abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75455407
Ik zit momenteel in een hele lastige situatie, en hoop door mijn verhaal hier te plaatsen dat er misschien enige tips, of raad kan worden gegeven.

Ik heb een relatie van 15 jaar en wil gaan scheiden.
we hebben samen 1 kind.
We zijn niet getrouwd, maar hebben wel samen een huis gekocht.
waarvan ik de hoofdbewoner ben, dus aansprakelijk voor het betalen van de hypotheek.
Ik heb mijn ex partner al vele malen duidelijk gemaakt dat ik niet meer met haar verder wil, en heb geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier te doen, maar inmiddels zijn we een half jaar verder en hou ik dit niet meer vol.
zodra ik begin over dat zij moet vertreken, dreigt ze met mijn kind.
ik zou mijn kind dan nooit meer zien.
Ik ben gaan informeren bij advocaten, en die zeggen dat ze dit dus niet kan doen.
maar zodra ik een rechtzaak wil beginnen, gaat mij dit 300 euro per uur kosten.
en dit kan ik echt niet betalen...
Als ik zeg dat ik een huis ga huren, dreigt ze mij met het niet betalen van de hypotheek, dus dan kom ik in de schulden, want de hypotheek betalen, en de huur van mijn eventuele andere huis is gewoon teveel.
tijdelijk bij iemand inwonen zou eventueel kunnen, maar dan zie ik mijn kind voorlopig niet, en het idee alleen al maakt me zeer somber.
maar hoe dan ook, ze werkt niet mee, en blijft zitten waar ze zit.
de spanning is te snijden, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.

misschien iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten?
of een goede raad voor mij heeft?

er moet toch een oplossing zijn.....

(excuus voor het verkeerd posten van mijn vorige post, alle reacties heb ik gelezen, en onthou ik zeker, dank hiervoor)
pi_75456102
Waar gaat het nu om, ik zit dus bij iemand anders achter de pc, en wil dus mijn probleem op dit forum zetten.
Alleen deed ik dit per ongeluk met de username van degene waar de computer dus van is.
ik heb dus net zelf even een gebruikersnaam aangemaakt, speciaal voor dit onderwerp.
is het zo dan duidelijk genoeg?
pi_75456609
--> toch meer [R&P]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75456617
Schrijf haar een brief waarin je haar 2 weken geeft om haar spullen te pakken.
Na 2 weken laat je de sloten veranderen. Probleem opgelost.
Omgangsregeling met jullie kind moeten jullie dan nog wel even regelen.

Edit:

Aan de andere kant...
Betaald zij huur in wat voor vorm dan ook?
Zo niet kan je haar gewoon de toegang ontzeggen want het is niet haar woning.
  woensdag 9 december 2009 @ 19:42:23 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75456809
Denk dat er niet veel anders opzit dan het voor de rechter brengen, althans je zal wat harder moeten dreigen ermee, laat haar maar weten dat ze dit zeker zal verliezen en dan voor de kosten op zal moten draaien en haar kind ook kwijt is.

Maar wat accepteert ze niet: dat jullie uit elkaar zijn?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 december 2009 @ 19:47:12 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75456974
In theorie kan ze niet zorgen dat je het kind nooit meer ziet. In praktijk wel. De stichting dwaze vaders bestaat niet voor niets. Ze is dan wel een hele slechte moeder die haar kind gebruikt.

Verder moet je niet bij ons zijn maar bij een advocaat. Die heb je toch nodig daar kom je in deze situatie toch niet onderuit. Tsja die kan ook het beste vertellen wat je moet doen met je huis enzo.
pi_75457130
Ze accepteerd inderdaad niet dat we uit elkaar gaan.
en heeft eerst heel erg gedreigd om er met mijn kind vandoor te gaan.
Sloten veranderen op de deur enz, en haar 2 weken de tijd te geven kan ik doen, alleen mijn kind ziet dit dan ook allemaal.
Ik wil het het liefst op een rustige normale manier oplossen.
maar volgens mij word dit dus heel moelijk.
en ben ik bijna wel verplicht om 300 euro voor een advocaat neer te gaan leggen.
  woensdag 9 december 2009 @ 19:52:58 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75457159
en haar ouders?...
pi_75457191
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef thurisaz het volgende:
Ik zit momenteel in een hele lastige situatie, en hoop door mijn verhaal hier te plaatsen dat er misschien enige tips, of raad kan worden gegeven.

