abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75449887
Praag

Praag is de hoofdstad van Tsjechië. De stad heeft ongeveer 1,2 miljoen inwoners. Bekendste toeristische plekken zijn het Wenceslausplein, de Karelsbrug, het geboortehuis van Kafka, de Sint-Vituskathedraal in de burcht, de Joodse wijk en haar synagoges en het Nationaal Museum.

Geld:
In tegenstelling tot bijna alle andere Europese landen, wordt er in Tsjechië nog niet met de Euro betaald. Het wettige betaalmiddel hier is de Tsjechische Kroon (CSK). 1 euro is ongeveer 26 kronen waard. Een glas bier van een halve liter kost in Praag, buiten de grote pleinen ongeveer 30 kronen.

Handige links:
Goedkope vliegtickets: Wizzair
Officiële site van het toerismebureau
Vorige topics:
Praag!!
Praag #2
Praag #3
Praag #4

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 09-12-2009 20:54:41 ]
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_75449949
Als mensen nog dingen voor in de OP hebben, plak ik ze er wel bij. Het vorige topic ging vooral over drank en hoeren, dus als iemand daar nog iets over wil schrijven voor in de OP, be my guest.
pi_75451222
afgelopen zomer in praag geweest. vond de mensen een beetje nors overkomen ook de bediening op terrasjes en in restaurants.

op 1 serveerster na maar het enige tsjechische aan haar was nog haar paspoort. voor de rest had ze heel erg veel door europa gereisd incl. een half jaar bij haar vriend in alphen aan de rijn
pi_75460418
tvp
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_75460982
19 December met de trein naar Praag!
Nog aanraders voor Praag rond die tijd? Gaan voor 4 dagen en denken erover om 1 dagje naar of Theresienstadt te gaan of een bezoekje te brengen aan Karlstejn..
pi_75461379
TVP voor binnenkort!
pi_75600493
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:29 schreef Mik31 het volgende:
19 December met de trein naar Praag!
Nog aanraders voor Praag rond die tijd? Gaan voor 4 dagen en denken erover om 1 dagje naar of Theresienstadt te gaan of een bezoekje te brengen aan Karlstejn..
Doe in ieder geval een dikke winterjas aan want het wordt kouddddd.
pi_75607146
Dit postte ik eerder al in topic 'Uitgaan in Praag' :

Ik zit, samen met drie vrienden, van zondag 20 december tem donderdag 24 december in Praag.
Ik heb de verscheidene party-topics al gelezen, maar wil toch nog eens vragen naar welke clubs/bars/disco's we ons moeten begeven in die periode. We zijn er dus niet op donderdag/vrijdag/zaterdag (de drukste uitgaansdagen) maar tijdens de week, dat maakt toch wel een verschil in waar je naar toe moet lijkt me.
Tijdens het uitgaan hebben wij eigenlijk het liefst gevarieerde muziek, zo'n beetje 70/80/90 muziek eigenlijk. Een keer op een weg moet elektro/techno ook wel kunnen, maar dat is zeker geen vereiste. Verder moet er natuurlijk wel wat mooi vrouwvolk zitten, waar je liefst van al nog wat mee kan socializen ook natuurlijk. En verder gewoon een leuke, losse partysfeer en geen al te dure drank. Een mix van lokaal volk en internationaal is ook welkom.
Ik had hier onder andere al Karlovy Lazne (ben ik acht jaar geleden al één keer geweest met school, me toen wel prima geamuseerd daar, was wel straalbezopen lol) , Klub Lavka, Solid Uncertainty, Nebe Kremencova, Double Trouble, Zlaty Strom, Chateau, Roxy en La Fabrique opgeschreven. Zijn dat de voornaamste en zo ja, welke zijn het meest aan te raden (op weekdagen dus, niet te vergeten) ? Of is het tijdens de week sowieso ook wel druk (toch kerstvakantieperiode dan) ?
Tips voor leuke (Tsjechische) restaurantjes zijn ook welkom.

Verder nog bepaalde zaken die je moet zien overdag, behalve de usual toeristische zaken ?
pi_75718306
Hebben weekend geboekt, niet spotgoedkoop maar ja maakt ook niks uit.
Ga nu van 30 april tot 3 mei lang weeken naar Praag voor 89 euro vanaf Brussel. Eindhoven was iets duurder.

