abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75455158
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef snakelady het volgende:
Ik vind de kerstperiode heerlijk, wij hebben het zelf vrij druk en onze familieleden ook, heel veel familieleden zijn ondernemers en hebben een gezin, dat kost nu eenmaal veel tijd en met zijn allen samenkomen is dan ook wel eens lastig.
Maar met kerst zijn we allemaal bij elkaar, heerlijk is dat, kan ik echt van genieten!
Klef zoetsappig gedoe
quote:
En daarbij maak ik ook alles mee door de ogen van onze kinderen, dat ze bij de meest kitscherige kerstversiering helemaal verwonderd blijven kijken en staan te genieten, geweldig toch!
Kinderen genieten (bah wat een verschrikkelijk woord) nogal gauw ergens van. En je bedoeld van die vreselijke knipperende lampjes? Die je continue in je ooghoeken ziet?

Ik kan alleen maar hopen dat er een keer brand uit breekt bij die mensen. Zodat ze het eens een keertje afleren.
quote:
Zo overdadig gaan we overigens niet te werk, we doen niet aan kadootjes, eten moeten we toch maar dan nu met meer.
Muziek kies je zelf voor, je kan ook gewoon een CD opzetten.
Het gaat meer om die zich elk jaar herhalende kolere liedjes op televisie, op de radio, in reclames, in de supermarkt.
quote:
En opdirken, heerlijk toch, kan eindelijk dat pak van mijn man weer uit de kast en ik heb een leuk excuus om een nieuwe outfit aan te schaffen.
Ja, nee, echt heerlijk als je man een pak aan. Eindelijk.
Daar moet het ook echt kerst voor zijn.
quote:
Begrijp sowieso nooit waarom mensen zo'n hekel aan kerst hebben, lijkt haast gewoon om tegendraadse te kunnen zijn.
Niks moet, alles mag...
Omdat het zo opgedrongen wordt, omdat het elk-jaar-weer terug komt. Elk jaar weer En omdat het zo hypocriet is als de tering, omdat het zo commercieel is, en omdat een gristelijk feest is. Daarom heb ik er een graf hekel aan.

En dan zo'n smerige stinkende jeuk boom in je huis halen. Ook zoiets acherlijks..
Er gaat niets boven Groningen
  woensdag 9 december 2009 @ 18:49:05 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75455181
elk jaar kijk ik weer uit naar dit soort topics.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 9 december 2009 @ 18:49:54 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75455206
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:43 schreef junkiexp het volgende:

[..]

En nu ?
En nu? Feit is dat ik kerst een kut"feest" blijf vinden.
Die gemaakte gezellieheid, en de commercie die de Kerst maakt tot een soort van hype.
Overal wordt ik geconfronteerd met dit fenomeen terwijl ikzelf er niet om vraag.
Kerst is allang geen feest meer voor de mens, het is een feest geworden voor de commercie.
Doet men daar niet aan mee, dan valt men schijnbaar uit de boot en is men saai.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75455220
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
elk jaar kijk ik weer uit naar dit soort topics.
Nou, heb je toch wat om naar uit te kijken he?
  woensdag 9 december 2009 @ 19:18:29 #55
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75456058
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die gemaakte gezellieheid, en de commercie die de Kerst maakt tot een soort van hype.
Overal wordt ik geconfronteerd met dit fenomeen terwijl ikzelf er niet om vraag.
Kerst is allang geen feest meer voor de mens, het is een feest geworden voor de commercie.
Ok en wat als ik nu zeg dat ik amper geld uitgeef met kerst maar gewoon de gehele sfeer rondom oud en nieuw gaaf vind? De kou, het vuurwerk, het eten. Dat is voor mij al kerst, daar hoef je geen 1000 euro's aan uit te geven. Die gezelligheid zit tussen de oren, en bij jou zit er dus die haat tussen de oren. Blij dat ik het wel getroffen heb
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75456421
Onderdeel van de Kesrtvreugde is voor mij ook steevast het gemopper van Kerst haters. Zo herkenbaar!

Ook als je Kerst wel leuk vindt..
When it comes to survival..
pi_75456559
Trouwen wel raar.. met Koninginnedag dag hoor je nooit iemand klagen dat het hypocriet is omdat we de rest van het jaar niet zo heel erg bezig zijn met vaderlandsliefde en Koningsgezindheid,.
When it comes to survival..
  woensdag 9 december 2009 @ 19:36:38 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75456605
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:50 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Nou, heb je toch wat om naar uit te kijken he?
jij begrijpt 'm
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 9 december 2009 @ 19:38:58 #59
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_75456694
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals ik het zeg dus.
Snap niet waarom mensen zich zo inspannen om de kerst dit jaar nog mooier te laten worden dan de voorgaande jaren.

Voor mij is de kerstperiode er meer eentje van bezinning. Klinkt ouderwets, en misschien ben ik dat ook wel. Daar waar anderen zich speciaal op deze dagen te buiten gaan in overdadigheid bezin ik mij.

Ik heb er in elk geval de pest aan.

kutmuziek die elk uur herhaald word.
Zgn. vriendelijkheid/menselijkheid
Verplichte bezoekjes
De godsganze dag in de weer zijn met het kerstdinee
Drukte in de supers
Pauper verlichting van kerstdecoraties
Overdadig vreten en zuipen (dat kan men elke dag van het jaar doen)
Opgedirkte gasten
De beste kerstwensen die je krijgt van collega's terwijl ik er de pest in heb, mieter aub ff een flink end op ja??

Dus voor mij, die gehele kerst is een schertsvertoning!!!!!!

Ik ben zelf ook niet echt fan van kerst.
Een tip kan zijn: boek een vakantie naar een moslim-land en je hebt geen last van kerst. In Sudan vieren ze geen kerst. Dus misschien heeft het plaatselijk reisbureau wel een goedkope vakantie naar Sudan.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  woensdag 9 december 2009 @ 20:08:31 #60
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75457753
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:38 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet echt fan van kerst.
Een tip kan zijn: boek een vakantie naar een moslim-land en je hebt geen last van kerst. In Sudan vieren ze geen kerst. Dus misschien heeft het plaatselijk reisbureau wel een goedkope vakantie naar Sudan.
Ik vier nog liever kerst tussen de christenen dan dat ik naar een moslim land vertrek.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75458724
quote:

[..]

Dat het nu meer een commercieel feest is,betekent niet dat het geen feest voor de mens is.En die gemaakte gezelligheid wat je zegt,vindt ik onzin,daarom heet het juist een feest.En feesten draaien juist om gezelligheid,toch
AFC Ajax
pi_75459811
Heb de laatste jaren ook steeds minder met de kerst ondanks dat ik rond die tijd jarig ben. Ik hou der niet van als alles zo opgedrongen en nep is . Om gezellig te doen heb ik niet een aantal verplichte vaste dagen nodig ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_75463164
quote:

[..]

Maar ik kan ook nu naar een voetbalforum gaan en een topic openen dat ik voetbal kut vind.
Ten eerste wordt het topic dan gesloten, ten tweede schiet ik er geen fuck mee op.

Het is maar hoe jet het zelf interpreteert natuurlijk.
Ik vind je niet saai hoor als je niet aan kerst doet.
En ik ben christelijk opgevoed dus voor mij is het echt niet alleen een commecieel feest hoor.
Maar doe wat je leuk vindt, maar laat je niet door de rest opnaaien en negeer het zover dat lukt.

Hoe is kerst in Brazilië anyway ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75466873
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:35 schreef LesStroud het volgende:
Trouwen wel raar.. met Koninginnedag dag hoor je nooit iemand klagen dat het hypocriet is omdat we de rest van het jaar niet zo heel erg bezig zijn met vaderlandsliefde en Koningsgezindheid,.
S. 2014
J. 2016
pi_75467019
Kerst breng ik in gepaste stilte en alleen met mijn 5 katten door, misschien een goede prak zuurkool met een lekkere rookworst erop Kerstboom heb ik niet, want die gebruiken de Katten als gymzaal en voor de rest zit de hele familie al jaren op een wolk met een espressomachine
World Order
pi_75471801
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals ik het zeg dus.
Snap niet waarom mensen zich zo inspannen om de kerst dit jaar nog mooier te laten worden dan de voorgaande jaren.

Voor mij is de kerstperiode er meer eentje van bezinning. Klinkt ouderwets, en misschien ben ik dat ook wel. Daar waar anderen zich speciaal op deze dagen te buiten gaan in overdadigheid bezin ik mij.