Ik heb een relatie van 15 jaar en wil gaan scheiden.
we hebben samen 1 kind.
zodra ik begin over dat zij moet vertreken, dreigt ze met mijn kind.
ik zou mijn kind dan nooit meer zien.

tijdelijk bij iemand inwonen zou eventueel kunnen, maar dan zie ik mijn kind voorlopig niet, en het idee alleen al maakt me zeer somber.
maar hoe dan ook, ze werkt niet mee, en blijft zitten waar ze zit.
de spanning is te snijden, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.

Ok dit is wel een hele klote situatie maar je hebt 1 plus puntje je kent haar al 15jaar zeg je. En nog iets als je parner echt iets om jullie kind geeft dan zal ze het niet echt iets aandoen (Btw hoe oud is het kind)
En is ze instaat om echt verkeerde handelingen te doen tegen over jou/je kind?
Tell me please
Who the fuck did you want me to be?
Was it something that I couldn't see?
Never knew this would be so political
pi_75457362
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef thurisaz het volgende:
Ze accepteerd inderdaad niet dat we uit elkaar gaan.
en heeft eerst heel erg gedreigd om er met mijn kind vandoor te gaan.
Sloten veranderen op de deur enz, en haar 2 weken de tijd te geven kan ik doen, alleen mijn kind ziet dit dan ook allemaal.
Ik wil het het liefst op een rustige normale manier oplossen.
maar volgens mij word dit dus heel moelijk.
en ben ik bijna wel verplicht om 300 euro voor een advocaat neer te gaan leggen.
Normaal en rustig gaat zo te horen niet meer werken.

Win eerst eens wat advies in voor je echt iets gaat doen en een advocaat kan ook goedkoper..
compact en kleverig.
pi_75457641
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:53 schreef steve.T het volgende:

[..]

Ok dit is wel een hele klote situatie maar je hebt 1 plus puntje je kent haar al 15jaar zeg je. En nog iets als je parner echt iets om jullie kind geeft dan zal ze het niet echt iets aandoen (Btw hoe oud is het kind)
En is ze instaat om echt verkeerde handelingen te doen tegen over jou/je kind?
Nou ze is er tot toe in staat hoor.
ook om mij helemaal kapot te maken.
en ons kind is 7 jaar.
pi_75457699
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Normaal en rustig gaat zo te horen niet meer werken.

Win eerst eens wat advies in voor je echt iets gaat doen en een advocaat kan ook goedkoper..
nee normaal en rustig wil inderdaad niet meer, al doe ik wel mijn best zodra ons kind er bij is.

maar ik ben dus overal al langs geweest, maar een goedkopere advocaat ben ik nog niet tegen gekomen.
pi_75457730
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:52 schreef Re het volgende:
en haar ouders?...
daar heeft ze geen contact mee
pi_75457775
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:47 schreef Daniel1976 het volgende:
In theorie kan ze niet zorgen dat je het kind nooit meer ziet. In praktijk wel. De stichting dwaze vaders bestaat niet voor niets. Ze is dan wel een hele slechte moeder die haar kind gebruikt.

Verder moet je niet bij ons zijn maar bij een advocaat. Die heb je toch nodig daar kom je in deze situatie toch niet onderuit. Tsja die kan ook het beste vertellen wat je moet doen met je huis enzo.
ben inderdaad bang dat dat de enige oplossing zal zijn....
en net wat je zegt de dwaze vaders bestaat niet voor niets nee.....
  woensdag 9 december 2009 @ 20:09:10 #15
238900 Koekz
Der Meister
pi_75457778
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef thurisaz het volgende:

[..]

nee normaal en rustig wil inderdaad niet meer, al doe ik wel mijn best zodra ons kind er bij is.

maar ik ben dus overal al langs geweest, maar een goedkopere advocaat ben ik nog niet tegen gekomen.
Ga eens langs bij de rechtswinkel. Daar weten ze meestal ook wel adressen van de wat minder dure advocaten.
pi_75457816
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef thurisaz het volgende:

[..]

Het is ook duur.

Wat geven mensen met verstand van zaken je voor tips?
Ik wilde weg en ben gewoon gegaan (nu stond het huis op zijn naam, das anders) Als zij officieel bij je woont, kun je haar er ook niet zo gemakkelijk uit zetten en als zij wil blijven, zul je toch die advocaat moeten regelen. Wat wilde je horen eigenlijk?
compact en kleverig.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:16:55 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75458084
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:09 schreef thurisaz het volgende:

[..]

ben inderdaad bang dat dat de enige oplossing zal zijn....
en net wat je zegt de dwaze vaders bestaat niet voor niets nee.....
Ik heb nog wel een tip voor je.
Als ze de sloten veranderd. en je wilt naar binnen en je slaat raampje in ofzo, dan is dat huisvredebreuk.
Dan komt de politie en ze blijft zitten en jij mag je huis niet meer in.
Ik zou heel even heel goed na gaan denken over slimme oplossingen.
pi_75458305
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:05 schreef thurisaz het volgende:

[..]