Als ik nu langer gewacht had, zat er dan een kans in dat het goedkoper was geworden?
pi_75727586
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:20 schreef BramKVO het volgende:
Dit postte ik eerder al in topic 'Uitgaan in Praag' :

Ik zit, samen met drie vrienden, van zondag 20 december tem donderdag 24 december in Praag.
Ik heb de verscheidene party-topics al gelezen, maar wil toch nog eens vragen naar welke clubs/bars/disco's we ons moeten begeven in die periode. We zijn er dus niet op donderdag/vrijdag/zaterdag (de drukste uitgaansdagen) maar tijdens de week, dat maakt toch wel een verschil in waar je naar toe moet lijkt me.
Tijdens het uitgaan hebben wij eigenlijk het liefst gevarieerde muziek, zo'n beetje 70/80/90 muziek eigenlijk. Een keer op een weg moet elektro/techno ook wel kunnen, maar dat is zeker geen vereiste. Verder moet er natuurlijk wel wat mooi vrouwvolk zitten, waar je liefst van al nog wat mee kan socializen ook natuurlijk. En verder gewoon een leuke, losse partysfeer en geen al te dure drank. Een mix van lokaal volk en internationaal is ook welkom.
Ik had hier onder andere al Karlovy Lazne (ben ik acht jaar geleden al één keer geweest met school, me toen wel prima geamuseerd daar, was wel straalbezopen lol) , Klub Lavka, Solid Uncertainty, Nebe Kremencova, Double Trouble, Zlaty Strom, Chateau, Roxy en La Fabrique opgeschreven. Zijn dat de voornaamste en zo ja, welke zijn het meest aan te raden (op weekdagen dus, niet te vergeten) ? Of is het tijdens de week sowieso ook wel druk (toch kerstvakantieperiode dan) ?
Tips voor leuke (Tsjechische) restaurantjes zijn ook welkom.

Verder nog bepaalde zaken die je moet zien overdag, behalve de usual toeristische zaken ?
De Darling Cabaret natuurlijk, in het centrum van Praag
Gewoon in de limousine van die club instappen als je die ziet rijden en verder niks vragen

En hier een gouden tip:

Apartments Golden Prague

Adres
Wenceslas Square 36
Prague, 110 00
Tsjechië

Super grote apartementen inclusief, keuken, douche, bad, en huge dakterras midden in het centrum van Praag en nog goedkoop ook!!!! En met groot bedoel ik ongeveer 100 vierkante meter ofzo, niet normaal!
pi_75994722
Zo, de foto's van Praag zijn klaar en staan op m'n Flickr-pagina (logischerwijs in het mapje Praag).

(Ik kan er hier helaas niks van plaatsen, gezien de policy van Fok.)
pi_75996492
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:36 schreef k_man het volgende:
Zo, de foto's van Praag zijn klaar en staan op m'n Flickr-pagina (logischerwijs in het mapje Praag).

(Ik kan er hier helaas niks van plaatsen, gezien de policy van Fok.)
Nice pics!
pi_76008422
Dank.
pi_76195777
Jeej De planning is 26-30 april volgend jaar Dus voor die tijd mogen jullie allemaal fotografisch verantwoorde tips hier dumpen Andere tips zijn ook welkom
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_76198060
Fotografisch verantwoorde tips, leuk! Ik ben in september in Praag geweest, met als hoofddoel fotograferen.

De metrostations hebben wel iets fotogenieks, met die grote wanden vol knoppen/vakjes en op sommige stations zulke endeloze roltrappen naar beneden dat je je afvraagt waar het heen gaat...

Wat ik zeer de moeite waard vond, was om 's ochtends vroeg bij opening de oude Joodse begraafplaats te bezoeken, vooral als de zon laag staat is het er schitterend! En ook een belangrijk voordeel: er zijn dan nog geen groepen toeristen die door je foto wandelen (wat ik zelf altijd erg storend vind).

