Doe in ieder geval een dikke winterjas aan want het wordt kouddddd.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:29 schreef Mik31 het volgende:
19 December met de trein naar Praag!![]()
Nog aanraders voor Praag rond die tijd? Gaan voor 4 dagen en denken erover om 1 dagje naar of Theresienstadt te gaan of een bezoekje te brengen aan Karlstejn..
De Darling Cabaret natuurlijk, in het centrum van Praagquote:Op maandag 14 december 2009 11:20 schreef BramKVO het volgende:
Dit postte ik eerder al in topic 'Uitgaan in Praag' :
Ik zit, samen met drie vrienden, van zondag 20 december tem donderdag 24 december in Praag.
Ik heb de verscheidene party-topics al gelezen, maar wil toch nog eens vragen naar welke clubs/bars/disco's we ons moeten begeven in die periode. We zijn er dus niet op donderdag/vrijdag/zaterdag (de drukste uitgaansdagen) maar tijdens de week, dat maakt toch wel een verschil in waar je naar toe moet lijkt me.
Tijdens het uitgaan hebben wij eigenlijk het liefst gevarieerde muziek, zo'n beetje 70/80/90 muziek eigenlijk. Een keer op een weg moet elektro/techno ook wel kunnen, maar dat is zeker geen vereiste. Verder moet er natuurlijk wel wat mooi vrouwvolk zitten, waar je liefst van al nog wat mee kan socializen ook natuurlijk. En verder gewoon een leuke, losse partysfeer en geen al te dure drank. Een mix van lokaal volk en internationaal is ook welkom.
Ik had hier onder andere al Karlovy Lazne (ben ik acht jaar geleden al één keer geweest met school, me toen wel prima geamuseerd daar, was wel straalbezopen lol) , Klub Lavka, Solid Uncertainty, Nebe Kremencova, Double Trouble, Zlaty Strom, Chateau, Roxy en La Fabrique opgeschreven. Zijn dat de voornaamste en zo ja, welke zijn het meest aan te raden (op weekdagen dus, niet te vergeten) ? Of is het tijdens de week sowieso ook wel druk (toch kerstvakantieperiode dan) ?
Tips voor leuke (Tsjechische) restaurantjes zijn ook welkom.
Verder nog bepaalde zaken die je moet zien overdag, behalve de usual toeristische zaken ?
Nice pics!quote:Op woensdag 23 december 2009 23:36 schreef k_man het volgende:
Zo, de foto's van Praag zijn klaar en staan op m'n Flickr-pagina (logischerwijs in het mapje Praag).
(Ik kan er hier helaas niks van plaatsen, gezien de policy van Fok.)
Nou ja, zie m'n mapje Praag op Flickr dus. Er staat overal wel bij wat het is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
JeejDe planning is 26-30 april volgend jaar
Dus voor die tijd mogen jullie allemaal fotografisch verantwoorde tips hier dumpen
Andere tips zijn ook welkom
Ja, jammer alleen dat ik je Flickr-linkje niet hebquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou ja, zie m'n mapje Praag op Flickr dus. Er staat overal wel bij wat het is.
Onvermijdelijkquote:Op woensdag 9 december 2009 16:17 schreef superjojo het volgende:
Het vorige topic ging vooral over drank en hoeren
Mij ook, 3 februari ben ik er weer 5 dagen!quote:Op woensdag 30 december 2009 17:43 schreef krioro het volgende:
[..]
Onvermijdelijk. Desalniettemin vind ik Praag een toffe stad.
Voor sneakers moet je niet in Praag zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
Weet iemand toevallig waar je in Praag en omgeving voor een leuk prijsje sportschoenen (Nike Air Max) kan kopen of is het aanbod van Nike's daar veel kleiner dan hier?
Kom maar op met die foto's.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:57 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Praag. GE-WEL-DIGE stad moet ik zeggen. Ik ga er zeker nog een keer naar toe
Het waren er niet eens zoveel dit keer en ben er niet helemaal tevreden over maar zodra ik klaar ben met bewerken, zal ik wel ff een linkje postenquote:
http://series.peterdehoog.nl/Praag2010/quote:
Thnxquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:02 schreef k_man het volgende:
Ik vind je foto van de brandende lampen op de Karelsbrug wel erg mooi.
Old Prague Hostel, pal ih centrum, goedkoop, proper. Absolute aanrader !quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:01 schreef Rituals het volgende:
Ik zit er over te denken om deze zomer een paar dagen naar Praag te gaan. Weet iemand toevallig een leuk (centraal) hostel?Of wellicht andere tips?
Even googlen. Dankje!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:50 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Old Prague Hostel, pal ih centrum, goedkoop, proper. Absolute aanrader !