Nou ze is er tot toe in staat hoor.
ook om mij helemaal kapot te maken.
en ons kind is 7 jaar.
dat is wel jammer want als je kind ouder was geweest had hij/zij het recht gehad om voor een van haar ouders te kiezen. Ik heb dit als kind zijnde doorgemaakt ik was 12 toen mijn ouders geschieden zijn mijn vader had mijn moeder het huis waar ze toen in woonde uitgezet vlak voor dat hij 6maanden weg vluchten. Toen hebben ze 4 jaar oorlogje gevoerd over mijn rug. En je zegt dat zij je wel wat aan kan doen.(dan zou ik toch maar oppassen dat je ex het via het kind gaat spellen) Is jullie relatie ooit eerder verbroken geweest of is vrouw lief heel erg veranderd in de loop van de jaren?
Tell me please
pi_75458644
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is ook duur.

Wat geven mensen met verstand van zaken je voor tips?
Ik wilde weg en ben gewoon gegaan (nu stond het huis op zijn naam, das anders) Als zij officieel bij je woont, kun je haar er ook niet zo gemakkelijk uit zetten en als zij wil blijven, zul je toch die advocaat moeten regelen. Wat wilde je horen eigenlijk?
als tip krijg ik dus neem een advocaat.
ik heb dus met verschillende gesproken, en de kosten zijn dus 300 per uur.
waar ik erg van ben geschrokken....

ik had gehoopt dat er nog een andere oplossing zou zijn, vandaar dit topic, je weet maar nooit....
pi_75458675
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:16 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een tip voor je.
Als ze de sloten veranderd. en je wilt naar binnen en je slaat raampje in ofzo, dan is dat huisvredebreuk.
Dan komt de politie en ze blijft zitten en jij mag je huis niet meer in.
Ik zou heel even heel goed na gaan denken over slimme oplossingen.
sja, het zit allemaal erg vreemd inelkaar....het rechtsysteem...

maar als enige oplossing bedoelde ik de advocaat....
pi_75458744
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef thurisaz het volgende:

[..]

ik had gehoopt dat er nog een andere oplossing zou zijn, vandaar dit topic, je weet maar nooit....
Het probleem is met mensen die zo onredelijk zijn is dat je dat met onredelijkheid meestal alleen kunt laten luisteren en daarbij zij zal waarschijnlijk dan ook een advocaat in de arm moeten nemen. En is zij ook bereid om 300euro per uur neer te leggen?
Tell me please
pi_75458747
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:22 schreef steve.T het volgende:

[..]

dat is wel jammer want als je kind ouder was geweest had hij/zij het recht gehad om voor een van haar ouders te kiezen. Ik heb dit als kind zijnde doorgemaakt ik was 12 toen mijn ouders geschieden zijn mijn vader had mijn moeder het huis waar ze toen in woonde uitgezet vlak voor dat hij 6maanden weg vluchten. Toen hebben ze 4 jaar oorlogje gevoerd over mijn rug. En je zegt dat zij je wel wat aan kan doen.(dan zou ik toch maar oppassen dat je ex het via het kind gaat spellen) Is jullie relatie ooit eerder verbroken geweest of is vrouw lief heel erg veranderd in de loop van de jaren?
ja, ik weet het, als ze twaalf was geweest, was er al een hoop opgelost.
onze relatie is eigenlijk nooit goed geweest.
en nu is de koek echt op om het zo maar te zeggen.
ik wil gewoon weer verder met mijn leven, maar ja, zo simpel is dat dus niet...
  woensdag 9 december 2009 @ 20:33:45 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75458769
je huis te koop zetten, dat is al een begin...
pi_75458803
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:33 schreef steve.T het volgende:

[..]

Het probleem is met mensen die zo onredelijk zijn is dat je dat met onredelijkheid meestal alleen kunt laten luisteren en daarbij zij zal waarschijnlijk dan ook een advocaat in de arm moeten nemen. En is zij ook bereid om 300euro per uur neer te leggen?
zij krijgt het dus vergoed, omdat ze niet genoeg verdiend.
pi_75458815
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef thurisaz het volgende:

[..]

Je kan een gesprek proberen met een mediator oid erbij in eerste instantie, maar daar moet zij ook aan mee willen werken.

Maar die advocaat is de enige tip? Ze zeggen niets over hoe dit verder moet met je huis enzo?
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')