Vysehrad kasteel vond ik ook erg relaxed, weinig toeristen en een mooie kerk en begraafplaats:

En wat ik zelf erg fijn vond, omdat ik veel analoog fotografeer: de rolletjes zijn er iets goedkoper dan in Nederland! Ik heb bij Foto Skoda flink mn slag geslagen
pi_76198513
Thanks Dat zijn nuttige tips idd Ik hoorde alleen dat fotograferen op de Joodse begraafplaats niet mocht?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_76199971
Dat mag wel, mits je een speciale permit koopt à 50 kronen (bijna twee euro dacht ik?). Zeker doen, want het is echt de moeite waard!
pi_76201344
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
Jeej De planning is 26-30 april volgend jaar Dus voor die tijd mogen jullie allemaal fotografisch verantwoorde tips hier dumpen Andere tips zijn ook welkom
Nou ja, zie m'n mapje Praag op Flickr dus. Er staat overal wel bij wat het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 23:00:25 ]
pi_76201551
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou ja, zie m'n mapje Praag op Flickr dus. Er staat overal wel bij wat het is.
Ja, jammer alleen dat ik je Flickr-linkje niet heb

Laat maar....waar de Last.FM al niet goed voor is
pi_76201805
Nette set, K_man Ik zie al een ding wat me gaat interesseren Wisseling van de wacht
pi_76228740
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:17 schreef superjojo het volgende:
Het vorige topic ging vooral over drank en hoeren
Onvermijdelijk . Desalniettemin vind ik Praag een toffe stad.
full stops and exclamation marks
  woensdag 30 december 2009 @ 20:40:15 #22
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_76236541
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:43 schreef krioro het volgende:

[..]

Onvermijdelijk . Desalniettemin vind ik Praag een toffe stad.
Mij ook, 3 februari ben ik er weer 5 dagen!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:48:52 #23
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79325547
Volgende week vrijdag is het dan zover, dan gaan we met 17 man richting Praag.
Hebben paar appartementen gehuurd in het centrum.
Daarnaast nog 2 voetbalwedstrijden bezoeken, dus dat komt wel goed.

Iemand nog leuke tips van cafes en restaurants waar je goed(koop) kunt eten met paar man?
pi_79410866
TVP, misschien ergens in de zomer er naar toe rijden.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:51:15 #25
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79719049
Man man man, wat een geslaagd weekend gehad.
Nachtleven ontdekt, wedstrijdje van Sparta Praag bezocht, door de stad gelopen. Aanrader dus!
pi_80169940
Weet iemand toevallig waar je in Praag en omgeving voor een leuk prijsje sportschoenen (Nike Air Max) kan kopen of is het aanbod van Nike's daar veel kleiner dan hier?
pi_80270471
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
Weet iemand toevallig waar je in Praag en omgeving voor een leuk prijsje sportschoenen (Nike Air Max) kan kopen of is het aanbod van Nike's daar veel kleiner dan hier?
Voor sneakers moet je niet in Praag zijn.

Bij Destroy (Na Prikope) hebben ze nog wel eens wat, maar geen Air Maxen.

Sowieso zijn kleren en schoenen hier duurder dan in NL, en er is minder keus.
^ To je nesmysl ^
pi_80283669
Nog twee weekjes Dan ben ik er ook
  woensdag 14 april 2010 @ 09:39:17 #29
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_80294559
Ik ook weer, 30 april tot 3 mei
pi_80294676
Ik ben er geweest begin januari, voor 3 nachtjes. Erg koud! Veel sneeuw. Zeker als je naar de dom bovenaan de berg gaat lopen vriezen je tenen eraf. tip: er rijdt ook een tram naartoe, maar dat wisten wij toen nog niet

Wij hebben erg megaveel gelopen, lekker bij de starbucks gezeten, avondeten voor 20 euro (incl. drankjes en toetjes). Beviel goed! Maar zoals gezegd wel koud, en wij zijn koukleumen

Kleding e.d. is even duur of duurder als in NL, je komt er ook gewoon de H&M en Newyorker enzo tegen. Ze hebben ook nog een soort van PC hooftstraat, maar ik ben vergeten wat de naam daarvan is.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:12:43 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_80804070
TerugvindPraag.

Over twee weken voor het eerst sinds 2003 weer eens die kant uit.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_80915791
Vanochtend Nederlanders in mijn supermarkt tegenover mijn huis (behoorlijk buiten het centrum), daarna even de stad in geweest om wat spullen te kopen, wéér Nederlanders. Het toeristenseizoen is diudelijk weer begonnen. Ik hoor hier meer vreemde talen dan dat ik Tsjechisch hoor.

