Je kent het wel: je bent niet thuis en je moet schijten. En je weet dus dat het onvermijdelijk is om met je ontblote derrière op een pleebril te gaan zitten waar ook andere mensen op hebben gezeten. Dit valt nog wel te overzien. Maar er zijn mensen die ontzettende last van haarverlies hebben. Deze happening vindt dus ook plaats als ze op een pleebril gaan zitten. Daarnaast zijn er mensen die tijdens het afvegen korreltjes/schilfers “verliezen”. Deze korreltjes/schilfers komen vervolgens op de pleebril terecht. Dikwijls laat men deze ook gewoon liggen bij het verlaten van de bestekamer. Als hekkensluiter noem ik de kerels die het niet nodig vinden om de pleebril omhoog te zetten tijdens het staand urineren. Het gevolg moge duidelijk zijn.
Reden genoeg dus om de pleebril te voorzien van een degelijke beschermlaag. Gezien de weinige aanwezige attributen in een bestekamer is toiletpapier de beste oplossing. Met het eerst grondig reinigen met een vegende beweging van de pleebril en het daarna bedekken van de pleebril met een laag toiletpapier kan je je ontblote derrière enigszins beschermen tegen het bacteriële uitschot wat anderen hebben achtergelaten. (als er over de bril heen is gezeken: laat maar, hopeloze situatie. Dan rest er alleen nog maar de optie om een ander toilet te vinden of er boven te gaan hangen).
Ik moest dus net schijten. De bril zag er redelijk acceptabel uit maar schilfers kunnen uiterst klein zijn, tevens onzichtbaar bij verkeerd licht. Dus uit voorzorg heb ik de pleebril met een vegende beweding ontdaan aan enige vaste substanties die mijn gezondheid in gevaar zouden kunnen brengen. Vervolgens wilde ik de pleebril bedekken met een laag toiletpapier. En quess what: bij het neerleggen van het toiletpapier glijdt het papiertje er net zo hard weer af omdat die pleebril zo verdomde glad is

Heb je eindelijk een papiertje liggen, valt-ie eraf omdat je er een papiertje naast probeer te leggen

Jezus, moeilijk zoiets...
klacht/samenvatting: gladde pleebrillen waardoor je ze niet goed kan bedekken met een laagje papier waardoor je relatief lang bezig bent met het leggen van een goed laagje terwijl je nodig moet schijten...