets als je parner echt iets om jullie kind geeft dan zal ze het niet echt iets aandoen (Btw hoe oud is het kind)quote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef thurisaz het volgende:
Ik zit momenteel in een hele lastige situatie, en hoop door mijn verhaal hier te plaatsen dat er misschien enige tips, of raad kan worden gegeven.
Ik heb een relatie van 15 jaar en wil gaan scheiden.
we hebben samen 1 kind.
zodra ik begin over dat zij moet vertreken, dreigt ze met mijn kind.
ik zou mijn kind dan nooit meer zien.
tijdelijk bij iemand inwonen zou eventueel kunnen, maar dan zie ik mijn kind voorlopig niet, en het idee alleen al maakt me zeer somber.
maar hoe dan ook, ze werkt niet mee, en blijft zitten waar ze zit.
de spanning is te snijden, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.
Normaal en rustig gaat zo te horen niet meer werken.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef thurisaz het volgende:
Ze accepteerd inderdaad niet dat we uit elkaar gaan.
en heeft eerst heel erg gedreigd om er met mijn kind vandoor te gaan.
Sloten veranderen op de deur enz, en haar 2 weken de tijd te geven kan ik doen, alleen mijn kind ziet dit dan ook allemaal.
Ik wil het het liefst op een rustige normale manier oplossen.
maar volgens mij word dit dus heel moelijk.
en ben ik bijna wel verplicht om 300 euro voor een advocaat neer te gaan leggen.
Nou ze is er tot toe in staat hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:53 schreef steve.T het volgende:
[..]
Ok dit is wel een hele klote situatie maar je hebt 1 plus puntje je kent haar al 15jaar zeg je. En nog iets als je parner echt iets om jullie kind geeft dan zal ze het niet echt iets aandoen (Btw hoe oud is het kind)
En is ze instaat om echt verkeerde handelingen te doen tegen over jou/je kind?
nee normaal en rustig wil inderdaad niet meer, al doe ik wel mijn best zodra ons kind er bij is.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Normaal en rustig gaat zo te horen niet meer werken.
Win eerst eens wat advies in voor je echt iets gaat doen en een advocaat kan ook goedkoper..
ben inderdaad bang dat dat de enige oplossing zal zijn....quote:Op woensdag 9 december 2009 19:47 schreef Daniel1976 het volgende:
In theorie kan ze niet zorgen dat je het kind nooit meer ziet. In praktijk wel. De stichting dwaze vaders bestaat niet voor niets. Ze is dan wel een hele slechte moeder die haar kind gebruikt.
Verder moet je niet bij ons zijn maar bij een advocaat. Die heb je toch nodig daar kom je in deze situatie toch niet onderuit. Tsja die kan ook het beste vertellen wat je moet doen met je huis enzo.
Ga eens langs bij de rechtswinkel. Daar weten ze meestal ook wel adressen van de wat minder dure advocaten.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef thurisaz het volgende:
[..]
nee normaal en rustig wil inderdaad niet meer, al doe ik wel mijn best zodra ons kind er bij is.
maar ik ben dus overal al langs geweest, maar een goedkopere advocaat ben ik nog niet tegen gekomen.
Het is ook duur.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef thurisaz het volgende:
[..]
nee normaal en rustig wil inderdaad niet meer, al doe ik wel mijn best zodra ons kind er bij is.
maar ik ben dus overal al langs geweest, maar een goedkopere advocaat ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb nog wel een tip voor je.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:09 schreef thurisaz het volgende:
[..]
ben inderdaad bang dat dat de enige oplossing zal zijn....
en net wat je zegt de dwaze vaders bestaat niet voor niets nee.....
dat is wel jammer want als je kind ouder was geweest had hij/zij het recht gehad om voor een van haar ouders te kiezen. Ik heb dit als kind zijnde doorgemaakt ik was 12 toen mijn ouders geschieden zijn mijn vader had mijn moeder het huis waar ze toen in woonde uitgezet vlak voor dat hij 6maanden weg vluchten. Toen hebben ze 4 jaar oorlogje gevoerd over mijn rug. En je zegt dat zij je wel wat aan kan doen.(dan zou ik toch maar oppassen dat je ex het via het kind gaat spellen) Is jullie relatie ooit eerder verbroken geweest of is vrouw lief heel erg veranderd in de loop van de jaren?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:05 schreef thurisaz het volgende:
[..]