Vorige week even de toerist uitgehangen door een wandeling te maken van de Petrin toren tot de dierentuin in het noorden van de stad. 13 kilometer door parken, biertuinen en langs de burcht. Mooie tocht.
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:31:04 #33
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_80915861
vorige zomer in Praag geweest.... super mooie stad, vooral de Orloj is super indrukwekkend.
en natuurlijk de leuke winkeltjes en juweliertjes.

erg gezellige stad! met mierzoete snoepkrampjes!
--
pi_80919968
Gisteren teruggekomen uit Praag. GE-WEL-DIGE stad moet ik zeggen. Ik ga er zeker nog een keer naar toe
pi_80932073
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:57 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Praag. GE-WEL-DIGE stad moet ik zeggen. Ik ga er zeker nog een keer naar toe
Kom maar op met die foto's.
pi_80943942
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Het waren er niet eens zoveel dit keer en ben er niet helemaal tevreden over maar zodra ik klaar ben met bewerken, zal ik wel ff een linkje posten
  maandag 3 mei 2010 @ 23:34:27 #37
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_80991003
Ook vanmorgen weer teruggekomen, weer goed geamuseerd.
pi_81170672
Hoe is het nachtleven in Praag in het hoofdseizoen van de zomer?
pi_81180703
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:51 schreef k_man het volgende:

[..]

http://series.peterdehoog.nl/Praag2010/
Alstu Ben er zelf niet 100% tevreden over. Veel standaardwerk en ik heb een hekel aan het fotograferen van nietszeggende gebouwen dus dan valt half Praag af
pi_81181437
Ik vind je foto van de brandende lampen op de Karelsbrug wel erg mooi.
pi_82030927
Even een kleine kick. Ik ben afgelopen weekend twee dagen wezen "kamperen" (bungalowtje) in Cesky Raj. Dit is een natuurgebied zo'n 80 km boven Praag. Ik heb echt een super weekend gehad.
Mocht je in Tsjechië op rondreis zijn, of je hebt een paar dagen over bij een bezoekje aan Praag, dit is echt de moeite waard.
Cesky Raj is een natuurgebied met een rijk geologisch verleden. je hebt er veel grote rotsformaties die als naalden uit de grond steken. Echt mooi om te zien. Bovendien zit je buiten Praag, dus alles is gelijk een (nog) stuk goedkoper.
Wij zaten op camping www.sedmihorky.cz Midden in het gebied dat Hrbuba Skala heet. Naast dit gebied heb je ook nog Prachovske Skaly, vlkabij het stadje Jicin, ook erg mooi.

Zal eens kijken of ik wat foto's kan posten.
^ To je nesmysl ^
pi_82066080
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:02 schreef k_man het volgende:
Ik vind je foto van de brandende lampen op de Karelsbrug wel erg mooi.
Thnx Zie nu je reactie pas btw
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:01:54 #43
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82068192
Ik zit er over te denken om deze zomer een paar dagen naar Praag te gaan. Weet iemand toevallig een leuk (centraal) hostel? Of wellicht andere tips?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_82070019
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:01 schreef Rituals het volgende:
Ik zit er over te denken om deze zomer een paar dagen naar Praag te gaan. Weet iemand toevallig een leuk (centraal) hostel? Of wellicht andere tips?
Old Prague Hostel, pal ih centrum, goedkoop, proper. Absolute aanrader !
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:52:42 #45
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82070092
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:50 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Even googlen. Dankje!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_82125557
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:50 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ben hier zelf met oud en nieuw geweest! Aanrader inderdaad! Leuk personeel ook. 's Nachts nog uit bed gelicht door de politie, die zitten aan de overkant
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:59:25 #47
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_82300657
tvp, wil deze zomer citytrip maken. Ben in Bratislava geweest deze december, Praag lijkt me een leuke opvolger.
Confidence through competence
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:10:30 #48
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_82301325
Klik voor nog een tof appartement.

Niet groot, maar wel netjes en direct achter het bekende plein. En heel goedkoop als je bijv. met een man of vier bent. Ook een aanrader.

(oja en ze bieden ook een busje aan die je van het vliegveld direct naar het appartement brengt tegen een redelijke vergoeding)
pi_82385185
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:10 schreef superjojo het volgende:
(oja en ze bieden ook een busje aan die je van het vliegveld direct naar het appartement brengt tegen een redelijke vergoeding)
Dat moet je echt nooit doen. Voor een euro (26 Kc) ben je binnen 30 min ook in het centrum. Vanaf het vliegveld bus 119 naar Dejvicka pakken, en daar de groene metro naar Staromestska of Mustek.

^ To je nesmysl ^
pi_82385194
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:47 schreef TyVole het volgende:

[..]

Dat moet je echt nooit doen. Voor een euro (26 Kc) ben je binnen 30 min ook in het centrum. Vanaf het vliegveld bus 119 naar Dejvicka pakken, en daar de groene metro naar Staromestska of Mustek.

En anders heb je voor 50 Kc een bus die niet stopt overal en nergens en je rechtstreeks bij Dejvicka danwel het centrum afzet Dan zit je net wat comfortabeler. Bus 119 is best afgeladen meestal
  zondag 6 juni 2010 @ 11:43:47 #51
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_82388296
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:47 schreef TyVole het volgende:

[..]

Mwah, vond het wel relaxt. Pakt de bagage van de loopband en stapt in een busje met airco die je op 1 meter van het hostel afzet. We waren er uiteindelijk iets van vijf euro pp voor kwijt, dus dat viel ook wel mee.

Maar idd, echt nodig is het niet, OV in Praag is wel goed en goedkoop
  zondag 6 juni 2010 @ 12:48:02 #52
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_82390431
tvp'tje. Zit van de zomer een paar daagjes in Praag
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_82395835
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:48 schreef Veersesmurf het volgende:
tvp'tje. Zit van de zomer misschien een paar daagjes in Praag
pi_82405578
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En anders heb je voor 50 Kc een bus die niet stopt overal en nergens en je rechtstreeks bij Dejvicka danwel het centrum afzet Dan zit je net wat comfortabeler. Bus 119 is best afgeladen meestal
Je moet wel opletten. Het (of een?) bedrijf dat de shuttlebusjes tussen vliegveld en centrum laat rijden kent twee varianten: de ene rijdt inderdaad van vliegveld naar centrum (vast punt), de andere is een private shuttle die je tot voor de deur van je hotel brengt. Alleen is die laatsgenoemde veel duurder en je ziet geen verschil tussen de busjes.
pi_82418103
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Je moet wel opletten. Het (of een?) bedrijf dat de shuttlebusjes tussen vliegveld en centrum laat rijden kent twee varianten: de ene rijdt inderdaad van vliegveld naar centrum (vast punt), de andere is een private shuttle die je tot voor de deur van je hotel brengt. Alleen is die laatsgenoemde veel duurder en je ziet geen verschil tussen de busjes.
Dit is een officiele lijndienst met ook andere bussen. Geen busjes, mara van die grote dingen die je hier ook ziet rijden
pi_82420018
Ah, ok. Ik had die shuttledienst uitgekozen omdat het eindpunt van de goedkope versie zo ongeveer tegenover m'n hotel lag. Alleen moet je dan niet alsnog in de dure versie instappen.
pi_82436930
Heeft iemand geprobeerd een treinkaartje vanuit Praag te reserveren op internet? De FAQ op cd.cz zegt het volgende:
quote:
2. Which ID number should I enter at the time of registration?

You can enter the number of your Czech Railways discount card (student discount card, etc.) or the number of an ID issued by a state authority (ID card, driving licence, passport); foreigners should enter the number of their passport (identification document). If the number includes letters, do not enter these. If you are an In-karta cardholder and would like to use the advantages connected with its registration (see next paragraph), leave the ID number field blank.
Is dat het documentnummer of mijn sofinummer? Ik dacht dat dat het documentnummer zou moeten zijn, maar dat bevat voor meer dan de helft letters..
pi_82581922
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:43 schreef superjojo het volgende:

[..]

Mwah, vond het wel relaxt. Pakt de bagage van de loopband en stapt in een busje met airco die je op 1 meter van het hostel afzet. We waren er uiteindelijk iets van vijf euro pp voor kwijt, dus dat viel ook wel mee.

Maar idd, echt nodig is het niet, OV in Praag is wel goed en goedkoop
5 euro p.p. valt inderdaad erg mee ja. Ik heb het niet zo op taxi's in Praag. Te vaak meegemaakt dat ze je proberen te tillen, vandaar dat ik ze niemand aanraad.
^ To je nesmysl ^
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:35:21 #59
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_82614029
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:54 schreef TyVole het volgende:

[..]