Ben hier zelf met oud en nieuw geweest! Aanrader inderdaad! Leuk personeel ook. 's Nachts nog uit bed gelicht door de politie, die zitten aan de overkantquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:50 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Old Prague Hostel, pal ih centrum, goedkoop, proper. Absolute aanrader !
Dat moet je echt nooit doen. Voor een euro (26 Kc) ben je binnen 30 min ook in het centrum. Vanaf het vliegveld bus 119 naar Dejvicka pakken, en daar de groene metro naar Staromestska of Mustek.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:10 schreef superjojo het volgende:
(oja en ze bieden ook een busje aan die je van het vliegveld direct naar het appartement brengt tegen een redelijke vergoeding)
En anders heb je voor 50 Kc een bus die niet stopt overal en nergens en je rechtstreeks bij Dejvicka danwel het centrum afzetquote:Op zondag 6 juni 2010 07:47 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dat moet je echt nooit doen. Voor een euro (26 Kc) ben je binnen 30 min ook in het centrum. Vanaf het vliegveld bus 119 naar Dejvicka pakken, en daar de groene metro naar Staromestska of Mustek.
Mwah, vond het wel relaxt. Pakt de bagage van de loopband en stapt in een busje met airco die je op 1 meter van het hostel afzet. We waren er uiteindelijk iets van vijf euro pp voor kwijt, dus dat viel ook wel mee.quote:Op zondag 6 juni 2010 07:47 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dat moet je echt nooit doen. Voor een euro (26 Kc) ben je binnen 30 min ook in het centrum. Vanaf het vliegveld bus 119 naar Dejvicka pakken, en daar de groene metro naar Staromestska of Mustek.
quote:Op zondag 6 juni 2010 12:48 schreef Veersesmurf het volgende:
tvp'tje. Zit van de zomer misschien een paar daagjes in Praag
Je moet wel opletten. Het (of een?) bedrijf dat de shuttlebusjes tussen vliegveld en centrum laat rijden kent twee varianten: de ene rijdt inderdaad van vliegveld naar centrum (vast punt), de andere is een private shuttle die je tot voor de deur van je hotel brengt. Alleen is die laatsgenoemde veel duurder en je ziet geen verschil tussen de busjes.quote:Op zondag 6 juni 2010 07:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En anders heb je voor 50 Kc een bus die niet stopt overal en nergens en je rechtstreeks bij Dejvicka danwel het centrum afzetDan zit je net wat comfortabeler. Bus 119 is best afgeladen meestal
Dit is een officiele lijndienst met ook andere bussen. Geen busjes, mara van die grote dingen die je hier ook ziet rijdenquote:Op zondag 6 juni 2010 18:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Je moet wel opletten. Het (of een?) bedrijf dat de shuttlebusjes tussen vliegveld en centrum laat rijden kent twee varianten: de ene rijdt inderdaad van vliegveld naar centrum (vast punt), de andere is een private shuttle die je tot voor de deur van je hotel brengt. Alleen is die laatsgenoemde veel duurder en je ziet geen verschil tussen de busjes.
Is dat het documentnummer of mijn sofinummer? Ik dacht dat dat het documentnummer zou moeten zijn, maar dat bevat voor meer dan de helft letters..quote:2. Which ID number should I enter at the time of registration?
You can enter the number of your Czech Railways discount card (student discount card, etc.) or the number of an ID issued by a state authority (ID card, driving licence, passport); foreigners should enter the number of their passport (identification document). If the number includes letters, do not enter these. If you are an In-karta cardholder and would like to use the advantages connected with its registration (see next paragraph), leave the ID number field blank.
5 euro p.p. valt inderdaad erg mee ja. Ik heb het niet zo op taxi's in Praag. Te vaak meegemaakt dat ze je proberen te tillen, vandaar dat ik ze niemand aanraad.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:43 schreef superjojo het volgende:
[..]
Mwah, vond het wel relaxt. Pakt de bagage van de loopband en stapt in een busje met airco die je op 1 meter van het hostel afzet. We waren er uiteindelijk iets van vijf euro pp voor kwijt, dus dat viel ook wel mee.
Maar idd, echt nodig is het niet, OV in Praag is wel goed en goedkoop
Als je de juiste taxi's kent, dan valt t reuze meequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:54 schreef TyVole het volgende:
[..]
5 euro p.p. valt inderdaad erg mee ja. Ik heb het niet zo op taxi's in Praag. Te vaak meegemaakt dat ze je proberen te tillen, vandaar dat ik ze niemand aanraad.
AMAZING!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:07 schreef JOHAN410 het volgende:
Hoe is het nachtleven in Praag in het hoofdseizoen van de zomer?