Nou ze is er tot toe in staat hoor.
ook om mij helemaal kapot te maken.
en ons kind is 7 jaar.
als tip krijg ik dus neem een advocaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is ook duur.
Wat geven mensen met verstand van zaken je voor tips?
Ik wilde weg en ben gewoon gegaan (nu stond het huis op zijn naam, das anders) Als zij officieel bij je woont, kun je haar er ook niet zo gemakkelijk uit zetten en als zij wil blijven, zul je toch die advocaat moeten regelen. Wat wilde je horen eigenlijk?
sja, het zit allemaal erg vreemd inelkaar....het rechtsysteem...quote:Op woensdag 9 december 2009 20:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een tip voor je.
Als ze de sloten veranderd. en je wilt naar binnen en je slaat raampje in ofzo, dan is dat huisvredebreuk.
Dan komt de politie en ze blijft zitten en jij mag je huis niet meer in.
Ik zou heel even heel goed na gaan denken over slimme oplossingen.
Het probleem is met mensen die zo onredelijk zijn is dat je dat met onredelijkheid meestal alleen kunt laten luisteren en daarbij zij zal waarschijnlijk dan ook een advocaat in de arm moeten nemen. En is zij ook bereid om 300euro per uur neer te leggen?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef thurisaz het volgende:
[..]
als tip krijg ik dus neem een advocaat.
ik heb dus met verschillende gesproken, en de kosten zijn dus 300 per uur.
waar ik erg van ben geschrokken....
ik had gehoopt dat er nog een andere oplossing zou zijn, vandaar dit topic, je weet maar nooit....
ja, ik weet het, als ze twaalf was geweest, was er al een hoop opgelost.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:22 schreef steve.T het volgende:
[..]
dat is wel jammer want als je kind ouder was geweest had hij/zij het recht gehad om voor een van haar ouders te kiezen. Ik heb dit als kind zijnde doorgemaakt ik was 12 toen mijn ouders geschieden zijn mijn vader had mijn moeder het huis waar ze toen in woonde uitgezet vlak voor dat hij 6maanden weg vluchten. Toen hebben ze 4 jaar oorlogje gevoerd over mijn rug. En je zegt dat zij je wel wat aan kan doen.(dan zou ik toch maar oppassen dat je ex het via het kind gaat spellen) Is jullie relatie ooit eerder verbroken geweest of is vrouw lief heel erg veranderd in de loop van de jaren?
zij krijgt het dus vergoed, omdat ze niet genoeg verdiend.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:33 schreef steve.T het volgende:
[..]
Het probleem is met mensen die zo onredelijk zijn is dat je dat met onredelijkheid meestal alleen kunt laten luisteren en daarbij zij zal waarschijnlijk dan ook een advocaat in de arm moeten nemen. En is zij ook bereid om 300euro per uur neer te leggen?
Je kan een gesprek proberen met een mediator oid erbij in eerste instantie, maar daar moet zij ook aan mee willen werken.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef thurisaz het volgende:
[..]
als tip krijg ik dus neem een advocaat.
ik heb dus met verschillende gesproken, en de kosten zijn dus 300 per uur.
waar ik erg van ben geschrokken....
ik had gehoopt dat er nog een andere oplossing zou zijn, vandaar dit topic, je weet maar nooit....
ben bang dat dat ook een aantal jaren gaat duren, voordat dat verkocht is, gezien deze tijd...quote:Op woensdag 9 december 2009 20:33 schreef Re het volgende:
je huis te koop zetten, dat is al een begin...
Maar ik wou daar eigenlijk mee zeggen dat je goed moet opletten dat het kind niet de dupe word van de ruzie. Al zul je het kind met alle liefde dat nooit willen aandoen. Je kunt weinig inbrengen wat je ex doet. Hoelang speel je al met de gedachten dat je bij haar weg wilt?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:33 schreef thurisaz het volgende:
[..]
ja, ik weet het, als ze twaalf was geweest, was er al een hoop opgelost.
onze relatie is eigenlijk nooit goed geweest.
en nu is de koek echt op om het zo maar te zeggen.
ik wil gewoon weer verder met mijn leven, maar ja, zo simpel is dat dus niet...
Ooit gehoord van rechtsbijstand?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef thurisaz het volgende:
er moet toch een oplossing zijn.....
Dan nog is het wel een slimme stap... Ze kan er niet blijven xzitten als t verkocht isquote:Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef thurisaz het volgende:
[..]
ben bang dat dat ook een aantal jaren gaat duren, voordat dat verkocht is, gezien deze tijd...