5 euro p.p. valt inderdaad erg mee ja. Ik heb het niet zo op taxi's in Praag. Te vaak meegemaakt dat ze je proberen te tillen, vandaar dat ik ze niemand aanraad.
Als je de juiste taxi's kent, dan valt t reuze mee
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:01:51 #60
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_82696452
Tvp
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:35:51 #61
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_82706767
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:07 schreef JOHAN410 het volgende:
Hoe is het nachtleven in Praag in het hoofdseizoen van de zomer?
AMAZING! zeer vet
pi_82850827
ik voreg me af, is praag een leuke plek voor een stedentrip nu?

ik zoek een leuke stad om 4-5 dagen alleen even erop uit te zijn...
pi_83054794
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:30 schreef casper019 het volgende:
ik voreg me af, is praag een leuke plek voor een stedentrip nu?

ik zoek een leuke stad om 4-5 dagen alleen even erop uit te zijn...
Zeker een leuke stad. Mooie binnenstad, goedkoop eten en drinken, uitgaan is prima, genoeg te zien en met lekker weer heerlijk om een biertuin op te zoeken.
^ To je nesmysl ^
pi_83238267
ok thx voor je reply
ik wil in augustus gaan (volgende week eerst istanbul!)

ik twijfel alleen hoelang ik zou gaan... na hoeveel dagen heb je het wel zon beetje wel gezien in praag?

ik ben niet zon museum bezeoker btw...
pi_83253252
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:39 schreef casper019 het volgende:
ok thx voor je reply
ik wil in augustus gaan (volgende week eerst istanbul!)

ik twijfel alleen hoelang ik zou gaan... na hoeveel dagen heb je het wel zon beetje wel gezien in praag?

ik ben niet zon museum bezeoker btw...
Ik zou zeggen, twee a drie dagen en je hebt de grootste trekpleisters wel gehad.
^ To je nesmysl ^
  zondag 4 juli 2010 @ 00:14:15 #66
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_83630134
Ik ben een paar keer in Praag geweest, maar allemaal voor 1 januari toen drugs werden gelegaliseerd daar. Hoe zit het daar mee, zijn er een soort coffeeshops?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  zondag 4 juli 2010 @ 00:43:41 #67
55709 Stereotomy
pi_83630988
Pfff, over twee weken er al heen, tijd vliegt. Iemand nog leuke Salsa café's als aanraders?
pi_83631384
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:14 schreef Radioheader het volgende:
Ik ben een paar keer in Praag geweest, maar allemaal voor 1 januari toen drugs werden gelegaliseerd daar. Hoe zit het daar mee, zijn er een soort coffeeshops?
Voor coffeeshops moet je echt in NL zijn.

Je kan wel drugs krijgen, maar dan moet je weten welke bar je in moet lopen. Probeer Chapeau Rouge, beneden bij de wc's moet het lukken als je een donkere medemens aanspreekt. Gewoon op straat kan ook, maar dan loop je meer risico op troep (iets dat je sowieso al doet in Praag).
^ To je nesmysl ^
pi_83631459
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Pfff, over twee weken er al heen, tijd vliegt. Iemand nog leuke Salsa café's als aanraders?
Je zou "Bodeguita Del Medio" kunnen proberen. Restaurant/bar met Spaanstalige invloeden. Da's de enige suggestie die ik heb voor je.
Op google moet je wel wat meer kunnen vinden.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:10:01 #70
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84071138
Morgen ga ik naar Praag maar heb geen goede hotel voor 3 personen kunnen vinden.Iemand die nog een goede plek weet?
pi_84072021
Budget?

En waaruit bestonden de problemen om iets goeds te vinden? Wat waren de bezwaren?
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:55:29 #72
55709 Stereotomy
pi_84073054
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:56 schreef TyVole het volgende:

[..]

Je zou "Bodeguita Del Medio" kunnen proberen. Restaurant/bar met Spaanstalige invloeden. Da's de enige suggestie die ik heb voor je.
Op google moet je wel wat meer kunnen vinden.
Bedankt! Ik word wel begroet met Salsa muziek, maar ben benieuwd of ze daar ook dansen
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:05:46 #73
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84073527
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:29 schreef k_man het volgende:
Budget?

En waaruit bestonden de problemen om iets goeds te vinden? Wat waren de bezwaren?
budget 200 dus 60-70 per man, het liefst 3 bedden of gewoon twin bed kamer en dan voor 3 dagen

[ Bericht 4% gewijzigd door dvdfreak op 15-07-2010 00:11:07 ]
pi_84075098
Dat moet toch makkelijk kunnen?

Eerste linkje dat ik probeer.
pi_84103105
Vorige week zat ik net een dagje in Praag, blijft een van de mooiste steden die ik heb gezien
pi_84103847
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:05 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

budget 200 dus 60-70 per man, het liefst 3 bedden of gewoon twin bed kamer en dan voor 3 dagen
Hotel Dalimil is wel oké. Niet duur en een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Niet direct in het centrum, maar met de bus (132) ben je er binnen 5 minuten, en je zit in de wijk met de hoogste kroegdichtheid ter wereld; Zizkov.

Mijn familie en vrienden zaten daar altijd als ze bij mij op bezoek waren.
^ To je nesmysl ^
  zondag 18 juli 2010 @ 21:28:32 #77
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84211604
Zojuist terug het was echt geweldig, Praag .Toch nog een goedkoop hotel gevonden 80 euro per nacht voor 3 personen inclusief parkeerplaats voor de auto,dat is geen geld.Gisterenavond nog uitgegaan en ergens in een pottenbar geëindigd .Ik ga zeker terug
  zondag 18 juli 2010 @ 21:49:39 #78
55709 Stereotomy
pi_84212441
Haha, ik ga morgen. Ben echt superbenieuwd. Heb leuke dingen gehoord over het poppentheater met Don Giovanni Is dat wat?
pi_84213132
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, ik ga morgen. Ben echt superbenieuwd. Heb leuke dingen gehoord over het poppentheater met Don Giovanni Is dat wat?

't Is geen theater van hoogstaand niveau, maar ik vond het zeker wel leuk om eens gezien te hebben.
full stops and exclamation marks
  zondag 18 juli 2010 @ 22:09:37 #80
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84213269
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
Dat heb ik niet gezien.Nationaal Museum zou ik vermijden.Er valt weinig bijzonders te zien tenzij je van mineraal stenen en paleontologie houd.

[ Bericht 0% gewijzigd door dvdfreak op 18-07-2010 23:02:01 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 22:37:26 #81
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_84214463
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:28 schreef dvdfreak het volgende:
Zojuist terug het was echt geweldig, Praag .Toch nog een goedkoop hotel gevonden 80 euro per nacht voor 3 personen inclusief parkeerplaats voor de auto,dat is geen geld.Gisterenavond nog uitgegaan en ergens in een pottenbar geëindigd .Ik ga zeker terug
Waar is dat? want dat heb ik daar niet gezien
  zondag 18 juli 2010 @ 22:57:11 #82
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84215273
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Waar is dat? want dat heb ik daar niet gezien
Het was ergens bij club Radost
pi_84215347
Waarom ben je nou in zo'n goedkoop hotel beland, als je een budget had van 200?
  zondag 18 juli 2010 @ 23:00:37 #84
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_84215391
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:59 schreef k_man het volgende:
Waarom ben je nou in zo'n goedkoop hotel beland, als je een budget had van 200?
Geld gebruikt om te shoppen
pi_84356198
Net terug van een weekje praag en ik heb nog wel wat aanraders:

Uitgaan:

Zlaty strom (http://musicclub.zlatystrom.com/)
Erg mooie club vlakbij de karelsbrug. Entree gratis voor vrouwen en voor mannen 2,5 tot 4 euro. Bier is er relatief duur dus iedereen drinkt er cocktails, die kosten 4 euro en zijn erg goed gemaakt. Verder kun je er ook eten bestellen en is er 1 zaal met topless danseressen.

Cross club (http://www.crossclub.cz/)
Bizarre club met overal motoronderdelen en andere industriele decoratie. entree meestal gratis en bier kost 1,20 euro per halve liter.

Club mecca (http://www.mecca.cz/)
Vrij dure club, maar nog altijd goedkoper dan in Nederland. (flesje bier 2 euro, vodka 2,50)

The beer factory (http://www.beer-factory.cz/index_en.html)
Elke tafel heeft een eigen tap waar je zelf bier kan tappen, op de muur wordt de score per tafel geprojecteerd zodat je een soort van wedstrijd kan doen tegen de andere tafels. Bier was hier 4 euro per liter. Alleen leuk als je van veel bier drinken in een korte tijd houdt en het je niet uitmaakt dat het net iets duurder is dan op de meeste terrasjes

Eten/drinken:
U Sadu (http://www.usadu.cz/)
Leuke pub met erg lekker eten voor weinig geld, ook ideaal om bier met snacks te bestellen.

Makakiko (http://www.makakiko.cz/)
Japans/chinees/koreaans restaurantje op de bovenste verdieping van winkelcentrum palladium. Onbeperkt eten pakken van een lopende band (running sushi) voor 12 euro (lunch) of 16 euro (diner)
Was erg lekker, veel verschillende soorten sushi maar ook warme gerechten.

Kmotra (http://www.kmotra.cz/)
Leuke pizzeria met heerlijke pizza's die voor je neus bereid worden in een houtoven. Prijzen zijn rond de 5 euro voor een pizza en 1,50 voor een drankje.

[ Bericht 5% gewijzigd door technofreak86 op 22-07-2010 19:30:16 ]
pi_84374708
Kijk, dat zijn posts waar je iets aan hebt
pi_84822293
Volgende week voor de eerste keer naar Praag! Nu even kijken wat ik allemaal wil zien en doen O+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:27:44 #88
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84837344
* Ixnay vertrekt morgenavond en komt donderdagochtend aan in Praag. :P
pi_84842837
Oehh leuk! Heb je een soort planning van wat je wilt doen of zie je dat daar wel?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:35:47 #90
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_84842870
Morgenvroeg naar Praag. 8e jaar op rij alweer O+
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:45:07 #91
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84844438
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:33 schreef Berlioz het volgende:
Oehh leuk! Heb je een soort planning van wat je wilt doen of zie je dat daar wel?
Nee, we hebben een boekje waar in staat wat je moet doen als je er kort blijft.

En ons hotel is midden in het oude centrum. Dus dat is ook wel handig dat alles wat we willen zien op korte afstand is.

We gaan met de auto en we willen er binnen 8 uur zijn. Maar kom je je auto een beetje makkelijk kwijt midden in het centrum?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:59:09 #92
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_84844779
Hangt er vanaf waar je wilt zijn met de auto en waar je langs wilt. Voor het stadion van Sparta Praag zijn ze al jaren aan het verbouwen en sta je zo drie uur vast als je pech hebt, maar andere delen van Praag zijn makkelijk te bereiken. Toch kan ik je aanraden de metro te pakken. 20 kronen en je kunt overal naar toe, haltes in het centrum. Auto kan je parkeren bij metrostation, zijn altijd grote parkeerplaatsen.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:09:50 #93
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_84845076
Uitgaanstip van mijn laatste paar bezoeken:

Aloha Cocktail, Music Bar & Club
Leuke cocktailbar in fraaie Hawaiaanse stijl met voornamelijk mid 20-ers en betaalbare prijzen.
Muziek: jaren 80 tot nu.
pi_84864176
Die cocktailbar klinkt erg aantrekkelijk. Thanx voor de tip ;)
pi_84865999
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:27 schreef Ixnay het volgende:
* Ixnay vertrekt morgenavond en komt donderdagochtend aan in Praag. :P
In een kleine week moet dat wel lukken denk ik :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:54:21 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84868026
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:09 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

In een kleine week moet dat wel lukken denk ik :')
:')
pi_85001923
Is Praag nou ook leuk begin januari? Het zal koud zijn, dat snap ik, maar is er voldoende te doen en te zien? Dus niet alleen het nachtleven, maar ook voor overdag. Eten en drinken is er redelijk goedkoop begrijp ik, wat zuo je als budget aan kunnen houden als je een beetje fatsoenlijk wil eten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2010 11:37:20 ]
pi_85018069
Ik ga morgen, is even kijken of ze daar nog bier hebben :D.
pi_85023619
Berlioz heeft eindelijk uitgezocht wat ze allemaal wil zien:

- Prazsky hrad (de Burcht) + wisseling van de wacht + St. Vitus kathedraal en gouden straatje
- Staromestske namesti (Plein v/d Oude Stad) + astronomische klok
- Karluv most (Karelsbrug)
- Petrinheuvel
- Wenceslaplein
- De wijk Josefov

Mis ik nog iets op mijn planning wat ik echt niet mag missen? ;)

edit: Het is mijn eerste keer Praag.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:16:35 #100
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_85048052
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:27 schreef Berlioz het volgende:
Berlioz heeft eindelijk uitgezocht wat ze allemaal wil zien:

- Prazsky hrad (de Burcht) + wisseling van de wacht + St. Vitus kathedraal en gouden straatje
- Staromestske namesti (Plein v/d Oude Stad) + astronomische klok
- Karluv most (Karelsbrug)
- Petrinheuvel
- Wenceslaplein
- De wijk Josefov

Mis ik nog iets op mijn planning wat ik echt niet mag missen? ;)

edit: Het is mijn eerste keer Praag.
Precies de dingen die ik de afgelopen 4 dagen gezien heb. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')