abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75454698
Ik zit momenteel in een hele lastige situatie, en hoop door mijn verhaal hier te plaatsen dat er misschien enige tips, of raad kan worden gegeven.

Ik heb een relatie van 15 jaar en wil gaan scheiden.
we hebben samen 1 kind.
We zijn niet getrouwd, maar hebben wel samen een huis gekocht.
waarvan ik de hoofdbewoner ben, dus aansprakelijk voor het betalen van de hypotheek.
Ik heb mijn ex partner al vele malen duidelijk gemaakt dat ik niet meer met haar verder wil, en heb geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier te doen, maar inmiddels zijn we een half jaar verder en hou ik dit niet meer vol.
zodra ik begin over dat zij moet vertreken, dreigt ze met mijn kind.
ik zou mijn kind dan nooit meer zien.
Ik ben gaan informeren bij advocaten, en die zeggen dat ze dit dus niet kan doen.
maar zodra ik een rechtzaak wil beginnen, gaat mij dit 300 euro per uur kosten.
en dit kan ik echt niet betalen...
Als ik zeg dat ik een huis ga huren, dreigt ze mij met het niet betalen van de hypotheek, dus dan kom ik in de schulden, want de hypotheek betalen, en de huur van mijn eventuele andere huis is gewoon teveel.
tijdelijk bij iemand inwonen zou eventueel kunnen, maar dan zie ik mijn kind voorlopig niet, en het idee alleen al maakt me zeer somber.
maar hoe dan ook, ze werkt niet mee, en blijft zitten waar ze zit.
de spanning is te snijden, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.

misschien iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten?
of een goede raad voor mij heeft?

er moet toch een oplossing zijn.....

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 09-12-2009 18:38:37 (dat doen we dus niet...) ]
pi_75454778
Het klinkt raar maar als je bij haar weggaat is er inderdaad een grote kans dat je je kind niet meer kan zien.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_75454827
Waarom maak je eerst een topic aan en verwijder je daarna de inhoud?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_75454836
Maar wat wil ze dan wel?

Of zit ze je alleen te zieken, want daar lijkt het wel op...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_75454879
Heb je geen rbv?
Even een bezoekje brengen aan het juridisch loket.

Ik meen me te herinneren dat het voor stellen die niet getrouwd zijn, verplicht is een ouderschapsplan (hoe zit het met de voogdij mochten de ouders uit elkaar gaan) op te stellen voor juist dit soort zaken. Dus de hamvraag: heb je die? Dan staat alles namelijk op papier.

En even voor de duidelijkheid: staat je vriendin op het koopcontract? Als dat zo is snijdt zij zich door het niet betalen van de hypotheek net zo hard in de vingers omdat de schuld ook op haar verhaald kan worden.
Is dit niet het geval, dan zou ik zorgen dat ze z.s.m. een eigen plek gaat zoeken, want als ik dit zo lees is het ook geen gezonde situatie voor jullie kind. Dat zou haar moeder ook in moeten zien en het belang van het kind boven haar eigen belang om jou te jennen moeten stellen. Maar goed, dat vind ik dan weer
pi_75454935
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:39 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom maak je eerst een topic aan en verwijder je daarna de inhoud?
Beetje sneu is dat zeg! Neem ik de moeite om fatsoenlijk en normaal te reageren, gaat TS meteen de OP weer verwijderen. Gelukkig dat Sjeen hem weer terug zet
pi_75455000
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:35 schreef peekabo het volgende:
maar hebben wel samen een huis gekocht.
waarvan ik de hoofdbewoner ben, dus aansprakelijk voor het betalen van de hypotheek.

Uhmmmm ... samen kopen is ze ook verantwoordelijk als de hoofdbewoner niet betaald toch?

Maar goed, ik zou zeggen: "wie iets krijgt mag het houden" en flikker haar buiten incl. kind. Verkoop het huis eventueel. (nahja, poging daartoe)
pi_75455055
Het is ook bedenkelijk dat je afgelopen September nog een vrouw bent die gaat trouwen, en in December een man bent die al een half jaar de relatie wil verbreken
pi_75455128
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef rinoa het volgende:
Het is ook bedenkelijk dat je afgelopen September nog een vrouw bent die gaat trouwen, en in December een man bent die al een half jaar de relatie wil verbreken
Hij gebruikt per ongeluk het account van zijn vriendin en wou daarom de OP verwijderen. _!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_75455163
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef rinoa het volgende:
snel gezien!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75455196
Scherp
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75455218
Ik heb het al wel weer door, TS is lekker bezig
pi_75455253
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:41 schreef peekabo het volgende:
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen.
Ik leef op het moment van een uitkering.
nu willen we graag gaan volgend jaar gaan trouwen, en willen we zo spoedig mogelijk in ondertrouw gaan.
Nu is mijn vraag, wat voor gevolgen heeft dit voor mijn uitkering.
als we nu in ondertrouw gaan, en pas over een jaar echt gaan trouwen, kan ik in die tijd nog van mijn uitkering leven?

weet iemand dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75455270
Je kan niet scheiden als je niet getrouwd bent.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75455273
heb dus de verkeerde gebruikersnaam gebruikt (zit momenteel niet achter mijn eigen pc), ik wil graag even een nieuwe topic openen, met mijn eigen gebruikersnaam.
sorry voor de verwarring,.....
kan slotje op dus....
pi_75455292
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:52 schreef peekabo het volgende:
heb dus de verkeerde gebruikersnaam gebruikt (zit momenteel niet achter mijn eigen pc), ik wil graag even een nieuwe topic openen, met mijn eigen gebruikersnaam.
kan slotje op dus....
Hoeveel gebruikersnamen heb jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75455313
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:52 schreef peekabo het volgende:
kan slotje op dus....
He, en mijn advies dan? Neem je dat ook mee naar je volgende topic? Heb niet voor niets een minuut (nouja ) zitten typen
pi_75455334
We houden het topic wel even open totdat je een nieuwe hebt geopend.
pi_75455405
Allemaal even de OP mailen naar Peekabo
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75455459
sorry voor deze fout, maar alle reacties heb ik gelezen, en heb ik zeker wat aan.
bedankt, ik heb inmiddels een andere geopend...
pi_75456121
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:57 schreef thurisaz het volgende:
sorry voor deze fout, maar alle reacties heb ik gelezen, en heb ik zeker wat aan.
bedankt, ik heb inmiddels een andere geopend...

Aan welke reactie heb je wat dan?
pi_75456427
Verder in: Uit elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')