Zeker een leuke stad. Mooie binnenstad, goedkoop eten en drinken, uitgaan is prima, genoeg te zien en met lekker weer heerlijk om een biertuin op te zoeken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:30 schreef casper019 het volgende:
ik voreg me af, is praag een leuke plek voor een stedentrip nu?
ik zoek een leuke stad om 4-5 dagen alleen even erop uit te zijn...
Ik zou zeggen, twee a drie dagen en je hebt de grootste trekpleisters wel gehad.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:39 schreef casper019 het volgende:
ok thx voor je reply
ik wil in augustus gaan (volgende week eerst istanbul!)
ik twijfel alleen hoelang ik zou gaan... na hoeveel dagen heb je het wel zon beetje wel gezien in praag?
ik ben niet zon museum bezeoker btw...
Voor coffeeshops moet je echt in NL zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:14 schreef Radioheader het volgende:
Ik ben een paar keer in Praag geweest, maar allemaal voor 1 januari toen drugs werden gelegaliseerd daar. Hoe zit het daar mee, zijn er een soort coffeeshops?
Je zou "Bodeguita Del Medio" kunnen proberen. Restaurant/bar met Spaanstalige invloeden. Da's de enige suggestie die ik heb voor je.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Pfff, over twee weken er al heen, tijd vliegt. Iemand nog leuke Salsa café's als aanraders?
Bedankt! Ik word wel begroet met Salsa muziek, maar ben benieuwd of ze daar ook dansenquote:Op zondag 4 juli 2010 00:56 schreef TyVole het volgende:
[..]
Je zou "Bodeguita Del Medio" kunnen proberen. Restaurant/bar met Spaanstalige invloeden. Da's de enige suggestie die ik heb voor je.
Op google moet je wel wat meer kunnen vinden.
budget 200 dus 60-70 per man, het liefst 3 bedden of gewoon twin bed kamer en dan voor 3 dagenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:29 schreef k_man het volgende:
Budget?
En waaruit bestonden de problemen om iets goeds te vinden? Wat waren de bezwaren?
Hotel Dalimil is wel oké. Niet duur en een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Niet direct in het centrum, maar met de bus (132) ben je er binnen 5 minuten, en je zit in de wijk met de hoogste kroegdichtheid ter wereld; Zizkov.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:05 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
budget 200 dus 60-70 per man, het liefst 3 bedden of gewoon twin bed kamer en dan voor 3 dagen
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, ik ga morgen. Ben echt superbenieuwd. Heb leuke dingen gehoord over het poppentheater met Don GiovanniIs dat wat?
Dat heb ik niet gezien.Nationaal Museum zou ik vermijden.Er valt weinig bijzonders te zien tenzij je van mineraal stenen en paleontologie houd.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, ik ga morgen. Ben echt superbenieuwd. Heb leuke dingen gehoord over het poppentheater met Don GiovanniIs dat wat?
Waar is dat? want dat heb ik daar niet gezienquote:Op zondag 18 juli 2010 21:28 schreef dvdfreak het volgende:
Zojuist terug het was echt geweldig, Praag.Toch nog een goedkoop hotel gevonden 80 euro per nacht voor 3 personen inclusief parkeerplaats voor de auto,dat is geen geld.Gisterenavond nog uitgegaan en ergens in een pottenbar geëindigd
.Ik ga zeker terug
![]()
![]()
Het was ergens bij club Radostquote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Waar is dat? want dat heb ik daar niet gezien
Geld gebruikt om te shoppenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:59 schreef k_man het volgende:
Waarom ben je nou in zo'n goedkoop hotel beland, als je een budget had van 200?
Nee, we hebben een boekje waar in staat wat je moet doen als je er kort blijft.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:33 schreef Berlioz het volgende:
Oehh leuk! Heb je een soort planning van wat je wilt doen of zie je dat daar wel?
In een kleine week moet dat wel lukken denk ikquote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:27 schreef Ixnay het volgende:
* Ixnay vertrekt morgenavond en komt donderdagochtend aan in Praag.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:09 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
In een kleine week moet dat wel lukken denk ik
Precies de dingen die ik de afgelopen 4 dagen gezien heb.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:27 schreef Berlioz het volgende:
Berlioz heeft eindelijk uitgezocht wat ze allemaal wil zien:
- Prazsky hrad (de Burcht) + wisseling van de wacht + St. Vitus kathedraal en gouden straatje
- Staromestske namesti (Plein v/d Oude Stad) + astronomische klok
- Karluv most (Karelsbrug)
- Petrinheuvel
- Wenceslaplein
- De wijk Josefov
Mis ik nog iets op mijn planning wat ik echt niet mag missen?
edit: Het is mijn eerste keer Praag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |