abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75467968
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
da's zoiets als een psycopaat een uzi geven, en 'm vervolgens een lift naar Columbine geven.
Waarom? Waarom kan het in andere sectoren van de economie wel door werkgevers en werknemers geregeld worden maar niet bij banken?
pi_75467979
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan heeft dat niet veel met een belastingmaatregel te maken. Misschien moesten ze maar eens aan een cap gaan denken.
Tuurlijk wel. Hoe meer de overheid dreigt, hoe meer banken lappen om mensen te behouden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75468012
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Hoe meer de overheid dreigt, hoe meer banken lappen om mensen te behouden.
nope da's relatief. De ene bank probeert meer te betalen dan de ander. Het is niet generiek.

Gaan ze anders bij een ziekenhuis werken?
pi_75468025
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom? Waarom kan het in andere sectoren van de economie wel door werkgevers en werknemers geregeld worden maar niet bij banken?
zie mijn edit, ik was net iets sneller
pi_75468049
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nope da's relatief. De ene bank probeert meer te betalen dan de ander. Het is niet generiek.
Fine. Leer mij hoe er hier betaald wordt.
pi_75468104
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uit ervaring zeg ik dat er geen branch is die minder zelfkritiek, reflectie en moreel besef heeft dan het bankwezen.
Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling (we waren hard op weg vorig jaar rond deze tijd). Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
pi_75468117
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Fine. Leer mij hoe er hier betaald wordt.
nooit genoeg dat weet ik. En daar is elke drogreden valide voor.

Leer mij banken kennen.
pi_75468142
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gaan ze anders bij een ziekenhuis werken?
Dat zeg ik niet. Dat verhaal over iedereen die wegloopt zit tussen de oren van de bank.
pi_75468153
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling. Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
ik denk dat je teveel vertrouwen hebt in zelfreinigende vermogen van 'de markt'

als ben ik met je eens dat de kern van het probleem het risico van een systeemcrisis is, want tot een soort gijzelingssituatie leidt
pi_75468172
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling (we waren hard op weg vorig jaar rond deze tijd). Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
Bijvoorbeeld, waardoor de bank vervolgens zijn downside scenario ziet verslechteren en dus zijn risico in ieder geval iets zal bijstellen.
pi_75468178
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Dat verhaal over iedereen die wegloopt zit tussen de oren van de bank.
ze kunnen de facto toch alleen over naar een andere bank, of een bank in een ander land?

dan is de enige relatieve maatstaf in beloning toch wat andere banken betalen?
pi_75468206
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nooit genoeg dat weet ik. En daar is elke drogreden valide voor.

Leer mij banken kennen.
Doe even niet zo vooringenomen, je trekt conclusies over mijn opvattingen die je graag wilt zien.
pi_75468240
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ze kunnen de facto toch alleen over naar een andere bank, of een bank in een ander land?

dan is de enige relatieve maatstaf in beloning toch wat andere banken betalen?
Nee, 90% van de bankiers eindigt bij een investeringsfonds van een of andere vorm: pensioenfondsen, Privat Equity, Hedge Funds, etc...

Betaalt beter en je werkt er meestal minder.

Voor de duidelijkheid: alle banken betalen ongeveer hetzelfde. Ze concurreren meer met aan finance segmenten.
pi_75468265
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Doe even niet zo vooringenomen, je trekt conclusies over mijn opvattingen die je graag wilt zien.
had ik het over jou? Hmmm, waar lees je dat?
pi_75468318
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

had ik het over jou? Hmmm, waar lees je dat?
Nee, niet over mij, maar om het "nooit genoeg", etc... Fine dat je dat uit mijn quote op wilde maken, maar daar had ik het juist niet over. Enfin, misunderstanding.
pi_75468333
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, 90% van de bankiers eindigt bij een investeringsfonds van een of andere vorm: pensioenfondsen, Privat Equity, Hedge Funds, etc...

Betaalt beter en je werkt er meestal minder.

Voor de duidelijkheid: alle banken betalen ongeveer hetzelfde. Ze concurreren meer met aan finance segmenten.
vallen die dan ook onder deze regeling, of niet.

Of is ws nog niet bekend....?
pi_75468367
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vallen die dan ook onder deze regeling, of niet.

Of is ws nog niet bekend....?
Die vallen zeker niet onder deze regeling. Die zullen immers ook nooit gered worden (behalve de pensioen fondsen waarschijnlijk). Als daar iets mis gaat, zijn de investeerders gewoon hun geld kwijt, over uit. Boeit de overheid verder niet natuurlijk.
pi_75468428
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, niet over mij, maar om het "nooit genoeg", etc... Fine dat je dat uit mijn quote op wilde maken, maar daar had ik het juist niet over. Enfin, misunderstanding.
Dat haal ik niet uit je quote, maar uit mijn eigen ervaringen binnen banken.

Zelfreflectie, relativeringsvermogen en zelfbeheersing zijn niet echt kernbegrippen van hoe mensen in de financiele sector over hun salaris denken.
Dat is wezenlijk anders binenn andere sectoren. Die staan toch meer met twee benen op de aarde. En waarschijnlijk is het ook minder competatief.

Dat is mijn ervaring, en perceptie.
pi_75468497
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit je quote, maar uit mijn eigen ervaringen binnen banken.

Zelfreflectie, relativeringsvermogen en zelfbeheersing zijn niet echt kernbegrippen van hoe mensen in de financiele sector over hun salaris denken.
Dat is wezenlijk anders binenn andere sectoren. Die staan toch meer met twee benen op de aarde. En waarschijnlijk is het ook minder competatief.

Dat is mijn ervaring, en perceptie.
Deels mee eens. Ik vind mezelf echter niet een uitzondering en wel van enige relativeringsvermogen getuigen
pi_75468606
Bij "Darling" moet ik trouwens telkens aan Blackadder denken. Linksboven. Tea, darling?

pi_75468678
Wat ook een gezeik om die bonussen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75493030
Een andere methode. De gehele top uitbetalen in aandelen die slechts na 5 jaren te vrij voor verkoop zijn. Vervolgens kunnen ze teruggenomen worden als blijkt dat mensen risico's verkeerd ingeschat hebben. Als laatste de aandeelhouders een stem geven over de compensatie.
quote:
The five-year holding period on Shares at Risk includes an enhanced recapture provision that will permit the firm to recapture the shares in cases where the employee engaged in materially improper risk analysis or failed sufficiently to raise concerns about risks. Enhancing our recapture provision is intended to ensure that our employees are accountable for the future impact of their decisions, to reinforce the importance of risk controls to the firm and to make clear that our compensation practices do not reward taking excessive risk.
Guess who?

Lijkt me een goeie stap, in ieder geval eentje die duurzaam doorwerkt?
pi_75494437
symptoombestrijding
  donderdag 10 december 2009 @ 20:30:57 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75495128
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef Drive-r het volgende:
Een andere methode. De gehele top uitbetalen in aandelen die slechts na 5 jaren te vrij voor verkoop zijn. Vervolgens kunnen ze teruggenomen worden als blijkt dat mensen risico's verkeerd ingeschat hebben. Als laatste de aandeelhouders een stem geven over de compensatie.
[..]

Guess who?

Lijkt me een goeie stap, in ieder geval eentje die duurzaam doorwerkt?
Las 't ook net, lijkt me een prima manier om werkelijke performance (dik) te belonen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75495207
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Salvad0R het volgende:
symptoombestrijding
Niemand zegt hier ook dat het de oplossing is, die zit eerder in het systeem als je het mij vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')