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, als 1 iemand t moeilijk wil maken, kun je je nog zo netjes houden, maar het kind merkt dat.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:36 schreef steve.T het volgende:
[..]
Maar ik wou daar eigenlijk mee zeggen dat je goed moet opletten dat het kind niet de dupe word van de ruzie. Al zul je het kind met alle liefde dat nooit willen aandoen. Je kunt weinig inbrengen wat je ex doet. Hoelang speel je al met de gedachten dat je bij haar weg wilt?
gewoon als pressiemiddel, dat dringt het misschien wat door...quote:Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef thurisaz het volgende:
[..]
ben bang dat dat ook een aantal jaren gaat duren, voordat dat verkocht is, gezien deze tijd...
Die geven normaal gesproken geen dekking bij dit soort zaken.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:39 schreef Re het volgende:
[..]
en idd heb je geen rechtsbijstandsverrzekering oid?
oh, ja dat is dan ook meer jouw vakgebiedquote:Op woensdag 9 december 2009 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die geven normaal gesproken geen dekking bij dit soort zaken.
Dat gebeurt vaker dan je denktquote:Op woensdag 9 december 2009 21:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom wilt ze zo graag bij je blijven dan, als ze weet dat je ervandoor wilt? Ze klinkt net een stalker. Is ze gek ofzo?
nou ja omdat het R&P is lijkt het me wel iets om naar te kijkenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat gebeurt vaker dan je denkt
Het schijnt zijn huis te zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:11 schreef mspoez het volgende:
Jij wil bij haar weg en zij moet uit jullie huis. Sja.
nee ik probeer een oplossing te vinden, en aangezien zij de hypotheek en het onderhoud van het huis toch niet kan betalen leek het mij verstandiger dat zij iets anders gaat zoeken....quote:Op woensdag 9 december 2009 21:11 schreef mspoez het volgende:
Jij wil bij haar weg en zij moet uit jullie huis. Sja.
heb ik ook wel eens over zitten twijfelenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom wilt ze zo graag bij je blijven dan, als ze weet dat je ervandoor wilt? Ze klinkt net een stalker. Is ze gek ofzo?
quote:Op woensdag 9 december 2009 21:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het schijnt zijn huis te zijn.
ZIJN huis als ze er samen al 15 jaar wonen. Zij kan het nu niet betalen omdat zij voor HUN kind zorgde. Ze moet weg, met kind, want HIJ wil niet meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:13 schreef thurisaz het volgende:
[..]
nee ik probeer een oplossing te vinden, en aangezien zij de hypotheek en het onderhoud van het huis toch niet kan betalen leek het mij verstandiger dat zij iets anders gaat zoeken....
heb je het daar wel eens over gehad dan, en dan bedoel ik ook echt... eventueel met wat hulp erbij...quote:Op woensdag 9 december 2009 21:14 schreef thurisaz het volgende:
[..]
heb ik ook wel eens over zitten twijfelen
Ze hebben 15 jaar een relatie, wie zegt dat ze er al die tijd gewoond hebben?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:29 schreef mspoez het volgende:
[..]
[..]
ZIJN huis als ze er samen al 15 jaar wonen. Zij kan het nu niet betalen omdat zij voor HUN kind zorgde. Ze moet weg, met kind, want HIJ wil niet meer.
Yeah baby!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ze hebben 15 jaar een relatie, wie zegt dat ze er al die tijd gewoond hebben?
En ja, ik snap dat je altijd de kant van de vrouw kiest, het zwakke geslacht he
Aan de hand van de manier hoe TS het brengt is dat niet zo heel vreemd.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En ja, ik snap dat je altijd de kant van de vrouw kiest, het zwakke geslacht he
Mwa, adhv wat TS zegt, maak ik eerder op dat zij moeilijk doet.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Aan de hand van de manier hoe TS het brengt is dat niet zo heel vreemd.
HIJ gaat bij haar weg. Zij wil niet. Laat hem het werk dus maar doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mwa, adhv wat TS zegt, maak ik eerder op dat zij moeilijk doet.
Okee, daar heeft ze idd recht toe, maar als je uit elkaar gaat, zoek je samen naar een oplossing en dat doet zij niet
waarmee ik niet zeg dat TS dat wel persé doet, maar he, we zien hier alleen zijn kant he
Zij heeft weinig te willenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:55 schreef mspoez het volgende:
[..]
HIJ gaat bij haar weg. Zij wil niet. Laat hem het werk dus maar doen.
Dat bedoel ik dus met de manier waarop het verhaal overkomt. Zo van: "Hey ik moet je niet meer, rot op uit mijn huis, maar ik wil wel mijn kind blijven zien hoor!"quote:Op woensdag 9 december 2009 22:01 schreef mspoez het volgende:
Als jij inderdaad verwacht dat je vriendin gaat, alleen maar omdat jij 'rot op' roept, vind ik het niet raar dat je vooralsnog niks constructiefs hebt kunnen bereiken.
Op zich doet dat er niet zoveel toe, ben je samen, moet je het ook zien als "van ons" alleen werkt dat dus neit altijd.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:10 schreef steve.T het volgende:
Ik begrijp dat hij denkt van dit is mijn huis ik heb er voor betaalt. maar dude ben jij alleen verdiener? of verdient je vrouw ook geld?
Ik dacht meer aan een relatie als: Niet met en niet zonder kunnen, hoop strijd, maar wel gek op elkaar zijn geweest.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:16 schreef steve.T het volgende:
ja maar als hij zegt ook dat hij nooit een goede relatie met haar heeft gehad wrm heeft hij dan toch door gezet als hij nooit iets goed in haar heeft gezien is het toch raar dat hij bleef doorzetten.
Das een heel andere discussiequote:Op woensdag 9 december 2009 22:27 schreef steve.T het volgende:
Dat kan nooit een gezonden relatie zijn geweest.
dan maak ik me toch wel zorgen om dat kind want als het altijd ruzie is geweest dan kan dat toch nooit goed zijn geweest voor het kind
Dat ligt maar net aan welke samenlevingsovereenkomst er is. Als het gaat om een 'gemeenschap van goederen', dan kan dit dus niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 06:13 schreef RvLaak het volgende:
Over het verkopen van het huis: ik vraag me af hoe beslissingbevoegd zij in deze is... TS; Staat haar naam op de akte? Heeft zij ook getekend?
Indien op beide vragen "nee", kun je zonder problemen het huis als jouw wettelijke eigendom beschouwen denk ik. Je zou dit na kunnen vragen bij een notaris. Als het huis van jou is, kun je het ook zonder problemen verkopen. Ook zonder toestemming van je ex.
quote:Op donderdag 10 december 2009 08:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan welke samenlevingsovereenkomst er is. Als het gaat om een 'gemeenschap van goederen', dan kan dit dus niet.
Beide goede punten... Vandaar dat ik ook verwijs naar een notarisquote:Op donderdag 10 december 2009 08:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als ze langer dan 5 jaar officieel samenwonen heeft zij ook recht op een deel sowieso. Al weet ik niet precies hoe dat zit
Dat zeg ik, ik weet niet precies hoe dat zit.quote:Op donderdag 10 december 2009 08:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
[..]
Beide goede punten... Vandaar dat ik ook verwijs naar een notaris.
En hoezo zou ze ergens recht op hebben als ze er 5 jaar woont? Stel het huis in indertijd enkel gekocht door TS en dit is ook zo beschreven, welke gronden heeft zijn ex om hier aanspraak op te maken?
Ik weet het niet... Zo zou je ook kunnen redeneren dat de schoonmaakster recht heeft op het huis, die heeft het immers schoon gehouden de laatste 5 jaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 08:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, ik weet niet precies hoe dat zit.
Maar op zich zou het ook van de zotte zijn als zij nergens recht op heefgt na jaren samengewoond te hebben.
Zij heeft ook voor t huis gezorgd enzo.
Dat heeft toch te maken met erven? En niet met scheiden, of uit elkaar gaan?quote:Op donderdag 10 december 2009 08:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Die vijf jaar heeft in elk geval te maken met het feit dat je voor de successiewet gelijkgesteld wordt met gehuwden als je langer dan vijf jaar een duurzame huishouding voert. (en dan geen familie bent)
Erven en schenken, inderdaad. (is hier dan ook niet van toepassing)quote:Op donderdag 10 december 2009 08:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat heeft toch te maken met erven? En niet met scheiden, of uit elkaar gaan?