Ik heb er in elk geval de pest aan.

kutmuziek die elk uur herhaald word.
Zgn. vriendelijkheid/menselijkheid
Verplichte bezoekjes
De godsganze dag in de weer zijn met het kerstdinee
Drukte in de supers
Pauper verlichting van kerstdecoraties
Overdadig vreten en zuipen (dat kan men elke dag van het jaar doen)
Opgedirkte gasten
De beste kerstwensen die je krijgt van collega's terwijl ik er de pest in heb, mieter aub ff een flink end op ja??

Dus voor mij, die gehele kerst is een schertsvertoning!!!!!!

Zie ook Mensen die de kerst graag 'anders' vieren, verenig hier (edit: ik zie dat je er al gepost hebt)

Ik geniet van sommige aspecten van kerst, maar veel andere aspecten kunnen ook mij gestolen worden.

Die van zgn. vriendelijkheid/menselijkheid is een heel goed punt, en je laatste punt ook. Net als die Serious Request op 3fm: al die mensen die hun zondes van het afgelopen jaar opeens afkopen. Een gedeelte zal oprecht met het hart op de juiste plaats geld doneren, maar van een groot gedeelte geloof ik het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2009 08:51:24 ]
  donderdag 10 december 2009 @ 12:55:24 #67
110987 ErwinRommel
pi_75479188
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:52 schreef Athalon1951 het volgende:
Kerst breng ik in gepaste stilte en alleen met mijn 5 katten door, misschien een goede prak zuurkool met een lekkere rookworst erop Kerstboom heb ik niet, want die gebruiken de Katten als gymzaal en voor de rest zit de hele familie al jaren op een wolk met een espressomachine
Idd zo breng ik ook de kerstperiode door.
Gewoon eten zoals dagelijks, en mijn biertje erbij en voor mijn vrouw een vruchtensap. Mijn vrouw heeft gelukkig ook niks met kerst.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:58:36 #68
110987 ErwinRommel
pi_75479310
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:23 schreef junkiexp het volgende:

Hoe is kerst in Brazilië anyway ?
Nog vreselijker en nog meer wanstaltiger dan in Nederland. Behalve dan dat het heet is (zomer hier) en de muziek in de winkels ontbreken.
Huizen waar ik woon zijn compleet opgedirkt met allerlei kerst-kitsch en lampjes
De grote shoppings spenderen miljoenen aan de walgelijke decoraties en de winkels zijn overvol want iedereen koopt maar raak, arm of rijk.
De supermarkten, hypersupers hier, zitten bomvol kopers.

Ik probeer dat maar te mijden, maar helaas likt dat niet want waar haal ik mijn eten anders vandaan? Elke dag bestellen bij een resturant is ook wat aan de dure kant.
pi_75481165
Kerst in de zomer lijkt me ook niets eigenlijk.
pi_75504943
sjonge jonge zielloze nederlanders die voor een paar dagen doen alsof ze een ziel hebben

doe eens even gewoon man
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:21:20 #71
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_75512982
Kerst
:D
pi_75553832
De hele maand December is gewoon een marketing iets. nog even flink cashen in de laatste maand. Achterlijk volk dat er gevoelig voor is

Ik ga liever in de zomermaanden spontaan bbq'en dan een kerst diner met een gemaakte sfeer met mensen die je al maanden tot precies 1 jaar terug niet gezien hebt
pi_75554031
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef tjoektjoek het volgende:
De hele maand December is gewoon een marketing iets. nog even flink cashen in de laatste maand. Achterlijk volk dat er gevoelig voor is

Ik ga liever in de zomermaanden spontaan bbq'en dan een kerst diner met een gemaakte sfeer met mensen die je al maanden tot precies 1 jaar terug niet gezien hebt
Jij geeft geen cent uit aan kerst?
AFC Ajax
pi_75554128
Wat ik het vervelendste eraan vind is, is dat het gewoon een hele volle maand lang is.. Als het nou een paar dagen was... of een week, voor mijn part. Nee, gewoon de hele maand.

Je kan godverdomme geen radio of tv aanzetten of in een winkel komen en je wordt weer doodgegooid met die commerciële bullshit
pi_75554266
* Tha_Duck heeft de gouden tip voor TS:

Koop betonblok, een kilo of 75 mag ie wel zijn, koop een rubberboot en vaar een kilometer de zee op. Bind het blok aan je poten en steek je rubberboot lek. Ben je direct van alle problemen af!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')