Of ben ik nou abuis?
en toen maar besloten, kijken of we dat kunnen herstellen met het nemen van een kind...?quote:Op woensdag 9 december 2009 22:16 schreef steve.T het volgende:
ja maar als hij zegt ook dat hij nooit een goede relatie met haar heeft gehad wrm heeft hij dan toch door gezet als hij nooit iets goed in haar heeft gezien is het toch raar dat hij bleef doorzetten.
Wat ik me afvroeg.. Als jullie niet getrouwd zijn, hebben jullie dan een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap? Dan is het namelijk al geregeld hoe de boel verdeeld moet worden e.d. En heb jij jullie kind wel officieel erkend? Want als je dat niet hebt gedaan is het nog wel lastig misschien met een voogdijregeling...quote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef thurisaz het volgende:
Ik zit momenteel in een hele lastige situatie, en hoop door mijn verhaal hier te plaatsen dat er misschien enige tips, of raad kan worden gegeven.
Ik heb een relatie van 15 jaar en wil gaan scheiden.
we hebben samen 1 kind.
We zijn niet getrouwd, maar hebben wel samen een huis gekocht.
waarvan ik de hoofdbewoner ben, dus aansprakelijk voor het betalen van de hypotheek.
Ik heb mijn ex partner al vele malen duidelijk gemaakt dat ik niet meer met haar verder wil, en heb geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier te doen, maar inmiddels zijn we een half jaar verder en hou ik dit niet meer vol.
zodra ik begin over dat zij moet vertreken, dreigt ze met mijn kind.
ik zou mijn kind dan nooit meer zien.
Ik ben gaan informeren bij advocaten, en die zeggen dat ze dit dus niet kan doen.
maar zodra ik een rechtzaak wil beginnen, gaat mij dit 300 euro per uur kosten.
en dit kan ik echt niet betalen...
Als ik zeg dat ik een huis ga huren, dreigt ze mij met het niet betalen van de hypotheek, dus dan kom ik in de schulden, want de hypotheek betalen, en de huur van mijn eventuele andere huis is gewoon teveel.
tijdelijk bij iemand inwonen zou eventueel kunnen, maar dan zie ik mijn kind voorlopig niet, en het idee alleen al maakt me zeer somber.
maar hoe dan ook, ze werkt niet mee, en blijft zitten waar ze zit.
de spanning is te snijden, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.
misschien iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten?
of een goede raad voor mij heeft?
er moet toch een oplossing zijn.....
(excuus voor het verkeerd posten van mijn vorige post, alle reacties heb ik gelezen, en onthou ik zeker, dank hiervoor)
dat lijkt me niet de juiste oplossing. Dat is je verlagen tot het niveau waar een kleuter zich bevind. En een normaal persoon zou dit toch wel met woorden kunnen oplossen en btw wat voor slecht voorbeeld moet dat wel niet voor dat kind zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef GSbrder het volgende:
Lekker kinderachtig, maar kan je haar niet wegpesten?
Geen eten meer meenemen voor haar, haar al het werk laten doen thuis, overal troep maken, oftewel alles om haar het leven net zo zuur te maken totdat ze vanzelf weggaat zonder dat je echt criminele of juridisch lastige acties opzet?
In deze begreep ik dat de partner in kwestie al net zo'n typetje is.quote:Op zondag 13 december 2009 17:52 schreef steve.T het volgende:
[..]
dat lijkt me niet de juiste oplossing. Dat is je verlagen tot het niveau waar een kleuter zich bevind. En een normaal persoon zou dit toch wel met woorden kunnen oplossen en btw wat voor slecht voorbeeld moet dat wel niet voor dat kind zijn.
Mwa, je hoeft je niet te verlagen tot hetzelfde niveau..quote:Op zondag 13 december 2009 19:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In deze begreep ik dat de partner in kwestie al net zo'n typetje is.
Ze lijkt uit OP in ieder geval niet voor reden vatbaar en blijft zitten (eveneens kinderachtig) ondanks dat TS had aangegeven dat het zo niet langer kon. Dan moet grof en kinderachtig geschut ingezet worden dunkt mij
Kun je t nog zo netjes willen doen, als je (ex)pertner niet meewerkt, heb je pechquote:Op donderdag 17 december 2009 11:02 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik weet het niet hoor, die kosten van de advocaat zouden me niks kunnen schelen. Ik zou er alles aan willen doen dat mijn kind zo goed als mogelijk uit deze relatiebreuk komt. Dus alles netjes regelen via een advocaat. Ga naar een rechtswinkel, zoek informatie, vraag hulp!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |